Бізнес-ідея: продаж екзотичних фруктів з таїланду

21

Підприємницька сфера в росії не стоїть на місці. Динамічний розвиток незважаючи на складнощі, економічну ситуацію, особливості менталітету, складності підтримки з боку держави, монополізацію деяких сфер та інші «несподіванки» змушує гравців ринку придумувати нові способи завоювання місця під сонцем.

Завжди потрібні новинки

Так вже заповнені ніші раптом розширюються завдяки новим ідеям. Те, що могло довгий час здаватися застояною гілкою індустрії, раптом набуває нових шляхів зростання, відкриває перспективи для підприємців, які не бояться ризикувати.

Безліч прикладів подібного розвитку можна спостерігати в індустрії громадського харчування. Там, де вибір перетворився з часом в одноманітність, раптом з’являються нові товари і послуги. Так, наприклад, звичайні ресторани стали повсюдно освоювати взаємодію з сервісами доставки їжі. Навіть макдональдс, фаст-фуд якого люди могли покуштувати тільки за допомогою особистого замовлення, радує своїх фанатів тепер через сервіс «яндекс. Їжа».

Або кав’ярні. Якщо раніше людям було достатньо двох-трьох найпопулярніших видів кави, то тепер їм доводиться вивертатися і пропонувати свої новинки, додавати сиропи, стежити за тим, що вважають за краще люди і куди рухаються конкуренти. Все тому, що звичайні капучино, лате або простий чорний споживач може отримати в будь-якому закладі. І корицею теж нікого не здивуєш. До речі, цікаво, що непомітно починають з’являтися автомати, які самі замість бариста малюють на кавовій пінці. Такі послуги цілком можуть своєю новизною заманити частину аудиторії, якщо поширяться в наших містах.

Та навіть прилавки звичайних супермаркетів вже не зможуть залучити тим, що було раніше. Тепер ви рідко зустрінете прості продуктові магазини. Завжди крім їжі, на полицях можна буде побачити інші речі – журнали, книги, канцтовари, побутову хімію та інше. Односпрямованість в продуктовому ряді була знищена мастодонтами індустрії, як наприклад ашан, карусель, стрічка та інші.

Модні тенденції

Але не тільки в товарах і послугах має вагу новизна. В основі індустрії постійно з’являються свої тренди, модні захоплення і течії. Так, наприклад, в один час серця споживачів завоювали кафе, куди можна приходити не заради наповнення шлунків, а щоб спокійно попрацювати або зіграти з друзями в настільні ігри. Чай і печеньки – лише приємне доповнення, а гроші платяться за проведений час. Здавалося б, як міг відмова від вибору в їжі привести до успіху кафе? виходить, дуже навіть міг.

Магазини здорового харчування

Мабуть, найяскравішим прикладом того, як тренди в умах вплинули на зміну індустрії, є здорове харчування. Завдяки моді на здоровий спосіб життя, відбулися зміни в багатьох до того спокійних сферах громадського харчування. Так, наприклад, в пекарнях, стали продавати борошняні вироби на бездріжджовому тесті. На прилавках магазинів стали з’являтися продукти з цукрозамінником.

Більше того, в окремі гілки виділилися магазини, що торгують фермерськими продуктами, вирощеними в екологічно-чистих районах за спеціальними технологіями, або м’ясом, яке «годувалося» чистими і корисними добавками. Набута популярність все-таки не могла змагатися з кількістю аудиторії супермаркетів загального призначення. Але спочатку був зроблений правильний крок. За рахунок того, що екологічна ніша продуктів цікавила значно меншу кількість споживачів, вона позиціонувалася як віп-ніша. Природно з усіма витікаючими-типу високих цін. І таке позиціонування спрацювало. Люди, які пропагували здоровий спосіб життя, а відповідно і здорове харчування, позитивно поставилися до цієї подоби ексклюзивності. Аудиторія була готова платити більше.

Але тут же криється тепер і помилка підприємців-початківців, які, вибираючи в якості полігону для свого бізнесу торгівлю здоровою їжею, абсолютно не враховують кількість потенційних покупців. Розрахунок йде на те, що ексклюзивність їх товару приверне покупця зі звичайної аудиторії. Але це не так. У непростій економічній ситуації, коли з грошима споживач розлучається в два рази складніше, вибір загальної більшості падає на дешеву, нехай і не настільки якісну їжу. Тому, перш ніж відкривати подібну справу, потрібно чітко уявляти на кого буде розрахована крапка. Скільки покупців щодня буде робити виручку. І від цього розраховувати інші процеси, та й взагалі свої сили.

Бізнес-ідея: продаж екзотичних фруктів з таїланду

Екзотична їжа

Ще однією модною тенденцією став завезення їжі, яка в побуті росіян зустрічається вкрай рідко, або ж взагалі не зустрічається. Ні, ми маємо на увазі взагалі простих росіян, які і будуть потенційною аудиторією для підприємця, а не меншість, яка може собі дозволити замовити на сніданок червону ікру з берегів камчатки.

Ще зовсім недавно, навіть мандарини були виключно святковою стравою. (тому у певного покоління мандарини досі можуть викликати захоплення). З часом можливості зросли. Їжа та напої, які були важкодоступними з’явилися на прилавках звичайних супермаркетів. І те, що було екзотикою, стало буденністю, якою можна скористатися в рамках звичайного бізнесу.

Але хтось розумний здогадався, що в світі ще повно екзотики. І варто виїхати навіть в не такий далекий таїланд, як починає траплятися їжа, навіть назви якої для росіян абсолютно незнайомі. В принципі, так з’явилися ресторани з азіатськими кухнями. Ромен, фо бо, в’єтнамська кава – ще недавно все це було більшості росіян незнайоме.

Те ж саме поступово відбувається і з різними фруктами. Дуріан, джекфрут, гуава, маракуйя … Проведіть опитування і зрозумієте, що багато хто навіть не чули ці назви. Або зустрічали, але будучи у відпустках за межами нашої країни. Тим часом, вже розвивається сфера бізнесу, яка заснована саме на такій екзотиці.

Як і з еко-продуктами, аудиторія такої ніші невелика. Але вона розширюється в міру поширення місць, де екзотику можна купити. Відповідно, ідея відкрити магазин, який буде знайомити покупців з іноземними стравами-ідея далеко не провальна. Головне-правильно все розрахувати і зрозуміти, де це буде вигідно. Ясна річ — в місті з населенням 300 тисяч чоловік, можна впертися в брак готової аудиторії. Хоча, теж дивлячись як підійти.

Бізнес-ідея: продаж екзотичних фруктів з таїланду

Складнощі бізнесу екзотичної їжі

Навіть, якщо у вас в розпорядженні є прекрасне місце для майбутнього магазину з екзотичними фруктами, належить вирішити ще купу проблем.

  • хто буде поставляти екзотичні фрукти? знайти постачальника не дуже складно. Складніше знайти того, хто робить це швидко і поставляє тільки якісний товар. Як мінімум доведеться вести переговори. Як мінімум спілкуватися з іноземними фірмами. І як мінімум постійно.
  • які документи потрібно оформляти для перевезення екзотики через кордон? харчова індустрія завжди відштовхувала великою кількістю необхідних ліцензій і перевірок. Тому краще досконально вивчити звід правил і мати на руках всі необхідні документи.
  • як продавати екзотичні фрукти? так як товар нестандартний, з ним необхідно свою аудиторію знайомити. Як реальну, так і потенційну. Якщо ж підприємець і його продавці самі не будуть орієнтуватися в тому, що продають, бізнес можна і не починати. Крім того, важливо не просто знати на що схожий смак того, чи іншого фрукта, а розуміти, на що потрібно звернути увагу зацікавленої людини, щоб він купив його.

Таких пунктів набагато більше. Чим нестандартніше продукт, тим більше з ним складнощів, і тим потрібніше допомога людини або фірми, яка могла б курирувати починаючого підприємця, який бажає розвитку саме в цій ніші.

Новачків бізнесу, які тільки планують відкрити свою справу, могла б відлякати необхідність відразу лізти в підприємницькі відносини з іноземними постачальниками і велика кількість питань, з якими в багатьох варіантах бізнесу можна і не зіткнутися. Але всюдисущий франчайзинг частково вирішує цю проблему.

Бізнес-ідея: продаж екзотичних фруктів з таїланду

Франшизи магазинів екзотичних фруктів

Іноді нам здається, що вже не залишилося таких ніш в бізнесі, де не продавалася б франшиза. Але насправді, іноді саме завдяки франчайзингу розвивається і міцніє нова сфера індустрії, кількісно збільшуючись і розростаючись по території країни.

Ось і франшизи екзотичних фруктів також вже можна купити і почати справу під патронажем досвідченої фірми, керівництво якої зможе відповісти на більшість питань, пов’язаних з веденням нестандартного для харчової індустрії бізнесу.

Не можна просто взяти і купити франшизу. Це не переробка відомого мема. Це натяк, на те, що, якщо ви знайшлиЦікава франчайзингова пропозиція, не поспішайте підписувати договір. Завжди потрібно отримати максимум інформації. Бажано не у вигляді кп, а безпосередньо, задаючи конкретні питання представнику франчайзингової мережі. Тому після ознайомлення з пропозицією, зрозумійте, що саме залишилося за ширмою вигідності. Складіть необхідний список знань і спілкуйтеся з франчайзером. За якими принципами будуватиметься співпраця. Які платежі ви повинні будете внести. Що можна очікувати і на що сподіватися не варто. Як відбуваються поставки, навчання, вирішення проблемних ситуацій. Та інше, інше.

Для початку можна ознайомитися з помилками початківців франчайзі, які на практиці допускають навіть досвідчені підприємці. Наприклад, в цьому матеріалі.