Бізнес-ідея whatsapp-бот

50

Технології міцно увійшли в бізнес. І мова зараз не про те, що kfc використовує робо-руку для обслуговування своїх клієнтів, а маск запускає космічний туризм. Мова про максимально широке розуміння бізнесу. Будь-який підприємець, будь-яка компанія, навіть якщо вони ні з інтернетом, ні з технологіями не пов’язані зараз змушені активно використовувати і те, і інше просто щоб бути конкурентноздатними. 

Порівняти хоча б з сучасністю період всього лише 10-річної давності. Все спілкування з клієнтами відбувалося або наживо, або через пошту. Зараз уявити, що який-небудь магазин не може організувати спілкування менеджера підтримки з клієнтами через соціальні мережі вже просто неможливо.

А укупі з автоматизацією таке спілкування взагалі перетворюється в ще один сегмент підприємництва. Тепер, організацію технологічного спілкування між покупцем і продавцем беруть на себе сторонні фірми, надаючи готове рішення у вигляді різних ботів, придатних для використання в месенджерах і соціальних мережах. 

До 2020-х років цей ринок вже сильно розвинувся, але все ще не заповнений. Тому підприємцям-початківцям рекомендується не випускати з уваги можливість почати власну справу в цій сфері.

Актуальність чат-ботів

До чого ми це? до того, що сучасний успішний бізнес не може обходитися без використання сучасних використовуваних масами технологій. І перше, що спадає на думку, природно – соціальні мережі.

Навіть якщо ви виробляєте бетон для будівельних компаній, у вас все одно є акаунти в соцмережах. І мова саме про акаунти фірм. У наш час склалося таке поняття – якщо фірми немає в соціальних мережах, значить, її немає взагалі. Так, вираз трохи перебільшений. Але суть зрозуміла-немислимо зараз розвиватися без використання соціальних мереж. Як мінімум, тому що ними користуються всі. Ну і тому що вони дозволяють моментально доносити до своєї потенційної аудиторії інформацію і отримувати на неї фідбек (відгук).

Тут ми можемо піти в глобальну тему використання соцмереж в якості рекламного майданчика. Тема неймовірно велика. І точно не для цієї статті. Тому що поговорити ми хотіли про те, як використовувати ці технології не просто для розвитку бізнесу, а для побудови нової справи. Пам’ятайте, що якщо щось популярно, то на цьому можна заробити?

І ні, мова не піде про те, щоб побудувати бізнес на розкрутці чужих акаунтів в instagram і контакті. Це теж окрема тема. Та й instagram з «вконтактом» не єдині майданчики.

Бізнес-ідея whatsapp-ботБізнес-ідея whatsapp-бот

Нам зараз більше цікавий такий майданчик, як ватсапп. Так, це не соціальна мережа в звичному розумінні. Це месенджер. А ви уявляєте скільки людина щодня користується цим месенджером?

Ось вам трохи статистики від самого whatsapp’а.за один тільки день відправляється більше 55 мільярдів повідомлень, 4,5 мільярда фото і 1 мільярд відео. А кількість активних користувачів досягає 1,3 мільярда в день. І це не найсвіжіша статистика (річної давності). Відповідно зараз ці цифри ще більші.

Про що це має говорити? та про те, що ватсапп – популярна майданчик для спілкування. І в бізнесі вона використовується не менше. Що може бути зручніше і швидше, ніж зателефонувати зі своїм клієнтом? (щодо зручності дзвінків взагалі можна посперечатися). Правильно. Надіслати йому миттєве повідомлення.

А якщо клієнт не один (адже він не може бути один, вірно?). Тоді відправка розсилки через месенджери починає по зручності і швидкості взагалі обганяти будь-які дзвінки. Скільки за одну годину може зробити дзвінків один менеджер? абсолютно точно обмежена кількість. Скільки за цей же час можна відправити повідомлень у ватсаппе? абсолютно точно набагато-набагато більше. Тим більше, якщо користуватися сервісами розсилки.

Бізнес-ідея whatsapp-бот

Примітка. Ми спеціально не робимо акцент на якомусь конкретному виді бізнесу, наводячи ці факти. Просто тому що це не особливо важливо. А може бути застосовано практично скрізь. Будь ваш бізнес заснований на створенні дерев’яних чохлів для телефонів за допомогою лазерного різання, або ж ви робите стреч-плівку, або ж взагалі є ріелторським агентством. Неважно. Ви все одно можете використовувати месенджери для спілкування зі своїми як потенційними, так і (тим більше) діючими клієнтами.

Відступ. Про те, що дуже легко отримати дані потенційного клієнта (номер телефону наприклад) від нього ж самого, просто зацікавивши його своїм товаром через інтернет, можна знайти безліч інформації в інтернеті.

Повернемося до можливостей месенджера. Інформування клієнтів через watsapp про нові надходження, про плановані заходи, про акції та інше – дієвий і корисний, але далеко не єдиний інструмент. Так, наприклад, кожен заходить на ваш сайт клієнт зможе за допомогою месенджера задавати питання (дуже багато хто не любить дзвонити). Або записатися на сеанс, якщо ваш бізнес заснований на записі клієнтів (наприклад, перукарні, або спа-салони). Якщо ви щось продаєте, то через месенджер потенційний клієнт може дізнатися докладніше про характеристики товару, про його ціну і наявність. Словом, про все, що його цікавить. Причому швидко і зручно. Не чекаючи черги свого дзвінка. Не звертаючи уваги на час.

Так, наприклад, якщо ваша компанія діє по території всієї росії, то ви точно стикаєтеся з проблемами часових поясів. І ви швидше за все замислювалися про те, що велика частина потенційної аудиторії просто не переходить в розряд активних клієнтів тільки тому що розташована далеко від вас і зазнає труднощів через різницю в часі.

Бізнес-ідея whatsapp-бот

Проблеми, які чат-бот може вирішити

Стоп. Стоп! а як же так може вийти, що простий месенджер може допомогти у вирішенні таких проблем як різні часові пояси або неможливість моментальної відповіді?

Резонне питання. Навіть якщо ваш менеджер швидше відповідає на ватсапп-повідомлення, ніж на дзвінки, це не прибере інших перешкод.

  • по-перше, відділ по роботі з клієнтами не роботи. Вони не можуть працювати цілодобово, відповідаючи на повідомлення у ватсаппе. Хоча можна потроїти роботу позмінно.
  • по-друге, якщо збільшити потік питань і заявок на ваш бізнес, то знову ж виникне проблема їх швидкої обробки. Доведеться збільшувати чисельність персоналу.

Так як же вирішити проблему, не створюючи нову?

Коли ми написали, що люди з відділу по роботі з клієнтами — не роботи, ми вже на це натякнули. Ні, ми не пропонуємо замінити своїх співробітників роботами, як це робить, наприклад amazon. А то знаєте там, ще почнуть самонавчатися і світ захоплять.

Ні, насправді, є універсальне рішення. Особливо, якщо мова йде про листування через месенджер. Використовувати чат-бот. Це програма, яка буде сама відповідати користувачам на питання без залучення людини з вашого боку.

Бізнес-ідея whatsapp-бот

І ось тепер можна з упевненістю позначити основну проблему, чому така (існуюча вже не перший рік насправді) технологія ще не встигла завоювати ринок цілком.

Справа в тому, що ця можливість нам, простим смертним, досі здається чимось фантастичним. І в цьому немає нічого дивного. Тому що складно повірити, що технології дійшли до такого рівня, коли програма сама може спілкуватися з людиною.

Але це факт. І більш того, в наш час це вже не просто звичайна справа. Це ще й нескладна для впровадження технологія. Ми писали, що вона ще не захопила ринок. Це ненадовго. Сьогодні підприємницьке середовище активно освоює інструменти взаємодії між клієнтами і бізнесом, які здатні прискорити процес і збільшити прибуток. Звичайно, в першу чергу мова йде про великі компанії. Для них це одночасно і простіше, і має велику необхідність.

Пройде зовсім небагато часу, і використання цих інструментів стане буденністю. А виділятися будуть навпаки ті, хто такими технологіями не користується. Просто тому що це зручно обом сторонам – і клієнтам, і бізнесу.

Уявіть, наскільки спрощує звичайний чат-бот, який відповідає на найчастіші запитання користувачів, роботу всієї компанії. Як мінімум, можна не турбуватися, що частина користувачів піде з вашого ресурсу через затримки з відповідями. Ну і незаперечним плюсом є той факт, що зникає необхідність наймати все більше персоналу з ростом числа користувачів і заявок. А економія буде в пошані в будь-який час (не тільки в кризу).

Бізнес-ідея whatsapp-бот

Заробити на чат-боті

Після того, як ми позначили важливість і актуальність використання чат-бота в бізнесі, прийшов час поговорити про те, як на цьому можна заробити.

Відповідь на поверхні-пропонувати бізнесу цю необхідність. Одна справа коли ви намагаєтеся продати людині або компанії щось, що цінності може і не мати. Інша справа, коли ви продаєте те, що можеБути дійсно корисно.

Досить просто промоніторити ринок на предмет того, скільки компаній навіть в найближчій доступності користується в своїй роботі месенджерами. А потім зрозуміти, що кожній з них технологія може принести користь.

І тут (а то й раніше) має виникнути інше питання – як ви збираєтеся продавати те, про що самі ще недавно поняття не мали. І взагалі, де ці чат-боти можна взяти?

Бізнес-ідея whatsapp-бот

Так, алгоритми програмного спілкування розробляються окремими фахівцями. Більш того, універсального чат-бота створити все-таки складно. Тому було б логічно заточувати таку програму під кожну фірму окремо. І що ж? податися в вивчення специфіки, мов програмування і пройти складний шлях з нуля?

Таке ми можемо порекомендувати тільки в якості хобі, не більше. Інакше цінності ваша діяльність мати не буде. Не зможе людина дуже швидко і якісно з нуля вивчити все необхідне і потім ще створити і впровадити в бізнес.

Тому відповідь проста. Потрібно скористатися пропозицією іншої фірми. Яка, якраз і спеціалізується на створенні таких «общалок». Благо, пропозиції на ринку вже є. Йдеться про франшизи. Так, саме у множині. Це до питання про те, наскільки насправді вже встигла поширитися тема з чат-ботами в бізнес-середовищі.

Бізнес-ідея whatsapp-бот

Франшиза чат-бот

Якщо прямо зараз просто взяти і набрати в пошуковику логічний запит «франшиза чат-бот», то вже можна буде побачити кілька пропозицій. Наприклад, whatsbot, terrabot або izzibot. Перші три рядки після реклами і відразу три варіанти, які можна розглянути.

Відступ. Чому франшиза?

Тому що це зручно. Вам не потрібно винаходити заново технологію. Потрібно користуватися вже діючим продуктом.

Тому що це перевірено. Якщо компанія «народилася» не вчора, то вона вже знає куди рухатися і як використовувати свій товар. А значить, у вас вже буде план дій.

Тому що на цьому можна заробити швидше. Як вже було сказано, якщо ви плануєте заробляти в сфері, де не маєте досвіду, франшиза допоможе швидко увійти в «потік» і скоротити час виходу на чистий прибуток.

Бізнес-ідея whatsapp-бот

Франшиза izzibot

Поки що ми обговорювали тільки теорію необхідності чат-ботів і говорили про те, що на сто відсотків легше звернутися до компанії, яка зайнята в цій сфері і продає франшизу. Але пора подивитися хоча б на один приклад більш досконально.

У нашому каталозі ви можете знайти інформацію про таку франшизу як izzibot. Працює компанія всього пару років, а франшиза почала існувати тільки в 2018 році, але вже за цей короткий термін вона встигла поширитися широко – в неї влилися понад 150 нових франчайзі.

Суть пропозиції проста і ми вже її частково описали вище. Клієнт бізнесу, потрапляючи на whatsapp-лендінг, може задати всі питання, залишити заявку і скористатися сервісами, залишаючи свої контакти. Це з точки зору вашого потенційного клієнта.

З точки зору нового франчайзі (тобто можливо вас) — компанія для того, щоб було зручно швидко увійти, надає своїм партнерам від 100 до 1000 лідів, з якими можна працювати. І це цікаво. Тобто працювати можна буде починати відразу, не турбуючись, що спочатку буде складно знайти клієнтів.

З інших умов, які можуть зацікавити майбутніх франчайзі-можливість працювати віддалено з дому, не витрачаючись на оренду і заробітну плату.

За фінансовими умовами в першу чергу варто звернути увагу на паушальний внесок. Він становить 350 000 рублів. І це може відлякати підприємців-початківців. Сума не найбільша за мірками бізнесу, але і маленькою її теж назвати не можна.

З іншого боку, компанія обіцяє супершвидку окупність за рахунок того, що кожен проданий чат бот буде приносити франчайзі 70% прибутку.

На інформаційній сторінці франшизи в нашому каталозі можна детальніше ознайомитися з розрахунком прибутку франчайзі. Як заявляє франчайзер, при продажу 10ти чат-ботів на місяць, франчайзі буде отримувати 170 000 рублів.

Ознайомитися з пропозицією, а також зв’язатися з представником франшизи, щоб отримати більш детальні умови і задати питання ви можете на сторінці нашого каталогу.

Бізнес-ідея whatsapp-бот

Підсумок

Забезпечення бізнесу таким інструментом взаємодії з клієнтами, як чат-бот – перспективна і розвивається сфера. Поки що ніша ще не заповнена, але буде потрібно трохи часу, щоб конкурентність в цьому середовищі зросла. Тому саме зараз актуально розглядати пропозиції від франшиз, які надають цю технологію. І на відміну від багатьох сфер, які набувають швидку популярність, але також її втрачають після «буму», сфера чат-ботів від цього обгороджена. Популярність буде тільки рости тому що інструменти будуть розвиватися і далі. Як приклад-голосові чат-боти.