Бізнес ідея: як відкрити центр зайнятості

16

Актуальність бізнесу

У сучасній економічній ситуації проблема пошуку роботи актуальна як ніколи. Тому послуги з пошуку підходящої вакансії і умов роботи не тільки залишаються затребуваними, але і розвиваються. На ринку постійно діють державні центри зайнятості, фахівці яких намагаються підібрати для безробітних місця. Однак рівень послуги залишає бажати кращого. І якщо ви самі коли-небудь зверталися в подібні організації, то має уявлення.

Тому на ринку з’являються приватні центри зайнятості, які своїми силами, створюючи якісний сервіс для клієнтів, організовують послуги з пошуку відповідних місць роботи. Ринок, безумовно, перспективний, хоча і має певний ступінь складнощів при вході.

Організація центру зайнятості відбувається поетапно-реєстрація юридичної особи, набір персоналу та пошук приміщення для офісу. Після відкриття-накопичення доступних вакансій від різних підприємств із зазначенням конкретних даних по відношенню до претендента. Далі йде формування бази даних претендентів і в підсумку-компонування двох складових, коли шукачі запрошуються на співбесіду з представником фірми, яка бажає закрити вакансію.

Дохід в таких випадках буде виходити як від фірм, заявки яких ви обробляйте, так і приватних осіб, які завдяки вам стають співробітниками цих організацій.

Вкладення в бізнес порівняно невеликі і при належному підході швидко окупаються. Але залежати це буде виключно від вашої стратегії. Якщо будуть враховані і закладені в бізнес-план не тільки всілякі витратні і дохідні лінії, але і потенційні ризики, а також прогноз розвитку ринку і попиту, то ніщо не завадить вашій організації швидко вийти начистий прибуток, досягнувши окупності.

Реєстрація юридичної особи

Перший етап, як і в абсолютно кожній сфері легального бізнесу-реєстрація власного підприємницького права в державних органах. Для центру зайнятості населення найбільш відповідною правовою формою буде форма товариства з обмеженою відповідальністю. Однак краще заздалегідь проконсультуватися з фахівцями в цій галузі, щоб розуміти всі наступні процедури і обов’язки перед державою.

Сама реєстрація обійдеться недорого. Розмір державного мита можна уточнити на місці, або звіритися з даними на державному сайті.

Якщо ви не хочете витрачати час і нерви на поїздки в податкову, заповнення всіх необхідних документів (а у випадках неправильного заповнення – неодноразового переписування форм), то можете звернутися до спеціалізованої компанії, що працює за принципом аутсорсингу. Така фірма не тільки візьметься за консультацію, але і сама організовує процес подачі документів. Вартість послуг варіюється від фірми до фірми, тому спочатку знайомтеся з прайсами, а потім включайте дану статтю витрат в свій бізнес-план.

Бізнес ідея: як відкрити центр зайнятості

Приміщення

Другий етап – оренда приміщення. Пошук приміщення буде залежати від масштабу ваших вкладень. Тому як вартість оренди залежить від багатьох параметрів. Таких як прохідність місця розташування, віддаленість від центру. До того ж впливає і регіональна розташованість. Так, приміщення в столиці не буде ідентично за цінником приміщенню в невеликому місті. Знову ж таки, при необхідності можете звернутися в ріелтерське агентство, яке швидко, за певну плату, підбере для вас всі можливі варіанти.

Для пошуку відповідного приміщення орієнтуйтеся на вашу потенційну аудиторію. Можливо, найбільш підходящим місцем буде один зі спальних районів міста. Таким чином, ви охопите відразу частину аудиторії, яка знаходиться без роботи і просиджує вдома в пошуках цікавих оголошень. До того ж, з більшою часткою ймовірності, вони стануть вашими клієнтами, так як відпаде потреба витрачати час на поїздки в інший кінець міста.

Але вибирайте густонаселені райони, а не місця новобудов, де люди купують квартири. Так як навряд чи, які не мають роботи будуть влазити в іпотеку. Плюсом буде близьке розташування станції метрополітену.

Бізнес ідея: як відкрити центр зайнятості

Оснащення офісу

Третій етап-оснащення офісу. Для центру зайнятості підійде стандартний офісний набір з непомітними зручностями. Але й не шкільні парти в спортивному залі найближчого ліцею. Вам знадобляться комп’ютери, підключення до мережі інтернет, телефонна лінія, оргтехніка з функціями друку, а також меблі – тобто повноцінне обладнане робоче місце.

Також не забудьте про зручність для клієнтів. Тому як саме від них буде залежати ваша прибуток. Сюди відносяться зручні крісла або диван для очікування, комфортне місце проведення співбесіди. Також задумайтеся про каву і чай, що, безсумнівно, зіграє роль у формуванні вашої репутації у клієнтів.

Бізнес ідея: як відкрити центр зайнятості

Персонал

Наймати співробітників доведеться, хоча і не знадобиться на першому етапі цілий офіс менеджерів. Дві-три людини цілком буде достатньо на цю посаду. Саме вони будуть займатися пошуком роботи для шукачів і пошуком шукачів для фірм з вільною вакансією.

Але центр зайнятості має на увазі не тільки посади менеджерів. У штаті знадобляться також секретар і психолог. І кожному співробітнику потрібно буде платити зароблену плату за ставкою. Це щомісячна стаття витрат, однак, враховуючи велику пропозицію на ринку праці на менеджерів, ставка не буде дуже великою. І це ще один плюс в скарбничку невеликих інвестицій на старті центру зайнятості.

Бізнес ідея: як відкрити центр зайнятості

Організація роботи центру зайнятості

Є кілька стандартних варіантів, якими користуються на сьогоднішньому ринку центри. Так, метод рекрутингового агентства має на увазі під собою, що ви будете отримувати прибуток з доходу людини, якого влаштували на роботу. Стандартно подібні організації беруть близько 10 відсотків протягом першого року з кожної заробленої плати. Буває, що таке агентство спеціалізується виключно на певній сфері діяльності і професійно підбирає співробітників саме туди.

Ще є хедхантинг. Специфіка в тому, щоб знаходити тільки кандидатів вищого класу. Це дуже складний процес, тому що потенційних претендентів дуже мало. Але і оплачується така праця за підвищеними тарифами.

У будь-якому випадку, основна схема дії вашого майбутнього центру зайнятості буде стандартною. Ви будете здійснювати пошук співробітників для різних посад в різних компаніях. А також знаходити фірми, які потребують таких співробітників і мають вакансії. Після чого завдання буде звужуватися до організації зустрічі представника фірми і здобувача.

Бізнес ідея: як відкрити центр зайнятості

Інші послуги центру зайнятості

Щоб підвищити ефективність бізнесу, крім стандартного набору шукачів і вакансій, ваш центр зайнятості може надавати додаткові послуги для своїх клієнтів, які будуть їм корисні і затребувані на ринку.

В першу чергу, це – організація спеціалізованих курсів з підвищення кваліфікації та навичок. А також організація бізнес-тренінгів та професійного навчання. У другу чергу-якісна допомога в складанні резюме для здобувача.

Крім цього можна проводити анкетування і тестування співробітників фірм, для виявлення потреб, рівня сумісності і видачі подальших рекомендацій керівникам фірм – замовників.

Подібного роду додаткові функції вашого центру зайнятості не тільки будуть корисні організаціям і приватним особам, але і підвищать вашу власну репутацію як багатофункціонального hr – комплексу, в який зручно звертатися.

Бізнес ідея: як відкрити центр зайнятості

Пошук клієнтів

Процедура пошуку клієнтів може здійснюватися абсолютно різними способами. Головне-результат. Але стандартно менеджери роблять це за допомогою інтернету і телефону. Також гарні рекламні способи, в тому числі – розклеювання оголошень і інформація в міських змі. На сьогоднішній день, газети і біжучий рядок по телевізору аж ніяк не застаріли серед людей, що знаходяться в пошуках відкритих вакансій.

Ще один спосіб – провести презентацію при відкритті свого центру зайнятості. А щоб це не виглядало як дешева реклама, можна скористатися послугами рекламного або бтл – агентства. Однак не забудьте заздалегідь закласти пункт витрат на їх послуги в бізнес-план.

Витрати на рекламу будуть щомісячними, проте їх сума буде залежати і від вашого доходу, і від факторів необхідності. Але від 20 до 50 тисяч рублів краще закладати відразу. З часом це принесе відчутну користь бізнесу.

База даних центру зайнятості

Всі клієнти, які коли-небудь звернулися до вас, повинні бути внесені в єдину базу. Починаючи від простого претендента, закінчуючи фірмою, яка намагається закрити вакансію. Природно, база данихПовинна бути в електронному форматі. Навіть якщо заяви на надання послуг і дані про клієнта спочатку заповнюються на папері, секретар повинен буде переносити їх в комп’ютер.

Надалі, це дозволить вам більш оперативно стикувати клієнтів серед організацій і шукачів з відповідними кваліфікаційними навичками і побажаннями. Швидкість процесу надання послуг буде безпосередньо впливати на успіх і прибуток вашої фірми.

Після того, як послуга надана, і здобувач прийнятий на посаду в організацію замовника, ваш центр отримує оплату за свою роботу. Якщо ж, в базі немає підходящої фірми для приватної особи, менеджери повинні, користуючись інтернетом та іншими засобами пошуку інформації, знайти хоча б кілька більш – менш підходящих варіантів.

Бізнес ідея: як відкрити центр зайнятості

Складнощі в організації центру зайнятості

Як і в будь — якому виді бізнесу, в центрі зайнятості також бувають ситуації, коли обумовлені бізнес-планом терміни і цифри прибутку не досягаються вчасно. На це може впливати безліч факторів. До того ж, як і скрізь, в цій сфері послуг існують певні ризики і складності. Найбільш поширені:

1. Недобросовісний роботодавець.

На жаль, але шахрайство – не таке вже й рідкісне явище. Роботодавець може вирішити на вас заощадити. Це відбувається за стандартною схемою. Керівництво звільняє співробітника до закінчення випробувального терміну, таким чином, повідомляючи вам, що послуга з вашого боку надана не до кінця. А пізніше, зв’язується з людиною, вже обходячи ваш центр.

Якщо, ви яким-небудь чином, дізнаєтеся про факт такої поведінки, сміливо можете вносити організацію в чорний список. Але, на жаль, певних механізмів боротьби з таким ставленням не існує.

2. Недобросовісний здобувач.

І такі теж є. В основному, мова йде про випадки, коли здобувач повідомляє про себе неповну або взагалі недостовірну інформацію. Обманює в рівні кваліфікації і навичок, а також повідомляє невірну інформацію про можливості співпраці.

Природно, у роботодавця, до якого ви направляєте такого співробітника, можуть виникнути складності і проблеми. А будь-які проблеми ваших клієнтів відображаються і на вашому бізнесі. Тому ретельна перевірка людей-одне із завдань центру зайнятості. Якщо у вас є можливість звертатися до фахівців в органах, то це значно спростить завдання і знизить ризики до мінімуму. Тому що просто знайти повноцінну інформацію про людину в інтернеті-непросто.

3. Неповна інформація в описі вакансії.

Знову ж таки – шахрайство з боку роботодавця, але зустрічається часто. Щоб зазвати якомога більше потенційних співробітників, роботодавець може не вказати важливі особливості власної вакансії.

Природно, клієнт – здобувач, після відкриття правди залишиться незадоволеним. І невдоволення це буде виражатися в першу чергу по відношенню до вашого центру. А псувати репутацію-значить шкодити бізнесу.

На жаль, від подібних ризиків ніхто не застрахований. І єдине, на що можна сподіватися – власна обережність і акуратність щодо людей. Намагайтеся перевіряти всю отриману інформацію. Нехай краще на це піде більше часу, ніж потім ви будете виправдовуватися перед своїм клієнтом.