Бізнес ідея: як відкрити магазин побутової техніки

20

Перед тим, як почнемо

Новачкові перед відкриттям магазину побутової техніки важливо вивчити особливості, оцінити купівельну спроможність і потреби конкретного населеного пункту. Це дозволить визначитися з напрямком торгівлі, асортиментом і ціновою політикою.
Вивчення ситуації з конкуренцією, особливостей ринку нерухомості та місцевих умов співпраці з державними контролюючими органами також допоможе скласти реальний бізнес-план і визначити оптимальну суму початкових вкладень.

Бізнес ідея: як відкрити магазин побутової техніки

Основні ризики

Головна перешкода, яку необхідно подолати новачкові, – конкуренція. Результати дослідження споживчого попиту показують, що більшість клієнтів охочіше набувають побутову техніку у великих торгових мережах. Успішні конкуренти мають налагоджені зв’язки з виробниками, мають можливість надавати суттєві знижки, співпрацюють з банками в напрямку кредитування покупок.
Для старту новачкові необхідний капітал у розмірі 250-300 тисяч доларів, левова частка цієї суми піде на придбання товарів. Чекати швидкої окупності не варто, адже побутова техніка відноситься до розряду дорогих товарів. Головне завдання-вибір кращого постачальника і укладення вигідних контрактів з кращими виробниками. Виграш за рахунок низьких цін і реалізації товарів сумнівної якості буде короткочасним, адже для покупця важливі функціональність і надійність побутових приладів.
Неправильна оцінка споживчого попиту в конкретному населеному пункті, невдале розташування магазину і непродумана кадрова політика може зруйнувати навіть найуспішніші починання з солідними капіталовкладеннями.

«покрокова інструкція, як відкрити магазин побутової техніки»

Бізнес ідея: як відкрити магазин побутової техніки

Розташування

Найкращим варіантом розташування магазину побутової техніки є центр міста. Специфіка така, що побоюватися близькості конкурентів не варто. Дослідження типової поведінки споживачів показують, що покупці перед придбанням техніки відвідують кілька магазинів і зіставляють технічні характеристики і ціни аналогічних виробів. Якщо ви маєте в своєму розпорядженні ресурси для оплати дорогої оренди або покупки приміщення в центрі міста, можливістю закуповувати якісну техніку за ціною виробника – відкривайте магазин якомога ближче до центру.
Приміщення в деякому віддаленні від центру також хороший варіант, але в цьому випадку постарайтеся розташовуватися якомога далі від конкурентів. Практика показує, що рівень продажів в цих районах стабільний і приносить непоганий чистий прибуток.
Слід звернути увагу на райони новобудов, адже ці квартали відчувають в перші роки явну нестачу розташованих в безпосередній близькості магазинів. З введенням в експлуатацію нових будинків вас чекатиму відчутні підвищення продажів.
Загальні вимоги до вибору приміщення, незалежно від району:

  • велика прохідність людей.
  • зручна транспортна розв’язка.
  • близькість зупинки громадського транспорту.
  • парковка.

Залежно від запланованого обсягу і асортименту товарів слід вибирати і параметри приміщення. Традиційним і найоптимальнішим є поділ торгової площі на три відділи: велика техніка; аудіо — та відео; дрібна побутова техніка. Кожен з відділів розміщується в окремих приміщеннях або поверхах (великі обсяги і асортимент товарів) або розділити перегородками.
При скромному стартовому капіталі ви можете все розмістити в одному приміщенні, організувавши плавні переходи з відділу у відділ. Цей спосіб має позитивні моменти:

  • весь асортимент добре проглядається.
  • співробітники можуть самостійно розподіляти навантаження в залежності від кількості клієнтів і допомагати колегам.

Уважно вивчіть стан приміщення і прорахуйте суму, яку доведеться витратити на ремонт. На дорогому дизайні можна заощадити, але до пожежної безпеки і вентиляційній системі магазину пред’являються високі вимоги. Нівелювати недоліки косметичного ремонту допоможе креативна і продумана підсвічування товарів на стелажах.
Також, враховуйте необхідність відвести окреме приміщення під склад. Дорога побутова техніка вимагає для зберігання особливого температурного режиму, низького рівня вологості і вентиляції.

Бізнес ідея: як відкрити магазин побутової техніки

Обладнання

Кожен відділ магазину побутової техніки слід обладнати стелажами з урахуванням специфіки товару.
Найдешевше обладнання-подіуми для великої техніки. Середня ціна квадратного метра такого подіуму — 35 доларів.
Для товарів середніх і малих розмірів найкращим варіантом є стелажі. Мінімальна ціна при габаритах 2х1х0, 5 метрів становить близько 200 доларів.
Спеціальні стелажі для дрібних товарів зі скляними дверцятами, які закриваються на замок, необхідні. При габаритах 2,2х1х0, 5 метрів середня ціна становить близько 350 доларів.
Для відділу аудіо-та відеотехніки передбачені відкриті і більш глибокі стелажі. При габаритах 2,2х1х0, 6 метрів ціна одного становить близько 220 доларів.
Ці ціни дуже приблизні і усереднені, адже для кожного регіону вартість може відрізнятися істотно. Бувають і більш дорогі варіанти обладнання. Заощадити можна, купуючи торгові стелажі на розпродажах у розорилися або оновлюють обстановку конкурентів.

Бізнес ідея: як відкрити магазин побутової техніки

Кадри

Аналіз складових успіху прибуткових магазинів побутової техніки наочно показує, що і продумана тактика підбору співробітників важлива надзвичайно. Основні особливості виглядають наступним чином:

  1. краще запам’ятовують технічні характеристики і розуміють їх суть. Саме вони ефективніше справляються з консультуванням клієнтів у відділах аудіо — та відеотехніки, габаритних і вузькоспеціалізованих побутових приладів. Також, чоловіки можуть виконувати обов’язки вантажників.
  2. жінки краще справляються у відділі побутових приладів, з якими особисто стикаються в повсякденному житті. Більш грамотні і корисні для покупців консультації жінки дають про товари, якщо знання грунтуються на власному досвіді. Також, дами більш ефективні, ніж чоловіки, в роботі на касі.
  3. бажаний досвід для продавця побутової техніки — 23-35 років. Занадто юний продавець у клієнта, що купує дорогу техніку, як правило, не викликає довіри. Люди старше 35 років мають труднощі у вивченні новаторських технічних характеристик, хоча зустрічаються і щасливі винятки.
  4. приймайте нових співробітників з двомісячним випробувальним терміном, протягом якого стажист повинен навчитися спілкуватися з покупцями, вивчити технічні характеристики і весь асортимент техніки, наданої в магазині.

Для прибирання торгового залу і складських приміщень потрібно хоча б одна людина. Також, необхідний відповідальний і професійний бухгалтер. Для доставки габаритної побутової техніки необхідний водій і вантажники.

Бізнес ідея: як відкрити магазин побутової техніки

Документи та ліцензії

Для організації магазинів непродовольчих товарів можна оформити іп або тов. Торгівля в магазинах побутової техніки здійснюється з використанням касових апаратів. Оформлення пакету документів в податковій службі стандартне, особливих проблем в цьому напрямку очікувати не доводиться.
Складнощі чекатимуть у пожежній інспекції та інстанціях санітарного нагляду. Вимоги цих служб до магазинів побутової техніки дуже високі, в кожному регіоні існують власні нормативні акти. Вивчити їх необхідно ще до пошуку приміщення, щоб уникнути зайвих складнощів.
Служби санітарного нагляду можуть зажадати у вас сертифікати відповідності від виробника. Про це також слід подумати заздалегідь.

Бізнес ідея: як відкрити магазин побутової техніки

Маркетинг

Досягти успіху, розраховуючи тільки на продажі в реальному магазині, в сучасних умовах неможливо. Обов’язково організуйте інтернет-сайт і не шкодуйте коштів на його просування.
Правильне розташування товарів, із застосуванням прийомів мерчандайзингу підвищує продажі в кілька разів. Обов’язково використовуйте їх.
Не скупіться на знижки, картки постійних клієнтів, додаткові сервісні послуги – для жіночої частини потенційних покупців саме це стає вирішальним фактором у виборі магазину.

Бізнес ідея: як відкрити магазин побутової техніки

Резюме

Новий магазин побутової техніки може стати першою сходинкою до великого бізнесу. Твереза оцінка вихідних даних і умов діяльності, партнерські відносини з надійними виробниками і грамотний менеджмент допоможуть досягти успіху.