Бізнес-ідея як відкрити салон краси

18

Індустрія краси в нашій країні розвинена дуже сильно. На ринку діє величезна кількість гравців, від великих салонів у віп-сегменті до приватних майстрів, які орендують місця в студіях. Чи варто починаючому підприємцю замислюватися про можливість почати бізнес саме в цьому сегменті? безумовно так. Однак потрібно розуміти, що без чітко опрацьованого бізнес-плану з аналізом всього навколишнього конкурентного середовища і заповненості ринку зробити це неможливо. 

Чому? тому що, навіть якщо вам подобається все, що ви будете робити, навіть якщо у вас є стартовий капітал, без впевненості, що ви зможете надати потенційним клієнтам те, що буде краще або вигідніше, ніж в сусідніх студіях, починати не можна.

До того ж варіативність бізнесу має на увазі, що відкрити можна як невеликий острівець в тц, де відвідувачі будуть отримувати найбільш затребувані послуги, так і великий окремо стоїть салон, що надає повний спектр послуг. А це різні вкладення, різні підходи, різні маркетингові канали. 

Давайте розбиратися, як починаючому підприємцю відкрити свій салон краси і не прогоріти.

Попит і пропозиція. Конкуренція

На послуги краси попит є завжди і скрізь. Стрижки, зачіски, укладання, манікюр, педикюр, нарощування вій, макіяж, брови, пілінг шкіри … Повсякденних послуг дуже багато і серед жіночої аудиторії вони всі користуються популярністю. Просто тому що сучасне суспільство диктує затребуваність жіночої краси, транслює ці ідеї по всіх можливих каналах і проектує ідеали – в кіно, в інтернеті, в рекламі, в популярних книгах. Кожен день салони краси, студії манікюру, перукарні приймають тисячі клієнтів.

Але раз попит такий великий, значить і пропозиція від нього не відстає. І дійсно, індустрія краси може «похвалитися» дуже щільною насиченістю. Причому на ринку діють три види конкуруючих «організацій». З одного боку – віп-салони. З іншого-невеликі і профільні салони економ-класу. З третьої-майстри-на-дому.

І якщо салони преміум рівня націлені на окрему аудиторію тих, хто може собі дозволити дорогі послуги, то другі і треті – борються фактично за одну аудиторію, яка становить більшу частину всієї потенційної аудиторії.

Тому, при оцінці ідеї відкрити свій салон краси, в першу чергу потрібно орієнтуватися на кілька моментів, що диктують розвиток:

Платоспроможність

Платоспроможність населення міста, в якому ви плануєте стартувати. У містах з низьким середнім рівнем доходів, недоцільно пропонувати дорогі послуги преміум-класу, просто тому що ваша потенційна аудиторія буде нечисленною. А основна частина споживачів не зможе дозволити собі відвідування вашого салону.

Інвестиції

Ваші інвестиційні можливості. На відкриття дорогого салону потрібно набагато більше фінансових вкладень по всіх пунктах-починаючи з оренди, закінчуючи замовленням дорогої косметики для продажу і використання в роботі. Все це збільшує термін виходу на окупність. При тривалому виході на точку чистого прибутку, будуть потрібні гроші не тільки на старт, але і на той період часу, коли ви будете працювати на покриття витрат. Тобто потрібен буде і запас коштів.

Конкуренція

Конкуренція у вашому місті. Одна справа, коли ви вибираєте старт в економ-сегменті тому що не можете собі дозволити віп через рівень інвестицій. Інша справа — коли таких же, як ви в найближчому оточенні ще сотня підприємців. Безболісно увійти на ринок в такому випадку не вийде, тому що пропозиція буде вище попиту, і аудиторію доведеться заманювати чимось особливим, що не пропонують ваші конкуренти. Це можуть бути рідкісні послуги, низька ціна, цікаві акції. Ну і постійна ефективна реклама. А все разом-це нові вкладення.

Оцінивши ці три пункти, ви зможете прийняти рішення про доцільність відкриття салону в конкретному місці, зможете зрозуміти, на яку аудиторію вам потрібно орієнтуватися і почати розробляти бізнес-план виходячи з конкретних даних, заснованих на аналізі справжньої ситуації, а не на припущеннях.

Ми не будемо розглядати зараз варіант з організацією послуг на дому, тому що він не відноситься безпосередньо до відкриття саме салону. Зауважимо тільки, що салон може стати логічним продовженням розвитку кар’єри майстра. Тому що досвід, який майстер отримає під час надання послуг на дому стане в нагоді і у великому бізнесі. Така людина не буде новачком, він вже буде знати переваги клієнтів, деякі особливості роботи, буде знати ринок затребуваних косметичних засобів, які необхідно використовувати в роботі.

Припустимо, що ситуація вам стала ясна. Далі ми розглянемо базові пункти бізнес-плану, які необхідно буде реалізувати в своєму підприємницькому старті. Залежно від обраної вами спрямованості вони будуть відрізнятися.

Бізнес-ідея як відкрити салон краси

Послуги

Перш ніж щось починати, потрібно визначитися, які види послуг будуть надаватися у вашому майбутньому салоні. Зробити це потрібно відразу, тому що потім на цьому виборі будуть зав’язані інші пункти. Такі, як – розмір приміщення, оснащення обладнанням і комунікаціями, наймання фахівців, отримання ліцензій і кількість необхідних інвестицій в старт.

Часто салони відкриваються в моно-форматі, пропонуючи своїм клієнтам одну послугу або набір схожих послуг. Така вузька спрямованість з одного боку обмежує можливість отримання прибутку і охоплення аудиторії, з іншого боку – дозволяє зосередитися на розвитку в одному напрямку, вливати більше сил і засобів в їх просування і посилення. Ну, і потім, якщо домогтися успіху в цій справі, можна поступово розширювати набір послуг. Хоча таку можливість краще закладати і прораховувати ще на етапі формування бізнес-плану.

Визначитися з набором послуг вам також допоможе аналіз навколишнього ринку і власних можливостей. По-перше, можна поставити точкою відліку ваші особисті можливості. Якщо ви розбираєтеся в конкретному напрямку, то з нього і варто починати. Якщо ви виступаєте в ролі підприємця, готового створити бізнес з найманими фахівцями своєї справи, то відштовхуватися потрібно буде від ситуації на ринку у вашому місті.

По-друге, потрібно оцінити варіанти послуг, які пропонують інші салони навколо вас. Наприклад, велика частина з них зосереджена на послугах манікюру. В такому випадку, відкривати ще одну манікюрну точку-недоцільно. Тому що за аудиторію буде боротися складніше. Корисніше буде зробити манікюр додатковою послугою.

Можливих варіантів послуг, які може запропонувати салон краси своїм клієнтам, дуже багато. Логічно, що не існує таких салонів, де б пропонувалися абсолютно все. Так, наприклад, перукарські послуги логічно надавати спільно з послугами з лікування шкіри голови, оздоровлення волосся, консультацією трихолога та іншими схожими.

Бізнес-ідея як відкрити салон краси

Види послуг салону краси

  • стрижки
  • укладання
  • лікування волосся і шкіри голови
  • візаж
  • макіяж
  • нарощування вій
  • нарощування нігтів
  • манікюр
  • уколи для підтримки краси
  • лікарська косметологія
  • апаратні методики
  • послуги солярію
  • догляд за тілом
  • масажі
  • татуаж
  • лазерна корекція проблемної шкіри
  • епіляція жіноча та чоловіча

Це лише частина з можливих послуг, які користуються попитом. Як можна зрозуміти, щоб робити все в одному місці, доведеться відкривати цілий медичний косметологічний центр. А такий вид бізнесу зажадає величезних вкладень, буде великоваговим і термін окупності відкладеться на кілька років. З іншого боку, після окупності, прибуток теж буде істотна, але ми розглядаємо простий варіант.

Бізнес-ідея як відкрити салон краси

Правова форма і ліцензії

Вибір правої форми ведення бізнесу буде також залежати від послуг, які ви надаєте в своєму салоні. Так, наприклад, для перукарні з послугами візажу, або манікюрно-педикюрного салону цілком вистачить індивідуального підприємця. Якщо ж планується орієнтація на послуги, пов’язані з медичною освітою, всілякі лікування, апаратні втручання, то без організації товариства з обмеженою відповідальністю не обійтися, тому що тільки так можна буде отримати необхідні ліцензії.

Таким чином, крім отримання звичайних дозволів на роботу салону від адміністрації міста або району, сес, водоканалу, пожежного нагляду, енергоконтролю, в залежності від послуг, що надаються, необхідно буде обзавестися медичними ліцензіями.

Розташування салону

Як і в будь-якій індустрії послуг, чим більш прохідне місце виПідберете, тим більше потенційних клієнтів зможете залучати. Розглядаються в такому випадку в першу чергу три варіанти:

  • місце в тц
  • місце в центрі міста
  • місце в новому житловому комплексі

Бізнес-ідея як відкрити салон краси

Острівці в тц

Перший варіант – ідеальне місце, для старту невеликого бізнесу з мінімальним набором послуг. Тут є сенс відкривати або острівці, або вузьконаправлені салони. Відвідуваність в тц постійна (якщо ми говоримо про великих торгових центрах), але і оренда недешева. Тому орендована площа буде невеликою. Послуги повинні бути орієнтовані в першу чергу на клієнтів тц. І відкривати, наприклад, масажний салон не має сенсу.

У торгових комплексах найпопулярнішими зараз видами послуг індустрії краси є манікюрні точки у вигляді острівців. Їх не можна назвати повноцінними салонами краси. Але як старт бізнесу-такі точки підходять ідеально. З іншого боку, через засилля саме манікюрних острівців, багатьом здається, що відкривати острівці краси з іншими послугами в торгових комплексах – погана ідея. Однак це не так. І є приклади, коли в точно такому ж форматі відкриваються студії макіяжу, візажу та інших послуг. А за рахунок того, що вони виділяються серед інших саме послугами, які в тц рідко надають, то набувають перевагу. Але про такі варіанти-пізніше.

Бізнес-ідея як відкрити салон краси

Місце в центрі міста

Центральні вулиці міста приваблюють всі види бізнесу своєю прохідністю. Але часом, кількість мінусів переважує всі можливості. Так, наприклад, оренда там в кілька разів вище. У великих містах центр-це місце, де неможливо припаркувати автомобіль, що створює додаткові незручності клієнтам. Більшість клієнтів вважає за краще знаходити собі студії поблизу від будинку. Конкуренція в центрі вище, так як в більшості випадків там розташовано безліч салонів різної спрямованості.

Площа в новому житловому комплексі

Орендувати приміщення в новому житловому комплексі, навіть тому, який ще тільки добудовується і заселяється для салону краси-відмінний варіант. Є кілька плюсів:

Нові жителі, які купують квартири будуть вашою аудиторією. Зараз житлові комплекси будуються так, що в них спочатку проектується місце під всі необхідні послуги за принципом місто в місті.

З іншого боку, можна не сильно боятися конкуренції. Стандартно управління житловими комплексами передбачає тільки обмежене число бізнесу одного напрямку на його території. Якщо вам пощастило зайняти місце першим, то ви отримаєте шанс залучити більшу частину аудиторії до себе, а потім утримувати її різними інструментами. Якщо ні-зможете увійти в міні-нішу не так болісно, як на ринку з безліччю конкурентів.

Бізнес-ідея як відкрити салон краси

Обладнання, матеріали, товари

Кількість необхідного до закупівлі обладнання буде залежати знову ж від послуг, які ви плануєте надавати в своєму салоні і від кількості працюючих майстрів. Якщо ви надаєте різні послуги, то принципово, щоб робилося це в різних залах приміщення. Відповідно обладнати потрібно буде кожен по-своєму.

Знайти постачальників обладнання не так складно. Головне вибрати оптимальний за ціною і якістю варіант. Дешеві низької якості не підійдуть, тому що на якості можна втратити клієнтів. Занадто дорогі не має сенсу брати для салону сегмента середнього класу. Краще до переобладнання повертатися поступово, після виходу на чистий прибуток.

Матеріали, в залежності від того, для яких вони послуг призначені, потрібно використовувати тільки від перевірених фірм. Втім, як тільки ви відкриєте салон, напевно вам надійде безліч пропозицій від дилерів відомих мереж, тому що ви станете їх цільовою аудиторією. Вибирайте з розумом і орієнтуючись на відгуки кінцевих споживачів, а не тільки на кп від технологів.

Товари в салонах продавати вкрай бажано, так як клієнти зацікавлені в покупці засобів догляду для себе. І буде краще, якщо ви самі зможете їм підказати, що їм більше підійде. З цього буде будуватися якісний сервіс.

Бізнес-ідея як відкрити салон краси

Персонал

Економити на штаті фахівців не варто. Краще найняти менше людей за більшу зарплату, ніж отримувати негативні відгуки про роботу і втрачати клієнтів разом з репутацією салону, яку ще потрібно зуміти заробити. Причому важливі не тільки майстри, а й адміністратори, які будуть обличчям салону, будуть розбиратися у всьому і якісно вести діалоги з клієнтами при записі. Сервіс буде більшою мірою на них.

Маркетинг

Реклама в конкурентному бізнесі – головний інструмент просування. Якщо ви не знаєте самі як що працює, рекомендуємо звернутися в спеціалізоване агентство, яке зможе грамотно розрахувати для вас шляхи просування. З основного і необхідного ще до старту – проглядається якісна вивіска, бажано панорамні вікна, якщо це не точка в тц.

Бізнес-ідея як відкрити салон краси

Франчайзинг в сфері краси

Ми вже говорили про те, що починати потрібно з аналізу навколишнього оточення і власних можливостей. Але є ще один варіант, який аналіз можливостей не скасовує, але дає шанс мінімізувати витрати на успішний старт у сфері краси. Це-франчайзинг. Купівля франшизи може стати хорошим інструментом в підкоренні ринку, так як володіє декількома важливими особливостями. Головний з них полягає в тому, що франчайзер в сфері краси – це фірма, яка має досвід відкриття салонів і цим досвідом може поділитися. Для підприємців-початківців це вагомий аргумент, особливо для тих, хто взагалі ніякого досвіду в цій індустрії не має.

Франчайзинг розвинений у всіх сферах. Пропозицій багато. Можна знайти франшизи, які пропонують запустити свій вузьконаправлений бізнес, наприклад, тільки студію з манікюру, або брів. Але так як ми розглядаємо ідею «відкрити салон краси», то нам цікаві франшизи, які працюють саме в цій сфері, тобто охоплюють відразу кілька послуг сфери.

Якою повинна бути франшиза і що пропонувати, щоб на неї варто звернути увагу:

  • пропонувати конкретну схему розвитку бізнесу
  • надавати право користування власним брендом
  • забезпечувати мінімальне навчання
  • забезпечувати схемою маркетингового розвитку мережі і консультувати з ефективних способів просування
  • пропонувати конкурентні переваги, які дозволять забезпечити швидкий старт

Для того, щоб вам було легше зорієнтуватися, ми підібрали цікавий показовий варіант, на який точно варто звернути увагу, якщо ви плануєте запускати бізнес в індустрії краси.

Бізнес-ідея як відкрити салон краси

Франшиза model’e beauty bar

Франшиза салону краси, яка надає на вибір кілька форматів старту бізнесу:

  • студія краси
  • б’юті-острів в тц
  • салон краси повного циклу

Інвестиції від 500 000 рублів

Паушальний внесок від 200 000 рублів

Роялті – 15 000 рублів

Фірма діє на ринку краси з 2010 року, розвиваючи одночасно і салон краси та навчальний центр. Майстри центру модельє брали участь в різних конкурсах, показах в мілані і парижі, працювали з зірками.

Як підсумок-склалася мережа компаній, яка пропонує цікаву схему розвитку для нових підприємців, які готові заснувати свій салон краси. Франчайзер надає повну підтримку і до того ж навчає ваших майстрів, пропонуючи безкоштовний онлайн-формат.

Бізнес-ідея як відкрити салон краси

Model’e пропонує й інші переваги, які зможуть стати гарною підмогою в підприємницькій справі:

  • маркетингова підтримка франчайзі-просування в вк і інстаграмм.
  • знижки на товари та косметику для реалізації в салоні.
  • навчання з нуля на етапі відкриття салону.

І якщо всі ці три переваги можна знайти в деяких інших франшизах, то можливість вибору формату – від острівця до повноцінного салону – відмінний спосіб підібрати те, що підійде саме вам.

Також цікавий розрахунок чистого прибутку. За запевненнями франчайзера, в середньому, у діючого салону він становить 124 000 рублів на місяць. Як проводився такий розрахунок, ви можете подивитися самі на сторінці франшизи в нашому каталозі. І там же зв’язатися з представником фірми для уточнення цікавлять вас питань.