Бізнес-план: антикафе

8

Перспективна ніша

Відкриття антикафе або тайм-кафе – перспективна ніша. Багато хто може подумати, що зараз цього добра навалом … Так, розвивається цей вид бізнесу стрімко і без зупинки. І якщо раніше заклади з подібними характеристиками були в дивину, то зараз їх можна зустріти скрізь, навіть не в найбільшому районному центрі. Однак це не означає, що робити в цій ніші бізнесу нічого. Більш того, попит на кафе подібного формату все ще високий, а вхід на ринок антикафе не утруднений з точки зору звичайного бізнесу. І пов’язано це в першу чергу з тим, що організація подібного виду закладів для відвідувачів безпосередньо пов’язана з творчим підходом. А самі поняття антикафе і тайм-кафе – дозволяють досить широко і без особливих рамок придумувати і реалізовувати ідеї. Головне, щоб ці ідеї були дієві і потрібні споживачеві.

І якщо підібрати дійсно хорошу перспективну ідею, то справа залишиться за малим. А саме, реалізувати всі стандартні моменти організації бізнесу на кафе таким способом, щоб це приносило прибуток. Тобто рентабельність буде залежати від, цілком собі звичайних речей, від яких залежить рентабельність будь – якого іншого бізнесу цієї широкої ніші-місця розташування, цінової політики, якісного сервісу і наявності прямих і непрямих конкурентів. Сама ж ідея буде працювати зайвим каналом поширення інформації і способом зацікавити потенційного споживача на перше відвідування.

Реєстрація в держ. Органах

Реєстрація права на ведення бізнесу оформляється також стандартно за нормами російського законодавства. Просто крім вибору правової форми діяльності (індивідуальний підприємець, або товариство з обмеженою відповідальністю), увагу зверніть також і на коди квед (загальноросійський класифікатор економічної діяльності). Вони не тільки дають право реалізовувати певні види послуг і товарів, а також займатися певними видами діяльності в рамках вашого бізнесу. Але і здатні забезпечити деякі пільги при правильному виборі. Так, наприклад, деякі коди можуть дати можливість вашим співробітникам отримати пільги в процесі виплати страхових внесків (або наприклад, дадуть можливість знизити необхідні відрахування до пенсійного фонду). У будь-якому випадку, на вивчення цього питання варто витратити час, або ж звернутися до професіоналів.

Також не забувайте про всі необхідні для вашої діяльності ліцензії та сертифікати від санітарно-епідеміологічної служби, та інших стандартних інстанцій, які будуть давати дозволи на ведення діяльності.

Природно, для отримання дозволів, ви повинні забезпечити відповідність вимогам кожної інстанції. Так, наприклад, при взаємодії з пожежним наглядом, знадобиться відповідність наступним нормативним актам:

— пожежна безпека будівель і споруд

— наявність пожежної сигналізації та системи автоматичного пожежогасіння

— евакуаційні входи і виходи

— вимоги до електрообладнання

— норми евакуації людей при пожежі

— забезпечення вогнестійкості об’єктів

Приміщення

Вибір місця для майбутнього кафе – важлива частина планування. З одного боку, вам потрібно підібрати найбільш вигідне місце з точки зору прохідності. З іншого боку, для початку розвитку бізнесу великі витрати на оренду стануть чималою проблемою. Але ж чим краще місце, тим більше ви будете вкладати грошей в оплату його вартості. Тому ретельний аналіз всіх доступних на ринку нерухомості варіантів обов’язковий.

Саме приміщення повинно бути близько 100 квадратних метрів. Під цю площу буде йти як саме кафе, так і приміщення для адміністраторів, санвузли, кухня та інше. Якщо вам здається, що 100 квадратів – мало, подумайте над варіантом, який дозволить надалі розширити площу. Адже на старті вам будуть потрібні всі доступні засоби. А ось коли ваш бізнес буде приносити стабільний дохід, база постійних клієнтів буде вже сформована, а рубіж чистого прибутку досягнутий, ось тоді можна буде розширювати простір, збільшувати кількість працюючого на вас персоналу, і робити інші кроки по стратегії розвитку кафе.

Що стосується внутрішнього вигляду, то він повністю буде залежати від дизайнерської складової вашого бізнес-плану. А ось про стандартні речі забувати не можна. Так, наприклад, пам’ятайте, що відстань між столиками кафе — не примха дизайнера, а цілком реальна річ, яка буде впливати на ваш прибуток через комфорт і враження клієнтів. Те ж саме можна сказати і про меню, освітлення та інші речі.

Меню

Взагалі сама ідея антикафе і полягає в тому, що мен
ю як такого у вас немає. Люди використовують ваше приміщення, щоб спокійно провести час за розмовами, можуть займатися справами, або розважальними речами, типу настільних ігор, але не їсти. Максимум, що буде доступно – це зовсім легка закуска.

А ось напої відіграють важливу роль. Тому що в будь-яких посиденьках, будь то розмова про роботу, або ж масова гра в «мафію», випити чашечку чаю або кави ніхто не відмовиться. За кухлем приємного напою такі речі навіть веселіше проходять. Тому вам потрібно буде визначитися з тим, які саме напої сприятимуть популярності вашого кафе. Так, наприклад, ви можете зробити упор на різні види чаю. Благо їх дуже багато. Але не перестарайтеся. Перетворювати місце для відпочинку і розмов в чайний церемоніал — не найкраще рішення.

З кавою ж все ще простіше. Потрібно буде потурбуватися покупкою кавомашини. Але знову ж таки, підійдіть до цього питання серйозніше. Не вибирайте найдешевший варіант. Несмачна кава зіпсує все враження клієнта, навіть якщо кава у вас – лише приємний бонус.

Як заявляють професіонали – придбання хорошої кавомашини з меленою кавою-половина успіху вашого бізнесу.

Також ви можете задуматися про те, щоб поставити в своєму антикафе вендингові автомати. Наприклад, ті, які готують піцу за п’ять хвилин. Або ж автомати для безкоштовної зарядки телефону. Такі рішення можуть принести додатковий прибуток. Але знову ж таки, при покупці подібних апаратів, не забудьте подбати про подальший сервіс і гарантії.

Відвідувачі

Потенційна аудиторія вашого антикафе або тайм-кафе дуже широка. Його можуть використовувати як прості ненавмисні відвідувачі, так і люди творчих професій (фотографи, театральні діячі, музиканти, художники), фрілансери, менеджери (для спокійної розмови про робочі справи в неформальній обстановки).

Взагалі, велика частина відвідувачів, які цілеспрямовано йдуть у ваш заклад має дві причини:

— розвага (настільні ігри, спілкування)

— робота (обговорення ділових процесів, робота поза офісом і вдома)

Тому, при формуванні в бізнес-плані стратегії розвитку вашого закладу, спирайтеся саме на цих цільових клієнтів. Створіть можливості для людей, які будуть відвідувати ваше кафе. Для працюючих-можливість заряджати пристрої-ноутбуки, телефони. Гарною підмогою стане безкоштовний доступ в мережу і роздача вай-фай з’єднання. Для відпочиваючих-набори настільних ігор, книг, можливість бронювати окремі кімнати зі столами на кілька осіб і т.д.

Також враховуйте, що ці дві категорії людей будуть обумовлювати графік роботи вашого закладу.

Вікова категорія ваших відвідувачів досить широка-від 15 до 40 років в середньому. Смаки і переваги у всіх різні. Але потрібно розуміти, що існує ряд вимог, який доведеться застосовувати до всіх відвідувачів. Так, наприклад, незважаючи на те, що у вас буде вестися торгівля напоями, не може йти мова про продаж алкоголю. Те ж саме відноситься до тютюну. Хоча можна подумати про організацію спеціального місця для куріння. Тому що частина відвідувачів все одно будуть курцями. І «диміти» вони будуть виходити швидше за все на вулицю безпосередньо поруч зі входом у ваш заклад (хоча це і підпадає під закон про куріння в громадських місцях). Такий варіант буде, хоча і не сильно, але позначатися негативно на іміджі кафе. Тому варіант з організацією місця для куріння тільки піде в безпосередні плюси сервісу і комфорту.

Цінова політика

Так як основа дії такого закладу – не продаж виробленого товару, а можливість провести час, то і основний цінник повинен бути орієнтований саме на час, проведений клієнтом в кафе. Потрібно сформувати ціну, наприклад, за одну годину перебування в кафе.

Також важливо розуміти, що будь-який додатковий дохід буде до речі, але він не повинен виділятися із загального формату. Тому зверніть увагу на можливість здачі в оренду місць під проведення творчих вечорів, камерних концертів або виступів, турнірів з настільних ігор, а також майстер-класів з ручної роботи.

Стандартно з одного клієнта за місяць можна будеОтримувати в середньому близько двох тисяч рублів. За умови, що він проводить протягом місяця не менше двадцяти годин у вашому антикафе. Але все буде залежати від безлічі показників. Тому що, для досягнення такого результату потрібно зробити все, щоб перевести клієнта з розряду разового в постійні.

Просування

Для вибору вірної тактики бажано попередньо мати інформацію про попит і конкурентів в тому районі, де ви плануєте відкривати кафе. А для цього буде потрібн
о провести аналіз. Корисним буде мати уявлення про дію схожих закладів у цьому ж районі. Так ви будете уявляти, з якими складнощами вам як підприємцю доведеться зіткнутися під час розвитку вашого бізнесу, і що взагалі можна очікувати в плані прибутку.

Що ж стосується інформування потенційних клієнтів про ваш антикафе, то стандартно в цій ніші використовуються кілька варіантів просування:

  1. створення і просування власної сторінки або сайту в інтернеті. Сюди відноситься і постійна інформація в соціальних мережах, де мешкає найбільша частина ваших клієнтів.
  2. програми знижок, флаєри, бонусні запрошення. Такі способи діють, якщо використовувати їх спільно з організацією будь-якого заходу в рамках вашого закладу (як писалося вище – майстер-класи, турніри з настільних ігор, дискусійні столи та інше).
  3. смс-розсилка.

Після цього буде задіяний принцип сарафанного радіо. Але тільки в тому випадку, якщо відвідувачам дійсно у вас сподобалося. А для цього потрібно чимало потурбуватися створюємо гарної атмосфери, зручності і сервісу.

Для більш успішного просування вашого бізнесу, варто також взяти до уваги можливість співпраці з іншими компаніями, наприклад з постачальниками. Їм можна запропонувати майданчик у вашому кафе для проведення семінарів, тренінгів та навчання співробітників на умовах надання знижки або проведення реклами серед своїх клієнтів. Такими способами ви зможете скоротити витрати свого закладу, закріпити співпрацю з підприємствами і отримати безкоштовні канали просування антикафе.

Варіантів співпраці багато, і якщо виробити дійсно цікаві пропозиції, то проста майданчик для гарного проведення часу під вашим керівництвом стане однією з найпопулярніших і різнопланових майданчиків для громадських подій.

Існує маса ідеї щодо вигідної взаємодії, яка буде спрямована на розвиток вашого закладу і на підняття і утримання інтересу з боку клієнта.

Теж відноситься до створення спеціальної програми лояльності. Наприклад, постійним клієнтам можна пропонувати покупку місячного абонемента, або ж виробити пропозиції з бонусами у вигляді безкоштовної кави, або зайвої години часу в кафе.

Звичайно, як і у будь-якого бізнесу, у такого формату роботи з клієнтами, є свої ризики. Наприклад сезонні затишшя, коли людям цікавіше бувати на природі, ніж проводити час в приміщенні. Тому в бізнес-плані ще до відкриття антикафе, всі ризики і підводні камені на етапі як створення закладу, так і його розвитку, повинні бути враховані.

Термін окупності подібного бізнесу залежить від безлічі факторів, але якщо брати середні показники серед бізнесменів, які розвивають подібну справу, то можна говорити про реальність виходу на чистий прибуток протягом перших 13-15 місяців роботи.