Бізнес план атракціону 3d віртуальної реальності

29

Сьогодні термін «віртуальна реальність» давно вже не є науково-фантастичним терміном, що викликає підвищений інтерес тільки у адептів науково-фантастичного жанру. Зараз віртуальна реальність-це одна з найперспективніших галузей розробок в області інформаційних технологій. А все, що є перспективним, так чи інакше стає об’єктом інтересу інвесторів, тому віртуальність – це багатообіцяюча галузь бізнесу, яка, завдяки безперервній роботі з винаходу нових способів «ефекту присутності» і вдосконалення вже існуючих, здатна приносити вагомий дохід.
«ефект присутності» в сучасному світі представлений безліччю варіантів способів і пристосувань – від простих картонних 3d-окулярів, придбати які можна за 300-500 рублів, до шоломів-масок сегмента luxery, оснащених складним програмним забезпеченням і додатковими комплектуючими на зразок пульта управління і підвісного крісла. Областей застосування геймерських гаджетів теж маса – від ділових переговорів (де віртуальна реальність є свіжою і набагато більш багатофункціональною альтернативою конференцій в «скайпі» і дозволяє вносити зміни в обговорюваний проект безпосередньо в ході бесіди) та презентацій новинок продукції (так, російський підприємець андрій терьохін, чия компанія «vr corp» виробляє 3d-окуляри і модулятори віртуальної реальності, в якості одного з каналів збуту своєї продукції використовує… Агентства нерухомості) до, звичайно ж, індустрії розваг.
Саме через індустрію розваг більшість обивателів і стикаються з реальним втіленням фантастичних романів. Ми дивимося фільми в 3d-форматі і граємо в онлайн-ігри, використовуючи шоломи, що забезпечують ефект присутності і роблять уявний світ майже відчутним. Однак жадані багатьма шанувальниками високих технологій аксесуари віртуальної реальності, незважаючи на безперервно ведуться розробки, все ще залишаються недоступними для середньостатистичного покупця через високу ціну. Не маючи можливості придбати бажану апаратуру, людина, яка бажає втекти від повсякденного життя і випробувати нові відчуття, бере цю апаратуру в оренду, простіше кажучи – стає клієнтом атракціону віртуальної реальності.
Бізнес-напрямок подібних атракціонів зараз активно розвивається, оскільки дана послуга користується популярністю у споживачів, яким вже встигли приїстися традиційні види розваг. Інтерес до занурення у вигаданий світ забезпечує порівняльна новизна даної послуги. Однак, беручи до уваги постійні технічні розробки, які дозволяють планомірно дивувати клієнтів, можна стверджувати, що в найближчому майбутньому попит на атракціони, де можна побувати в печері з монстрами, відправитися в доісторичні часи або зіграти в улюблену гру на якісно новому рівні, зменшуватися точно не буде. До того ж даний бізнес вимагає порівняно невеликих вкладень (70-100 тисяч рублів) і досить простий в організації, особливо якщо ви збираєтеся не розробляти власні програмні продукти, а просто пропонувати любителям віртуальних розваг вже існуючі.

Документи та ліцензії

Реєструючись в якості суб’єкта підприємницької діяльності, в даному випадку логічніше і доцільніше вибрати формат індивідуального підприємництва. Процедура реєстрації іп найекономічніша (держмито складе 800 рублів) і вимагає найменше документів – заяву, складену за формою р21001, паспорт та іпн майбутнього індивідуального підприємця, і, зрозуміло, квитанцію про оплату держмита. Якщо з якихось причин вам необхідна реєстрація юридичної особи (наприклад, якщо бізнес ви вирішили відкривати не самостійно, а з партнерами), то найбільше підійде товариство з обмеженою відповідальністю (тов). Оформлення тов обійдеться вам в 4 000 рублів, крім квитанції в список необхідних документів входять заява зразка р1101, рішення про створення товариства і його статут, а також установчі документи юридичної особи. В обох випадках процедура реєстрації займає 5 днів.
Що стосується оподаткування, то і іп і тов зазвичай користуються режимом спрощеної системи оподаткування (ссо), при якій підприємець виплачує 15% від операційного прибутку або 6% від доходу.

Бізнес план атракціону 3d віртуальної реальності

Обладнання

Вартість базового комплекту для атракціону віртуальної реальності починається від 70 000 рублів. Сюди ходять 3d-окуляри і їх аналоги, що працюють на програмному забезпеченні, яке надає постачальник, маніпулятори і високошвидкісний комп’ютер з високою продуктивністю, потужним (і обов’язково ліцензійним) пз і сильною відеокартою. Для створення більшого ефекту присутності в ігровому світі можна також придбати підвісне крісло — саме цей допоміжний елемент і приваблює більшість шанувальників даного виду розваг, тому що саме так вони відчувають себе найбільш включеними в вимилений світ.
Якщо ж ваша мета-не простенький атракціон, а розвага більш високого класу, то зверніться до фірми «oculus vr» — » одноголосного лідера в сфері виробництва обладнання для віртуальних атракціонів. Установку «zero gravity«, основою якої є шолом віртуальної реальності» oculus», по праву вважають перлиною останніх розробок у сфері високих технологій, так як в ній враховані, мабуть, всі прорахунки, допущені іншими виробниками. Вам же, для посилення затребуваності вашої послуги, досить буде придбати тільки згаданий шолом, тому що якість відтворення і сприйняття ігрового світу в ньому і в 3d-окулярах відрізняється так само, як відрізняється якість картинки на плазмовому домашньому кінотеатрі і скромному ламповому телевізорі.
Додаткову привабливість шоломів «oculus» надає той факт, що на сьогоднішній день рядові російські користувачі не мають можливості придбати їх. Продукція даної фірми ще не надійшла в масовий продаж, проте підприємці мають можливість купити «версію для розробників», заробивши тим самим безліч очок до інтересу користувачів своєї послуги (що може обійтися в суму до 50 000 рублів з урахуванням витрат на транспортування і варіант роботи з перекупниками).. До того ж асортимент ліцензійних ігор, адаптованих до шоломів віртуальної реальності, досить обмежений, тоді як програмісти «oculus vr» розробили досить багату картотеку ігор виключно для апаратури своєї компанії.
Хоча на етапі розкрутки не обов’язково робити ставку саме на ігри – зараз клієнти ще не розпещені віртуальними розвагами, і часто їм вистачає пасивного занурення у вигаданий світ.

Бізнес план атракціону 3d віртуальної реальності

Місце розташування та оренда

Щоб забезпечити хороший клієнтопотік, доцільно розмістити свою розважальну точку у великому торговому комплексі, бажано – сімейного типу, куди люди приходять не просто зробити покупки, але і просто весело провести час. Ваш найвідданіший клієнт-це діти і підлітки, які не соромляться висловлювати свою зацікавленість атракціонами і готові віддати перевагу цю розвагу іншим, більш економічно обґрунтованим статтям витрат. Тому основними «точками тяжіння» трк для вас є фудкорти, зони «playday», магазини дитячого одягу і товарів, кінотеатри, музичні магазини – буде вдало, якщо вдасться орендувати місце недалеко від них.
Що стосується необхідної площі для точки, то стійку з однією установкою віртуальної реальності можна розмістити навіть на просторі в 5 квадратних метрів. Орендна ставка залежить від цін в конкретному регіоні – в столиці і мегаполісах вона вище, в невеликих містах нижче, але в середньому становить 20 000 рублів за квадратний метр. Необхідність в додаткових витратах може виникнути в тому випадку, якщо правила трк або орендодавець забороняють орендувати невиділену зону або встановлюють мінімальний розмір займаної площі. Розширення буде потрібно і тоді, коли попит на вашу послугу почне перевищувати пропозицію, і ви, щоб збільшити прибуток, вирішите встановити ще один апарат віртуальної реальності. Хоча на етапі розкрутки не обов’язково робити ставку саме на ігри – зараз клієнти ще не розпещені віртуальними розвагами, і часто їм вистачає пасивного занурення у вигаданий світ.

Бізнес план атракціону 3d віртуальної реальності

Маркетинг

Займаючись розкруткою атракціону віртуальної реальності, немає сенсу вкладати кошти в експансивну рекламну кампанію. Більшість клієнтів прийдуть до вас під впливом «wow-ефекту» — тобто скористаються послугою відразу ж після того, як почують про неї або побачать вашу точку. Тому саме з оформлення точки і слід почати – вона повинна бути примітною, щоб потенційний покупець вашої послуги не пройшов повз, не помітивши її. ТакожЗробіть ставку на локальну рекламу (оголошення по радіо в трк, банер біля входу в комплекс і на першому поверсі, покажчики -«стрілочки» на сходах, що вказують шлях до вас, роздача листівок в безпосередній близькості від торгового центру).

Бізнес план атракціону 3d віртуальної реальності

Кадри

Кількість співробітників, необхідних для безперебійного функціонування вашого бізнесу, невелика. Вам будуть потрібні два оператори, готові працювати позмінно (середня заробітна плата одного співробітника становить 20 000 рублів). Щоб заощадити на фонді заробітної плати, ви. Як підприємець, можете самі зайняти місце одного з операторів і самостійно обслуговувати відвідувачів. Також ви можете виконувати і адміністративну функцію, взявши на себе ведення документації та бухгалтерії.
Якщо ж навичок бухгалтера у вас немає, то цю область краще віддати на аутсорсинг (в місяць це обійдеться приблизно в 5 000 рублів). Аналогічно варто вчинити і з охороною установки для вашого атракціону (якщо, звичайно, охорона не передбачена орендодавцем, як це зазвичай буває в трк).

Бізнес план атракціону 3d віртуальної реальності

Ціни і прибутковість

Схема ціноутворення в даному бізнесі вибудувана за принципом «дати спробувати і заманити». Віддаючи 100-200 рублів за 5-10 хвилин ігрового часу або простого перебування в іншій реальності, покупець упевнений, що вартість даного розваги досить низька. Однак, втягнувшись, він хоче продовження і часто оплачує наступний сеанс, залишаючи, таким чином, значну суму в касі атракціону. З цієї причини не варто робити сеанси занадто короткими – так як у багатьох людей при першій спробі переходу спостерігаються неприємні відчуття, що нагадують морську хворобу. Розчарувавшись, ці клієнти можуть вже не повернутися до вас, тому дайте їм час пристосуватися до віртуальної реальності і «розкуштувати» це розвага.
Не варто вірити продавцям бізнесу » під ключ», які обіцяють, що бізнесмени, які купили у них готовий комплект для атракціону віртуальної реальності, будуть в перші ж місяці роботи отримувати доходи в 500 000 рублів і вище. Однак, при грамотному виборі локації і наявності цікавих пропозицій для клієнта щомісячний прибуток може скласти близько 160-170 000 рублів за місяць.