Бізнес план: кінотеатр під відкритим небом

15

У двадцятому столітті кінотеатри під відкритим небом, в яких можна було подивитися фільм, сидячи в кабіні свого автомобіля або просто на траві, були звичним і популярним форматом відпочинку. Такі кіноперегляди влаштовувалися на стадіонах, в дитячих таборах і на заміських майданчиках. Потім романтика фільмів під відкритим небом поступово пішла в минуле-кінолюбителі перемістилися під дахи, в комфортабельні зали зі зручними кріслами і високотехнологічними акустичними системами.
Однак зараз закриті кінотеатри стали традиційними і приїлися певному контингенту споживачів, які хочуть більш цікавого проведення часу. Вгамувати це бажання можна, запропонувавши жителям вашого міста звичну послугу в новому (а точніше – добре забутому старому) форматі.

Документи та ліцензії

Перш за все, необхідно зареєструватися в якості суб’єкта підприємницької діяльності. В даному випадку доцільно оформити індивідуальне підприємництво-це найменш просто і незатратно: потрібен тільки паспорт підприємця, його іпн, заяву зразка р21001 і квитанція про оплату держмита розміром в 800 рублів. Для оформлення іп не потрібні статутний капітал і юридична адреса фірми, однак дана форма ведення підприємницької діяльності володіє одним істотним недоліком – в разі провалу бізнесу підприємець ризикує всім своїм майном, тоді як, наприклад, творці товариства з обмеженою відповідальністю в кризовій ситуації відповідають тільки своїми частинами статутного капіталу.
Якщо ж підприємець вирішує зареєструвати юридичну особу (наприклад, починаючи свій бізнес з партнерами), то найзручніше зупинитися на тов. Для реєстрації потрібні заяву зразка р1101, рішення про створення товариства і його статут, статутні документи юридичної особи та квитанція про оплату держмита в 4 000 рублів. Засновниками тов можуть бути як фізичні, так і юридичні особи.
На сьогоднішній день до компаній, що займаються кінопрокатом, не пред’являється будь-яких специфічних вимог по звітності та ліцензування. Деякі підприємці натякають навіть на можливість демонстрації фільмів без перерахування відповідної оплати правовласнику, однак цей спосіб економії є ризикованим, оскільки штраф за дане порушення авторських прав може становити до 100 000 рублів. До того ж ліцензія на прокат фільму, що не входить в категорію прем’єрних, буде коштувати всього кілька тисяч рублів. Система оплати за прокат кінопрем’єр виражається не в конкретних сумах, а в процентних відрахуваннях від загального прибутку (зазвичай – близько 50%), але при відкритті кінотеатру під відкритим небом робити ставку на новинки не варто по ряду причин. По-перше, зрозуміло, витратність. По-друге, необхідність апаратури, зробленої за останніми технологіями і здатної зчитувати ліцензійні коди. І, по-третє, подібний формат кінопрокату приваблює відвідувачів в першу чергу не прем’єрними показами, а особливою атмосферою, для якої швидше підійдуть вже перевірені часом кіношедеври. Очікувану новинку середньостатистичний глядач віддасть перевагу подивитися в комфортабельному залі, і тут кінотеатри традиційного формату виступлять в ролі більш щасливих конкурентів.

Бізнес план: кінотеатр під відкритим небом

Обладнання

Зрозуміло, найбільших вкладень буде потрібно покупка масштабного екрану. Залежно від свого бюджету і бажаного рівня ви можете вибрати з нижченаведених варіантів:

  1. — мобільний проекційний екран. Практично універсальне рішення. Може випускатися в різних модифікаціях і кріпитися як на стіну, так і прямо на землю. Зводиться за допомогою нагнітання повітря, тому дещо нагадує батут. Ціна коливається в межах 200 000 рублів, тому даний варіант є зручним для підприємців-початківців. Мпе зручний для транспортування – все обладнання, необхідне для показу фільмів, можна вмістити в невеликий мікроавтобус, що при бажанні дозволить не обмежуватися одним майданчиком і організувати «бродячий кінотеатр».
  2. — стіна будівлі з матовим покриттям. Даний спосіб є найекономічнішим, оскільки зі спеціальної апаратури вам знадобиться тільки проектор. Однак мінуси очевидні: реалізувати цей спосіб можна, тільки домовившись про оренду з великим трк або тц і демонструючи фільми на парковці даних закладів. Зате йде попутна економія на платі за користування майданчиком – не за місяць або рік, а за конкретний сеанс. Даний варіант може підійти в якості необтяжливого старту для тих підприємців, які володіють зовсім невеликим початковим капіталом і планують, накопичивши грошей, з часом відкрити власний майданчик.
  3. — світлодіодний екран (led-екран). Самий високотехнологічний, але дорогий варіант – вартість повного комплекту разом з супутньою апаратурою і монтажем складе близько 15 мільйонів рублів, до того ж потрібно ще знайти виробника, який візьметься виготовити led-екран таких розмірів, які підійдуть для майданчика місткістю в 200 автомобілів. Що стосується економії на відсутності проектора, то вона є символічною в порівнянні з витратами на сам екран.

Також слід подбати про те, яким чином буде транслюватися звук, що супроводжує картинку (варіант з показом виключно німого кіно нерентабельний, так як даний жанр має вкрай вузьке коло шанувальників і не принесе скільки-небудь значущого прибутку). Якщо ставити колонки поруч з екраном, то звук може бути недостатньо потужним для того, щоб його чули ті, хто знаходиться в машинах, що стоять на задніх рядах. Якщо ж збільшити силу відтворення звуку, то в темний час доби це загрожує штрафом за порушення громадського порядку. Варіант з колонками, розставленими по периметру «кінозалу», більш підходящий, але і набагато більш витратний.
Заповзятливі власники кінотеатрів під відкритим небом придумали цікаве рішення цієї проблеми-транслювати звук безпосередньо в автомобілі відвідувачів за допомогою точково налаштованого fm-передавача. Тим, у кого в машині немає радіо, прості приймачі видаються на вході під час покупки квитків. Передавач і антенно-фідерне обладнання обійдуться приблизно в 60 000 рублів.
Крім перерахованого вище, вам знадобляться шлагбаум і касовий термінал, а також рампи, що піднімають верхню частину автомобіля, щоб відвідувачам було зручніше дивитися на екран.

Бізнес план: кінотеатр під відкритим небом

Розташування

Пошук місця для розташування відкритого кінотеатру є, мабуть, найважчим етапом відкриття даного бізнесу. Тут можна піти по одному з трьох шляхів.

  • — орендувати або викупити ділянку землі за містом. Автомобільний кінотеатр — це не просто можливість подивитися фільм, але і хороша ідея для романтичної поїздки, тому при вдалому розташуванні клієнти не вважатимуть за працю дістатися до вас. Обрана локація не повинна бути віддалена від міської межі більше, ніж на 10 кілометрів (тривалі відстані можуть відлякати навіть любителів романтики) і її місткість повинна бути не менше, ніж на 200 автомобілів. Орієнтовна площа одного машиномісця становить 125 метрів (з урахуванням необхідної відстані між автомобілями). Окреме місце також має бути відведено під порожній простір перед екраном – автомобілі не повинні під’їжджати до нього ближче ніж на 25 метрів, щоб не створювати аварійну ситуацію в разі поломки конструкції. Ціна на річну оренду одного квадратного метра в межах московського регіону становить 500-1500 рублів на рік. Бізнес відкритих кінотеатрів є сезонним, тому в холодну пору року можна збільшити прибутковість справи, здаючи порожній майданчик в оренду – наприклад, автошколам.

Потрібно пам’ятати, що майданчик і під’їзні дороги до неї повинні бути належним чином заасфальтовані – поганий стан шляху до вашого кінотеатру теж не сподобається клієнтам. Беручи до уваги мінливі погодні умови, буде добре, якщо майданчик буде також оснащена дренажним покриттям.

  • — орендувати наземний паркінг великого торгово-розважального комплексу. Це допоможе вам не тільки заощадити частину коштів на рекламній кампанії, але і не вкладати гроші в установку шлагбаума і приведення майданчика в належний вигляд. Головні мінуси даного шляху ведення бізнесу-важко досягти згоди з власниками трк (все-таки в межах міста гучний звук від вечірніх кіносеансів (а функціонують відкриті кінотеатри зазвичай саме в темний час доби) може перешкодити відпочинку жителів прилеглих будинків, а також потенційно більшу кількість «зайців».
  • — орендувати майданчик в парку, на стадіоні або подібному місці. Земля такого характеру зазвичай знаходиться в державній власності, і укласти договір можна в ході відкритого аукціону. Зрозуміло, вПарку або на стадіоні не вийде влаштувати автокінотеатр, проте сам формат перегляду фільмів під відкритим небом (глядачі при цьому зазвичай сидять на траві) є оригінальним форматом відпочинку. Що допоможе залучити клієнтів.

Бізнес план: кінотеатр під відкритим небом

Кадри

Штат працівників кінотеатру під відкритим небом включає кіномеханіка (заробітна плата — 20-30 000 рублів), який відповідає за функціонування відтворюючої апаратури (екран, проектор і т.д.), адміністратора і білетера (їх заробітна плата також коливається в межах 20-30 000 рублів). Щоб заощадити на фонді оплати праці, підприємець сам може виконувати функції адміністратора або білетера.
Крім того, необхідна людина, яка буде відповідати за чистоту на майданчику. Економічніше буде не наймати прибиральницю в якості окремої штатної одиниці, а укласти договір з клінінговою компанією.

Бізнес план: кінотеатр під відкритим небом

Маркетинг

Просування автокинотеатров під відкритим небом зажадає значних вкладень – близько 100 000 рублів. Тут будуть задіяні такі засоби як рекламні щити і покажчики вздовж траси (останні – обов’язково з підсвічуванням), оголошення в газетах і журналах розважального характеру, на телебаченні і радіостанціях – головним чином тих, які слухають автолюбителі. Розкрутка менш масштабних літніх кінотеатрів, розташованих на стадіонах і в парках, буде менш витратною – тут головний упор варто зробити на рекламу в навчальних закладах і соціальних мережах, так як більшу частину потенційних відвідувачів при даному форматі представлятиме молодь.

Бізнес план: кінотеатр під відкритим небом

Прибутковість

Стартова ціна, необхідна для відкриття кінотеатру під відкритим небом, починається від 2-3 мільйонів рублів. Якщо розглядати приклад з автокінотеатром на 250 машин, то при середній ціні квитка в 200 рублів і повної завантаженості машин один кіносеанс може принести прибуток в 50 000 рублів. За різними оцінками та врахуванням сезонності бізнесу, термін окупності проекту становить від двох-трьох до десяти сезонів. Щоб підвищити прибутковість бізнесу, можна реалізовувати на території кінотеатру їжу і напої, знайшовши відповідних партнерів. Ще один варіант додаткової послуги для ваших клієнтів-це автомийка, яка також буде користуватися попитом.