Бізнес план магазину спортивного харчування

11

Здоров’я і хороша фізична форма на сьогоднішній день є не тільки життєвою філософією, але і, можна так висловитися, популярними брендами. Люди вкладають гроші в те, щоб не тільки виглядати здоровими, але і відчувати себе відповідно. Вони купують абонементи у фітнес-центри, виділяють у своєму щотижневому розкладі час на заняття спортом, встановлюють тренажери вдома і стежать за своїм харчуванням, намагаючись споживати якомога більше корисних речовин. Все це – і їжа, і фітнес, і багато інших аспектів здорового способу життя-вимагає певних фінансових вкладень, а, значить, є способом заробляння грошей.
Ринок спортивного харчування в росії є перспективною бізнес-майданчиком. Будь-який відвідувач тренажерного залу знає, що тренування в поєднанні з допоміжними добавками набагато більш ефективні, ніж без них. Тому попит на спортпіт збільшується, відповідно зростає і масштаб ринку з виробництва і збуту даної продукції – його приріст становить близько 15% на рік в регіонах і 10% в москві (більш низькі показники в столиці обумовлені заповненістю даної ділової ніші, яка близька до перенасичення). Коло споживачів спортивного харчування досить широкий, адже його приблизний віковий діапазон – 16-60 років. Хоча найбільшу частку становлять чоловіки у віці 25-40 років. Зрозуміло, переважна більшість споживачів спортпіта займається спортом — на професійному або хоча б аматорському рівні. Хоча присутні і винятки-так, деякі покупці набувають в даних магазинах вітаміни і бади, не знайшовши потрібні назви в аптеках або не довіряючи якості продукції фірм, пропонованих фармацевтами.
Беручи до уваги вищесказане, відкриття магазину спортивного харчування, не будучи принципово новою бізнес-ідеєю, проте володіє хорошими перспективами.

Перед тим, як почати

Вирішивши пов’язати свою справу з продажем спортивного харчування, в першу чергу виберіть формат бізнесу. Тут можливі наступні варіанти:

  1. — інтернет-магазин. Даний формат зручний тим, хто хоче стартувати з мінімальними фінансовими вкладеннями, оскільки продаж через сайт позбавляє підприємця від більшості витрат, пов’язаних з оффлайн-бізнесом (оренда, заробітна плата продавців-консультантів, комунальні послуги і т.д.). Серйозних вкладень зажадають тільки створення якісного сайту з каталогом продукції і, звичайно, закупівля продукції. Ви можете доставляти клієнтам замовлення особисто (в межах свого міста) або відправляти його поштою.
  2. — торгова точка. Іноді є логічним продовженням інтернет-магазину, що вийшов на новий рівень, іноді – відкривається сазу ж. Є більш витратною формою ведення бізнесу, проте має в своєму розпорядженні більш широкі можливості для розкрутки і, як наслідок, здатна принести більше прибутку. У даній статті ми розглянемо саме цей варіант.

Бізнес план магазину спортивного харчування

Документи та ліцензії

Реєструючись в якості суб’єкта підприємницької діяльності, підприємець в даному випадку вибирає між індивідуальним підприємництвом і товариством з обмеженою відповідальністю. Реєстрація іп є більш простою і економічною (потрібні тільки паспорт та іпн заявника, заява встановленого зразка і квитанція про оплату держмита в 800 рублів). Однак іп має як мінімум три істотних для даної сфери мінуса. По-перше, у разі порушення фірмою своїх зобов’язань підприємець ризикує повністю позбутися свого майна (тоді як засновники тов в такій ситуації ризикують тільки своєю частиною статутного капіталу). По-друге, реєструючись як індивідуальний підприємець, ви втрачаєте можливість залучити до свого бізнесу партнерів. І, по-третє, тов є більш солідною особою, ніж іп – а це важливо при взаємодії з постачальниками, особливо якщо ви збираєтеся закуповувати продукцію відомих марок. Щоб відкрити тов, необхідні заяву встановленого зразка, рішення про створення товариства і його статут, статутні документи юридичної особи та квитанція про оплату держмита в 4 000 рублів. В обох випадках – і з іп, і з тов-процедура реєстрації займе 5 днів.
Що стосується безпосередньо вашого асортименту, то він повинен мати державну реєстрацію – нею займається росспоживнагляд. Крім того, важливо враховувати вимоги всесвітнього антидопінгового агентства, особливо якщо ви розраховуєте зробити своїми клієнтами серйозних спортсменів.

Бізнес план магазину спортивного харчування

Асортимент

Новому гравцеві на полі продажів спортивного харчування належить конкурувати з уже розкрученими магазинами, а також з тренерами, яке часто використовують продаж спортпіта як додатковий заробіток. Тому немає сенсу економити на якості продукції, купуючи товар у сумнівних виробників. Якщо у вашому торговому залі будуть представлені марки, вже заслужили довіру споживачів, то на ціннику ви зможете обгрунтовано вказувати ціну. Перевищує закупівельну на 50%. До того ж у спортпіта економ-класу коло споживачів дуже обмежений – як правило, даний товар користується попитом у початківців спортсменів, охочих заощадити на харчових добавках. Більш досвідчені спортсмени вважають за краще якість дешевою ціною, так як вже встигли оцінити різницю надаються ефектів. Довіра до російських виробників спортивного харчування у споживача поки що невелика (в спектрі продажів вони займають тільки 10%), тому починаючому підприємцю краще зробити ставку на зарубіжні марки. Серед лідерів в даному секторі-німецькі фірми «weider» і «multipower», а також деякі американські препарати.
Що стосується конкретних напрямків асортиментів, то при складанні плану закупівель потрібно пам’ятати, що спортивне харчування ділиться на наступні підкатегорії:

  1. — протеїни і білки. Найпопулярніша і розкуповується добавка. Використовується для набору м’язової маси. Особливим підвидом є гейнери 9состоят з білків і високоякісних вуглеводів) — дані речовини допомагають наростити масу за дуже короткий час.
  2. — різні вітамінні комплекси. Потрібні для заповнення мікроелементів, відсутніх в організмі. Особливо актуальні для тих, хто дотримується будь-якої дієти.
  3. — креатин. Підвищує витривалість м’язів, що дозволяє спортсменам тренуватися більш інтенсивно.
  4. — амінокислоти. Заповнюють поживні речовини в м’язах після тренувань.
  5. — жиросжигатели. Розщеплюють жири, перетворюючи їх в енергію під час тренувань.
  6. — засоби для поліпшення зв’язок і суглобів.

Це « «кістяк» асортименту, що дозволяє задовольнити запити широкого кола споживачів. Буде краще, якщо ви доповніть його різними харчовими сумішами, швидкими сніданками і енергетичними батончиками, а також навчальною літературою або відео, а також іншими допоміжними товарами, однак на первинному етапі розвитку це не обов’язково.

Бізнес план магазину спортивного харчування

Розташування

Ідеальний «сусід» для магазину спортивного харчування – це, звичайно, фітнес-клуб, спортивний комплекс або тренажерний зал. Ви можете орендувати торгове місце в будівлі, розташованому недалеко від спортивного закладу або в будівлі трк, де нерідко присутні фітнес-центри або хоча б магазини спорттоварів. Оренда місця в торговому комплексі хоч і має досить високу ставку за квадратний метр, але все ж менш дорога, ніж при зніманні окремого торгового приміщення і житловому будинку, до того ж в тц відрізняється більшою прохідністю. Для відкриття магазину буде достатньо торгового майданчика невеликого розміру, в 40-50 квадратних метрів. Середня вартість оренди буде близько 40 000 рублів.

Бізнес план магазину спортивного харчування

Кадри

Спортивне харчування, хоч і не є ліками, все одно вимагає делікатного до себе ставлення – ретельного дотримання режиму прийому і дозувань, а також точного знання складу препарату (в іншому випадку покупець ризикує не тільки не домогтися бажаного ефекту, але і нашкодити своїй фізичній формі). Тому продавець-консультант вашого магазину виконує вкрай важливу роль-він не тільки здійснює відпуск товарів і приймає гроші, але і консультує покупців з приводу вибору. Тому він повинен досконально знати асортимент залу, розуміти, чим продукція однієї марки відрізняється від іншої, і вміти запропонувати клієнту альтернативи різної вартості і препарати. Які здатні посилити дію купується добавки. Якщо покупець отримає у вашому магазині не тільки бажаний товар, але і кваліфіковану консультацію, то в більшості випадків він повернеться до вас знову – але для цього продавець повинен володіти не тільки знаннями, але і хорошими комунікаційними навичками.
Крім того, ваш консультант повинен сам в деякому роді бути рекламою продаваних товарів, тобто бути в хорошійФізичній формі. Знайти людей з перерахованими якостями не складно-для цього можна просто розмістити оголошення про вакансії на локальних спортивних форумах, сайтах фітнес-центрів і в інших онлайн-спільнотах даного профілю.

Бізнес план магазину спортивного харчування

Маркетинг

Так як контингент споживачів вашого товару в більшості своїй має прив’язку до спортивного стилю життя, то і рекламну кампанію варто розробити з прицілом на дану сферу. Розміщуйте банерну рекламу на сайтах спортивних спільнот, фітнес-центрів і форумах для спортсменів. Розмістіть листівки в магазинах відповідних товарів. Регулярно проводите в соціальних мережах онлайн-розіграші за системою » безкоштовний товар за репост», де рандомно обраний переможець (щотижня – новий), буде отримувати який-небудь безкоштовний товар, всього лише розмістивши в своєму профілі вашу рекламну запис. Домовтеся про співпрацю з тренажерними залами і перераховуйте їм відсоток від кожного відправленого до вас покупця. Пропонуйте своїм відвідувачам тематичні бонуси-наприклад, нехай до покупки додається барвистий бланк для відстеження своїх досягнень або брошура з повним переліком видів спортивного харчування із зазначенням складу і чиниться ефекту. Боріться за постійних покупців – оформляйте карти, що дають право на прогресуючу знижку або дозволяють накопичувати бонуси, якими можна оплатити подальшу покупку. Станьте спонсором спортивного заходу — це відмінна можливість для розміщення своєї реклами в дружній аудиторії, до того ж переможцям в якості призів ви можете видавати ті ж карти постійного покупця або сертифікати на часткову оплату покупки в магазині, а також сувенірну продукцію з вашою символікою.

Бізнес план магазину спортивного харчування

Прибутковість

Основних витрат зажадає закупівля спортивного харчування – близько 250 000 рублів. Разом з іншими витратами (оренда приміщення, реєстрація підприємства, створення і просування сайту, рекламна кампанія, обладнання для торгового залу і різні дрібні витрати) вартість «вхідного квитка» складе близько 400-500 000 рублів. На терміни окупності впливає безліч факторів, починаючи від обраної локації до грамотності кампанії, проте за усередненими оцінками цей період становить близько шести-семи місяців.