Здоров’я і хороша фізична форма на сьогоднішній день є не тільки життєвою філософією, але і, можна так висловитися, популярними брендами. Люди вкладають гроші в те, щоб не тільки виглядати здоровими, але і відчувати себе відповідно. Вони купують абонементи у фітнес-центри, виділяють у своєму щотижневому розкладі час на заняття спортом, встановлюють тренажери вдома і стежать за своїм харчуванням, намагаючись споживати якомога більше корисних речовин. Все це – і їжа, і фітнес, і багато інших аспектів здорового способу життя-вимагає певних фінансових вкладень, а, значить, є способом заробляння грошей.
Ринок спортивного харчування в росії є перспективною бізнес-майданчиком. Будь-який відвідувач тренажерного залу знає, що тренування в поєднанні з допоміжними добавками набагато більш ефективні, ніж без них. Тому попит на спортпіт збільшується, відповідно зростає і масштаб ринку з виробництва і збуту даної продукції – його приріст становить близько 15% на рік в регіонах і 10% в москві (більш низькі показники в столиці обумовлені заповненістю даної ділової ніші, яка близька до перенасичення). Коло споживачів спортивного харчування досить широкий, адже його приблизний віковий діапазон – 16-60 років. Хоча найбільшу частку становлять чоловіки у віці 25-40 років. Зрозуміло, переважна більшість споживачів спортпіта займається спортом — на професійному або хоча б аматорському рівні. Хоча присутні і винятки-так, деякі покупці набувають в даних магазинах вітаміни і бади, не знайшовши потрібні назви в аптеках або не довіряючи якості продукції фірм, пропонованих фармацевтами.
Беручи до уваги вищесказане, відкриття магазину спортивного харчування, не будучи принципово новою бізнес-ідеєю, проте володіє хорошими перспективами.
Перед тим, як почати
Вирішивши пов’язати свою справу з продажем спортивного харчування, в першу чергу виберіть формат бізнесу. Тут можливі наступні варіанти:
- — інтернет-магазин. Даний формат зручний тим, хто хоче стартувати з мінімальними фінансовими вкладеннями, оскільки продаж через сайт позбавляє підприємця від більшості витрат, пов’язаних з оффлайн-бізнесом (оренда, заробітна плата продавців-консультантів, комунальні послуги і т.д.). Серйозних вкладень зажадають тільки створення якісного сайту з каталогом продукції і, звичайно, закупівля продукції. Ви можете доставляти клієнтам замовлення особисто (в межах свого міста) або відправляти його поштою.
- — торгова точка. Іноді є логічним продовженням інтернет-магазину, що вийшов на новий рівень, іноді – відкривається сазу ж. Є більш витратною формою ведення бізнесу, проте має в своєму розпорядженні більш широкі можливості для розкрутки і, як наслідок, здатна принести більше прибутку. У даній статті ми розглянемо саме цей варіант.
Документи та ліцензії
Реєструючись в якості суб’єкта підприємницької діяльності, підприємець в даному випадку вибирає між індивідуальним підприємництвом і товариством з обмеженою відповідальністю. Реєстрація іп є більш простою і економічною (потрібні тільки паспорт та іпн заявника, заява встановленого зразка і квитанція про оплату держмита в 800 рублів). Однак іп має як мінімум три істотних для даної сфери мінуса. По-перше, у разі порушення фірмою своїх зобов’язань підприємець ризикує повністю позбутися свого майна (тоді як засновники тов в такій ситуації ризикують тільки своєю частиною статутного капіталу). По-друге, реєструючись як індивідуальний підприємець, ви втрачаєте можливість залучити до свого бізнесу партнерів. І, по-третє, тов є більш солідною особою, ніж іп – а це важливо при взаємодії з постачальниками, особливо якщо ви збираєтеся закуповувати продукцію відомих марок. Щоб відкрити тов, необхідні заяву встановленого зразка, рішення про створення товариства і його статут, статутні документи юридичної особи та квитанція про оплату держмита в 4 000 рублів. В обох випадках – і з іп, і з тов-процедура реєстрації займе 5 днів.
Що стосується безпосередньо вашого асортименту, то він повинен мати державну реєстрацію – нею займається росспоживнагляд. Крім того, важливо враховувати вимоги всесвітнього антидопінгового агентства, особливо якщо ви розраховуєте зробити своїми клієнтами серйозних спортсменів.
Асортимент
Новому гравцеві на полі продажів спортивного харчування належить конкурувати з уже розкрученими магазинами, а також з тренерами, яке часто використовують продаж спортпіта як додатковий заробіток. Тому немає сенсу економити на якості продукції, купуючи товар у сумнівних виробників. Якщо у вашому торговому залі будуть представлені марки, вже заслужили довіру споживачів, то на ціннику ви зможете обгрунтовано вказувати ціну. Перевищує закупівельну на 50%. До того ж у спортпіта економ-класу коло споживачів дуже обмежений – як правило, даний товар користується попитом у початківців спортсменів, охочих заощадити на харчових добавках. Більш досвідчені спортсмени вважають за краще якість дешевою ціною, так як вже встигли оцінити різницю надаються ефектів. Довіра до російських виробників спортивного харчування у споживача поки що невелика (в спектрі продажів вони займають тільки 10%), тому починаючому підприємцю краще зробити ставку на зарубіжні марки. Серед лідерів в даному секторі-німецькі фірми «weider» і «multipower», а також деякі американські препарати.
Що стосується конкретних напрямків асортиментів, то при складанні плану закупівель потрібно пам’ятати, що спортивне харчування ділиться на наступні підкатегорії:
- — протеїни і білки. Найпопулярніша і розкуповується добавка. Використовується для набору м’язової маси. Особливим підвидом є гейнери 9состоят з білків і високоякісних вуглеводів) — дані речовини допомагають наростити масу за дуже короткий час.
- — різні вітамінні комплекси. Потрібні для заповнення мікроелементів, відсутніх в організмі. Особливо актуальні для тих, хто дотримується будь-якої дієти.
- — креатин. Підвищує витривалість м’язів, що дозволяє спортсменам тренуватися більш інтенсивно.
- — амінокислоти. Заповнюють поживні речовини в м’язах після тренувань.
- — жиросжигатели. Розщеплюють жири, перетворюючи їх в енергію під час тренувань.
- — засоби для поліпшення зв’язок і суглобів.
Це « «кістяк» асортименту, що дозволяє задовольнити запити широкого кола споживачів. Буде краще, якщо ви доповніть його різними харчовими сумішами, швидкими сніданками і енергетичними батончиками, а також навчальною літературою або відео, а також іншими допоміжними товарами, однак на первинному етапі розвитку це не обов’язково.
Розташування
Ідеальний «сусід» для магазину спортивного харчування – це, звичайно, фітнес-клуб, спортивний комплекс або тренажерний зал. Ви можете орендувати торгове місце в будівлі, розташованому недалеко від спортивного закладу або в будівлі трк, де нерідко присутні фітнес-центри або хоча б магазини спорттоварів. Оренда місця в торговому комплексі хоч і має досить високу ставку за квадратний метр, але все ж менш дорога, ніж при зніманні окремого торгового приміщення і житловому будинку, до того ж в тц відрізняється більшою прохідністю. Для відкриття магазину буде достатньо торгового майданчика невеликого розміру, в 40-50 квадратних метрів. Середня вартість оренди буде близько 40 000 рублів.
Кадри
Спортивне харчування, хоч і не є ліками, все одно вимагає делікатного до себе ставлення – ретельного дотримання режиму прийому і дозувань, а також точного знання складу препарату (в іншому випадку покупець ризикує не тільки не домогтися бажаного ефекту, але і нашкодити своїй фізичній формі). Тому продавець-консультант вашого магазину виконує вкрай важливу роль-він не тільки здійснює відпуск товарів і приймає гроші, але і консультує покупців з приводу вибору. Тому він повинен досконально знати асортимент залу, розуміти, чим продукція однієї марки відрізняється від іншої, і вміти запропонувати клієнту альтернативи різної вартості і препарати. Які здатні посилити дію купується добавки. Якщо покупець отримає у вашому магазині не тільки бажаний товар, але і кваліфіковану консультацію, то в більшості випадків він повернеться до вас знову – але для цього продавець повинен володіти не тільки знаннями, але і хорошими комунікаційними навичками.
Крім того, ваш консультант повинен сам в деякому роді бути рекламою продаваних товарів, тобто бути в хорошійФізичній формі. Знайти людей з перерахованими якостями не складно-для цього можна просто розмістити оголошення про вакансії на локальних спортивних форумах, сайтах фітнес-центрів і в інших онлайн-спільнотах даного профілю.
Маркетинг
Так як контингент споживачів вашого товару в більшості своїй має прив’язку до спортивного стилю життя, то і рекламну кампанію варто розробити з прицілом на дану сферу. Розміщуйте банерну рекламу на сайтах спортивних спільнот, фітнес-центрів і форумах для спортсменів. Розмістіть листівки в магазинах відповідних товарів. Регулярно проводите в соціальних мережах онлайн-розіграші за системою » безкоштовний товар за репост», де рандомно обраний переможець (щотижня – новий), буде отримувати який-небудь безкоштовний товар, всього лише розмістивши в своєму профілі вашу рекламну запис. Домовтеся про співпрацю з тренажерними залами і перераховуйте їм відсоток від кожного відправленого до вас покупця. Пропонуйте своїм відвідувачам тематичні бонуси-наприклад, нехай до покупки додається барвистий бланк для відстеження своїх досягнень або брошура з повним переліком видів спортивного харчування із зазначенням складу і чиниться ефекту. Боріться за постійних покупців – оформляйте карти, що дають право на прогресуючу знижку або дозволяють накопичувати бонуси, якими можна оплатити подальшу покупку. Станьте спонсором спортивного заходу — це відмінна можливість для розміщення своєї реклами в дружній аудиторії, до того ж переможцям в якості призів ви можете видавати ті ж карти постійного покупця або сертифікати на часткову оплату покупки в магазині, а також сувенірну продукцію з вашою символікою.
Прибутковість
Основних витрат зажадає закупівля спортивного харчування – близько 250 000 рублів. Разом з іншими витратами (оренда приміщення, реєстрація підприємства, створення і просування сайту, рекламна кампанія, обладнання для торгового залу і різні дрібні витрати) вартість «вхідного квитка» складе близько 400-500 000 рублів. На терміни окупності впливає безліч факторів, починаючи від обраної локації до грамотності кампанії, проте за усередненими оцінками цей період становить близько шести-семи місяців.