Бізнес план: організація галереї

18

Актуальність бізнесу

Відкрити свій власний бізнес в більшості випадків означає скористатися одним з традиційних пропозицій, які вже три тисячі разів випробувані, схема їх дії відпрацьована, а приклади зустрічаються на кожному розі. Магазини одягу, продуктів, виробництво, перепродаж, фаст-фуд. Що ж стосується менш популярних видів, то на них дивляться з побоюванням і недовірою.

Між тим, серед них також є гідні екземпляри. І в порівнянні з вищеописаними, мають одну явну перевагу. У них немає такої шаленої всепоглинаючої конкуренції. А адже саме конкуренція з перших кроків може задавити будь продуманий бізнес-план і справа з прибуткового може перетворитися в довгу гру на виживання.

На цьому тлі унікальність вашого проекту може стати відмінною підмогою в організації підприємницької справи, яке буде мати відмінні показники виходу на чистий прибуток і заробітку. Одним з таких проектів є відкриття галереї.

Відкриття галереї як бізнес-досить нове віяння серед бізнесменів в країнах снд. Однак вже вважається перспективним видом підприємницької діяльності і обіцяє власникам хороший рівень доходу при організації. Однак у нього, як і у будь-якого іншого виду бізнесу є свої складності, які будуть визначати весь процес організації.

Загальна характеристика проекту галереї

Галерея як така формується для проведення в ній наступних виставкових заходів абсолютно різного формату. Це і демонстрація творів мистецтва, фотографій, картин, скульптур і регіональні виставки, куди може входити і товарна тематика заводів і фірм виробників.

Сенс відкривати галерею існує за умови, що в місті, де починається справа, проживає не менше трьохсот п’ятдесяти тисяч чоловік. Якщо формат населеного пункту задовольняє цій умові, але все ж кількість проживаючих зовсім невелика в порівнянні з мегаполісами, то буде ідеальною умовою і те, що на території міста немає інших діючих майданчиків розрахованих на подібні заходи.

Робота галереї будується виключно на взаємовигідній співпраці організаторів виставок, учасників і вас, як власника галереї. Хоча в інших випадках ви самі при цьому можете бути і організатором заходів у себе в приміщенні.

Тим більше, останнім часом в росії, як вже давно в європі мистецтву і дизайну стали приділяти незрівнянно більшу увагу. Відноситься це і простим жителям, які, по суті, і будуть клієнтами тих виставок, які будуть проводитися у вас в галереї. А значить, їх інтерес буде безпосередньо впливати на вашу справу.

Звідси виникає актуальність такого бізнесу. Нести в маси ідеї просвітництва, пізнання, дарувати людям можливість бачити те, що навряд чи вони десь ще побачать, боротися за право ексклюзивності і одночасно отримувати дохід-ось чим бере починаючого підприємця ідея відкрити галерею.

У той же час варто задуматися про наявність у вас смаку. Без всяких обиняків. Об’єктивно оцінити себе, так як в подальшому це якість буде працювати на вас і вашу справу. І якщо вам немає сенсу співпрацювати з молодими художниками, дизайнерами, майстрами, просто тому що ви не зможете оцінити їх творчість, а значить, не зможете зрозуміти, чи буде користуватися така виставка у вашій галереї популярністю, але робити бізнес в цьому напрямку все одно захочете, то потрібно буде додатково найняти людину. Це ще один рядок витрат, але саме він зможе вилитися в успіх всього підприємства.

Тому, перед стартом власної справи, потрібно сформувати спрямованість проекту і при необхідності скористатися консультацією фахівців. Роль, яку ви будете виконувати в своєму проекті, не можна недооцінювати, але і переоцінка може зіграти злий жарт. Так що, хто ви будете для своєї галереї-інвестор, організатор, художник, керуючий, бізнесмен, або все це разом узяте – вирішувати вам. Але вирішувати потрібно відразу.

Бізнес план: організація галереї

Юридична складова

Підприємцю, для того, щоб зайнятися освоєнням бізнесу на відкритті галереї не потрібно якихось спеціалізованих дозволів від державних інстанцій, тому що і спеціального органу контролю подібних місць для проведення виставок поки немає. Тому, як і в будь-якому іншому бізнесі, знадобляться виключно стандартні папери.

Дозвіл на заняття підприємницькою діяльністю. Не забудьте, що потрібно буде вибрати форму організаційно-правової діяльності-індивідуального підприємця, або товариство з обмеженою відповідальністю. Також вибір буде мати місце у формі оподаткування вашої справи. Після йде реєстрація в податковій службі і пенсійному фонді, куди також будуть йти відрахування.

Весь процес реєстрацій офіційної діяльності — справа трудомістка, і забирає дуже багато часу, тому що пов’язано з паперовим ділооборотом і постійним відвідуванням державних органів. Особливо, якщо для вас це перший досвід. Однак, є спосіб уникнути всієї тяганини самому, заплативши певну суму грошей спеціалізованій фірмі. Подібні організації беруться зробити все за вас. Це прискорить процес і звільнить ваш час для формування власного проекту. Тарифи при цьому потрібно дізнаватися індивідуально.

Бізнес план: організація галереї

Приміщення

Так як виставки, які ви будете проводити в своїй галереї, розраховані на масове відвідування людей з усіх кінців населеного пункту, а також приїжджих з інших міст, потрібно грунтовно потурбуватися питанням розміщення підприємства. Відмінно підійде центр міста. Однак при такому виборі потрібно бути готовим до того, що оренда буде коштувати дорожче і можуть виникнути складнощі з організацією під’їзду для гостей і відвідувачів виставок. А зручність відіграє велику роль в питанні відвідуваності і популярності. До того ж, учасники виставок будуть запитувати зручність для ввезення на територію експонатів і реквізиту.

Чимала увага при оренді або будівництві будівлі галереї приділяється освітленню і внутрішньому клімату. Тому важливо, щоб в робочому стані знаходилися якісні системи вентиляції, кондиціонування повітря і системи підтримки певної температури. Експонати бувають різними, і для деяких важливий оптимальний температурний режим.

Приміщення галереї повинно мати кілька зон. А загальна площа буде варіюватися виходячи із заздалегідь визначеної спрямованості проведених заходів. Чим більша різноманітність виставок ви плануєте проводити в своєму приміщенні, тим з більшою ймовірністю буде потрібно аж ніяк немаленька площа. Однак стандартно розглядається приміщення площею в 250 квадратних метрів.

Зони галереї:

— кімната для зберігання робіт. Не менше 50 квадратів.

— приміщення для зберігання обладнання та реквізиту. Не менше 50 квадратів.

— офіс адміністрації. Досить 15 – 25 квадратів.

— власне зал для виставкових робіт. Близько 80 квадратних метрів.

Оренда такого великого приміщення-завжди справа непроста. Особливо враховуючи місце розташування, про яке писалося вище.

Тому починаючому підприємцю варто подумати про можливі варіанти, які допоможуть заощадити. Так, наприклад, якщо орендувати вже готове приміщення, яке спочатку і призначалося для подібних цілей, то можна прибрати витрати на організацію технологічних мереж, вентиляції та каналізації. Інший варіант-спільне відкриття з органами державного муніципалітету, які будуть зацікавлені в розвиток цього напрямку з точки зору облагороджування культурного життя міста. Безсумнівно, такий підхід дасть свої плюси не тільки в графі «оренда», але і спростить, наприклад, маркетингову компанію.

Бізнес план: організація галереї

Персонал

Персонал діючої галереї може бути як постійним, так і в деяких посадах – тимчасовим. Крім технічних фахівців потрібно звернути увагу на кілька позицій персоналу:

  1. керівник проекту. Важлива посада, так як саме від його діяльності буде залежати такі показники як престиж підприємства, його популярність, а відповідно і дохід. Він буде приймати рішення з приводу форматів і тематик проведених виставкових заходів. І, як вже було сказано раніше, необов’язково це повинен бути сам підприємець.
  1. програміст. Не явна посада. Однак якщо ви плануєте домогтися певного рівня солідності фірми, то повинні будете зайнятися просуванням по всіх фронтах, в тому числі і у всесвітній мережі. Тим більше, кожна серйозна організація просто зобов’язана мати свій сайт, щоб люди могли отримати необхідну інформацію в найкоротші терміни, а також стежити за розкладом найближчих виставкових заходів і купувати квитки без черг в касі.Так що посада програміста, насправді, в організації діючої галереї не може бути проігнорована.

До того ж, на сьогоднішній день, вам не обов’язково наймати в штат постійного фахівця сфери ай-ті. Існує безліч фірм, які візьмуть ваші завдання на аутсорсинг.

  1. консультанти. Важливі персони, так як повинні будуть знайомити відвідувачів з експонатами, творами мистецтва і всіляко консультувати. При цьому, виставки можуть бути абсолютно різного типу, і не всі вони возять з собою людей, готових грамотно і красиво розповісти людям про виставкові зразки. Тому наймати на посаду консультантів потрібно ерудованих людей. Від якості роботи фахівців цієї посади буде залежати популярність вашого проекту, продажу виставляються шедеврів і загальний престиж.
  1. секретар прес-служби. Тут все просто. Це людина, яка працює над висвітленням запланованої виставки в засобах масової інформації.

  1. куратор галереї. В принципі, цю посаду і посаду керівника проекту можна поєднати. А взагалі, куратор — та людина, які визначає тренд, налагоджує зв’язок з відповідальними людьми, вирішує питання з розміщенням творів у виставковому залі та оформленням експозиції.

Бізнес план: організація галереї

Витрати

Витрати будуть формуватися виходячи з безлічі факторів. Так, наприклад, оренда буде повністю залежати від того, в якому місті ви вирішили втілити проект, і більш того, в якому районі цього міста будете знімати приміщення. Для невеликого населеного пункту візьмемо приблизну вартість 70 000 рублів.

Другий пункт витрат – ремонт. Це важлива частина всієї справи, так як ви створюєте в першу чергу візуальний проект. Люди, перебуваючи в приміщення вашої галереї, будуть оцінювати не тільки самі експонати, але і їх поєднання з внутрішнім стилем будівлі, який, як не крути, вплине на сприйняття приватного і цілого. Хороший ремонт з наймом професійного дизайнера обійдеться в 1,5-2 мільйони рублів.

Однак якщо вам вдалося знайти приміщення, яке спочатку передбачалося під схожі цілі, то статті витрат можна буде значно скоротити.

Третій пункт-оплата праці. Персонал у вас буде як постійний, так і на відрядних умовах. Але розрахунок повинен відбуватися, спираючись на цифру в 15 000 – 20 000 тисяч на співробітника щомісяця.

Четвертий пункт-маркетингова компанія. Важлива частина, як вже було описано вище, для всього проекту галереї. Тому, видаткова графа матиме цифри в 70 — 100 тисяч рублів на місяць.

Це основні витрати в проекті. Крім них існують ще періодичні, ризикові та інші. Всі їх необхідно вказати в бізнес-плані, щоб грамотно прорахувати періоди виходу на чистий прибуток.

Бізнес план: організація галереї

Прибуток

Прибуток у проекті галереї-плаваюче значення. Так, наприклад, не можна навіть приблизно визначити середню ціну творів мистецтва, які будуть виставлятися і продаватися у вас галереї. Це може бути і 5 тисяч рублів, а може бути і кілька мільйонів.

Також на дохід впливатиме і комісійний принцип. Тобто відсоток, який буде отримувати організатор від продажу виставки, а також відсоток, який отримує художник також варіюються і визначаються перед заходом в договірній основі.

При позитивних тенденціях і сміливих підрахунках, якщо хоча б раз на місяць організовувати виставку з двадцяти – сорока картин. І продавати там третину експонатів, то можна вийти на прибуток в 400 тисяч рублів.

Хоча, саме через те, що гарантій виходу саме на ці цифри ніхто не дасть, а дохід буде не стабільним щодо суми прибутку, проект організації галереї поки не настільки популярний. Але при цьому вкрай перспективний, якщо практикувати педантичний і професійний підхід до кожного етапу організації. 

Ще 1000 кращих бізнес-моделей, ви можете знайти в розділах: бізнес ідеї або франшиза