Бізнес план: організація мотоклубу

22

Однак просто організувати співтовариство — мета реальна, а ось створити на його основі бізнес-схему, яка буде приносити прибуток — вже завдання складніше. Як утримати на плаву подібну організацію і створити умови для доходу? давайте подивимося.

Початок почав

Перше, що потрібно, звичайно, саме співтовариство любителів позлити жителів міста гучною їздою в 12 ночі. Жарт. Здебільшого мотоспільноти якраз і формують культурне ставлення байкерів до світу. Тому збираємо ентузіастів на двоколісних конях і знімаємо відповідне приміщення (розміри – ваша воля і фінансові можливості). В ідеалі мати і мотоциклетний трек, на якому зможуть влаштовувати заїзди члени команди, тренуватися новачки і може навіть проводитися змагання в подальшому.

Але просто дати людям гараж з ключами і чекати, що все буде чудово-не достатньо. Щоб організація стабільно йшла вперед, необхідно постійно підтримувати кількісний рівень її членів, які будуть на постійній основі платити членські внески і користуватися вашим «штабом». А значить, завдання лідера-зробити так, щоб всім було цікаво. І одночасно, щоб за цей інтерес платили гроші. Тому звернемося до найпопулярнішим способом розвитку клубу мотоциклістів.

Бізнес план: організація мотоклубу

Організація змагань

Особливих складнощів в цій справі немає, не лякайтеся. Але побігати доведеться. Насамперед, щоб вашу лавочку не прикрили можновладні органи, потрібно заручитися підтримкою місцевого самоврядування. Іншими словами, отримати дозвіл на проведення громадської акції. Будьте готові, що сходити доведеться в усі прилеглі інстанції, що займе дуже багато часу. Але воно того варте.

Другий важливий момент проведення будь-яких змагань — їх спонсорська підтримка. Чому будь-які спортивні заходи, від всесвітніх до простих вуличних так рясніють рекламою? тому що реклама для спонсорів-то єдине, за що вони готові платити і допомагати вам. Ось і завдання ваша буде полягати в тому, щоб знайти і переконати спонсора. Краще кількох. Тому що доведеться формувати призовий фонд, печеньки з джемом зберуть мало учасників.

Не забувайте і про внески учасників змагань. Вони теж підуть на організацію. Ось тільки завищувати вартість участь ні в якому разі не варто, особливо на перших порах, коли ваше завдання провести якомога більш масовий захід.

Ще один варіант – проведення каскадерського шоу. Трюки на мотоциклах-дуже видовищна вистава, завжди збирає велику аудиторію глядачів. Однак же, такий формат шоу-зовсім іншого рівня за всіма показниками. Він вимагає інших дозволів. Він вимагає домовленостей з професійними командами, яких можливо у вашому місті просто немає. Організація місця проведення повинна бути на вищому рівні, включаючи безпеку як глядацьку, так і учасників. Ну, і фінансові витрати будуть незрівнянно більше. Хоча і прибутковість шоу може зрости. Тому розробляйте і тримайте план каскадерського шоу в голові. Коли ваш клуб стане досвідченішим і розростеться, це буде гарною підмогою для подальшого розвитку.

Третій варіант шоу-міські свята. Дуже зручний формат, як для міста, так і для самого клубу. По-перше, формат вашої частини шоу-спокійний і не вимагає підготовки спеціальної траси. Фактично мотогонщики на таких заходах просто проїжджають строєм перед глядачами, демонструючи свою найкрутішу екіпіровку і рев моторів залізних монстрів. Ну, може, найдосвідченіших, попросять проїхатися трохи на одному колесі заради оплесків публіки.

По-друге, це безкоштовна реклама вашого мотоклубу. Особливо, якщо в руках у ватажка зграї під час поїздки розвивається стяг з гербом вашого мотоклубу, а також адресою групи в соц.мережі та телефоном для зв’язку. Щоб підвищити шанси бути запрошеними на подібні заходи, потрібно підвищувати репутацію і популярність спільноти. Тому, звичайно, повністю відмовитися від реклами не вийде. Її доведеться робити, хоч навіть в найпростішому форматі. Поговоримо про неї.

Бізнес план: організація мотоклубу

Проста реклама

Так як спочатку ваш клуб – збори любителів за інтересами, то і діяти він повинен починати як група за інтересами. А де, в першу чергу, крім вулиці, можуть спілкуватися любителі одного і того ж? правильно, в соціальних мережах. Тому і будувати рекламну компанію потрібно починати звідти.

Гарною підмогою стане принцип сарафанного радіо. Ви-не магазин, який збирається набридати рекламою свого продукту. Ви-клуб мотоциклістів і всіх, хто їм мріє стати … І навіть тих, хто не хоче, але любить байки. Тому організувати і поступово насичувати групу в соціальних мережах-найперший і простий крок. Однак підійдіть до цього серйозніше. Група буде рости сама, тільки якщо їй займатися. Щоденні пости, цікаві новини, генерація обговорень та інший контент. Швидше за все, доведеться призначити адміна, але в колі вашої аудиторії знайдеться і ентузіаст, який зможе займатися цим безоплатно.

Реклама в інших спільнотах стане також гарною підмогою, нехай і платним, проте великих вливань не зажадає. Ну, і під час проведення своїх міських акцій і заїздів ви зможете користуватися безкоштовним розміщенням в загальноміських групах. Це мінімум, що можна вичавити з соціальних мереж – набрати послідовників.

Реклама в засобах масової інформації стане в нагоді тоді, коли будуть набиратися змагання або показові заїзди. Ми вже говорили про спонсорство. Гроші на рекламу самого шоу можна буде отримати від них. Адже, велика кількість народу, що прийшла помилуватися на захід, корисно буде і самому спонсору, який буде рекламувати і себе в тому числі.

Під час міських свят, якщо проїзд вашої команди мотоциклістів буде заявлений в програмі, ви також отримаєте безкоштовну рекламу, причому загальноміського формату, можливо навіть на місцевому радіо і тб.

Бізнес план: організація мотоклубу

Потрібна послуга-навчання

Обмежитися спільними зустрічами любителів мотоциклів і заїздами на байках, якщо ви хочете побудувати дійсно хороший професійний і прибутковий клуб, не вийде. Потрібно постійно розширювати сферу впливу, впізнаваність, а головне затребуваність.

Щоб забезпечити поповнення клубу новими обличчями і бути корисним суспільству не тільки «покатушками» на дні міста, зверніть увагу на таку модель клубу, при якому буде діяти школа або навчальні курси. До слова, далеко не у всіх автошколах надаються послуги навчання їзди на мотоциклах. А запитайте людей-охочих цю навчитися хоч відбавляй. Тим більше, клуб має на увазі і те, що серед вас будуть і гуру мотоциклетного водіння, і зелені новачки, які зможуть пізніше влитися в загальну тусовку. Тому, відкриття курсів водіння мотоцикла-відмінна ідея.

Відмінна, але має ряд обов’язкових умов. Організовуючи платне навчання, ви будете зобов’язані зареєструвати своє підприємницьке право цим займатися. А це і облік в податковій з усіма витікаючими, і юридична адреса, який буде ставитися до вашого клубу і безліч біганини по інстанціях. Однак це того варте. І найбільшим плюсом в нашому випадку є відсутність необхідності отримувати ліцензію на цей вид діяльності.

А ось, якщо в подальшому ви зберетеся до курсів додати можливість здавати іспити на права категорії «а», то доведеться попітніти подвійно, погодивши подібні речі з даі, яка буде виділяти свого інспектора. Але це лише етап майбутнього розвитку. Поки що нас цікавлять прості курси, і хто тут буде навчатися.

-по-перше, якщо у вас в клубі вже досить великий склад, але поширювати інформацію про набір групи на навчання буде в кілька разів легше.

-по-друге, якщо грамотно побудувати рекламну стратегію і цінову політику, не роблячи вартість навчання дорожче автошкіл, то до вас будуть звертатися ті, хто сам шукає можливість навчитися кататися на байку.

— по-третє, звичайна реклама, зроблена в правильний сезон, дасть не менш гідний результат. До вас підуть і ті, хто просто планував здати на стандартні права категорії «б», але, побачивши вашу рекламу (можливо з акцією), вирішив здати все відразу.

Підсумок-набираючи на курси людей, ви одночасно отримуєте собі в клуб нових членів команди, які з радістю скористаються наявність дружньої атмосфери при навчанні. До того ж причетність до певної соціальної групи дуже приваблива для людини в цілому.

Бізнес план: організація мотоклубу

Додаткові ідеї розвитку мотоклубу

Чим же ще можна заманити публіку в свій клуб? як підтримати інтерес діючих членів і не опуститися до рівня дворової тусовки? давайте подивимося, які ще ідеї могли б реально зробити з містечкової організації повноцінну команду з широким впливом і популярністю.

Одним з варіантів подальшого розвитку вашого байк-клубу може стати розширення інтересів. Ні, кооперуватися з водіями автомобілів або товариством анонімних далекобійників не потрібно. А ось розбавити свій склад квадроциклами-цілком адекватна ідея. Чому ні?

Це не автомобіль. Більше його все-таки зараховують до байок. І, потім, сьогодні квадроцикли — не менш популярні в суспільстві! звичайно, це не означає, що всі члени клубу повинні мати і той, і інший вид транспорту. Але ви ж не будете складати команду тільки, наприклад, з власників харлеїв. Любителі мотоциклів можуть віддавати перевагу, як спортивним байкам, так і довгомірів, на яких можна їздити виключно в косусі і парі обов’язкових тату. Так чому не прийняти в ряди і квадроцикли? втім, вирішувати вам. Це тільки один з варіантів.

Ще одна ідея, яка безпосередньо пов’язана із заробітком на організації з одного боку, і розширенням членства в клубі з іншого – послуги тюнінгу залізних коней. Знайдіть фахівця, домовтеся. Організуйте приміщення, яке буде відповідати всім нормам, легалізуйте за допомогою ліцензії, найміть фахівців за зароблену плату і пустіть рекламу крізь безліч відвідувачів вашого клубу.

Так як майже у всіх до цього часу вже буде мотоцикл, то з першими замовленнями проблем не виникне. А далі-розвивайтеся. Найміть художника, закупіть матеріал і розширте тюнінг до аерографії, наприклад, на шоломах і екіпіровці. Можливостей дуже багато. І все це при належному підході може приносити хороший прибуток. Адже послуги надаватимуться не безкоштовно. Але при цьому продумайте і знижки тим же членам вашого мотоклубу. Це підтримає репутацію і змусить нових людей приєднатися до вашої команди. А якщо до вас на території міста цим ніхто не займався, ви швидко наберете популярність і продовжите розширення.

Бізнес план: організація мотоклубу

Лідерство

Ну, і в кінці, потрібно сказати про найголовніше. На перших порах, та й пізніше на всіх етапах роботи, для організації людей, для згуртування і неухильного дотримання правил, потрібен буде лідер. Якщо ви коли-небудь спостерігали за шоу байкерів, то повинні були звернути увагу, що на чолі завжди їде колоритна людина (хоча в шоу байкерів немає не колоритних людей). І якщо ви відчувайте, що справляйтеся краще саме з бізнес ідеєю, організацією ділових процесів, домовляйтеся з адміністрацією, а ось на мотоциклах за вами поїдуть не так охоче, незважаючи на всю вашу любов до залізного коня, сміливо шукайте того, хто стане майже вашим партнером у створенні мото-клубу. Обов’язків там вистачить на всіх. А якщо людей буде запалювати інший, а ви будете всього лише всім управляти і створювати умови для перебігу фінансів, то спростите собі життя.

Підведемо підсумок. Чим же може займатися клуб любителів мотоциклів, щоб постійно рости, розвиватися і отримувати прибуток:

  1. змагання, спонсорські заїзди.
  2. навчальні курси для тих, хто хоче вміло справлятися з байком. Надалі-курси водіння мотоциклів в небезпечних ситуаціях.
  3. здача іспитів на категорію «а».
  4. заїзди на міських святах.
  5. каскадерські шоу.
  6. тюнінг мото, а також продаж запчастин для байків. Ремонтна майстерня і студія аерографії.

Це лише кілька можливих ідей. Але вже тільки їх виконання дозволить стати вашому клубу не закритим співтовариством, а відомою організацією і прибутковою справою. 

Ще 1000 кращих бізнес-моделей, ви можете знайти в розділах: бізнес ідеї або франшиза