Бізнес план: як відкрити алкогольний магазин

18

Спеціалізовані алкогольні маркети покупці відвідують більше, ніж звичайний магазин. Пояснити це можна обмеженим асортиментом алкоголю в магазинах повсякденного попиту, який не може відповідати всім потребам клієнтів.

Наведемо тут довідку з енциклопедії: алкогольним магазином вважається торгова точка, яка спеціалізується на продажу в роздріб горілки, лікеру, вина та інших спиртовмісних напоїв.

Для тих, хто серед безлічі бізнес-ідей зупинив свій вибір на непростому завданні і вирішив відкрити алкогольний маркет, ця стаття. Ми розповімо про головні особливості і підводні камені даної справи.

Що необхідно враховувати для організації бізнесу з відкриття магазину алкогольної продукції? давайте детально розглянемо кожен крок на шляху до розвитку успішного продажу якісних спиртних напоїв.

Отже, на шляху до відкриття алкомаркета вам буде потрібно пройти наступні кроки:

Крок №1: оформлення юридичних документів

Радимо почати зі складання бізнес-плану майбутнього магазину. Завдяки цьому ви зможете врахувати можливі помилки в процесі організації вашої справи.

Торгівля алкогольною продукцією підлягає ліцензуванню (слово «ліцензія» в перекладі з латинської означає «дозвіл»). Необхідно пройти кілька суворих вимог державних структур і податкових органів, і заповітна ліцензія в ваших руках.

Насамперед зареєструйтеся в якості юридичної особи. Визначтеся, в якій формі організації ви бачите ваш магазин – ват, тов або, скажімо, зат. Далі слід пройти постановку на облік в органі імнс, там ви отримаєте два документи – свідоцтво про реєстрацію та свідоцтво про присвоєння ідентифікаційного номера платника податків.

За законом індивідуальні підприємці продавати алкогольні напої не мають права. Виняток-пиво, яке іп можуть реалізовувати в роздрібний продаж.

Зверніть увагу на наступний момент: ви можете використовувати виключно загальну систему оподаткування.

Потім зареєструйтеся як підприємець у таких позабюджетних фондах, як пенсійний фонд, фонд соціального страхування, медичний фонд.

Не треба забувати і про те, що для законного продажу алкоголю треба отримати необхідні узгодження наступних інстанцій: пожежна охорона, санітарно-епідеміологічна служба, ліцензуючі органи.

Одна з головних умов отримання ліцензії-наявність у підприємця статутного капіталу. Треба внести в статутний капітал серйозну суму: близько 300 000 рублів для малого бізнесу, для інших підприємств торгівлі – 1 мільйон рублів. А сплата держмита обійдеться в суму 40 000 рублів за один рік дії ліцензії.

Ліцензія видається на термін від одного до п’яти років. Її вартість розраховують персонально для кожної конкретної ситуації.

Ще один нюанс не пропустіть з уваги: необхідно мати на руках довідку про те, що у вас немає боргів по податках. Якщо заборгованості ви не погасили — це буде причиною для відмови в отриманні ліцензії.

Потім відкрийте власний розрахунковий рахунок в будь-якому, краще державному, банку. Виготовте друк своєї компанії.

Зауважимо, пакет документів, необхідних для ліцензування столичних магазинів, може сильно відрізнятися від переліку необхідних документів у провінційних містах. Не втрачайте час даремно, і на першому ж етапі звертайтеся до юристів та інших фахівців у своєму населеному пункті.

Підсумуємо: для відкриття свого алкогольного магазину треба зареєструватися як юрособа, організувавши яке-небудь тов «зелений змій», наприклад. Потім слід зібрати ряд документів для отримання ліцензії. Ця процедура, згідно із законом, пов’язана великими тимчасовими і грошовими витратами. У стартовий бюджет закладіть статтю витрат на ремонт приміщення і закупівлю торгового обладнання.

Бізнес план: як відкрити алкогольний магазин

Крок № 2: вибір приміщення

Одночасно з підготовкою юридичних документів починайте шукати приміщення для майбутнього магазину, тому що отримання ліцензії нерозривно пов’язане з його особливостями. При виборі приміщення орієнтуйтеся не тільки на маркетингові вимоги (хороша прохідність, чільне місце і т.д.). Ваш об’єкт повинен відповідати вимогам ліцензуючих органів-площа не менше 50 квадратних метрів і розташування не ближче 100 метрів від дитячих, спортивних, лікувальних або освітніх установ. Укладіть договір оренди, а якщо в перспективі плануйте викупити приміщення у власність – договір купівлі-продажу.

Вибираючи місце під магазин алкогольних напоїв, не зайвим буде проконсультуватися з фахівцями відділу торгівлі органів місцевої адміністрації. Вони чітко визначають прилеглі території, де роздрібний продаж алкоголю заборонений. Краще заздалегідь дізнатися всі» заборонені зони», щоб витративши чималі гроші і енергію, не опинитися в прикрій ситуації.

Ваш магазин також повинен відповідати вимогам контролюючих органів. Важливо передбачити окремий склад, де буде зберігатися алкогольна і спиртовмісна продукція.

На етапі ремонту приміщення зверніть пильну увагу на інструкції перевіряючих служб. Підставою для відмови в отриманні ліцензії може відсутність пожежно-охоронної сигналізації.

Далі можете придбати і встановити необхідне для роздрібної торгівлі обладнання:

Прилавки, вітрини, стелажі, касовий апарат, а також, якщо потрібно, ваги. Слід пройти реєстрацію касових апаратів, щоб отримати відповідну реєстраційну картку.

Важливо пам’ятати при виборі приміщення, що продавати лікеро-горілчану продукцію дозволяється виключно в магазинах. У наметах, вагончиках, лотках і павільйонах суворо забороняється. Якщо ви плануєте відкрити невеликий ларьок спиртних напоїв, шукайте для нього місце в спальному районі населеного пункту або на ринку. А місце для алкогольного супермаркету — в престижному районі, на «червоній лінії» однієї з головних вулиць міста.

Бізнес план: як відкрити алкогольний магазин

Крок № 3: пошук постачальників. Асортимент

Прийшов час подумати про асортимент вашого магазину. Найбільш затребувані спиртовмісні напої-горілка, пиво, коньяк і віскі. Основою асортименту (близько 70%) повинні стати саме ці позиції. Своїм клієнтам пропонуйте кілька брендів в кожній категорії напоїв. Подумайте про широту цінового діапазону.

При формуванні асортименту враховуйте сезонність товару. У передсвяткові дні і під час останніх дзвінків в школі більше купується шампанське, вино і лікери. З урахуванням свят заздалегідь проводите ревізію на своїх складах.

Укладіть довгострокові договори з оптовими постачальниками алкогольної продукції. Вибираючи ці компанії, переконайтеся в їх надійності. Не соромтеся запитувати наявність сертифікатів та інших обов’язкових документів на реалізований товар.

Дослідження маркетингових опитувань запевняють, що 80% покупців вважають за краще купувати конкретні марки, що заслуговують довіру, і не стануть витрачати гроші на невідому алкогольну продукцію. Наслідком цього стала поява на ринку величезної кількості сурогату, що, в свою чергу, тільки підсилює недовіру покупців.

З усією марністю контролюйте якість напоїв, що надходять у продаж. Тим самим ви забезпечите своєму магазину бездоганну репутацію. Експерти стверджують, що за покупці воліють купувати спиртовмісну продукцію в перевірених торгових точках, незважаючи на те, що ціни там вище, ніж у конкурентів.

Крок № 4: формування штату співробітників. Реклама

Звичайно, ви маєте право самостійно стояти за прилавком, пропонуючи товар. Але найкращий варіант-прийняти на роботу необхідну кількість працівників. Ваші продавці обов’язково повинні мати при собі санітарні книжки.

Пам’ятайте і про постійну рекламу, тому що в цьому бізнесі конкуренція серйозна. Стимулюйте рівень продажів різноманітними цікавими рекламними діями: в місцевій пресі, на телебаченні, друкуйте флаєри, проводите акції та дегустації, створіть веб-сторінку свого магазину в соціальних мережах, влаштовуйте обговорення про алкогольні напої на часто відвідуваних форумах.

Які б ви не використовували рекламні інструменти, не забувайте про те, що існують обмеження на торгівлю спиртовмісних напоїв. Наприклад, ваші оголошення не будуть розміщуватися в змі і в громадських місцях. Проте, багатьом підприємцям вдається обійти стороною законодавчі заборони, акуратно вуалюючи головний посил рекламних відозв. 

Головне питання, яким спантеличений бізнесмен, який бажає відкрити магазин алкогольної продукції: в яку суму виллється відкриття цього бізнесу і де взяти стільки грошей?Однозначної відповіді ми дати не можемо. Кожен випадок-індивідуальний, вам буде потрібно провести спеціальні розрахунки. 

Очевидно, торгівля спиртними напоями-один з найбільш витратних справ: великі витрати на ліцензію, хороший статутний капітал, вкладення в оренду приміщення, формування постійного асортименту. Найчастіше бізнесмени вдаються до фінансової допомоги банків-оформляють кредит. Висока рентабельність бізнесу гарантовано окупить початкові витрати, орієнтовно — від 6 місяців до року.

Зрозуміло, що зайняти свою нішу на ринку алкоголю – довгий, дорогий і складний процес. Але цей вид бізнесу вигідний і в кризові часи. Підприємців він приваблює високою прибутковістю і досить швидкою окупністю.

Наостанок хочемо поділитися з вами ще кількома корисними порадами:

Рада №1

Пам’ятайте про обмеження в часі для продажу алкоголю. Торгувати дозволяється з 8.00 ранку до 23.00 вечора. Також в торговій точці повинна висіти інформація про те, що у вашому магазині неповнолітнім особам алкогольні напої продаватися не будуть. А якщо продавець засумнівається у віці підлітка, він зажадає у покупця пред’явити паспорт. Порушення вищевказаних правил хоча б один раз загрожує суворої адміністративною відповідальністю. За систематичні порушення можна і зовсім позбутися своєї ліцензії.

Рада №2

Не забувайте, що ліцензія на торгівлю спиртовмісних напоїв видається на певний термін – від одного року до п’яти років. Якщо після закінчення терміну ви не пролонгуєте дію своєї ліцензії, подальша робота магазину буде вважатися незаконною.

Рада №3

Пам’ятайте, що кожен квартал продавець обов’язково повинен здавати декларацію про продаж алкогольної продукції. У «росалкогольрегулювання» вона подається в електронному вигляді. Якщо цей документ ви забудете подати вчасно, законом передбачено адміністративне покарання.

Рада №4

Щоб успішно працювати в своїй ніші і максимально задовольняти потреби своїх постійних покупців, треба бути яскравим, цікавим, оригінальним. Придумуйте нові ідеї по залученню уваги до вашого магазину. Організуйте, наприклад, доставку продукції додому, періодично проводите незабутні маркетингові акції з призами.

Якщо ви все ж вирішили відкрити власний алкомаркет, сподіваємося, що поради нашої статті вам знадобляться. і вам вдасться заощадити час і гроші на будь-якому етапі вашої справи.

Ще 1000 кращих бізнес-моделей, ви можете знайти в розділах: бізнес ідеї або франшиза