Бізнес план: як відкрити архітектурну студію

19

Наріжний камінь архітектурної студії-дизайнер. Такий чоловік, який

— зможе зрозуміти клієнта

— запропонувати йому підходящий варіант інтер’єру

— запропонувати кілька варіантів, вміло зроблених у відповідних форматах (3д, ескіз, креслення)

— буде розбиратися в оздоблювальних матеріалах і оперувати доступними варіантами деталей

Обстановка на ринку

На сьогоднішній день, дизайнера замовнику знайти просто, тому що ринок переповнений різномастими пропозиціями, починаючи від державних, закінчуючи приватними. Дизайнерська діяльність створює цілу нішу роботи фрілансерів, готових взятися за будь-яку роботу. Крім вільних художників планшетного пера діє безліч приватних фірм, де дизайнер зайнятий на постійній основі і отримує зарплату, але він обмежений тими замовленнями, які йому дає роботодавець.

Але, тим не менш, починати бізнес в цій сфері можна. Тому що, велика частина дизайнерських послуг — не профільована і не кваліфікована. Молоді художники, пропонуючи свої послуги чекають мани небесної, не піклуючись про своє професійне навчання та розвиток. Приватні фірми не завжди надають досвідченого дизайнера і беруть не якістю, а кількістю.

І до того ж, сфера розростається не тільки за кількістю пропозицій, але і по їх різниці. Починається виділення з категорій профільних підкатегорій робіт. Тому сама по собі мережа дизайнерських замовлень і виконавців обширна, а значить, в ній обов’язково знайдеться місце тому, хто підійде до справи якісно і з творчістю.

Так, одним з широко поширених за попитом відгалужень дизайнерського терену стає створення макетів для замовника з будь – якого матеріалу-пінокартону, пластику, пінопласту, картону і будь-яких інших.

Комплексні дизайнерські послуги

Одночасно з тенденцією появи на ринку все нових видів дизайнерських послуг існує і майже зворотний процес. За словами фахівців, багато фірм, щоб прийти до універсальних способів залучення клієнтів намагаються з’єднати в своєму прейскуранті всі можливі варіанти, які можуть задовольнити попит потенційної аудиторії.

Все частіше зустрічаються компанії, які надають комплексні дизайнерські послуги. І існує два варіанти розвитку таких фірм.

— коли одна компанія збільшує в міру розвитку штат різнопланових фахівців.

— коли компанії йдуть до злиття, і, маючи загальну базу клієнтів, виконують кожен свою функцію. При такому варіанті можлива робота різних компаній в одному конгломераті навіть над одним замовленням.

Так, дизайнерське бюро може укладати партнерську угоду з фірмами з будівельно-оздоблювальної сфери, або з ніші поставок ексклюзивного обладнання. Звичайно, такі союзи мають незаперечні плюси в боротьбі з сусідами по ринку.

Обидва види вирішення бізнес завдань рентабельні при правильному і якісному підході. Хоча на цей рахунок існує різні думки.

Наприклад, фірми, що ведуть діяльність виключно одноосібно, вважають, що клієнту зручніше і спокійніше отримати послугу від одного підприємства. Однак, компанія, при необхідності надати клієнту види послуг, якими вона сама не займається, змушена виставляти роботу у вигляді тендеру, з яким може працювати будь-яка компанія. А фірма, що працює в партнерстві з іншими, може дозволити собі стабільну якість і ціну.

Однак на великі замовлення і державні тендери в регіонах поки не знаходиться компаній. Майже завжди найбільші тендери беруть столичні компанії.

І коли мова зайшла про великих будівельних замовленнях з елементами дизайнерського ремесла, потрібно зауважити, що тільки дизайнер є представником клієнта і діє за його планом. А, якщо будівельники будуть стояти над дизайнерами, то зв’язок з клієнтом буде не такою міцною.

Види учасників дизайнерського ринку

— проектні інститути. Спеціалізація подібних фірм-міські об’єкти

— малі дизайнерські компанії. Спеціалізація-приватні та офісні інтер’єри

— фрілансери. Вільні креативщики, готові взятися за найдрібніші замовлення, але і великими не гребують.

Ціни

Ніша дизайнерських послуг на відміну від багатьох інших сфер бізнесу вже має стандартизовані розцінки, які одноосібно дуже складно змінити, хоча спектр послуг широкий. Це і » об’єкт під ключ», і разова робота, і розробка макета, і тільки лише його проектування, і візуалізація об’єкта в комп’ютерній моделі.

Три сторони стандартного замовлення, наприклад, послуги з оформлення дизайну квартири

— клієнт. Замовник, який купує послугу.

— дизайнер. Виконує розробку.

— будівельник. Виконує роботи по макету дизайнера.

Чому вигідно архітектурне агентство

— головний плюс – діяльність фірми не вимагає закупівлі товару, матеріалу і сировини. Послуги клієнту надаються тільки лише розумовою діяльністю професіоналів і їх навичками.

— висока рентабельність. Варто обмовитися, що дійсно висока рентабельність під 200 відсотків досягається тільки розвитком фірми і якісним підходом до справи. А значить на це має піти певний час. Але, тим не менш, досягнення цього результату можливо.

— незважаючи на численних конкурентів, російський ринок архітектурного дизайну все ще формується. І до цих змін можна докласти руку.

Попит

Перспективи на зростання попиту є завжди. У тому числі і в даній ніші. Попит на послуги дизайну та архітектури безпосередньо пов’язаний із зростанням добробуту населення. І навіть враховуючи, різницю цього добробуту, кількість потенційних покупців послуг безперервно зростає.

Пропозиція

Як вже було сказано вище, на ринку фігурують різномасті учасники, серед яких і державні бюро, і муніципальні та приватні організації. Але так як ми розглядаємо початок бізнесу, для нас в першу чергу цікаві приватники і те, як ці невеликі фірми організовують робочі процеси.

Бізнес з нуля

У випадку архітектурного агентства – не найкращий варіант, хоча і можливий. Але реальність така, що зазвичай відкривають такі організації люди, які вже знайомі з ринком, вже виконують певні замовлення і мають, нехай крихітну, але все ж базу клієнтів.

І якщо, ви вже ведете архітектурну діяльність, то для початку достатньо буде оформити індивідуального підприємця. Тобто зареєструвати свій новий бізнес в державних органах.

Якщо у вас немає ліцензії на архітектурну справу, то більше підійде юридична особа (тов). І другою необхідністю стане якраз отримання подібної ліцензії на виконання архітектурних і проектних робіт.  але пам’ятайте, що організація, яка отримує ліцензію, перевіряється наглядовими органами на відповідність вимогам.

Тому, не зайвим буде звернутися за допомогою в отримання ліцензії та допусків до спеціалізованої фірми, яка, як мінімум, проконсультує.

Інвестиції

Витрати на організацію бізнес ідеї архітектурне агентство порівняно невеликі для категорії бізнесу. Крім двох обов’язкових пунктів отримання ліцензії та оформлення юридичної особи, вам доведеться вкластися в оренду офісу.

Оренда офісу

Перше, що потрібно врахувати – спальні райони для подібної справи не підійдуть. Ви будете надавати послуги не жителям міста, які по дорозі з роботи можуть заскочити в ваш «магазин» за щоденними покупками. Та й певний образ своєї фірми потрібно буде створювати перевіреними засобами, серед яких – правильно оформлений офіс.

Тому вибір для архітектурного агентства – центр міста або бізнес квартал.

Хоча, розщедрюватися на громіздке приміщення в сотню квадратів теж не доведеться. Так як склад початкового персоналу не буде великим, можна починати з оренди приміщення в 20 квадратних метрів.

Зарплата персоналу — також обов’язковий пункт перших інвестицій. Але знову ж таки, виходячи з невеликої кількості осіб, зайнятих на етапі формування підприємства, можна обмежитися зарплатними фондом в 50 – 70 тисяч на місяць на три людини.

Закупівля меблів та оргтехніки. Ще один пункт, без якого не вийде стартувати. Голі стіни і один комп’ютер з парою стільців не приведуть до хорошого результату. Вмовляння відвідувачів, що це тільки початок також не допоможуть. Тому, 200 – 300 тисяч рублів доведеться закласти відразу.

Реклама вашої фірми – важливий момент, якщо ви хочете хоч якось розкрутитися для отримання перших замовлень. Наявність клієнтської бази-не привід відкидати маркетингову політику. Ваше завдання-максимально швидко набрати темп роботи. 50 тисяч на місяць на рекламу на основних порталах і просування в інтернеті власної сторінки-оптимальний початковийВаріант.

Дохід архітектурного агентства

Фактором, що безпосередньо впливає на дохід на будь-якому етапі, буде професіоналізм вашого персоналу. І саме цей фактор стане вирішальним при перших замовленнях. Якщо ваші архітектори і дизайнери невідомі на ринку – не біда. Вони можуть отримати ім’я під вашим керівництвом. Але будьте в такому випадку готові на час без прибутку. Спочатку замовлень може бути мало тільки тому, що клієнти не поспішають звертатися до невідомого майстра.

Якщо ж вам вдалося відкритися разом з невеликим штатом професіоналів, які вже зарекомендували себе, то можете розраховувати на швидку прибуток. Однак і зарплатний фонд можливо доведеться переглядати. Досвідчені професіонали беруть більше.

Доходи будуть складатися з замовлень. Для прикладу-тарифи деяких фірм:

— дизайн інтер’єру-50 доларів за квадрат.

— дизайн-проект — 200 доларів за квадрат.

— авторський нагляд – 1000 доларів на місяць.

У будь-якому випадку, на момент відкриття і формування розцінок потрібно провести аналіз ринок і прайсів конкурентів, тому як нестабільна економічна ситуація може змінити середню вартість.

Специфіка бізнесу архітектурного дизайну

Як би не старалася прийти фірма до універсальності послуг, надаючи великий прайс своїм потенційним клієнтам, охопити всю специфіку ніші архітектурного дизайну не вийде. Тому на сьогоднішньому ринку і існує конкуренція серед спеціалізацій. Тим більше вибір конкретики в послугах характерний для фірм, тільки роблять перші кроки по ринку.

Як вибрати спеціалізацію? в першу чергу, оцінивши кваліфікацію людей, які на вас будуть працювати, і співвіднести її зі специфікою попиту на конкретному ринку. А між тим вибирати є з чого.

  • спеціалізовані архітектурні бюро. Тип такої фірми передбачає розробку комплексних проектних документів-генплану, архітектурно-будівельної, опалювальної, вентиляційної, водопровідної, газової, каналізаційно складових комунікацій. Також до сфери діяльність подібної організації відноситься надання клієнтам рішень в сфері житлових і ландшафтних інтер’єрів. Робота ведеться індивідуально з побажаннями замовників, виділяється і підбирається колористика, стилістичні задумки, загальна концепція. А також генпланами житлових будівель і виробничих споруд.
  • універсальні архітектурні компанії. Такі фірми включають в себе кілька різнопланових відділів, а сфера діяльність має на увазі авторський нагляд на всіх стадіях проектування і втілення проекту.

Пробитися на ринок подібних компаній не просто. Краще будувати бізнес цієї ніші на ринках з обмеженим попитом. І сенс в тому, що який би запит на послугу не надійшов, що запросив в будь-якому випадку стає клієнтом фірми.

Буває так, що досвідчені фірми, вже з’їли собаку на терені архітектурних майстерень переформатують бізнес в чисте проектування і будівництво під ключ. Чому цим займаються тільки професіонали? тому що архітектурна майстерня в такому випадку повністю бере на себе організацію будівництва і поставки клієнту всіх будівельно-оздоблювальних матеріалів, в тому числі і дефіцитних. Рентабельність такого бізнесу вище.

Проблеми сучасних міст, які стануть об’єктами роботи архітектурної майстерні

Це і вулиці, які втратили фактор комунікації, або перестали відповідати вимогам комфортного проживання населення. Це площі, після перетворення країни, що стали простими пустирями, адже на них вже не проводяться демонстрації, і стільки порожнього місця ні до чого. Це цілком архітектурна концепція міських проспектів. Це все те, що не відповідає сучасним стандартам, які націлені на досягнення комфортабельності, безпеки, єдиної стилістики, соціальної активності.

Може здатися, що такі масштаби нереальні для фірм, тому як мають надто вже довгострокову схему реалізації і не розглядаються як термінові муніципальними органами. Але суть в тому, що архітектори вже відкрито починають говорити про ці проблеми, і більше того, діяти в рамках широких реорганізацій. Тому грунт для попиту на архітектурні зміни практично готова.

Сфери послуг для початківців архітектурних фірм

Перш ніж створювати план розвитку свого архітектурного агентства, потрібно мати чітке уявлення, про те, які сфери всередині цієї ніші варті уваги і зараз і в майбутньому. За статистичними даними, в найближчому розгляді найбільш пріоритетні сфери майбутньої роботи виглядають в процентному співвідношенні так:

— житловий фонд – 25 відсотків

— інноваційні проекти нових підприємств – 5 відсотків

— офісна нерухомість-20 відсотків

— ресторанний бізнес-10 відсотків

— сфера послуг – 3 відсотки

— торгова нерухомість– 5 %

— комплексні послуги в усіх напрямках-30 відсотків.

Підсумки

  1. ринок архітектурних робіт і дизайнерських розробок перспективний і ще не до кінця сформований.
  2. ринок суперечливий у своєму нинішньому стані, що сприяє поліпшенню якості послуг і появі нових рішень.
  3. орієнтація ринку йде на світові аналоги будівельної та дизайнерської культури.
  4. великі замовлення розігруються ще не за досить прозорими умовами конкуренції, тому регіональним організаціям дістатися до них важко.
  5. безліч сфер всередині ніші архітектурного дизайну (від ландшафтного дизайну до будівельного проектування) дозволяють починати в тій, яка більш затребувана на момент відкриття фірми.
  6. бізнес не вимагає великих за мірками підприємництва вливань.

Ще 1000 кращих бізнес-моделей, ви можете знайти в розділах: бізнес ідеї або франшиза