Бізнес план: як відкрити автосалон

27

Актуальність бізнесу

Почнемо з того, що попит на автомобілі – річ постійна. Ринок може прогнутися під впливом сформованих економічних факторів. Може піти в застій і змусити покинути нішу слабких гравців. Але як і раніше, кожен день люди продовжують купувати авто. Тим більше, зараз багато фірм намагаються запропонувати більш вигідні умови, придумують акції і працюють спільно з банками, спрощуючи процес покупки залізного коня.

Тому ідея відкрити автосалон може принести хороший прибуток при правильному підході. Для початку визначитеся, які машини ви хочете продавати? чи буде це чистої води шоу-рум, або ж комплексний парк, що включає зали продажів, тест-драйв, автомийку, сервісний центр, автомагазин і шиномонтажне відділення.

Найбільше прибутку ви зможете отримувати від сервісного обслуговування машин і продажу додаткового функціоналу.

Відкрити автосалон. Скільки коштує

Інвестиції у відкриття автосалону потрібно виділяти чималі. І термін окупності змушує задуматися. Близько 5 років у вас піде на те, щоб вивести бізнес на шлях чистого прибутку. Чи зможете ви докласти стільки зусиль, щоб потім отримувати задоволення і хороші гроші від власного бізнесу – вирішити потрібно в першу чергу.

Розміри вкладень визначаються різними факторами. Наприклад, щоб відкрити автосалон з невеликим виставковим центром і зоною продажів на площі в 500 квадратних метрів, буде потрібно близько 15 мільйонів рублів. Сума усереднена, так як на неї впливає і місце розташування і місто та інші умови. Але навіть вона показує на скільки непросто увійти в нішу автомобільних продажів. І так як за рахунок ціни на авто підприємцю виграти не вийде, тому що дорогі машини купувати не стануть, потрібно грамотно уявляти, що де і як робити. І обов’язково скласти покроковий бізнес-план.

Бізнес план: як відкрити автосалон

Реєстрація бізнесу

— форма власності

Будь-який бізнес вимагає реєстрації свого підприємницького права в певних структурах. У тому числі і автосалон. Для утримання та розвитку салону автомобілів вам більшою мірою підійде форма власності – тов. Саме товариство з обмеженою відповідальністю має право співпрацювати з заводами виробниками.

— оподаткування

Постановка на облік в податковій службі – наступний крок. Так як ви будете співпрацювати з заводами як дилер, то робота буде проводитися із застосуванням податку на додану вартість (пдв), а також з податком на поставлений дохід для сервісних послуг. Тому для автосалону встановлюється основна система оподаткування.

— квед

Коди діяльності вибираються виходячи з того, чим буде займатися ваша організація. Ось необхідні для розвиненого автосалону позиції:

  1. 50.10 торгівля автотранспортними засобами
  2. 50.20 технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів
  3. 50.3. Торгівля автомобільними деталями, вузлами та приладдям
  4. 65.23.2 діяльність дилерів

При необхідності можна вибрати додаткові, або ж тільки деякі із загальних розділів. Все буде впиратися у ваші плани по організації справи. Не зайвим буде обговорити вибір з бухгалтером або людиною з компанії, якій ви віддасте податкові справи на аутсорсинг.

Бізнес план: як відкрити автосалон

Реєстрація бізнесу та діяльності в державних фондах

Крім податкової, необхідна буде реєстрація в пенсійному фонді, пожежному нагляді, росспоживнагляді. Потрібно буде відкрити розрахунковий рахунок в банку. Зареєструвати контрольно-касовий апарат у податкового інспектора. Внести свої дилерські відносини до реєстру управління споживчого ринку. У разі організації автосервісу при салоні, буде потрібно також сертифікат від ростеста.

Як бачите, отримання всієї необхідної документації – процес також нелегкий. Часу на похід по кабінетах державних фондів піде багато, а сил і нервів – ще більше. Тому найоптимальнішим рішенням для підприємця буде звернутися в спеціалізовану фірму, яка зробить цю роботу за вас. Благо, на ринку таких послуг предостатньо.

Постачальники автомобілів

Від вибору постачальника залежать такі показники, як початкові вкладення, прибуток, відвідуваність і репутація салону. Тому перш ніж зупинятися на будь-якому одному заводі виробнику, необхідно оцінити весь фронт роботи. Так, якщо ви не плануєте співпрацювати з великими автомобільними марками, продаючи тільки маловідомі, то початкові вкладення будуть значно менше. Однак і прибуток буде не настільки висока. При роботі з великими машинними концернами все буде з точністю навпаки.

Крім того, великий виробник може почати вимагати виконання його умов на ринку.

Конкуренція серед автосалонів висока, що також ускладнює роботу власника бізнесу. Тому в першу чергу подивіться, машини яких марок не представлені у вас в місті та регіоні. Якщо ваше місто велике, і більшість пропозицій вже є на його ринку, спробуйте звернути увагу і на вантажні машини марки renult, man, volovo. Ці одиниці часто затребувані у великих містах і зможуть створити вам сприятливий фронт збільшення прибутку.

Постарайтеся вірно оцінити як платоспроможність вашого потенційного клієнта, так і якість попиту. Зрозумійте, які автомобілі будуть більш затребувані на вашому ринку. Не виключено, що, відкриваючись у великому мегаполісі, ви зможете реалізувати і салон елітних брендів, де вартість тільки однієї машини буде досягати 5-7 мільйонів рублів.

Можна стати дилером декількох заводів і продавати автомобілі декількох марок.

Бізнес план: як відкрити автосалон

Як стати дилером автомобільного заводу?

  1. насамперед відправляється офіційний запит російському представництву виробничої компанії. Знайти контакти нескладно, все є в інтернеті.
  2. після відповіді представництва, заповнюються всі надіслані необхідні документи та анкети. Будьте готові надати всю інформацію про підприємство і потенційному автосалоні – місцезнаходження, генеральні плани приміщення, фото.
  3. бізнес-план повинен бути готовий і наданий вашому майбутньому партнеру.
  4. після заповнення всіх необхідних паперів, належить провести бесіду з фахівцем від представництва, який відповідає за розвиток дилерської мережі у вашому регіоні. З розмови він повинен зрозуміти, що ви підходите фірмі і принесете їй прибуток. Розмова може проходити поетапно. По телефону і з подальшою особистою бесідою.
  5. у разі позитивного рішення, вам запропонують підписати договір про наміри. Договір може містити основні пункти. Це і-черга будівництва автосалону, і терміни закупівлі обладнання, і покупка першої партії товару. Дилерський контракт укладається і далі ви вже будете зобов’язані пред’являти його будь-якому покупцеві на вимогу. Так ви зможете довести, що є повноправним представником фабрики.

Бізнес план: як відкрити автосалон

Автомобілі для автосалону

Власник автосалону має право замовляти поставку з різних місць. На будь-яку партію укладається окремий договір з виробником, в якому будуть прописані всі нюанси, терміни поставки, кількість і ціна автомобілів.

Якщо ви закуповуєте машини безпосередньо в країні, де вони виробляються, то самі займайтеся організацією логістики і всім, що пов’язано з перевезенням до вашого автосалону або виставкового центру. Сюди ж відноситься страховка і розмитнення. Однак якщо ви є офіційним дилером, то не варто переживати, митні процеси не віднімуть багато часу. Два-три дні, а то й менше. Але митний платіж потрібно буде постійно враховувати у своїх витратах. Далі проводиться передпродажна підготовка автомобілів.

Транспортування машин з інших країн проводиться різними способами. Багато салонів створюють власну службу транспортування, фактично організовуючи транспортну компанію. Але якщо немає бажання вкладати спочатку кошти в такий формат, можна звернутися до сторонніх організацій, які займаються міжнародним транспортним перевезенням. Вартість одного рейсу буде починатися від 2 тисяч доларів.

Від перевізника вимагатимуть міжнародної ліцензії на перевезення вантажів та сертифікат про відповідність нормам євро-2 та євро-3. А також буде потрібно ліцензія загальноросійського митного союзу.

Закупівля машин у російського імпортера виглядає легше. Як мінімум тому що, всім, що пов’язано з доставкою машини до салону буде займатися вже сам імпортер. У тому числі на нього ляже відповідальність з митного оформлення документів.

Подібний варіант вкрай привабливий тим, що не вимагає ні вкладень у створення транспортного підрозділу, ні часу на бюрократичні врегулювання. Підходить в