Бізнес план: як відкрити бізнес на туристичних автобусах

38

Актуальність бізнесу

На даний момент політика фірм, які організовують туристичні маршрути така, що цінник на стандартну екскурсійну поїздку розрахований з умовою, що основним покупцем буде споживач із середнім достатком. Тобто потенційна аудиторія подібного бізнесу масова. Тим більше, в нашій країні вкрай поширені шкільні екскурсії, які забезпечують компанії, які співпрацюють з освітніми установами постійним оптовим попитом. Та й самі батьки ніколи не проти поїздки дитини з класом навіть в інше місто, адже це не витратний захід і позитивно позначається на формуванні дітей.

Ще одним популярним каналом отримання заявок стала мода на екскурсійний відпочинок для пенсіонерів, яка прийшла до нас із заходу. Форма поступово набирає обертів і розвивається, прогнозуючи хороші показники для туристичних фірм.

Таким чином, якщо ви вже є власником турфірми, то додати до послуг популярні маршрути туристичних автобусів буде обов’язковим пунктом в подальшому розвитку вашої організації. Це дозволить як розширити діапазон пропозицій, так і збільшити аудиторію, а відповідно і прибуток. Для початку це можуть бути тури по території російської федерації, а при подальшому розширенні і необхідних капіталовкладеннях і зарубіжні тур поїздки. Але мова далі піде про випадок, коли ідея зайнятися туристичними автобусами реалізується з нуля.

Туристичні маршрути з нуля

Забезпечення постійного попиту на свої послуги туристична організація зможе домогтися тільки виконуючи певні умови ринку.

  1. комфортні умови переїзду. Жодна екскурсія не стане приводом для споживача повторно звертатися в екскурсійну фірму, якщо багатогодинна поїздка в автобусі, нехай і з періодичними пішими прогулянками, буде поєднана з незручностями для клієнтів. В першу чергу, мова про транспортний засіб. Їздити на торохтить пазику часів срср навіть повз найцікавіших пам’ятників не посміхнеться нікому.
  2. грамотний гід. Від екскурсовода залежить все. Навіть видимі недоліки можуть бути згладжені професіоналізмом. Якщо ваш гід тужливо зачитує підготовлену шпаргалку, то впору відкривати фірму по автобусному сеансу сну, а не цікавих поїздок. Як бізнес ідеї теж цікава, але на тур бізнес вплине негативно.
  3. додаткові послуги під час поїздки. І мова не тільки про зупинки біля місць загального користування. Пропонуйте клієнтам піші півгодинні прогулянки, під час яких вони можуть купити сувеніри, випити чашку кави в недорогому кафе. Якщо це літні маршрути, ймовірно, багатьом сподобається можливість скупатися в чистому озері. За такими схемами організовуються і шопінг-тури і навіть кулінарні тури, коли клієнти в рамках автобусної поїздки відвідують найвідоміші заклади міст.

Старт з нуля – завжди дуже складне заняття для будь-якого підприємця. Як мінімум, тому що потрібно хороше капіталовкладення, в тому числі і, щоб було на що розвивати бізнес в початковий час, коли замовлення тільки-тільки починають набиратися, а ваша популярність і репутація тільки формується. Тому від початківця підприємця завжди потрібно чіткий і докладний бізнес-план. Потрібно бути готовим, до того що, державні програми підтримки малого бізнесу не зможуть вам допомогти. А кредити на старт власного бізнесу останнім часом видаються вкрай неохоче. Хоча серед подібних пропозицій можна знайти і відповідні, як, наприклад, спеціальна програма допомоги від ощадбанку для початківців бізнесменів.

Що важливо, для людини, що починає бізнес у сфері автобусних турів, багато діючих операторів, не можуть похвалитися наявністю власного автопарку. Автобуси беруться в оренду у транспортної компанії під час формування екскурсійних списків. Це зручна форма співпраці, тому як при непостійних замовленнях підприємець, який володіє автобусами, змушений буде витрачати гроші на утримання і простий. А транспортна компанія, при частих замовленнях від агентства, може формувати певні індивідуальні прайси зі знижками.

Інша сторона медалі-робота екскурсійної фірми із зарубіжними агентами. У разі, якщо ваша організація має плани на привіз туристів з інших країн, потрібно бути готовим до високих кредитних ставок і мит на ввезення транспортних засобів в росію. Маючи в запасі договір оренди на автобуси з іноземною організацією, яка зможе поставляти комфортабельні люкс-класу транспортні засоби, ви зможете відразу зарекомендувати себе як хорошу організацію з якісними послугами. Але доведеться з подібними фірмами домовлятися і переконувати у вигідності співпраці.

З іншого боку, банки європейських країн активно взаємодіють з тими, хто співпрацює з транспортниками, особливо, якщо на руках є грамотно складений бізнес-план. Але враховуйте і те, що подібні банківські організації не працюють без страховки, так як в туристичній сфері послуги надаються людям, а в дорозі можуть подіяти і непередбачені обставини, які тягнуть за собою виплату великих компенсацій постраждалій особі. Нагадаємо, мова йде про європу.

Ще одна обставина, що говорить на користь співпраці зі сторонніми автопарками – в середньому термін оновлення парку становить близько 5 років. І за цей час, якщо бізнесмен використовує власний транспорт, він буде зобов’язаний накопичити достатньо коштів для реалізації оновлення без шкоди власному фінансовому становищу. Інакше, втрачається весь сенс бізнес ідеї. З іншого боку, якщо все ж підприємець вирішує вести бізнес без найму сторонньої фірми, він може попутно надавати послуги іншим юридичним особам, здаючи свій транспорт в оренду, чим значно збільшить шанси отримати відповідний прибуток навіть у міжсезоння. Оренда автобусного парку — справа популярна не тільки серед туристичних організацій, але і в шоу-бізнесі, коли колективи естради виїжджають на концерти по містах зі своїм обладнанням.

Бізнес план: як відкрити бізнес на туристичних автобусах

Закупівля закордонного транспорту

Ситуація на ринку підтверджує, що подібну схему вибирають оператори і фірми, які вже зарекомендували себе на ринку екскурсійних і туристичних послуг і отримують стабільний прибуток, що дозволяє вкладатися в розширенні організації. В іншому випадку, ви можете збільшити термін окупності справи до непотрібних розмірів. Новий транспортний засіб, що підходить за якістю і рівнем організації зручностей для туризму, обійдеться підприємцю в середньому в 250 тисяч євро. Однак на європейському ринку дуже поширена схема лізингу для юридичних осіб, яка дозволяє підприємцям брати автобус на вигідних умовах, виплачуючи його вартість поступово, а в кінці терміну, міняти його на новий. Процентна ставка може бути запропонована вигідна.

Як вже було сказано, автобусні екскурсії як бізнес схильні до сезонних коливань попиту, що й не дивно. Заробітку в зимовий період, як показує статистика досвідчених підприємців, вистачає на погашення відсотків і виплати заробленої плати. Тому, основний час погашення боргу по лізингу – сезон теплого часу і канікул. Тому стандартний час погашення заборгованості розтягується. В середньому до 5 років. Головне, не забувати правило-клієнтська база повинна постійно поповнюватися, а автобусний парк – працювати. Кожен день простою автобуса буде приносити збитки.

Пропозиція для клієнтів, щоб можна було спрогнозувати хоча б приблизний дохід фірми і бути готовим до попиту, формуються в пакети за кілька місяців до їх реалізації. Ціна самого автобуса закладається у вартість перебування туристів в певному місті і ділиться на кількість учасників. Про гарну прибутковості і рентабельності можна говорити після того, як групи стануть набиратися обмежено. Тобто, число бажаючих буде перевищувати число можливих місць. А для цього потрібно щільно працювати з попитом і просуванням популярності фірми на ринку екскурсійних послуг.

Бізнес план: як відкрити бізнес на туристичних автобусах

Оренда автобусів для бізнесу

Найочевидніший плюс цього варіанту – відсутність необхідності брати кредити на викуп власного автобусного парку. Але це не означає, що на шляху до прибуткової фірми не зустрінуться інші складності:

  1. якщо ви працюєте з вітчизняними транспортними компаніями, є ймовірність, що знайти комфортабельні автобуси, що відповідають всім сучасним стандартам якості перевезення туристів, буде проблематично. Особливо в сезон, коли компанії працюють в першу чергу з тими, хто є їх постійним клієнтом, забезпечуючи себе повною завантаженістю.
  2. оренда транспорту обходиться в середньому в 1500 рублів за одну годину. І це палиця на двох кінцях. З одного боку, для європейськихПеревізників-це низька ціна, тому що в неї повинні входити і найкращий стан техніки, який підтримувати варто не малих коштів. І водійський професіоналізм, і всі супутні фактори, які можуть вплинути на якість послуги. З іншого боку, наші туроператори на сьогоднішній день не готові платити за більшим тарифом. А тому ймовірність наштовхнутися на неналежну якість – зростає.
  3. безпека та впевненість. Не стане дивним фактом те, що в європі водії екскурсійних автобусів і туристи – клієнти екскурсії відчувають себе в цілковитій безпеці. Дорожчі тури мають на увазі і грамотно вибудувану страхувальну систему, завдяки якій при нещасному випадку, потерпілий завжди залишиться у виграші. У російських реаліях же навіть зароблена плата водіїв, яка якраз виникає з вартості туру, змушує багатьох переробляти. Чому погіршується уважність і та ж якість перевезення. При цьому мало хто може дати будь-які страхові гарантії, та й немає поки у нас культури завжди і скрізь страхувати своє життя і здоров’я. У підсумку, якість страждає в будь-якому випадку. Хоча, як не дивно, в росії послуги екскурсійних фірм затребувані більше ніж на заході, де вже починають процвітати «караванний» туризм і поїздки на особистому авто.

Однією з проблем, чому при всій затребуваності якісних послуг у сфері туризму, якість залишається на невідповідному рівні, називають відсутність підтримки з боку держави.

Бізнес план: як відкрити бізнес на туристичних автобусах

Особливості стартапу туристичних автобусів

  • на розкрутку бізнесу з нуля в цьому сегмент ринку може піти до трьох років. Початківець підприємець повинен розуміти це і правильно прогнозувати свої витрати. Такий тривалий термін пов’язаний з перерахованими вище труднощами, а також тим, що основні напрямки і маршрути, які забезпечують попит власникам, вже зайняті. А щоб пробитися через щільний шар конкурентів, потрібно докласти великих зусиль і забезпечити кращу якість.
  • для новачка в сфері автобусних екскурсій, корисно буде стартувати з коротких маршрутів. Це дозволить робити менше помилок, розуміти, чого не вистачає, чого немає у вас, а що потрібно для достатку пасажирів і клієнтів. До того ж окупність такої схеми значно зросте, тому як на великі маршрути потрібні будуть великі витрати.
  • сезонність. Як вже було сказано, в автобусній сфері істотно знижує темп виходу на чистий прибуток, змушуючи вичікувати в міжсезоння, простоюючи на нульових доходах. Однак, навіть відносні новачки можуть впоратися з цією проблемою, організувавши додаткові послуги. Наприклад, зимовий тур. Або новорічні поїздки для школярів і студентів, адже канікули досить тривалі.

Пам’ятайте лише про те, що самий «безрибний» сезон – кінець осені – початок весни, тому будьте готові, а вихідні нестандартні пропозиції по «холодних» екскурсіях готуйте заздалегідь. І так, зарплату персоналу, зокрема водіям, доведеться платити цілий рік, незалежно від простою.

  • персонал, неважливо, європейські маршрути ви вибрали, або освоюйте вітчизняні шляхи, повинен мати всі необхідні документи, в тому числі і довідки. Буде прикро, якщо ви на початку своєї справи, погоріть на простій речі. Сюди входять як довідки, так і документи про право на перевезення пасажирів на далекі відстані. Тому підходите до підбору водіїв при наймі гранично уважно.
  • вибір транспортного засобу, як було помічено на початку статті буде безпосередньо впливати на задоволеність клієнтів якістю. Особливо при поїздках на великі відстані. До того ж, це ще й основна частина ваших витрат при запуску і дії підприємства. Тому проаналізуйте всі пропозиції на ринку і підберіть найбільш оптимальне по співвідношенню ціна-якість. Спочатку, вам може вистачити і двох-трьох штук, проте завжди будьте готові швидко розширити автопарк, або тримайте напоготові пропозиції від транспортних компаній.
  • як варіант послуг для починаючої фірми корисні будуть екскурсії та внутрішньоміські. І для відповідності сучасним запитам потрібно буде купувати двоповерхові екскурсійні транспортні засоби. Вартість одного такого автобуса варіюється в межах 450 тисяч доларів. Такі послуги дозволяють надавати послуги як жителям міста, так і іногороднім, і іноземним туристам.

Взагалі, бізнес на організації автобусних турів вважається надприбутковим. Однак завжди пам’ятайте, що буде потрібно чимало часу, щоб пробитися через конкурентів і реалізувати працюючу схему з нуля. Інвестиції в покупку власних автобусів, дозволять зробити це ефективніше, так як можна буде співпрацювати з конкурентами, надаючи їм же свій автопарк в оренду. Бізнес-план повинен включати можливі витрати не тільки по цьому пункту, але також давати уявлення про всі можливі фінансові вкладення, що дозволить вам вірно спрогнозувати вихід до рентабельності і в разі необхідності, стане основною підмогою при укладанні договорів з банками.