Бізнес план: як відкрити прокат машин

21

Брати на прокат автомобіль-звичайна дія для іноземців, особливо якщо вони подорожують по інших країнах і хочуть самі вивчити пам’ятки. У росії поки що сервіс прокату не так широко розвинений, хоча існує вже досить давно.

Першими на стежку автопрокату вийшли підрозділи інтуриста, так як безпосередньо працювали з іноземними клієнтами. Пізніше стали підтягуватися інші фірми і підприємці. На сьогоднішній день оренда машини в москві обходиться близько 80 доларів за добу. І іноді-це вигідніше, ніж користуватися таксі. До того ж, ніяк не обмежує свободу пересування, що цінується туристами з різних країн.

Бізнес на прокаті автомобілів продовжує розвиватися.

Чи вигідно займатися прокатом автомобілів?

Першочергове питання, яке задає собі підприємець-початківець, готовий увійти в нішу прокату автомобілів, яку вигоду він зможе отримати. І чи зможе взагалі. Або буде рентабельніше почати з прокату вантажних автомобілів.

Тут важливо розуміти, хто буде і хто може стати вашим клієнтом. Якщо на початку століття клієнтська аудиторія прокатних організацій складалася на 80 відсотків з іноземців, то зараз частка вітчизняних користувачів прокату швидко зростає. Однак все ще, росія вважається нерозвиненою в цій сфері.

Аналітики кажуть, що причина низького попиту на оренду автомобіля серед наших співвітчизників криється в банальній необізнаності потенційного клієнта про послуги. І тому, щоб зробити свій бізнес вигідним і рентабельним потрібно продумати хорошу і дієву рекламну компанію.

Щоб реклама прокату автомобілів була якісною і дала можливість отримувати більше прибутку, потрібно знати на кого вона буде орієнтована.

Бізнес план: як відкрити прокат машин

Клієнти прокату автомобілів

За опитуваннями фірм, що займаються прокатом машин в росії, можна виділити кілька груп основних клієнтів:

  1. власники авто, на час залишилися без засобу пересування. Випадки бувають різні. Наприклад, машина знаходиться в ремонті, а пересуватися по місту потрібно більш вільно, ніж це дозволяє громадський транспорт. Це половина всієї клієнтської бази серед співвітчизників.
  2. чверть клієнтів-ті, хто беруть автомобіль для подорожей. Як варіант-поїздка за місто. Для цього оренда машини також дуже добре підходить.
  3. третій тип клієнтів-ті, хто хочуть показати себе з вигідного боку, але не мають можливості зробити це за допомогою особистого авто. Часто-це випадки бізнес зустрічей, коли на автомобілях віп класу зустрічають ділових гостей.
  4. існує і четвертий клас клієнтів. Серед них ті, хто беруть з тих чи інших причин авто в оренду на тривалий термін.

Щоб охоплення аудиторії був найбільш об’ємним, а тільки так можна досягти гарної прибутковості, потрібно мати в своєму парку близько 150 -200 машин різного класу. Як економ, так і представницького.

Важливо і те, з якими марками ви плануєте працювати. Якщо мова про вітчизняного виробника, то будьте готові закуповувати більшу кількість машин. В середньому — на одну позицію два автомобілі. Другий — на запчастини.

Бізнес план: як відкрити прокат машин

Прокат іномарок. Вигода

Все що здається в оренду авто ділиться виходячи з класової приналежності. Але у будь-якого прокату повинні бути машини всіх категорій.

  • доступні за цінами іномарки середнього класу складають кістяк прокату. Такі машини як хенде акцент, рено логан, лачетті, фокус, королла можна орендувати в середньому за 45 – 50 доларів на добу. Вони відрізняються економічністю витрати бензину.
  • машини бізнес-класу коштують вже на порядок дорожче-від 80 до 100 доларів. Але і виглядають як годиться. Серед них такі, як хонда акорд, фольксваген пассат, шкода октавіа та інші. Їх клієнти вибирають за підвищену комфортність.
  • ну, і представницький клас. Це дорогі машини марки мерседес, бмв, ауді. Прокат подібного автомобіля обійдеться вибагливому клієнту вже від 130 до 170 доларів за добу. Серед цього класу є і дуже дорогі по оренді авто. Наприклад, галендваген, який буде коштувати не менше 250 доларів.
  • є і четвертий клас-лімузини. Але він виділений в окрему категорію і оплачується орендарем в погодинному тарифі. Але як не дивно, найдорожчий клас машини аж ніяк не менш популярний серед клієнтів. А погодинна оплата-оптимальний варіант. Тому як подібні машини беруться в основному для урочистих випадків. І немає потреби кататися на ньому цілий день. Ціна може досягати 70 доларів на годину-тієї суми, за яку можна взяти звичайну іномарку на цілий день.

Бізнес план: як відкрити прокат машин

Особистий водій. Прибуток від прокату авто

Окремою графою йде послуга особистого водія для тих, хто орендує авто. І якщо у випадку з лімузином воно надається апріорі, щоб не виникало труднощів з керуванням настільки громіздкою конструкцією на дорогах, то кому потрібен водій при оренді звичайної, нехай і часто дорогий іномарки?

Основна аудиторія-гості з інших країн. І справа не завжди в незнанні міста. Часто найманий водій виявляється затребуваний тільки тому, що на відміну від європи, на російських дорогах свої негласні порядки і для людини іншої культури їхати самому не тільки некомфортно, але часто небезпечно.

Якщо говорити про дохід, то за статистичними даними, у середньої організації, що здає в оренду іномарки, одна машина працює близько 220 днів на рік. Звичайно, це за умови постійного завантаження, що не завжди досяжно спочатку підприємницької діяльності. Однак, виходячи з конкретного автопарку можна підрахувати на який дохід може розраховувати бізнес.

Крім того, прокат авто-сезонний бізнес. У спекотні місяці, коли наплив туристів збільшується, організації з прокату машин піднімають ставки до 15 відсотків. Для початківця підприємця важливо відкрити свій бізнес, потрапивши саме на цей наплив. Так він зможе відразу зайняти нішу, відкусивши загальний шматок пирога.

Бізнес план: як відкрити прокат машин

Розрахунок прибутку автопарку

Для зручного підрахунку візьмемо мінімальні значення показників.

Кількість автомобілів в самому зубожілому прокаті не може бути менше десяти одиниць. П’ять з них – іномарки. І насправді, починати бізнес варто тільки в одному випадку. Якщо ви готові придбати не менше 30 машин.

Середня вартість вітчизняного авто в прокаті — 700 рублів за добу. Іномарки — від 1300 до 2100 рублів залежно від класу машини. При завантаженні такого маленького автопарку на 3 чверті, оборот фірми досягне 335 тисяч рублів.

Але на податки, зарплату, обслуговування території та інші витрати піде не менше 260 тисяч на місяць. Плюс півтора відсотка на амортизацію машин. Разом, чистий прибуток в разі автопарку з десятьма машинами не перевищить 30 тисяч рублів на місяць.

Вихід-збільшувати автопарк. Щомісячні витрати при цьому сильно не зростуть, а прибуток збільшитися в кілька разів. Звичайно, за умови наявності попиту.

Бізнес план: як відкрити прокат машин

Витрати на відкриття автопрокату

  • реєстрація підприємницької діяльності обійдеться в 250 доларів. У разі, якщо ви вирішили наймати фірму для передачі ведення податкових і юридичних справ, сума буде відрізнятися.
  • оренда місця для паркування машин. Стандартно, за одне машиномісце просять 2000 рублів. Тому місячний розрахунок — не менше 500 доларів.
  • оренда приміщення під офіс-близько 700 доларів на місяць. Знову ж сума буде залежати від багатьох факторів, в тому числі і від місця положення.

Бізнес план: як відкрити прокат машин

Витрати на утримання автопрокату

1. Зарплата персоналу

  • керуючий / адміністратор. Зарплата — від 30 тисяч на місяць.
  • бухгалтер-30 тисяч на місяць. У разі аутсорсингової фірми — 20 тисяч на місяць.
  • менеджер-20 тисяч на місяць.
  • технік (обслуговування, оцінка, видача і прийом авто) – 17 тисяч на місяць.
  • охорона. Найманий працівник — 25 тисяч на місяць, наймана фірма – 15 тисяч.
  • податкові збори з фонду заробленої плати — 30 відсотків.

2. Купівля автомобілів для автопарку

Формується база авто. Серед них-п’ять машин економ класу, середня вартість яких виллється в 10 тисяч доларів за одиницю. І п’ять машин середнього класу. 16 тисяч доларів за машину.

Машини в лізинг

Якщо ви вирішили брати всі автомобілі в лізинг, то вам знадобиться не менше 130 тисяч доларів одноразово. Лізингові пропозиції для закупівлі відразу великої партії автомобілів можуть значно спростити набір автопарку. Однак потрібно розуміти, що лізингові відрахування значно скоротять вам щомісячну чистий прибуток.

Лізинговий аванс варіюється в районі 20-30 відсотків від ціни авто. Плюс подорожчання машини за 2 роки – це близько 17-18 відсотків від ціни. Щомісяця, 3 відсотки від повної вартості машини клієнт лізингової фірми платитьДля погашення заборгованості. Термін лізингу-стандартно два з половиною роки. Після закінчення цього терміну, компанія викуповує автомобіль, або ж просто залишає його лізингової компанії, щоб та сама реалізувала його по своїх каналах.

Саме за рахунок варіативності і не особливої дорожнечі щомісячних плат, лізинг-підходящий засіб для початківців в ніші автопрокату підприємців. Тим більше, прокатники часто свідомо обмежують термін експлуатації своїх машин двома роками. Так як в прокаті авто експлуатується більше ніж в особистому користуванні, то і ціна машини з кожним роком падає сильніше.

Бізнес план: як відкрити прокат машин

Ризики автомобільного прокату

Там, де взаємодіють люди і машини, без аварійних ситуацій не обійтися. Тому фірми намагаються скоротити ризики і видають в прокат машину не кожному бажаючому. Стандартно-це вік від 21 року і стаж водіння 1-3 роки.

Також прокатники люблять «пробивати» тих, хто запитує автомобілі преміум класу. Робиться це неофіційно, через зв’язки служби безпеки з даі. У разі виявлення судимості, таке замовлення не приймається.

Але навіть при таких заходах, все одно ризики великі.

  1. кожен п’ятдесятий автомобіль в прокаті викрадається.
  2. 15 з 500 машин виходить з ладу протягом року.
  3. зі ста замовлень 5 стандартно аварійні.

Невтішні дані, адже витрати потрібно якось заповнювати. Адже фактичні збитки від тієї ж аварій будуть супроводжуватися непрямими, від неотриманого прибутку за простий авто в ремонті.

До речі, якщо клієнт потрапляє під штраф на дорозі, прокатнику не варто хвилюватися. Потрібно заздалегідь скласти договір з пунктами про штраф. До того ж, законодавство теж на боці фірми. Так як правила свідчать, що власник авто не буде нести відповідальності в разі, якщо його не було за кермом в момент правопорушення.

Захист від ризиків існує поки в декількох варіантах.

  • перше-це страховка авто. Всі автомобілі в прокаті проходять обов’язкову процедуру страхування. Так легше виручити грошові кошти при форс-мажорному обставині.
  • друге-внесення клієнтом застави. Розмір суми знову ж варіюється виходячи з класу і початкової дорожнечі машини. Так для іномарок економ класу застава становитиме 300-500 доларів, а за бізнес-клас просять вже до 800 доларів.  застава повертається, якщо аварійний випадок настає не з вини клієнта. Це теж потрібно враховувати.
  • також стандартною дією є обмеження щоденного пробігу. Зазвичай прокатник ставить умову, при якому клієнт має право проїхати за день не більше, наприклад, 200 кілометрів. І в разі перевищення ліміту вправі вилучити із застави певну частину.

Але все ж, якими б не були ризики, потрібно збільшувати попит на свої послуги, тільки так можна буде підвищити оборот і розвиватися. Тому на старті також будьте готові вкласти гроші в рекламну компанію.

Починати її потрібно відразу, ще при реєстрації тов. І краще не побажати вкладень і звернутися до фахівців. Які не тільки підкажуть, які канали реклами будуть дієві у вашому випадку, але і зроблять за ваші гроші більшу частину роботи. А туди входитиме і власний сайт, і розсилка по базі потенційних клієнтів і зовнішня реклама. Будьте готові витратити від 3 тисяч доларів на все.

Ще один привід оплатити послуги рекламного агентства криється в місцезнаходження вашого прокату. Так як дія різної реклами в різних містах відрізняється. У великих на оголошення в газетах, наприклад, ніхто з потенційної аудиторії не зверне увагу, а в невеликих населених пунктах, навпаки, це буде дієвим методом.

Бізнес план: як відкрити прокат машин

Підсумок

Автопрокат – досить прибутковий бізнес, який можна почати розвивати з невеликого автомобільного парку, розширюючись поступово. Однак постійні ризики втрати прибутку і чималі вкладення саме на першому етапі можуть відлякати певну частину підприємців. Але при правильному підході і чіткому розумінні кожного кроку, з невеликого автопарку на 10-30 машин можна вирости в організацію федерального масштабу. Адже послуга прокату машин обіцяє бути все більш затребуваною в подальшому.