Бізнес план: як відкрити студію аерографії автомобілів

15

Згадайте, які емоції викликала у вас проїжджаюча повз, або припаркована машина з шикарним малюнком на капоті, або навіть на всьому кузові. Як мінімум на неї хотілося подивитися довше. Особливо, якщо малюнок виконаний майстерно. Прості наклейки з написами і поруч не стояли.

Але що ж таке аерографія? взагалі-це нанесення на різні поверхні художніх зображень. Зауважимо, мова йде не тільки про автомобіль. У наш час аерографія наноситься навіть на телефони.

Здійснюється ця процедура за допомогою рідких або ж порошкоподібних барвників. Фарбу розпилюють аерографом-спеціальним пристроєм, який дозволяє не просто наносити шар за шаром, а регулювати струмінь. У підсумку, художник може використовувати як різні кольори, так і мазки різної ширини, що відкриває широке поле можливостей. Особливо, якщо художник професійний і зі смаком.

До речі, аерографія і отримала свою назву від основного інструменту. Хоча фактично-це спеціально оснащений пульверизатор.

Аерографія на автомобілях

Сам процес нанесення займає чимало часу, але після того, як малюнок залишився на поверхні, робота не закінчується. Фарбі дають просохнути потрібний час, а потім все покривається спеціальним закріплює лаком, завдяки якому ваш шедевр не потече і не зітре від банальних сонячних променів, дощу, пилу або струменя гарячої води на автомийці.

Цікаво, але аерографія на автомобілях вважається хорошим протиугінним засобом. Адже наносячи малюнок, ви робите залізного коня унікальним. Особливо, якщо аерографія покриває не один елемент машини, який можна було б просто зняти і замінити. Цей фактор вважають основним плюсом, крім естетичного задоволення власника автомобіля.

Серед мінусів же називають одну дивну на наш погляд річ. Існує думка, що господар машини з нанесеною на її елементи аерографією начисто позбавлений смаку і до того ж не дуже розумний. Саме ця заява здається вкрай дивним і більше підходить заздрісникам, які просто не можуть дозволити собі таку послугу для свого коня. Безперечно можуть зустрічатися екземпляри аерографічного малюнка не викликають захоплення. Але тут або художник напортачив, або у автовласника дійсно не все в порядку зі смаком. Але навіщо ж гребти всіх під одну гребінку?

Аерографія з професійно виконаним і якісно підібраним малюнком стане відмінною прикрасою для машини, наділить її оригінальністю і створить свій власним неповторний стиль.

Як почати свій бізнес в аерографії для автомобілів?

Головна людина в цій справі – звичайно ж художник. Художник професійний, який має своє портфоліо якісних робіт. Без цього клієнти до вас не підуть. Якщо людина приходить, бажаючи витратити гроші на таку оригінальну послугу, то йому потрібно буде попередньо подивитися, помацати, оцінити наскільки добре працює майстер.

Тому, для початку можна піти в підмайстер до фахівця. Там ви зможете отримати незамінний досвід не тільки з художньої точки зору, але і з точки зору самої аерографії та її технічних особливостей. Плюсом такого підходу може послужити те, що якщо майстер дійсно першокласний і його ім’я пізнавано, потім ви можете використовувати факт навчання у нього в своїх рекламних цілях.

Вчіться і поступово накопичуйте роботи, збираючи собі гарне портфоліо, щоб майбутні клієнти могли бачити колекцію ваших робіт. Якщо вони будуть унікальними, ви убезпечите себе і свої послуги від недовіри з боку замовників, адже в наш час, на жаль, поширені крадіжки робіт шахраями.

Необхідно розуміти, що якщо ви вирішили піти на курси, або стати учнем майстра, то до цього зобов’язані вже знати основи художньої майстерності. Адже вам будуть показувати і вчити саме аерографії, але найпростіші речі, основи живопису, роботу з фотошопом вам показувати там ніхто не буде.

Художник в студії аерографії

Художник, як професіонал, повинен вміти працювати не тільки на папері, але і в графічних редакторах, таких як coral draw і photoshop. За допомогою них він зможе створювати начерки, благо велика кількість можливостей сучасних редакторів і комп’ютерів дозволяє спростити процес. В електронному вигляді така робота буде займати менше часу і дасть дорогу додатковим можливостям. Але це не означає, що потрібно обмежиться умінням малювати в редакторі. Художник на те і художник, щоб вміти малювати скрізь. У тому числі і по – старому-на папері.

Якщо у вашому штаті не буде художника, то починати бізнес аерографії не має сенсу. Кожен майстер виробляє свій власний стиль, і клієнти зрештою йдуть саме до людини.

Взагалі, може здатися, що аерографічний бізнес не має сезонних обмежень. Що клієнти цілий рік будуть бажати позбутися від буденної сірості свого автомобіля. Але це не так. Як було помічено професіоналами цієї справи, сезонні коливання все-таки присутні. І пік запитів припадає на весну і осінь. А ось влітку більшою популярністю користуються послуги розфарбовування квартир і будинків. Взимку ж частіше до художника звертаються власники мотоциклів.

Цікавий той факт, що після нанесення аерографічного малюнка на авто, ціна залізного коня може піднятися на 10-15%. Це пов’язано якраз з придбаної унікальністю машини. Так, що якщо клієнт не планує зберігати свій автомобіль до раритетного віку, можна нагадати йому про це.

Необхідні вкладення в студію аерографії

За підрахунками, для вашого починання буде потрібно сума в 2000 доларів. Так як вам доведеться орендувати приміщення. І не просто орендувати, але обов’язково обладнати його герметичним боксом, хорошою витяжкою і домогтися повноцінного хорошого освітлення. Це пов’язано з технологічним процесом використання аерографа і фарб. А світло обов’язковий, тому що вашому художнику доведеться трудиться в закритому приміщенні довгий час.

Будуть витрати і на реєстрацію своєї діяльності. Відкривати іп, тов – вирішувати вам, але не зайвим буде простудіювати всі пов’язані з реєстрацією юридичної особи положення, зрозуміти, що зручніше саме вам, які є підводні камені. Можливо, кращим буде проконсультуватися у фахівця.

Чергова графа витрат пов’язана з придбанням спеціалізованого обладнання для вашої нової студії. Краскопульт, аерографи, компресор і додаткові механізми.

Обов’язковим стане оснащення камери для просушування. Технологічно процес нанесення аерографії пов’язаний з ризиками осідання пилу на щойно нанесений малюнок. Вплив коливань температури також може пошкодити свіжий малюнок. Камера допоможе уникнути цього і буде забезпечувати якісну просушку фарби.

Бізнес план: як відкрити студію аерографії автомобілів

Окупність

Як і будь-яке підприємство має можливість використовувати різні матеріали в своєму виробничому процесі, ваша студія аерографії буде мати можливість варіювати якість фарби та інших, використовуваних в процесі складових. А від якості матеріалу чимало залежить їх вартість. З іншого боку, якщо ви будете використовувати тільки високоякісні фарби, і різниця в порівнянні з більш дешевими варіантами буде дійсно помітна, то і націнку за роботу можна буде збільшити. Звичайно, частина клієнтів при цьому свідомо відпаде, так як процес сам по собі не дешевий, але одночасно це приверне і іншу прошарок клієнтів, що ставлять якість на перший щабель.

Крім якості самих матеріалів, на ціну впливає і малюнок, його складність, унікальність, виконання. Залежно від цих факторів, змінюється і підсумкова ціна роботи. І як було сказано вище, якщо у вашій студії аерографії зайнятий художник-майстер, то ціну також можна буде збільшувати і за бренд. Відомий фахівець завжди бере за свою роботу більше, ніж новачок, для якого важливо на перших порах зробити якомога більше якісних робіт і заробити собі ім’я.

Але щоб не бути голослівними, наведемо пару цифр. Так найпростіший малюнок, однотонний, без фону, обходиться приблизно у вісім тисяч рублів. Звідси висновок, що більш складна робота, буде коливатися за ціною вже від п’ятнадцяти тисяч. Мова тільки про один елемент. А якщо говорити, про нанесення аерографії на весь кузов автомобіля, причому малюнок буде унікальний, цікавий, якісний, то можна уявити у скільки разів зросте цінник на таку роботу.

Звичайно важливо розуміти, що тільки почавши займатися цією справою, очікувати мільйонні прибутки не варто. На початку, новачки не матимуть більше 2-3 невеликих замовлень на 100-150 доларів на місяць. Та й то, майже весь дохід буде йти на матеріали. Однак через цей етап проходить кожен.

Розвиток студії

До цього ми говорили виключно про художника, як основного працівникаСтудії аерографії. Але зазвичай задіюються три працівника. Крім художника, це маляр і кузовщик.

Адже на елементах машини, куди наноситься малюнок, можуть бути різні пошкодження. А якщо ви плануєте провести якісне фарбування, то ці пошкодження в будь-якому випадку варто усунути. Тут і будуть задіяні інші працівники.

Крім усього іншого, це дасть вашому підприємству додатковий прибуток. І, до речі, як варіант буде наймання художника не на постійній основі.

Головне-не здумайте наймати для виконання всіх робіт одну людину. Зрозуміло, це в рази скоротить витрати, але на виході ви отримаєте негативний результат, халтурну роботу, погану якість і як наслідок – провал вашої бізнес ідеї.

Гігантським плюсом і спрощенням всієї організації студії буде відкриття її на базі вже діючого автосервісу.  коли крім всіх основних робіт автомайстерня стане пропонувати послуги нанесення аерографії. З уже наявною базою постійних клієнтів, запустити і поширити незвичайну послугу стане легше.

Але і після запуску стартапу не можна буде зупинятися. Вам постійно потрібна буде інформація. Будьте готові стати своїм на форумах, присвячених тюнінгу автомобілів. Потрібно бути в курсі останніх тенденцій, трендових напрямків, новинок в сфері обладнання для аерографії та іншого. Якщо ви будете почувати себе в цій невеликій прошарку інформації як риба у воді, то і перед клієнтами постанете професіоналом, до якого не страшно буде звернутися.

Зрештою, напрямок аерографії – не тільки розпис автомобілів. У наш час послуга використовується і для нанесення малюнків на стіни, побутову техніку, комп’ютери, телефони, спортивний інвентар – скейтборди та інше. Тому, вдало запустивши цю гілку ви отримаєте купу можливостей для розвитку.