Бізнес план: як відкрити точку з продажу електронних сигарет

21

Обивателі нарікають на антитютюновий закон, який створив чимало проблем як споживачам тютюнової продукції, так і її постачальникам. Суворі правила, що регламентують правила куріння в громадських місцях і підвищують ціни на сигарети, змушують курців незадоволено тиснутися з сигаретами по дворах і закутках і економити сигарети в пачці, а виробників – підраховувати збитки.

Але підприємець тим і відрізняється від звичайної людини, що вміє отримувати вигоду з будь-якої ситуації. Якщо держава всерйоз взялася за посилення правил в області тютюнопаління, то чому б не зробити бізнес на альтернативі звичному способу задоволення нікотинової залежності?

Все більшої популярності у російського споживача набувають електронні сигарети. Ці пристрої являють собою маленькі парогенератори, що імітують процес куріння. По суті це мікрокип’ятильник, який працює на батарейці.

У невеликий бачок наливається спеціальна ароматна рідина (зі смаком того, чого забажає користувач). Усередині цього бачка знаходиться спіраль. Бачок прикручений до батарейного блоку з «кнопкою запуску» — при натисканні якої спіраль в баку нагрівається, перетворюючи рідину в смачну пару. І в процесі-ні, не куріння, а ширяння! — у людини виникає відчуття, ніби він курить саму звичайну сигарету, тільки набагато смачніше!

при цьому нікотин в рідині може бути відсутнім взагалі! але зазвичай кидає курити вибирає велику міцність ниикотина, поступово знижуючи її до нуля, тим самим відмовляючись від нікотину взагалі.

І від куріння.

Але навіть якщо людина просто змінив одну залежність на іншу, електронні сигарети завдають набагато меншої шкоди здоров’ю того, хто їх вживає, і абсолютно нешкідливі для оточуючих, проте їх використання в громадських місцях вже встигли заборонити. Тепер парильник (або» вейпер«) законно може» парити » вдома або на іншій приватній території, а також в спеціальних вейп-барах або по-іншому — вейпшопах.

Електронні імітатори куріння дійсно є дієвим способом боротьби із залежністю від справжніх сигарет. За статистикою, 75% курців, які перейшли на дані пристрої, змогли істотно скоротити норму споживання нікотину, а 65% і зовсім змогли відмовитися від тютюну.

Асортимент вейп-пристосувань дуже широкий-вони можуть приймати форму як звичних сигарет, так і сигар, трубок і навіть кальянів, а з 2019 року в моду увійшли так звані pod-системи: маленькі «електронки» розміром з флешку.

Смаки рідин в більшості випадків — це суміш відразу декількох смаків: це може бути тютюн з горіхами і бурбоном, морозиво з лимоном і чорницею, сирний чізкейк з ваніллю і будь — яка інша випічка, фруктові смаки, а для особливих любителів-рідини зі смаком абсенту, хвої, анісу і навіть огірка.

Перед тим, як почати бізнес

Якщо ви вирішили відкрити в своєму місті точку або магазин з продажу електронних сигарет, то почати слід з маркетингового дослідження ринку (його ви можете провести самостійно або замовити в спеціалізованому агентстві). Вам необхідно з’ясувати, хто саме є основним споживачем даного товару у вашому місті (зазвичай це особи від 21 до 30 років, із середнім доходом, які хочуть кинути палити), яка середня роздрібна ціна на ключові позиції, які марки і види електронних сигарет користуються найбільшим попитом, в якому районі міста продукція найменш представлена, та інші деталі, необхідні для написання бізнес-плану.

Бізнес план: як відкрити точку з продажу електронних сигарет

Місце розташування

Вибираючи місце для локації магазину, орієнтуйтеся на два показники – на приблизний показник доходів населення, що проживає в конкретному районі, і на наявність точок-конкурентів. Багато починаючі підприємці прагнуть зробити ставку на центральні райони міст, проте конкуренція в таких місцях набагато вище, як і орендні ставки. Якщо ви бачите, що ніша продажів електронних сигарет в центрі вашого міста вже заповнена, то має сенс придивитися до віддалених районах з розвиненою інфраструктурою – тенденція зараз така, що йде активна забудова міської периферії мегаполісів, відкриття там торгових центрів, споживчих магазинів і т.п. Подібний район з розвиненою інфраструктурою цілком підійде для реалізації вашого проекту.

Для старту буде достатньо орендувати невелику торгову площу в одному з місцевих магазинів – найкраще для цієї мети підійдуть торгові комплекси, оскільки прохідність там в рази вище, ніж в спеціалізованих магазинах. Для функціонування бізнесу буде достатньо невеликого стаціонарного прилавка-вітрини площею в 6 квадратних метрів. Місячна оренда такого «острова» обійдеться в середньому від 12 до 60 тисяч, проте точна ціна залежить від багатьох факторів (регіон, район, орендна політика господаря площі, близькість до входу в тц і т.д.), тому конкретні цифри краще дізнаватися самому, зв’язавшись з орендодавцями в цікавому для вас районі.

існує й інший формат магазину-той самий «вейпшоп»: це гібрид магазину електронних сигарет, бару і антикафе (наприклад, parobar vape shop). Потрібно пам’ятати, що вейпінг — це субкультура, зі своїми традиціями, візуальним стилем і навіть своїми змаганнями. Для вейпшопа потрібно окреме приміщення зі» своїми » дверима — щоб нікого не бентежити хмарами пара, адже в вейпшопи люди приходять не тільки щоб купити девайс або рідина, але і щоб поспілкуватися і спокійно попарити, уникнувши засуджують поглядів родичів, колег або простих перехожих. У приміщенні потрібні пара столиків і диванчиків — якраз для спілкування, смачна кава, «настолки» або ігрова приставка… Площа в 40-50 «квадратів». Вартість такої оренди близько 1000 рублів за 1 кв. М.

Якщо ж ваш бюджет обмежений, і ви подумуєте про відкриття інтернет-магазину, то сміємо вас засмутити: пристрої для ширяння і рідини для них є підакцизним товаром. А будь-який товар з акцизом заборонено продавати дистанційно, пересилати поштою, кур’єрською доставкою або транспортними компаніями. Хоча деякі підприємці йдуть на такий ризик, створюючи красиву і зручну інтернет-вітрину, але проходить пара місяців з початку торгівлі, і цей сайт просто блокують, а підприємець залишається з купою товару і без грошей.

Бізнес план: як відкрити точку з продажу електронних сигарет

Документи та ліцензії.

Перед відкриттям торгової точки необхідно також зареєструватися в якості суб’єкта підприємницької діяльності. В даному випадку найбільше підійде іп — його реєстрація буде коштувати 800 рублів (оплата держмита) і займе в середньому п’ять днів. Крім квитанції про оплату держмита майбутньому індивідуальному підприємцю знадобляться тільки паспорт, іпн і заяву встановленого зразка. Найзручніший податковий режим для іп – це спрощена система оподаткування (ссо). Вона передбачає виплату 6% з об’єкта «доходи «або 15% з об’єкта» доходи мінус витрати» (ставки по регіонах росії можуть відрізнятися).

що стосується додаткових ліцензій на товар, що продається, то вони не знадобляться — в російській федерації електронні сигарети і рідини обов’язковій сертифікації не підлягають, а іноземні сертифікати не мають ваги.

Бізнес план: як відкрити точку з продажу електронних сигарет

Асортимент

Як вже було згадано вище, асортимент цієї продукції досить широкий – від дешевих «подів» з необслуговуваним випарником або картриджем до більш просунутих моделей, де можна замінювати батарею, регулювати потужність, силу затяжки і т. Д. Вибираючи, що саме замовляти для свого магазину, можна піти по одному з двох векторів:

  • широкий асортимент недорогого товару – базовий варіант для старту. В такому випадку краще робити ставку не на відомі фірми, а на представленість великої кількості варіантів, щоб конкурувати з уже функціонуючими точками.
  • ставка на просунуті девайси. Якщо вейпінг (електронне «куріння«) у вашому місті досить розвинене, то недорогі» сигарети» вже, скоріше за все, представлені на локальному ринку. У такому випадку має сенс, попередньо ознайомившись з результатами маркетингового дослідження, задовольнити потреби більш просунутих користувачів – тих, хто віддає перевагу більш високий клас товарів.

Для замовлення першої партії товару буде потрібно від 200 до 800 тисяч рублів — сума залежить від розміру і формату магазину. Точну суму початкових вкладень в даний розділ запуску бізнес-проекту слід знову-таки оцінити самостійно, склавши список того, що ви збираєтеся придбати і проаналізувавши асортимент і ціни постачальників.

Бізнес план: як відкрити точку з продажу електронних сигарет

У кого замовляти?

Замовлення товару у російських постачальників вигідний підприємцю більш швидкими термінами доставки, ніж з-за кордону (за той термін, протягом якого йде одна посилка зКитаю, можна зробити дві-три закупівлі у російських фірм), і відсутністю проблем з митними службами.

Якщо замовляти товар з китаю («aliexpress», «fasttech» і т.д.), то доведеться зіткнутися з іншими труднощами. Так, брендові постачальники працюють виключно з moq (мінімальною кількістю замовлення), а це означає, що товар відомих марок не вийде замовляти невеликими партіями по кілька одиниць. Тому з китаю возять в основному недорогі найменування low-сегмента, що поставляються небрендовими фірмами-у них немає мінімального розміру замовлення.

При замовленні з-за кордону слід враховувати, з якою службою доставки співпрацює ваш потенційний постачальник — якщо це dhl або інша стандартна компанія, то існує високий ризик того, що замовлена партія потрапить на «розмитнення», що загрожує для покупця додатковими витратами і затягуванням термінів доставки. Тому співпраця з місцевою логістичною компанією не буде зайвою. Стандартна схема замовлення товару з китаю така: покупець переводить продавцеві гроші, продавець відправляє товар на склад, звідки партія авіаперельотом доставляється в росію. Оплата послуг логістичної компанії проводиться постфактум, коли покупець вже отримав товар.

Що стосується накрутки на початкову ціну пристрою, то в середньому вона становить 35%. Однак якщо ви продаєте ексклюзивні бренди, будучи єдиним представником марки в своєму місті, то ціну можна підняти і в два рази.

Бізнес план: як відкрити точку з продажу електронних сигарет

Кадри

Якщо ви хочете максимізувати потік покупців, то необхідно, щоб точка працювала без вихідних. Тому вам будуть потрібні два продавця-консультанта, які будуть працювати позмінно. В їх обов’язки входитиме не тільки відпуск товару покупцям, а й консультування з приводу продукції, а також її просування. Потенційного покупця необхідно грамотно проінформувати про всі переваги електронних сигарет (екологічність, можливість кинути палити, велика різноманітність смаків і т.д.) – тоді збільшується шанс, що він стане вашим клієнтом, навіть якщо не придбає товар відразу. Тому ваші співробітники повинні володіти хорошими комунікативними здібностями і даром переконання.

Найбільш доцільна система оплати праці продавців-консультантів – це оклад плюс відсотки з продажів. Середній розмір окладної частини становить близько 12 тисяч рублів. Процентна частина у хороших продавців може в 2-3 рази перевищувати оклад.

Бізнес план: як відкрити точку з продажу електронних сигарет

Рентабельність

За усередненими оцінками, якщо продавати тільки пристрої, а рідини не возити зовсім, рентабельність даного бізнесу становить близько 37%. При приблизній кількості покупців 5 осіб на добу середньодобова виручка складе близько 14 000 рублів. Якщо точка працює без вихідних, то дохід при такому показнику складе 420 тисяч, а прибуток за вирахуванням щомісячних витрат (оренда, реклама, заробітна плата співробітників, непередбачені витрати і т.д.) складе близько 157 тисяч рублів. однак для більш адекватної оцінки прибутковості бізнесу з продажу електронних сигарет радимо майбутнім підприємцям самостійно оцінити всі одноразові та щомісячні статті витрат, виходячи з цін вашого міста-для цього будуть потрібні інтернет і один-два дні часу на моніторинг.

Труднощі

Якщо чесно, магазин вейпів — не найпростіший бізнес. На полицях звичайного вейпшопа знаходиться в середньому близько 500 найменувань продукції. Причому щотижня виходять нові пристрої, а «джусмейкери» випускають все нові і нові смаки рідин. При цьому ви будете не першим вейп-підприємцем в місті, і потрібно буде підлаштовувати ціни під вже існуючий ринок. Але конкурувати тільки цінами-теж не вихід: буде занадто низька рентабельність і високий ризик так і не вивести бізнес «в плюс».

А якщо возити альтернативні, тобто. Невідомі бренди, то до них з побоюванням ставляться покупці і беруть в рази гірше, ніж популярні.

Важливий нюанс: вейпшоп або невелику торгову точку ви не зможете прорекламувати ні в інтернет-рекламі, ні в друкованій продукції, ні по радіо, не по тб, і навіть білборд не зможете замовити. Смішно, але в росії закони працюють так: є сказати «кидай курити» — значить ти пропагуєш куріння, просто використавши це слово. Будь-які » вейпи, парогенератори, електронні випарники» жоден рекламний майданчик не візьме для розміщення — для них це буде «важка» стаття за шкідливу пропаганду.

У підсумку вам буде необхідно:

  • знайти чесних постачальників, які не підсунуть вам лежалий неліквід під виглядом популярного товару;
  • знайти акуратну транспортну кампанію, яка привозить немятые коробки чіткий термін;
  • найняти маркетолога, який зможе обійти всі рекламні перепони чи вигадати нові, поки незаборонені способи реклами, створити унікальне запам’ятовується назва;
  • найняти дизайнера, що створить впізнаваний стиль;
  • знайти гідних продавців, які багато років «в темі»;
  • створити повноцінний сайт з каталогом і цінами;
  • пройти квест по реєстрації іп і все поневіряння по постановці онлайн-каси на облік в податковій;
  • знайти адекватного бухгалтера і заодно юриста;
  • створити дизайн приміщення, відповідний субкультурі вейперів, а потім ще й бригаду, яка зуміє все це реалізувати в орендованому приміщенні, витримавши потрібний стиль…