Бізнес в інтернеті: як відкрити портал міських послуг

16

Розвиток інтернету і технологій на сьогоднішній день призвело до того, що більшість користувачів не уявляють, що десь щось не можна отримати дистанційно. Особливо, якщо мова заходить про інформацію. Афіші проходять в місті заходів, наявність товарів в магазинах, телефони та графіки робіт фірм, відгуки інших користувачів і поради, інструкції та рекомендації, місцезнаходження та реклама.

У зв’язку з цим, популярність придбали ресурси, які об’єднують в собі безліч пластів інформації зі схожою тематикою. Наприклад, різні каталоги послуг, новинні портали, що об’єднують в собі безліч різних джерел, розважальні ресурси, де людина може підібрати собі місце для відпочинку за відгуками і коротким описом, торгові майданчики, на яких можна не тільки підібрати товар, але і порівняти його зі схожим товаром інших фірм.

Якісні та потрібні послуги, залучаючи користувачів, одночасно діють і для підприємницького сектора, створюючи майданчик, де вони можуть отримати цільову аудиторію для свого бізнесу.

Такі портали, що об’єднують в собі безліч послуг для користувачів, були покликані стати заміною моноресурсам окремим фільмам, а послуги ці і складають рекламу для підприємців. У наш час безліч видів інфобізнесу ведеться за цим принципом. Для прикладу можна взяти який-небудь портал будівельної тематики. Користувачі знаходять його в пошуку інформації по ремонту або будівництва. А на самому порталі крім корисних порад і статей бачать оголошення з продажу будівельних матеріалів або послуг з того ж будівництва та ремонту.

Портал міських послуг

Інший популярний варіант – портал міських послуг. На відміну від будівельної тематики, він пропонує більш широкий спектр інформації, але націлений на більш конкретну аудиторію – жителів одного міста. Відповідно є і плюси і мінуси. Просувати такий портал, щоб його легко знаходили з одного боку складніше. З іншого боку, в невеликих містах це зробити не так складно, тому що конкурентів у вас багато не буде. А пошуковики будуть ранжувати, орієнтуючись саме на конкретне місто. Відповідно сайт буде показуватися в першу чергу жителям міста.

Тема інтернет-ресурсу для жителів певного міста сильно розвинена в соціальних мережах типу вконтакте. Там можна знайти групи навіть невеликих сільських районів. Повноцінний ресурс зі своїм доменом створити і підтримувати складніше. Але якщо вдасться наповнити його контентом, який буде цікавий користувачам, а також оновлювати цей контент з безперервною періодичністю, то можна отримати відмінну майданчик, яку в подальшому можна використовувати як рекламну. Соціальна група в вк похвалитися рекламними можливостями майже не може. Як мінімум не такими великими і цікавими, як інтернет-портал.

Як створити свій портал міських послуг

Так як будівництво багатофункціонального сайту – завдання складне, з його структурою, видом, наповненням, розділами потрібно визначитися заздалегідь. Тобто конкретно уявляти, як він буде виглядати і який функціонал нести.

Це не означає, що надалі ви не зможете змінювати його дизайн, розширювати або доповнювати. Але всі зміни будуть йти поверх готової, розробленої основи-движка сайту і будуть більше ставитися до зовнішніх змін. Принципи роботи при цьому збережуться.

Бізнес в інтернеті: як відкрити портал міських послуг

Створити портал самому або найняти фахівців

Визначимося відразу, що перший варіант теж реалізуємо.

Створити сайт самому. Можна. Але ви повинні володіти впевненими навичками сайтобудування-це раз. У вас повинен бути необмежений запас часу, терпіння, ентузіазму і сил – це два. Тому що поодинці ви будете створювати все це дуже довго.

Скористатися конструктором сайтів. Можна. Але вони мало підходять для універсальних ресурсів, наповнених великою кількістю функцій і контенту.

Набрати команду. Хороший варіант. Але визначтеся-це такі ж як ви ентузіасти, які бажають своїми силами з нуля створити великий проект (тоді бізнес буде для вас партнерськи розділений), або це будуть наймані професіонали своєї справи (тоді потрібно буде виділяти бюджет на оплату їх праці).

Доручити створення професійній фірмі. Вигідно з точки зору швидкості і функціональності з якістю. Але дорого. І чим більше ви захочете функцій, тим дорожче буде результат.

У кожному з цих варіантів насамперед потрібно прописати весь проект сайту. Ви повинні уявляти, як він буде виглядати, що де буде знаходитися, і які-де можливості будуть доступні.

Бізнес в інтернеті: як відкрити портал міських послуг

Етапи створення

  • буде потрібно вибрати хостинг. Тобто компанію, яка виділяє місце на своєму сервері для повноцінного і постійного функціонування вашого сайту. Можна вибрати серед безкоштовних хостингів. Але такі підходять в першу чергу початківцям власникам сайтів, які хочуть спробувати свої сили. Для серйозних ресурсів з планованою великою відвідуваністю, підійдуть тільки платні варіанти.
  • вибрати доменне ім’я. І тут можуть виникнути певні складнощі. Тому що ім’я має відображати суть вашого сайту. Тобто по ньому користувачі будуть визначати, що їх чекає. В ідеалі це має бути просте у вимові і написанні ім’я, що показує зміст сайту і виділяє його серед інших схожих. Ось тільки ідеалу досягти навряд чи вийде. Тому що доменні імена не повторюються. А це означає, що більшість найцікавіших варіантів вже зайнято.
  • створити і запустити сайт. Про це ми писали вище. Додамо тільки те, що після запуску сайт вимагає постійного обслуговування. Так що ще до цього моменту вам буде потрібно визначитися з тим, хто цим буде займатися. Потрібен як мінімум технічний фахівець, і фахівець на посаді адміністратора. Один буде займатися роботою ресурсу через його начинку, інший – контентом і діями користувачів.
  • просувати сайт. Шляхів просування безліч. Це і органічна видача-seo, і контекстна реклама та інші інструменти, які розрізняються як за ефективністю, так і за ціною. На старті ваше завдання буде-залучити і утримати якомога більшу аудиторію, щоб обзавестися постійними відвідувачами. Так як це забезпечить вам спокійну роботу з підприємцями, які будуть рекламуватися у вас на ресурсі.
  • забезпечувати постійним контентом. Так як ми обговорюємо такий варіант як портал міських послуг, то контент повинен бути орієнтований на масового жителя вашого міста. Що може зацікавити стандартного жителя? те, що він використовує в повсякденності. Тому контент можна розділити на такі позиції як:
  • новини міста
  • заходи міста
  • статті, блоги та замітки, пов’язані з життям міста
  • фотографії
  • погода
  • карта міста
  • довідник

За бажанням можна доповнювати іншими пунктами, кожен з яких може містити власні підкатегорії. Все залежить від ваших сил і ресурсів. Тому що на підтримку оновлюваності такої кількості контенту потрібно не один фахівець.

Таким чином, у вас вийде робочий портал простого типу. Він буде цікавий користувачам, але занадто простим, щоб охопити дійсно велику кількість своєї цільової аудиторії. Тому що ця більшість за статистикою шукає необхідну інформацію стихійно. Потрібно розклад сеансів в кіно-забиваються в пошуковик сеанси кіно. Потрібно дізнатися погоду-будь ласка. Хоча б навіть яндекс.погода. Можливо, за заходами будуть заходити до вас, якщо ваш ресурс буде завжди давати повну і детальну інформацію про всі цікаві події.

Щоб посилити ваш портал і дати зрозуміти аудиторії, що він їм корисний, доведеться робити його більш універсальним. Тобто додавати розділи, які принесуть ще більше користі. Наприклад, вмістити в нього біржу оголошень за типом куплю-продам. Чому не небезпечно боятися конкуренції з боку таких монстрів, як авіто? тому що ваша біржа буде зосереджена на жителях всередині одного міста.

Або можна створити розділ з відгуками по кафе і магазинах. Відгуки будуть залишати самі відвідувачі, рекомендуючи або не раджу ходити в той, чи інший заклад. У цьому розділі, якщо він стане робочим і популярним вже можна буде розраховувати на монетизацію за допомогою рекламних оголошень від підприємницького сектора, який буде бачити, що за відгуками до вас заходить їх цільова аудиторія.

Можна піти іншим шляхом, і організувати інтернет-ринок. Тобто майданчик, де користувачі зможуть за невелику плату (а може бути і безкоштовно) створювати свої маленькі інтернет-магазини. Тоді монетизацію можна буде включати за просування в топи показів вашого сайту, якщо таких магазинів стане багато.

У будь-якому випадку, яку б послугуВи не включили в свій проект, початковим етапом буде-налагодження її механізму і набір популярності серед жителів конкретного міста. Як тільки обидва завдання будуть виконані, питання з варіантами монетизації перестануть бути складними.

І ось тут криється одна заковика. До того моменту, як ви дійсно зможете заробляти на цьому гроші повинно буде пройти дуже багато часу. І за цей час ви будете тільки витрачати. Гроші, час і сили. Тому закономірне питання-чи є варіанти, які дозволять скоротити початкові етапи, щоб швидше досягти точки прибутку?

Бізнес в інтернеті: як відкрити портал міських послуг

Франшизи міських інтернет-порталів

Франчайзинг в останні роки став прям паличкою-виручалочкою для підприємців-початківців, бажаючих швидше і ефективніше зануритися в світ підприємницької діяльності.

Важливо: такий паличкою-виручалочкою теж потрібно вміти користуватися, тому що більшість причин невдалих запусків франшизи зводиться до банальної відсутності розуміння що це таке. Нагадуємо, що навіть якщо ви купуєте франшизу, ніхто за вас вашу роботу робити все одно не буде. Вам точно також доведеться працювати на підприємницькому терені. Тільки на відміну від повністю власної справи — з можливістю отримувати інструкції, поради, попередження про підводні камені і деякі готові інструменти.

Чому покупка франшизи в індустрії міських порталів може бути вигідніше, ніж звернення до фірми, яка просто створить для вас діючий портал? адже і в тому, і в іншому випадку ви заплатите гроші.

Варіант з розробниками порталу дасть вам тільки готовий сайт. Рішення про те, що і як з ним робити далі будуть повністю на вас. А сам по собі готовий сайт не принесе результатів, якщо їм невміло управляти.

Купівля франшизи вирішує більший спектр проблем, так як мета франчайзера – не просто дати інструмент, а направити вас на успішну роботу з цим інструментом. І навіть якщо серед послуг, які входять в комплект покупки франшизи немає того ж створення діючого порталу, робота під керівництвом фірми, яка вміє такими порталами ефективно управляти і може підказати як швидше і грамотніше набрати постійну аудиторію, який контент розміщувати, як будувати маркетингову стратегію, з якими партнерами та рекламними майданчиками співпрацювати в першу чергу, який бюджет планувати на ті чи інші етапи – може принести великі плоди, ніж власноручного розвиток проекту.

За традицією, ми порекомендуємо звернути увагу на одну з франшиз як приклад франчайзингової співпраці. У нашому випадку, франшиз, що діють в індустрії інтернет-ресурсів для жителів міста.

Бізнес в інтернеті: як відкрити портал міських послуг

Франшиза otima

Otima – це мережа міських порталів, серед яких портали оголошень, розпродажів міста, магазинів і т.д.

Компанія не обмежується одним напрямком і розвивається в мережі інтернет також в сферах діджитал агентств, бірж послуг, бізнес-каталогів і ділових соцмереж.

Робота з франчайзером будується за принципом організації міського порталу на піддомені головної фірми, що допомагає і в просуванні всієї мережі порталів в пошукових системах.

Стартові інвестиції за заявою представників франшизи починаються від 55 тисяч рублів. Паушальний внесок становить 55 тисяч рублів. А роялті-2000 рублів плюс 10 відсотків від онлайн-платежів, тому франшизу можна віднести до сегменту дешевих і доступних.

Прибуток від роботи будується на ряді інструментів, що дозволяють оперувати платним контентом:

  • реалізація » vip » послуг для оголошень
  • реалізація платних інтернет-магазинів
  • реалізація рекламних банерів

За заявами франчайзера, при грамотній спільній роботі, на точку окупності можна вийти вже через чотири місяці після старту, що також варто віднести до безперечних плюсів.

З більш детальною інформацією, а також з розрахунком доходу ви можете ознайомитися на сторінці франшизи в нашому каталозі.