Будівельна фірма з нуля або франшиза

16

Будівництво — майже чарівне слово для тих, хто тільки планує почати свій власний бізнес. Чому чарівне? тому що будівництво-дуже прибуткова сфера, замовлення в якій не вичерпуються. У ній крутяться дуже великі гроші. А клієнтами є практично всі — від жителів, охочих відремонтувати квартиру, до держави, яка виділяє гроші з бюджету.

Будівельний бізнес приваблює підприємців-початківців варіативністю і грошима, які в ньому крутяться. Величезна кількість варіантів роботи, виробництва товарів, надання послуг. Постійний попит як від приватних клієнтів, так і від інших будівельних компаній, причому неважливо якого масштабу. Можна також вийти і на державні контракти, брати участь в тендерах і держзакупівлях. 

Але у всього цього є і зворотна сторона. Конкуренція в цьому сегменті бізнесу просто неймовірна. І це не можна не враховувати тим, хто тільки планує почати свою справу. Як можна подолати цю складність? в першу чергу-відразу розуміти, що і кому ви будете продавати. 

У другу чергу – проаналізувати, з ким вам доведеться конкурувати, наскільки наповнений ринок, чи буде взагалі попит саме на ваш товар або послугу. Загалом, роботи перед стартом доводиться дуже багато проводити. 

Втім, є й інший спосіб почати свою справу. Це франчайзинг. Але відразу хочемо відзначити, що франшиза – не панацея від усіх проблем. І вимагає такого ж чіткого підходу з великою попередньою роботою. Просто в цьому випадку ви зможете розраховувати на досвід старшого партнера і користуватися схемою, яка вже перевірена. 

А ось що ж краще – франшиза будівельної фірми, або власну справу з нуля, ми і спробуємо з’ясувати в цій статті.

Будівництво-поняття дуже широке, що містить безліч підкатегорій. Ремонт і обробка, електомонтаж, гідроізоляція, аудит, проектування … Всім відразу зайнятися не вийде. Це можуть дозволити собі тільки дуже великі компанії. А мова зараз не про них. Не можна з нуля створити такого монстра, як який-небудь міський забудовник.

Гігантська конкуренція. Будівництво-одна з найбільш конкурентних індустрій. Причому як в загальному розумінні, так і в кожній категорії. Незважаючи на величезну кількість замовлень в усіх напрямках, конкурентна боротьба йде жорстка. Більш-менш великі фірми змагаються за тендери, дрібні фірми – за ремонтно-оздоблювальні роботи і субпідряди від великих. Так, це нормальна ситуація. Просто потрібне розуміння, що просто так купу замовлень з самого старту бізнесу знайти не вдасться.

Репутація фірми. У будівництві вона грає дуже велику роль. Просто тому що фірм, що пропонують свої послуги багато. А клієнт вважає за краще звертатися до перевіреної компанії, або ж до знайомих, або ж до тих, хто робив ремонт або щось будував їх знайомим. Ось і виходить, що сарафанне радіо тут часом діє набагато ефективніше. І не завжди ефективно діє звичайна реклама. Природно, швидко «знайти» репутацію не вийде. Братися спочатку доведеться за всі можливі замовлення, навіть ті, які не принесуть відчутного прибутку.

Інвестиції. Скільки вам буде потрібно інвестувати в старт бізнесу, в першу чергу буде залежати від того, яку сферу будівельних робіт ви виберете. Але в будь-якому випадку потрібно буде виділяти гроші на якісний інструмент. Це-по-перше. А по-друге, замовлення зазвичай оплачуються в цій сфері за фактом виконаної роботи. І то не завжди відразу. Тому потрібно закладати і стартовий баланс з урахуванням, що кілька перших замовлень буде виконано за свій рахунок і тільки потім витрати заповняться.

Ліцензії та допуски. Так, якщо ви почали виконувати прості ремонтно-оздоблювальні роботи в квартирах, то можна знайти замовлення приватні, в яких можна закрити очі на те, що ліцензії у вас ніякої немає. Але на таких замовленнях далеко не заїдеш. А ми все-таки говоримо про повноцінну «кар’єру» будівельної фірми. І якщо розглядати замовлення через тендери, то без потрібної документації точно не обійтися.

примітка. Взагалі в будівельній сфері існує купа всіляких допусків до робіт і ліцензій. Скрізь потрібно платити внески. Так що бажання рости на терені будівництва має бути сусідами з розумінням, скільки доведеться витратити грошей за можливість виконувати ті, чи інші роботи. Приклад з великого будівництва-для того, щоб просто ознайомитися з темою замовлення, виставленого на торги, компанії забудовнику потрібно теж платити. Це при тому, що він навіть не знає, чи підійде йому це замовлення, чи зможе він його взяти, чи зможе перемогти в тендері.

Будівельна фірма з нуля або франшиза

Франчайзинг в будівництві

Через великі труднощі швидкого входження на ринок, часто підприємці-початківці використовують франчайзинг. На відміну від інших індустрій, де в першу чергу цінується у фрачайзингу повний супровід на старті, тут відіграє велику роль якраз таки репутація, яку фірма встигла придбати на ринку.

З іншого боку, відкрити франшизу за такою ж схемою, як наприклад в індустрії швидкого харчування не вийде. Найчастіше свої франшизи пропонують виробники будівельних матеріалів. Інша справа, що вони ж можуть паралельно і займатися деякими видами будівельних робіт, які пов’язані з цими будматеріалами.

Наприклад, така послуга як гідроізоляція має на увазі використання спеціальних сумішей, що забезпечують це гідроізоляційне покриття. І логічно, що компанія, яка сама ці суміші виробляє, має фінансову перевагу, якщо вона також займається сама цими гідроізоляційними роботами. Перевага перед компаніями, які виконують ці роботи, але закуповують матеріали на стороні очевидно.

Також для такої фірми якраз таки і буде вигідно, якщо будуть купувати їх франшизу, виконуючи таку ж роботу з гідроізоляції за їх технологією тими засобами, які вони самі виробляють і за фактом продають своєму франчайзі.

Як і в інших сферах підприємництва франчайзинг служить хорошим інструментом для територіального розширення бізнесу. Компанія, яка вже освоїлася на своєму регіональному ринку, для розширення змушена освоювати нові ринки в інших регіонах тільки шляхом відкриття філій. А це незрівнянно дорожче, ніж продати франшизу в інший регіон і створити з нового підприємця фірму, яка буде діяти там від їх імені і використовувати їх матеріали.

Будівельна фірма з нуля або франшиза

Будівельна фірма повного циклу

Ми вже сказали про те, що перевагу має та компанія, яка не просто виробляє і поставляє будматеріал, але займається власне будівельними роботами в яких він використовується. Це дозволяє значно скоротити витрати на закупівлю цього матеріалу, а значить дозволить запропонувати замовнику (особливо якщо це тендер) більш вигідну ціну без втрати якості.

Але ще більшу перевагу матиме фірма, яка на додаток до цього виробляє всі необхідні роботи по заданій тематиці. По-перше, їй не доведеться в разі комплексного замовлення шукати субпідрядника і втрачати частину прибутку. По-друге, для неї відкриваються субпідряди від великих фірм, які будуть віддавати більше, так як можуть проводитися комплексні роботи. Клієнтам або наймачам зручніше користуватися відразу всім спектром послуг, ніж шукати під кожне завдання свого підрядника.

Будівельна фірма з нуля або франшиза

Гідроізоляція

Раз вже ми почали з прикладу по гідроізоляції, так і продовжимо їм. Для гідроізоляції використовуються напилювані матеріали. В першу чергу так звана «рідка гума». Якщо ви відкриваєте фірму, яка буде займатися такими роботами, то вам потрібно в першу чергу визначитися з постачальниками цього матеріалу. Бажано, щоб це був виробник з вашого регіону. Так можна буде заощадити на поставці матеріалів.

Якщо ви є фахівцем, або у вас є фахівці, готові виконувати ці роботи, то після отримання всіх дозволів вам залишиться закупити обладнання, знайти замовлення, потім замовити у постачальника матеріал і почати працювати (постачальник шукається до того, як прийнято замовлення, так як потрібно з’ясувати вартість і терміни доставки).

Ще краще, якщо ви можете запропонувати ринку не тільки саме нанесення гідроізоляційних покриттів, а й інші роботи цього напрямку. Тоді пошук замовлень можна буде істотно розширити.

До таких робіт можна віднести пристрій дренажних систем і водовідведення, а також їх проектування. Але для цього потрібні вже інші фахівці. Відповідно ваш штат повинен поповнитися цими фахівцями, а ви повинні закласти в список витратних статей ще й оплату їх праці, або ж оплату простою, коли замовлень на такі види робіт немає.

Будівельна фірма з нуля або франшиза

Франчайзинг в будівництві

Відкривати з нуля таку вузькоспеціалізовану фірму, що вимагає для розвитку цілком конкретних фахівців невигідно. Якщо тільки виСпочатку не плануєте відкривати її компанією з декількох осіб, що мають досвід в цій сфері.

Тому серед нових компаній велика частина займається ремонтно-монтажними та оздоблювальними роботами. Тому як в цій частині індустрії сталість невеликих замовлень, які легко (порівняно) отримати. Більшу частину цих замовлень складають приватні, а не комерційні, де можна впевненіше ставити свої умови (знову ж виходячи з ринку в цілому, так як конкуренти не дрімають). Та й інвестиції в старт такого бізнесу вигідно відрізняються від інших категорій будівництва. Тут від нового підприємця потрібно закупити тільки якісний будівельний інструмент, що на відміну від тієї ж будівельної техніки коштує в рази дешевше.

Але все ж. Якщо душа лежить в бік вузької спеціалізації, де свідомо менше конкуренції, де серйозні замовлення, але виконавців, готових за них взятися мало, так як потрібно і спеціалізований інструмент, знання, матеріал. Але ні досвіду, ні розуміння як безболісно увійти на такий ринок немає. Що робити?

Відповідь-спробуйте розглянути франчайзингові пропозиції від фірм з цієї сфери. Ми вже торкнулися теми франчайзингу вище і загострювали увагу на тому, чим може допомогти в будівництві франшиза.

  • досвід іншої фірми на потрібному ринку
  • ім’я іншої фірми на потрібному ринку
  • поставка потрібного матеріалу за вигідними цінами, які дадуть можливість бути конкурентноздатним з самого старту. Причому навіть якщо фірма не є виробником цього товару, на ціни все одно можна розраховувати. Так як в більшості випадків, у фірми вже є постійний постачальник. Та й з кожним новим франчайзі обсяг закуповуваного товару буде збільшуватися, що дає право говорити про більш вигідною ціною для всіх.

Будівельна фірма з нуля або франшиза

Як знайти відповідну франшизу?

Франчайзингових пропозицій багато. Навіть в будівництві. І тут вам допоможе тільки грамотний підхід до оцінки цих пропозицій. Для початку, якщо ви визначилися зі сферою бажаної діяльності, знайдіть всі пропозиції по ній. Оцінювати варто за кількома загальними параметрами, щоб відразу відсіяти зайве і перейти до більш докладного ознайомлення.

Необхідні інвестиції для старту. Якщо ви не готові вкладати більше певної суми в старт, можна відразу викреслити зі списку розглянутих більш дорогі франшизи.

Паушальний внесок і роялті. В ідеалі ці цифри повинні розраховуватися франчайзером за певною схемою, а не ставитися виходячи з бажання більше заробити. Деякі фірми пропонують варіанти, наприклад, взагалі без роялті.

Вимоги до франчайзі. У більшості випадків, фірма ставить в цьому розділі лише «бажання працювати» і іноді орендоване приміщення певної площі. Але бувають і специфічні вимоги. Оцінювати.

Приблизний термін виходу на чистий прибуток. Тут все зрозуміло. Скільки ви готові наполегливо працювати без особливого прибутку.

Що отримує франчайзі за ті гроші, які він платить у вигляді паушального внеску. Тут може бути все — від повного супроводу на старті і контактів постачальників до спеціальних цін на продукцію виробника. Оцінюємо, чи варте воно того.

Будівельна фірма з нуля або франшиза

Існує ще безліч додаткових критеріїв. У кожного хорошого пропозиції вони специфічні та індивідуальні. Але основні допоможуть звузити коло пошуку. А як ви викресліть те, що не підходить, можна буде приступати до більш детального вивчення пропозицій.

Головне пам’ятайте, що загальна інформація, яка знаходиться у вільному доступі і по суті просто рекламує франшизу – всього лише верхівка айсберга. Якщо вона вас зацікавила, не соромтеся спускатися на глибину для подальшого вивчення. А для цього потрібно буде як мінімум зв’язатися представником франшизи. (зробити це легко. Якщо ви розглядаєте франчайзингову пропозицію від фірми на сторінках нашого каталогу, то можете звернутися до них через просту форму).

Ну і за традицією, якщо вже ми обговорюємо франчайзинг і варіанти розвитку бізнесу з нуля, не обійдемося без цікавого прикладу. Ми вже зупинилися на темі гідроізоляції. Тому, пропонуємо звернути увагу на франшизу інжинірингу.

Будівельна фірма з нуля або франшизаБудівельна фірма з нуля або франшиза

Франшиза інжиніринг-гідроізоляція

Чому саме на цю фірму?

Тому що це компанія повного циклу. А значить має переваги перед тими, хто займається тільки частиною робіт. Тут і проектування дренажних і водовідвідних систем, тут-їх монтаж і пристрій, тут самі гідроізоляційні роботи.

Тому що фірма використовує матеріали свого виробництва. У них своя торгова марка, яка не перший рік використовується на ринку. А тому у них-перевага в контролі цін.

Тому що фірма працює давно. З 2007 року! франшизу вони почали розвивати недавно. Але головне-досвід самостійної роботи. Вони знають ринок і своїх клієнтів.

Тому що вони працюють з усіма – від приватних замовників серед фізичних осіб, до юросіб, тсж, держави. Такий формат ідеально підходить для найбільшого охоплення потенційної аудиторії.

Це основні причини. Далі-потрібно дивитися на їх пропозицію більш ретельно (запитувати кп як мінімум, а краще зв’язуватися з представником компанії особисто).

До речі, зробити це можна через їх сторінку в нашому каталозі. Тут же ви зможете знайти приблизний розрахунок чистого прибутку від франчайзера.