Гінекологічний кабінет: бізнес план

36

Популярність приватних клінік

Назва статті може здатися дивним, але мова піде про досить поширеному в наш час способі будувати свою справу – відкриття приватної клініки. Зараз навіть в невеликих містах починають з’являтися різні послуги для населення медичного характеру, організовані за схемою приватного прийому без участі державних установ. Різні сімейні центри, кабінети здачі аналізів, медичні центри можна знайти скрізь. А стоматологічні клініки з платними послугами, здається взагалі майже витіснили муніципальні варіанти.

Популярність приватного обслуговування здоров’я людини пояснюється в першу чергу індивідуальним підходом і високим рівнем обслуговування клієнтів. Швидко, якісно і надійно – ці фактори давно стали переважувати високу ціну на послуги. І аудиторія подібних закладів з кожним днем тільки зростає. Відповідно, задоволеними залишаються не тільки відвідувачі, а й підприємці, що діють у цій сфері.

Що ж стосується конкретної специфічної галузі – гінекології, то, нехай вона ще не настільки поширена, як та ж стоматологія, однак, впевнено набирає обертів, завойовуючи все більшу частину потенційних клієнтів. Майбутнім матусям не доводиться стояти в черзі, тепер не завжди прийнятні умови державних установ, де іноді навіть ніде присісти. Комфорт, впевненість у кваліфікованій допомозі, а головне – дбайливе ставлення роблять свою справу.

Але всі ці позитивні сторони, які укупі складають постійний клієнтопотік, можливі тільки при дійсно якісному підході до організації підприємства. А якісний підхід веде за собою чималі вкладення вже на стартовому етапі – це і обладнання, і зароблена плата хороших фахівців, і хороший ремонт приміщення з оснащенням для комфортного перебування клієнтів. Але зате, в подальшому подібна схема, підтримувана продуманим і прописаним бізнес-планом відмінно працює і приносить дохід, що дозволяє успішно вийти на чистий прибуток і добре заробити.

Послуги гінекологічного кабінету

Гінекологічний кабінет, незважаючи на, здавалося б, вузьку спеціалізацію, повинен містити в переліку своїх послуг певний, далеко не самий скупий набір, щоб клієнти могли отримувати все і відразу саме у вас, а не користуватися послугами конкурентів, стрибаючи від місця до місця.

Ось основний перелік:

— діагностика пацієнтки

— амбулаторне лікування

— допологове спостереження

— первинний огляд

— вторинний огляд

— аналіз мазка на флору

— процедури: ванночки і зрошення

— надання (і введення) тампонів з певними лікувальними складами і препаратами

— лікування ерозії шийки матки

— установка внутрішньоматкової спіралі

— видалення внутрішньоматкової спіралі

— гоновакциная (провокація гоновакциной має на увазі під собою процедуру впровадження в організм пацієнтки спеціалізованих препаратів, які шляхом загострення симптомів дозволяють більш точно виявляти захворювання. Потрібно для призначення необхідного способу медикаментозного лікування і купірування. Підходить далеко не всім і призначається строго індивідуально після аналізів і обстеження).

— кольпоскопія

— внутрішньоматкові ін’єкції

Що стосується цінника на послуги та участь фахівців вашої клініки, то в першу чергу пам’ятайте – первинні огляди і взагалі процедури, якими будуть користуватися клієнти вперше відвідують гінекологічний кабінет повинні мати привабливий характер. Таким чином, ви зможете ознайомити людину, яка ще не стала повноцінно вашим клієнтом, не тільки з цінником, але і з іншими можливостями – сервісом, якістю, ставленням і рекомендаціями фахівців. Однак, перегинати палицю також не можна. Демпінгувати і робити ціни не конкуретноспособнимі на існуючому ринку немає ніякого сенсу.

Що ж стосується законодавчої бази, то постановою уряду рф від 13 січня 1996 року затверджені «правила надання платних медичних послуг населенню медичними установами». Саме ця стаття дає право на надання медичних послуг у вигляді профілактичної, діагностичної та лікувальної, а також реабілітаційної допомоги. Але пам’ятайте, що просто користуватися законом-собі в збиток. Ви дійсно повинні якісно підійти до подібної справи. І в першу чергу підбирати висококваліфікований персонал. Саме від цього буде залежати не тільки подальша доля вашого підприємства, а й здоров’я ваших безпосередніх клієнтів. Тому сумлінність в цій ніші біз
несу не прийнято залишати «за рогом» для більшої вигоди.

Гінекологічний кабінет: бізнес план

Персонал

Крім того, що вже було сказано про роль якісного підходу в підборі персоналу, вам потрібно розуміти, що саме належить робити працівникам вашої клініки. Вони будуть не просто виробляти дії, пов’язані зі здоров’ям клієнтів, вони повинні будуть забезпечувати повний спектр взаємопов’язаних послуг:

— грамотне складання карти пацієнтів і їх хвороб

— ретельне і уважне спостереження за зміною стану здоров’я

— призначення препаратів

— проведення операцій

Тому кожен повинен справлятися зі своєю роллю на відмінно. Це буде гарантом ставлення до вашої фірми. А задоволені клієнти будуть радити ваші послуги своїм знайомим, що, як відомо, є кращою для бізнесу рекламою.

В процесі розвитку вашої справи знадобиться не тільки штат фахівців-лікарів, а й адміністративний персонал, який також знає свою справу. Медсестри будуть організовувати прийом пацієнток, а ресепшен проводити первинну консультацію, запис, оповіщення постійних клієнтів і створювати перше враження про те, що чекає клієнта в подальшому.

Але для створення і запуску такого масштабного по вкладеннях проекту не може здійснюватися тут і зараз. Маючи якісний персонал, потрібно заздалегідь подбати про те, щоб у нього була робота. Тому ще до відкриття потрібно провести ряд маркетингових заходів, націлених на популяризацію та створення інформаційного приводу. Тоді клієнтів можна буде отримати якраз до дня відкриття і не відчувати простою. Мета просто — про вашу організацію має дізнатися якомога більшу кількість народу. У подібній попередній рекламі варто акцентувати увагу потенційної аудиторії саме на індивідуальному підході, доступності цін і рівні ваших фахівців. Головне, щоб потім реальність не розчарувала тих, хто вирішить вам довіритися.

Гінекологічний кабінет: бізнес план

Попереднє дослідження ринку

Природно, що відкривати кабінет гінекологічних послуг, як і підприємства багатьох інших сфер бізнесу не ознайомившись з ситуацією на існуючому ринку – як мінімум невиправданий ризик. Важливо розуміти кому потрібні будуть ваші послуги і на що ви можете розраховувати, вкладаючи грошові кошти в обладнання, персонал та інші статті. Тому мінімальний набір досліджень повинен бути спрямований на:

  1. поліпшення асортименту послуг і взагалі поетапне розширення
  2. вивчення конкуренції в локальному і загальному плані
  3. вивчення потреб потенційних клієнтів
  4. вивчення платоспроможності клієнтів. Це важливо, так як буде безпосереднім фактором, що впливає на ціноутворення крім існуючих цін на подібні послуги.
  5. вивчення та формування попиту
  6. способи дієвого інформування та реклами
  7. очікування потенційних клієнтів

Також, для зручності проведення попереднього аналізу варто ратифікувати базу потенційних клієнтів, виокремлюючи кілька груп ваших майбутніх відвідувачів.

— клієнти найбільш платоспроможного рівня. Група, для яких будуть найновіші методи лікування та діагностики (просто тому що подібні методи самі по собі є найдорожчими).

— клієнти із середнім рівнем доходів. Основа вашої клієнтської бази. Найбільш поширена категорія.

— клієнти з низьким рівнем доходу. Подібні клієнти, незважаючи на те, що ваші послуги не можна буде назвати дешевими, також будуть в списку потенційних. Необхідно включати в аналіз ситуації і цю категорію, якщо ви хочете розвинути бізнес по максимуму. Відповідно послуги клініки, діагностичні заходи, а також найпростіші операції також повинні будуть по ціновій складовій орієнтовані на подібних клієнтів. Тоді основа ваших фінансових цілей буде полягати в найбільш повному задоволенні потреб всіх доступних категорій клієнтів. Це правильна стратегія, якщо дозволяє технічний і людський ресурс. Саме вона дозволить отримати в загальному зрізі великий прибуток.

Гінекологічний кабінет: бізнес план

Гінекологічний кабінет

Вище ми вже згадували, що атмосфера і індивідуальний підхід вкрай важливі для комфорту клієнта, а відповідно і подальшого його відвідування вашої клініки. Жінки знають, як неприємна атмосфера часом тисне на емоційний і фізичний стан на прийомах у гінеколога. Але ваші клієнти повинні бут
и впевнені в тому, що їх обслуговує перевірений персонал, охайні лікарі, інструменти використовуються строго стерильні.

До слова, навіть професійне обладнання, яке ви буде закуповувати для своєї клініки, розробляється з урахуванням не тільки майбутньої зручності лікаря, але і комфорту пацієнта.

Сам же кабінет гінекології повинен ділитися на кілька секторів:

  1. кабінет для прийому та огляду
  2. кімната очікування
  3. опціонально розміщується невеликий стаціонар (від 2 до 5 місць).

Третя зона створюється опціонально виходячи з можливостей клініки. Але якщо на першому етапі можна обійтися і без неї, то в плані розвитку краще все-таки врахувати витрати і місце під створення подібного приміщення. У подібному стаціонарі будуть розташовуватися пацієнти з певними хворобами (наприклад, ерозія шийки матки). А також там можуть міститися люди під час відновного періоду після хірургічного втручання або медикаментозного переривання вагітності.

Крім власного бачення обстановки і розміщення кабінету, потрібно не забувати про законодавчі норми. Вимоги викладені в санпін 5179-90 і додатку до нього. Регламентуються там такі позиції як площа кабінету (кожне приміщення – від 12 квадратів), внутрішнє оздоблення (вологостійкість облицювального матеріалу).

Також існують вимоги росспоживнагляду за змістом гінекологічного кабінету і медичної лабораторії.

— кабінет повинен бути оснащений раковиною для миття рук

— для дезінфекції інструментів повинно використовуватися спеціальне обладнання

— кабінет повинен володіти власним окремим входом

— площа кабінету прийому пацієнтів повинна становити не менше 18 квадратних метрів

— площа пункту прийому біоматеріалів від пацієнтів повинна бути більше 6 квадратних метрів

— площа зони для зберігання відходів класу «в» — не менше 4-х метрів, як і підсобки (для зберігання інвентарю)

— обов’язковою є вимога щодо наявності природного освітлення, а також дана конкретика за якістю штучного освітлення.

— наявність туалету

Головним пунктом гінекологічного кабінету залишається крісло прийому. Про обладнання ми вже писали вище. Сучасні крісла розробляються за спеціальними технологіями, що забезпечує комфортну роботу фахівця, а також комфорт при прийомі пацієнта.

Крім самого крісла знадобиться додаткове обладнання у вигляді стільця на колесах з можливістю регулювання висоти, а також прилади освітлення на також регульованих стійках.

Гінекологічний кабінет: бізнес план

Підготовка проекту

Для підприємця важливими будуть два етапи:

  1. проведення маркетингових досліджень, які розбиралися вище, пошук фінансів для інвестування, підготовка та розробка бізнес-плану. Всі ці пункти є сенс виконувати одночасно. Також сюди відноситься і попередня підготовка документації у вигляді договорів на надання комунальних послуг, оренди та іншого.
  2. другий етап підготовки складається вже з практичних дій-ремонтних робіт над приміщенням, закупівля обладнання та його монтаж, наймання персоналу.

Також не можна забувати про паралельне проходження процедури ліцензування своєї діяльності. У разі гінекологічного кабінету, ця частина підготовки буде займати значну кількість часу і коштів, так як знадобляться дозволи від численних інстанцій. А сама видача вам ліцензії займає до 45 днів, що також потрібно врахувати ще на першому етапі – формуванні бізнес-плану.