Популярність приватних клінік
Назва статті може здатися дивним, але мова піде про досить поширеному в наш час способі будувати свою справу – відкриття приватної клініки. Зараз навіть в невеликих містах починають з’являтися різні послуги для населення медичного характеру, організовані за схемою приватного прийому без участі державних установ. Різні сімейні центри, кабінети здачі аналізів, медичні центри можна знайти скрізь. А стоматологічні клініки з платними послугами, здається взагалі майже витіснили муніципальні варіанти.
Популярність приватного обслуговування здоров’я людини пояснюється в першу чергу індивідуальним підходом і високим рівнем обслуговування клієнтів. Швидко, якісно і надійно – ці фактори давно стали переважувати високу ціну на послуги. І аудиторія подібних закладів з кожним днем тільки зростає. Відповідно, задоволеними залишаються не тільки відвідувачі, а й підприємці, що діють у цій сфері.
Що ж стосується конкретної специфічної галузі – гінекології, то, нехай вона ще не настільки поширена, як та ж стоматологія, однак, впевнено набирає обертів, завойовуючи все більшу частину потенційних клієнтів. Майбутнім матусям не доводиться стояти в черзі, тепер не завжди прийнятні умови державних установ, де іноді навіть ніде присісти. Комфорт, впевненість у кваліфікованій допомозі, а головне – дбайливе ставлення роблять свою справу.
Але всі ці позитивні сторони, які укупі складають постійний клієнтопотік, можливі тільки при дійсно якісному підході до організації підприємства. А якісний підхід веде за собою чималі вкладення вже на стартовому етапі – це і обладнання, і зароблена плата хороших фахівців, і хороший ремонт приміщення з оснащенням для комфортного перебування клієнтів. Але зате, в подальшому подібна схема, підтримувана продуманим і прописаним бізнес-планом відмінно працює і приносить дохід, що дозволяє успішно вийти на чистий прибуток і добре заробити.
Послуги гінекологічного кабінету
Гінекологічний кабінет, незважаючи на, здавалося б, вузьку спеціалізацію, повинен містити в переліку своїх послуг певний, далеко не самий скупий набір, щоб клієнти могли отримувати все і відразу саме у вас, а не користуватися послугами конкурентів, стрибаючи від місця до місця.
Ось основний перелік:
— діагностика пацієнтки
— амбулаторне лікування
— допологове спостереження
— первинний огляд
— вторинний огляд
— аналіз мазка на флору
— процедури: ванночки і зрошення
— надання (і введення) тампонів з певними лікувальними складами і препаратами
— лікування ерозії шийки матки
— установка внутрішньоматкової спіралі
— видалення внутрішньоматкової спіралі
— гоновакциная (провокація гоновакциной має на увазі під собою процедуру впровадження в організм пацієнтки спеціалізованих препаратів, які шляхом загострення симптомів дозволяють більш точно виявляти захворювання. Потрібно для призначення необхідного способу медикаментозного лікування і купірування. Підходить далеко не всім і призначається строго індивідуально після аналізів і обстеження).
— кольпоскопія
— внутрішньоматкові ін’єкції
Що стосується цінника на послуги та участь фахівців вашої клініки, то в першу чергу пам’ятайте – первинні огляди і взагалі процедури, якими будуть користуватися клієнти вперше відвідують гінекологічний кабінет повинні мати привабливий характер. Таким чином, ви зможете ознайомити людину, яка ще не стала повноцінно вашим клієнтом, не тільки з цінником, але і з іншими можливостями – сервісом, якістю, ставленням і рекомендаціями фахівців. Однак, перегинати палицю також не можна. Демпінгувати і робити ціни не конкуретноспособнимі на існуючому ринку немає ніякого сенсу.
Що ж стосується законодавчої бази, то постановою уряду рф від 13 січня 1996 року затверджені «правила надання платних медичних послуг населенню медичними установами». Саме ця стаття дає право на надання медичних послуг у вигляді профілактичної, діагностичної та лікувальної, а також реабілітаційної допомоги. Але пам’ятайте, що просто користуватися законом-собі в збиток. Ви дійсно повинні якісно підійти до подібної справи. І в першу чергу підбирати висококваліфікований персонал. Саме від цього буде залежати не тільки подальша доля вашого підприємства, а й здоров’я ваших безпосередніх клієнтів. Тому сумлінність в цій ніші біз
несу не прийнято залишати «за рогом» для більшої вигоди.
Персонал
Крім того, що вже було сказано про роль якісного підходу в підборі персоналу, вам потрібно розуміти, що саме належить робити працівникам вашої клініки. Вони будуть не просто виробляти дії, пов’язані зі здоров’ям клієнтів, вони повинні будуть забезпечувати повний спектр взаємопов’язаних послуг:
— грамотне складання карти пацієнтів і їх хвороб
— ретельне і уважне спостереження за зміною стану здоров’я
— призначення препаратів
— проведення операцій
Тому кожен повинен справлятися зі своєю роллю на відмінно. Це буде гарантом ставлення до вашої фірми. А задоволені клієнти будуть радити ваші послуги своїм знайомим, що, як відомо, є кращою для бізнесу рекламою.
В процесі розвитку вашої справи знадобиться не тільки штат фахівців-лікарів, а й адміністративний персонал, який також знає свою справу. Медсестри будуть організовувати прийом пацієнток, а ресепшен проводити первинну консультацію, запис, оповіщення постійних клієнтів і створювати перше враження про те, що чекає клієнта в подальшому.
Але для створення і запуску такого масштабного по вкладеннях проекту не може здійснюватися тут і зараз. Маючи якісний персонал, потрібно заздалегідь подбати про те, щоб у нього була робота. Тому ще до відкриття потрібно провести ряд маркетингових заходів, націлених на популяризацію та створення інформаційного приводу. Тоді клієнтів можна буде отримати якраз до дня відкриття і не відчувати простою. Мета просто — про вашу організацію має дізнатися якомога більшу кількість народу. У подібній попередній рекламі варто акцентувати увагу потенційної аудиторії саме на індивідуальному підході, доступності цін і рівні ваших фахівців. Головне, щоб потім реальність не розчарувала тих, хто вирішить вам довіритися.
Попереднє дослідження ринку
Природно, що відкривати кабінет гінекологічних послуг, як і підприємства багатьох інших сфер бізнесу не ознайомившись з ситуацією на існуючому ринку – як мінімум невиправданий ризик. Важливо розуміти кому потрібні будуть ваші послуги і на що ви можете розраховувати, вкладаючи грошові кошти в обладнання, персонал та інші статті. Тому мінімальний набір досліджень повинен бути спрямований на:
- поліпшення асортименту послуг і взагалі поетапне розширення
- вивчення конкуренції в локальному і загальному плані
- вивчення потреб потенційних клієнтів
- вивчення платоспроможності клієнтів. Це важливо, так як буде безпосереднім фактором, що впливає на ціноутворення крім існуючих цін на подібні послуги.
- вивчення та формування попиту
- способи дієвого інформування та реклами
- очікування потенційних клієнтів
Також, для зручності проведення попереднього аналізу варто ратифікувати базу потенційних клієнтів, виокремлюючи кілька груп ваших майбутніх відвідувачів.
— клієнти найбільш платоспроможного рівня. Група, для яких будуть найновіші методи лікування та діагностики (просто тому що подібні методи самі по собі є найдорожчими).
— клієнти із середнім рівнем доходів. Основа вашої клієнтської бази. Найбільш поширена категорія.
— клієнти з низьким рівнем доходу. Подібні клієнти, незважаючи на те, що ваші послуги не можна буде назвати дешевими, також будуть в списку потенційних. Необхідно включати в аналіз ситуації і цю категорію, якщо ви хочете розвинути бізнес по максимуму. Відповідно послуги клініки, діагностичні заходи, а також найпростіші операції також повинні будуть по ціновій складовій орієнтовані на подібних клієнтів. Тоді основа ваших фінансових цілей буде полягати в найбільш повному задоволенні потреб всіх доступних категорій клієнтів. Це правильна стратегія, якщо дозволяє технічний і людський ресурс. Саме вона дозволить отримати в загальному зрізі великий прибуток.
Гінекологічний кабінет
Вище ми вже згадували, що атмосфера і індивідуальний підхід вкрай важливі для комфорту клієнта, а відповідно і подальшого його відвідування вашої клініки. Жінки знають, як неприємна атмосфера часом тисне на емоційний і фізичний стан на прийомах у гінеколога. Але ваші клієнти повинні бут
и впевнені в тому, що їх обслуговує перевірений персонал, охайні лікарі, інструменти використовуються строго стерильні.
До слова, навіть професійне обладнання, яке ви буде закуповувати для своєї клініки, розробляється з урахуванням не тільки майбутньої зручності лікаря, але і комфорту пацієнта.
Сам же кабінет гінекології повинен ділитися на кілька секторів:
- кабінет для прийому та огляду
- кімната очікування
- опціонально розміщується невеликий стаціонар (від 2 до 5 місць).
Третя зона створюється опціонально виходячи з можливостей клініки. Але якщо на першому етапі можна обійтися і без неї, то в плані розвитку краще все-таки врахувати витрати і місце під створення подібного приміщення. У подібному стаціонарі будуть розташовуватися пацієнти з певними хворобами (наприклад, ерозія шийки матки). А також там можуть міститися люди під час відновного періоду після хірургічного втручання або медикаментозного переривання вагітності.
Крім власного бачення обстановки і розміщення кабінету, потрібно не забувати про законодавчі норми. Вимоги викладені в санпін 5179-90 і додатку до нього. Регламентуються там такі позиції як площа кабінету (кожне приміщення – від 12 квадратів), внутрішнє оздоблення (вологостійкість облицювального матеріалу).
Також існують вимоги росспоживнагляду за змістом гінекологічного кабінету і медичної лабораторії.
— кабінет повинен бути оснащений раковиною для миття рук
— для дезінфекції інструментів повинно використовуватися спеціальне обладнання
— кабінет повинен володіти власним окремим входом
— площа кабінету прийому пацієнтів повинна становити не менше 18 квадратних метрів
— площа пункту прийому біоматеріалів від пацієнтів повинна бути більше 6 квадратних метрів
— площа зони для зберігання відходів класу «в» — не менше 4-х метрів, як і підсобки (для зберігання інвентарю)
— обов’язковою є вимога щодо наявності природного освітлення, а також дана конкретика за якістю штучного освітлення.
— наявність туалету
Головним пунктом гінекологічного кабінету залишається крісло прийому. Про обладнання ми вже писали вище. Сучасні крісла розробляються за спеціальними технологіями, що забезпечує комфортну роботу фахівця, а також комфорт при прийомі пацієнта.
Крім самого крісла знадобиться додаткове обладнання у вигляді стільця на колесах з можливістю регулювання висоти, а також прилади освітлення на також регульованих стійках.
Підготовка проекту
Для підприємця важливими будуть два етапи:
- проведення маркетингових досліджень, які розбиралися вище, пошук фінансів для інвестування, підготовка та розробка бізнес-плану. Всі ці пункти є сенс виконувати одночасно. Також сюди відноситься і попередня підготовка документації у вигляді договорів на надання комунальних послуг, оренди та іншого.
- другий етап підготовки складається вже з практичних дій-ремонтних робіт над приміщенням, закупівля обладнання та його монтаж, наймання персоналу.
Також не можна забувати про паралельне проходження процедури ліцензування своєї діяльності. У разі гінекологічного кабінету, ця частина підготовки буде займати значну кількість часу і коштів, так як знадобляться дозволи від численних інстанцій. А сама видача вам ліцензії займає до 45 днів, що також потрібно врахувати ще на першому етапі – формуванні бізнес-плану.