Ідеї бізнесу з японії

16

А особливості менталітету японців сильно відрізняються від рис західної людини. І хоча саме звідти прийшли багато відомих брендів і винаходи, а японська електроніка, автомобілі, деякі види їжі користуються популярністю повсюдно, велика кількість ідей ще не прийнято на замітку в європі і росії. А даремно, тому що погляд з «іншого боку» на бізнес рішення може помітно допомогти нам з організацією стартапів. Розберемо кілька цікавих ідей з японським корінням і постараємося зрозуміти, чи зможуть вони прижитися і принести дохід на просторах нашої батьківщини.

Розлучення в японському стилі

Статистика одружень і наступних за ними розлучень часто зустрічається нам в зведеннях доповідей і новин. Але тільки в японії, проблему збільшеного числа пар, охочих закінчити узаконені відносини, вирішили перетворити в прибутковий бізнес.

Як ми знаємо, в сша внутрішні проблеми подружжя покликаний вирішувати особистий психолог, у нас в росії на його місце приходять друзі і родичі, які будуть вислуховувати скарги людини і підтримувати його добрим словом. Але в японії народ сам по собі не багатослівний, на відміну від країн заходу. А поділитися переживаннями хочеться всім. На цьому і будується ідея одного японського бізнесмена на ім’я хірокі тераї, в минулому торговця, а нині – бізнесмена.

Він організував можливість для розлучаються пар вилити всі свої переживання на папір у вигляді газетної статті, або звернення. Більш того, випущена з такими матеріалами газета доставляється заздалегідь обговореним адресатам. Що отримують розлучаються-шанс виплеснути емоції в письмовому жанрі і уникнути довгих жалю і питань з боку. Адже в такій статті можна не просто повідомити про факт розлучення, але описати всю таємницю, причини і процеси, що призвели до цієї події.

Газета може бути вельми прибутковою справою. Так у засновника цього бізнесу клієнт платить близько 140 доларів за сторінку, плюс ще 60, якщо вона з фотографіями. Таким чином, тираж в п’ять десятків примірників вже може принести майже 10 000.

У росії ідея в принципі здійсненна. І пов’язано це не стільки з небажанням вислуховувати нескінченні розради, скільки з взагалі любов’ю нашої людини до»пліток». Швидше за все, при організації, стартап доведеться доповнити, перерахувати можливі цінники і підібрати певну аудиторію, але при правильному підході прибуток не змусить себе чекати.

Засіб боротьби зі спекою

Аномальна спека – явище характерне не тільки для тропічних регіонів планети. Навіть у середній смузі росії літні місяці змушують людей шукати порятунок на пляжах і купувати спліт системи. Перше доступно не всім, адже і влітку доводиться працювати, друге – не кожному по кишені.

В японії проблема навіть ще більш актуальна. І тому, в 2011 році, коли країна зіткнулася з зовсім незвичними температурами, виникла ідея кишенькового засобу, здатного на час захистити від спеки. Мова про охолоджуючому гелі. Випускається він в балончиках. Наноситься на шкіру, або ж на одяг людини.  гелі ise spark або hokkyoku monogatari (що в перекладі означає «казки північного полюса») покриває шкіру тонкою плівкою. На висихання дається всього пара секунд. Підсумок-відчуття прохолоди. Температура речовини порядку-9 градусів. Випускається у вигляді гелю для нанесення на шкірний покрив. Крім цього існують варіанти у вигляді спрею з пульверизатором, для просочення одягу, хусток і рушників («savanna 50 blizzard»). Більш того, інновація так припала до смаку японцям, що стали з’являтися і охолоджуючі одноразові серветки і навіть іграшки, просочені цим засобом. Крім очевидних плюсів, засіб може мати і приємний цитрусовий аромат.

Що стосується реалізації подібної ідеї на території нашої країни, то потрібно враховувати кілька факторів. Так вартість балончика в японії близько 60 доларів за штуку. У нас такий цінник може здатися надмірно дорогим. Хоча покупці все одно знайдуться. Особливо жарким літом. А ось якщо виробництво влаштувати в росії, то ціну вдасться знизити. Але не забувайте про авторські права та патенти. Можливо, права на виробництво або продаж викуплені. Краще заздалегідь отримати всю необхідну інформацію.

Оренда самостійного життя

Традиції японії такі, що дівчата до виходу заміж живуть з батьками під їх опікою. А ось бізнес ідея грунтується на тому, щоб дати можливість молодим дівчатам спробувати самостійне життя ще до вступу в шлюб. Так би мовити, влаштувати собі демо-версію, відчути себе дорослою і зрозуміти, чому ж ще доведеться навчитися.

Першою на проект такого жіночого гуртожитку, де кімната або квартира здавалася дівчині в оренду, виділила гроші компанія pana home, що складається в холдингу panasonic. І крім основної ідеї оренди, в концепцію проекту ліг і екологічний фактор. Так, наприклад, всі меблі, яка йшла в комплекті до орендованого приміщення була виконана за найостаннішими екологічними стандартами виробництва. А комплектувалася квартира всім-від пральної машини, до очищувача повітря. Витрата електрики знижувався завдяки одержуваної від встановлених на даху сонячних батарей енергії. Парковка передбачала користування виключно електровелосипедами для поїздок в магазин або легких прогулянок. А спеціальний калькулятор енергії в такому гуртожитку сприяв тому, щоб вести підрахунок і не витрачати її в порожню. У проекті такого гуртожитку була передбачена можливість відвідування спецкурсів. А так як розрахунок йшов в першу чергу на жінок, то курси були запропоновані кулінарні та косметологічні. Дівчата могли поспілкуватися зі стилістом. А ось відвідування цього своєрідного «навчального закладу» чоловіками було строго під забороною.

Гуртожиток був розрахований всього на 10 місць, а термін оренди становив не більше чотирьох тижнів. Вартість же покладалася в рамках 20 – 25 тисяч. При заповненні всіх місць, прибуток за місяць виходила близько 250 000 рублів. Підрахунок вкладень і доходів давав термін окупності два роки.

Але це вже саме екологічний проект самої компанії. А ось ідея організації орендних кімнат для людей, які бажають спробувати самостійність як початкова бізнес концепція почала втілюватися не тільки в здачі кімнат і квартир дівчатам, а й молодим людям, які готуються до дорослого життя.

Але, якщо така ідея припала до душі багатьом молодим японкам. А заборона на відвідування кімнат чоловічою статтю залишав спокійними їх батьків, то в росії подібна концепція навряд чи знайде великий відгук. Пов’язано це як з особливостями менталітету нашого населення, так і взагалі з орендним бізнесом. Адже знайти кімнату або квартиру в оренду для тимчасового проживання – завдання не зі складних, а розвиток сфери хостелів і міні-готелів вже давно перейшло початкову стадію. Молоді люди обох статей самі шукають фінансові можливості для того, щоб жити незалежно. І що з більшою ймовірністю стане корисним для жителів нашої країни, так це недороге житло в оренду саме для пар. Бо кому, як не їм пробувати на фортецю своє майбутнє життя.

Готелі для покійних

Від оренди кімнати для молодих дівчат перейдемо до більш екзотичної ідеї. Взагалі, все, що пов’язано з бізнесом, заснованим на послугах для пішли від нас родичів, вже поступово проникає на всі ринки. І мова зараз не про прості ритуальні послуги. На просторах пропозицій можна зустріти навіть труни для домашніх тварин. Тому дивуватися такій ідеї як готель для померлих, вже не доводиться. Але давайте розберемося, як такий бізнес взагалі міг з’явитися.

Ідея прийшла з японії. Справа в тому, що на островах питання з перенаселенням як ніколи актуальне. Підступає і висока смертність літнього населення. І, як це не сумно, але крематорії не завжди справляються з навантаженням. А громадянам доводиться вирішувати, де ж тримати тіло померлого до його похорону.

Ось тут і приходить актуальність подібних готелів. Такі заклади ведуть прийом 24 години на добу. Номери надаються звичайні, з мінімум необхідностей. Без прикрас. Хіба що дозволяються квіткові горщики. Все просто і непомітно.

Знову ж таки, для росії, незважаючи на великий рівень смертності і нестабільну демографічну складову, подібні «номери для покійних» навряд чи стануть необхідністю. Тим більше потрібно враховувати відмінність релігій наших громадян. За традиціями деяких з них, тіло померлого ховається в той же день.

Взуття, яке дихає

У країні висхідного сонця культура робочого процесу має набагато більший вплив, ніж у нас. Так, одна з її складових-дрес-код, встановлений практично кожною компанією. І в більшості випадків має на увазі закрите взуття. Неважливо, яка при цьому погода стоїть на вулиці, але в сандалях ви прийти ніяк не зможете. На допомогу страждаючим офісним службовцям, які працюють цілими днями в задушливих приміщеннях, прийшли виробники взуття.

Так, була випущена інноваційна марка взуттяHydro-tech. Вона дозволяла комфортно відчувати себе протягом усього дня, тому що ступня в ній не потіла.

Потрібно зауважити, що не тільки японські фірми задумалися про зручне взуття для людей, волею-неволею зобов’язаних носити сувору форму завжди. Так, можливо вам зустрічалася і італійська марка geox. Але саме японцям вдалося випустити свій екземпляр за прийнятною ціною. У італійців взуття вийшла значно дорожче.

Секрет фірми полягав у доступі повітря і його циркуляції в черевиках за рахунок невеликих вентиляційних отворах, які як павутина обплутували багатошарову підошву. Також в комплекті йшла устілка з антибактеріальним покриттям і ортопедичними функціями.

Однак, подібна взуття підходила тільки лише для сухої погоди і рівній поверхні. На жаль, але процес розробки поки не вийшов на той рівень, коли в таких черевиках з’явилася б захист від попадання гравію або піску і інші дрібні частинки, які порушать можливості циркуляції. Але ось як варіант саме офісного носіння, взуття підходила просто ідеально.

Вартість пари туфель варіювалася. Середній цінник становив близько 2300 рублів.

Російський ринок подібним товаром не насичений. Однак певну аудиторію дихаюча взуття безумовно знайде. Набагато більшій кількості офісних співробітників сподобається носити дихаюче взуття саме такої конструкції, а не з перфорацією на поверхні носка.

Безкоштовний ксерокс

Ідея безкоштовного ксерокопіювання або роздруківки проста. Умова надання друкованих послуг даром-реклама. Тобто, якщо ви погоджуйтеся на те, що на зворотному боці, роздрукованої для вас інформації, буде знаходитися рекламне оголошення, то не платіть за послугу. Виходить, що послуги копі-центру будуть оплачуватися рекламодавцями. За ідеєю, від клієнтів, які бажають безкоштовно роздрукувати або зробити копію, не буде відбою. Особливо, якщо заснувати подібне агентство поблизу університету (як відомо, серед студентів – друк і копіювання – одна з найпопулярніших послуг). Або ж в торговому центрі, де рекламодавцями для вас можуть бути сусідні відділи.

Однак, не все що добре для японців, добре і для росіян. Безсумнівно, закладена в підкірці тяга до халяви забезпечить вам постійний приплив клієнтів. Але ось навряд чи таким же потоком будуть литися рекламодавці. Так як у такого роду реклами досить низька ефективність. А основна аудиторія підходить далеко не для будь-якого продукту.

Тому, перш ніж починати подібний проект, потрібно приділити підвищену увагу тому, хто буде розміщений на рекламній площі і чи буде реклама знаходити відгук у ваших відвідувачів. Наприклад, реклама молодіжного одягу явно буде ефективніше, ніж реклама антикваріату. Краще витратити в цьому випадку більше часу і грошей на точний бізнес-план, ніж втрачати гроші на неефективному, хоч і цікавому бізнесі.

3d маски

Мова про дійсно якісні вироби, а не бутафорському гримі для найближчої вечірці з нагоди хеллоуїна. Для виготовлення такого виробу вимагає задіяти спочатку 3d сканер, а потім і 3d принтер. Зате, в результаті ви отримаєте маску, яку після надягання не відрізниш від справжнього особи. Але і ціна такого виробу відлякає багатьох. 4000 доларів за маску.

У росії також вже існують екземпляри подібних масок. Ціна значно нижче. Але і якість також гірше. Тому подібну ідею, якщо і реалізовувати у нас в країні, то попередньо спантеличившись пошуком вірного співвідношення ціни і якості.

Ресторан у в’язниці

Точніше буде назвати цю ідею ресторан в тюремному стилі. І мова про заклади, що пропонують своїм відвідувачам меню, в яке включається те, чим годують ув’язнених в японських в’язницях. Ідея має місце бути, тому що в японії це недорога, але ситна їжа. А проблем зі створенням специфічного антуражу тюремних їдалень у грамотного ресторатора не виникне.

Однак навряд чи в росії буде велика кількість бажаючих з’їсти те, чим годують в наших «не настільки віддалених місцях». Але ось зовнішню сторону ідеї можна цілком собі втілити. Мова про дизайн вашого кафе або ресторану, але ні в якому разі не про якість їжі.

Ідей для організації бізнесу дуже багато. Як прийшли до нас з країни висхідного сонця, так і народилися в росії. Не бійтеся їх брати, допрацьовувати і навіть реалізовувати. Але головне, завжди спочатку прораховуйте все досконально. Всі витрати і прибуток. Всю цільову аудиторію і шляхи розвитку. Будуйте бізнес плани і реалізуйте себе. Ідей вистачить на всіх.