Ідея бізнесу: організація консервного цеху

14

Перед тим, як почнемо

Найперший етап в організації консервного цеху – вивчення технології та аналіз роботи конкурентів у вашому регіоні. Основна маса потенційних покупців проживає у великих містах. Розраховувати на високий попит в маленьких населених пунктах не можна.
Після цього слід почати пошук постачальників сировини і укладати попередні договори. Найвигідніше закуповувати фрукти і овочі і великих фермерських господарств. Хоча, існує поширена практика скупки врожаю у селянських господарств через виїзні пункти. Якщо ви твердо вирішили почати організацію виробництва овочевої та фруктової консервації, маєте чіткі плани щодо обсягів різних видів продукції, варто домовитися з фермерськими господарствами про попередні обсяги закупівель різних видів сировини. Ваші постачальники зможуть розрахувати, на які види сільськогосподарської продукції слід зробити упор в наступному сезоні.
Відмінний варіант-початок роботи підприємства в сезон збору врожаю. Перші ягоди можна закуповувати з середини липня. Для того, щоб встигнути використовувати цей період по максимуму, важливо скласти чіткий бізнес-план і продумати запасні варіанти в разі зриву термінів відкриття виробництва. Наприклад, можна спочатку встановити лінію по заморожуванню фруктів і овочів.

Ідея бізнесу: організація консервного цеху

Основні ризики

Пробитися на великі оптові ринки майже неможливо. Це пов’язано з високою конкуренцією між великими торговими марками. Це слід враховувати в процесі розробки маркетингової стратегії.
Значні ризики пов’язані і з погодними умовами. Від врожаю залежать закупівельні ціни на сировину і собівартість вашої продукції.

Ідея бізнесу: організація консервного цеху

Розташування

Експерти рекомендують шукати приміщення для організації бізнесу в максимальній близькості до постачальників сировини. Значить, слід орендувати приміщення в районному центрі або невеликому містечку. Таке місце розташування вигідно і в плані вартості оренди. Заробітна плата в невеликих населених пунктах не нижче, ніж в мегаполісі. Транспортні витрати на доставку готової продукції з лишком перекриваються за рахунок цих факторів.
Площа виробничого цеху повинна становити не менше 120 м2. Також необхідно орендувати овочесховища для створення запасу, достатнього, щоб забезпечити роботу виробництва в зимовий і весняний період до появи нового врожаю. Складські приміщення для зберігання готової продукції повинні мати мінімальну площу 100 м2. Склад для зберігання сировини, необхідного для роботи 1-2 змін.
Для підвищення рентабельності рекомендується облаштувати камери для заморозки і зберігання заморожених ягід. Навіть при обмеженому стартовому капіталі дуже бажано знайти додаткові кошти для їх облаштування. У період активного збору врожаю і низьких цін на певний вид сировини ваші потужності можуть не справлятися з його переробкою. Заморожування дозволяє працювати в нормальному режимі і зберігати сировину в належному вигляді. Додатковий аргумент-можливість заробляти на заморожених фруктах і овочах. Приклад: оптова ціна 1 кг кукурудзяних зерен під час збору врожаю – 20 рублів, взимку ви зможете продавати їх в замороженому вигляді за 100 рублів. Навіть при додаткових витратах на електроенергію наявність додаткових площ для заморозки і зберігання цього виду продукції дуже вигідно.
Слід заздалегідь дізнатися вимоги пожежної охорони і сес. Для харчової промисловості складені чіткі нормативи, їх необхідно враховувати ще в процесі пошуку приміщення. У багатьох випадках підприємці бачать вигоду в будівництві нових швидко зводяться будівель.

Ідея бізнесу: організація консервного цеху

Обладнання

Для ефективної роботи і швидкого старту важливо придбати виробничі лінії, що забезпечують виготовлення максимально широкого асортименту. Ви можете збирати обладнання по частинах або придбати універсальну лінію. Приклад-комплекс від українського виробника інагро. Вона призначена для виробництва широкого спектру консервованої продукції:

  • салати, овочі різані і фаршировані, ікра, вінегрети.
  • томатна паста і соуси.
  • овочеві та фруктові пюре.
  • обідні страви з м’яса і овочів.
  • розігріваються напівфабрикати.
  • всі види смуссі.
  • в’ялені томати.
  • цукати.
  • соуси, кетчупи і гірчиця.

Фасувальна лінія дозволяє упаковувати консерви в тару від 0,06 до 10 кг/л. Види тари:

  • пластикові лотки і стаканчики.
  • скляні кришки з кришкою твіст-офф.
  • скляні пляшки пет і срр.
  • вертикальні пакети дой-пак, реторт, бег ін бокс.

Технічні характеристики:

Площа приміщення – 120 м2.
Продуктивність — від 100 до 500 кг/год.
Потужність-30-70 квт / год.
Споживання води – 0,3-1 м3/ч.
Злив води-0,5 м3 / год.
Обслуговуючий персонал-8-16 осіб.
Вартість такого комплексу становить 3 300 000 рублів. На доставку і установку варто запланувати ще не менше 200 000 рублів.
На придбання хоча б одного автомобіля, тари для транспортування готової продукції, мінімального комплекту інвентарю доведеться вкласти не менше 600 000 рублів.

Ідея бізнесу: організація консервного цеху

Кадри

Найголовніша людина на виробництві – технолог. Він контролює всі процеси і стежить за дотриманням технології. Для обслуговування комплексу інагро потрібно 8-16 чоловік в залежності від обраних обсягів виробництва. Також, вам знадобляться працівники на склад. Їх число залежить від пори року. Влітку і восени, під час активної закупівлі та переробки сировини доведеться наймати сезонних робітників. Взимку і навесні настільки численний штат не потрібен.
Окремо варто поговорити про маркетинговому відділі. Пошук нових покупців повинен бути дуже активним. Багато підприємств відкривають власні представництва у великих містах. На старті, коли нове підприємство відчуває постійний дефіцит коштів, все ж необхідно запросити хоча б одного досвідченого фахівця по роботі з клієнтами.

Ідея бізнесу: організація консервного цеху

Документи та ліцензії

Розмір стартового капіталу і складність організації бізнесу з виробництва консервації передбачає реєстрацію юридичної особи. Схема отримання дозволів стандартна, але як і для будь-якого іншого напрямку харчової промисловості, пов’язана з цілим рядом нюансів і труднощів. Кращий варіант-оформити договір на довгострокову співпрацю з юридичною фірмою, що спеціалізується на роботі з цією галуззю. Надалі, вам також знадобляться її послуги.
Виробництво консервованих овочів і фруктів не підлягає обов’язковому ліцензуванню. Але без оформлення сертифікатів вам не обійтися. Для цього необхідні сертифікати від постачальників. На вашому підприємстві повинна працювати міні-лабораторія, яка визначає якість сировини і здійснює контроль якості продукції. Для отримання сертифікатів потрібні висновки сес та інших контролюючих органів. Також необхідно розробити і зареєструвати ту і ти виробництва.

Ідея бізнесу: організація консервного цеху

Маркетинг

Щоб пробитися на великі оптові ринки, багато підприємств пропонують свою продукцію великим торговим компаніям за нижчою ціною і передають право реалізовувати її під торговою маркою клієнта. Вигода-гарантія реалізації та надійні канали збуту.
Другий варіант-активна популяризація бренду через створення власної маркетингової мережі. Невеликі магазинчики, місцеві ринки, активна робота з потенційними покупцями через мережу інтернет.

Ідея бізнесу: організація консервного цеху

Рентабельність

Точні прогнози для цього бізнесу робити вкрай складно. При грамотній організації, 70% завантаженні і активно маркетинговій політиці можна повернути стартові вкладення буквально протягом першого року роботи.

Ідея бізнесу: організація консервного цеху

Резюме

Організація консервного цеху зажадає значних капіталовкладень. Але цей напрямок відрізняється високою рентабельністю і є дуже перспективним.