Ідея бізнесу: виготовлення та продаж шаурми

19

Перед тим, як почнемо

Вивчіть попит і ситуацію з конкурентами. Це дозволить предметно підійти до вибору обладнання та розташування точки. Бізнес-план повинен включати види шаурми, які ви будете пропонувати покупцям. Почати пошук надійних постачальників слід до оформлення документів і покупки обладнання.

Ідея бізнесу: виготовлення та продаж шаурми

Основні ризики

Найбільші труднощі, з якими стикаються новачки, пов’язані з неправильною оцінкою продуктивності точки і купівельного попиту. Дуже важливо визначити мінімальні обсяги виробництва і продажів шаурми і саме їх вносити в розрахунок запланованої прибутковості. Такий підхід дозволяє більш раціонально планувати поточні витрати і активніше працювати над рекламою бізнесу.
Важливо дотримуватися технологію приготування шаурми і супутніх страв. Штрафи від контролюючих органів-відчутні, але не найстрашніші наслідки. Бажання знизити собівартість за рахунок економії дорогих інгредієнтів або недобросовісність співробітників моментально позначаються на репутації точки. Шанси повернути розчарованих покупців близькі до нуля.
Відкриваючи бізнес з виготовлення та продажу шаурми, підприємець планує собівартість, грунтуючись на певних цінах постачальників інгредієнтів. Зростання цін на сировину також є суттєвим ризиком. Вихід-ретельний вибір постачальників і укладення договорів, в яких обумовлюються питання цін і їх зміни.
Експерти рекомендують починаючому підприємцю створити резерв (близько 150 000 рублів). Він допоможе протриматися близько 2-х місяців. За такий період можна вирішити виниклі проблеми і вийти на нормальний рівень рентабельності.

Ідея бізнесу: виготовлення та продаж шаурми

Місце розташування

Обов’язкова умова – велика прохідність людей. Підійдуть будь-які місця в значній віддалі від аналогічних точок, торгових центрів і закладів громадського харчування. Можна розглядати місця біля зупинок метро та інших видів громадського транспорту, великих навчальних закладів, ділові квартали. У мегаполісах є сенс розташуватися в передмісті, біля жвавої траси або на перехресті.

Ідея бізнесу: виготовлення та продаж шаурми

Технологія

Класична шаурма-це арабська коржик, начинена смаженим м’ясом, свіжими овочами, соусами і приправами. У росії замість коржа використовується тонкий лаваш. Цілі шматки м’яса для шаурми підсмажуються на спеціальних грилях – вертикальний стрижень з вирізкою обертається навколо своєї осі біля джерел тепла. У міру приготування з шматка м’яса відрізаються тонкі шматочки. У начинку для шаурми може додаватися сир або смажену картоплю.
Нарізане тонкими шматочками м’ясо викладається на лаваш, додаються свіжі або мариновані овочі, зелень. Все це поливається соусами, після чого лаваш загортається.

Ідея бізнесу: виготовлення та продаж шаурми

Обладнання

Найважливіше придбання для приготування смачної шаурми – спеціальний гриль. Типова схема-шафа з нержавіючої сталі, піддон, нагрівальні елементи і відбивачі, знімні шампура. Є газові та електричні апарати.

  1. газові працюють від балона зі зрідженим газом. Для вуличної торгівлі цей варіант підходить краще оскільки дозволяє працювати без підключення до електропостачання. Зріджений газ набагато дешевше, використання таких грилів знижує витрати.
  2. в електричному грилі м’ясо смажиться за рахунок роботи електронагрівачів, що утворюють інфрачервоне випромінювання. Ці апарати вважаються більш сучасними, але багато кухарів вважають, що м’ясо в них виходить пересмаженим і занадто сухим.

Вибираючи гриль, слід враховувати його потужність. В середньому, цей показник становить 5 квт. Мінімальна потужність — 3 квт брати не варто.
Наступний важливий параметр-місткість. Вона вибирається в залежності від запланованих обсягів продажів. Грилі можуть мати місткість від 10-и кг м’яса. Як правило, вистачає обсягу на 20-30 кг.
Кількість шампурів також важливий момент. Від цього показника залежить асортимент — ви зможете одночасно пропонувати шаурму зі свининою, бараниною, яловичиною. Велика кількість шампурів дозволяє глибше прожарювати м’ясо.
Для обсмажування курячого м’яса гриль не підходить, для нього слід купити жарочную поверхню.
Найдешевше обладнання пропонують китайські виробники, але високою продуктивність відрізняються лише деякі моделі. Вітчизняні грилі коштують приблизно в півтора рази дешевше європейських апаратів з аналогічною продуктивністю.
Середня ціна газового гриля, на якому можна приготувати 10 кг м’яса за годину, становить близько 11 000 рублів. Апарат продуктивністю 20 кг м’яса коштує близько 23 000 рублів.
Електричний гриль, на якому можна готувати 20-30 кг м’яса на годину, коштує 21 000-25 000 рублів.
Холодильна камера для зберігання продуктів коштує близько 10 000 рублів. Якщо кошти дозволяють, можна купити холодильний стіл зі спеціальними ємностями для нарізки. З цими столами дуже зручно працювати, час приготування скорочується значно. Середня ціна холодильного столу — 50 000 рублів.
Навряд чи вийти обійтися без промислової овочерізки. Апарат продуктивністю 300 кг на годину коштує близько 30 000 рублів.
Для змішування соусів потрібен промисловий блендер. Як правило, досить апарату на 2 літри. Середня ціна — 5 000 рублів.

Ідея бізнесу: виготовлення та продаж шаурми

Кадри

Для роботи в одній невеликій точці досить 2-х кухарів. Розширення штату виправдано при великих обсягах продажів і позмінній роботі. Займатися організацією поставки інгредієнтів може власник. Ведення фінансової звітності можна доручити бухгалтеру з частковою зайнятістю.

Ідея бізнесу: виготовлення та продаж шаурми

Документи та ліцензії

Для торгівлі шаурмою найкращим варіантом реєстрації є іп. Якщо в планах активне розширення мережі, бажано вибирати тов. Після цього купується касовий апарат, який слід поставити на облік. Обслуговуванням апарату займаються спеціалізовані фірми, з однією з них потрібно укласти договір. Перед відкриттям точки підприємцю необхідно отримати дозвільні документи від держкомстату.
Контролюючі органи перевіряють наявність документів, що стосуються приміщення-свідоцтво про право власності або договір оренди. Незалежно від виду торгівлі, необхідно висновок від сес, вимога цієї організації слід дізнатися заздалегідь. Також, дозвіл на здійснення торгівлі повинен дати пожежний нагляд.
Для стаціонарної точки, яка розташовується в окремій будівлі, необхідний паспорт бті. Також, необхідно укласти договори з комунальними службами: вивезення сміття, водопостачання, енергопостачання, опалення.
Якщо в приготуванні шаурми використовується газове обладнання, потрібно пройти процедуру огляду газової інспекції, зареєструвати в ній свою точку та обладнання. У міській адміністрації слід оформити дозвіл на розміщення зовнішньої реклами.
Пакет необхідних документів і дозволів може змінюватися в залежності від місцевих умов.

Ідея бізнесу: виготовлення та продаж шаурми

Прибутковість

Середня собівартість однієї шаурми – 40 рублів. Мінімальна роздрібна ціна — 70 рублів. Залежно від міста, в якому працює точка, і інгредієнтів, середня ціна однієї порції – 100-150 рублів. Навіть при продажу 100 порцій в день місячна виручка становить більше 200 000 рублів. Після відрахувань поточних витрат мінімальна чистий прибуток — 40 000 рублів.

Ідея бізнесу: виготовлення та продаж шаурми

Маркетинг

Найефективніший рекламні прийоми – висока якість, широкий асортимент і зразковий сервіс. Чутка дуже швидко рознесе звістку про вашу точку. Яскрава вивіска і апетитні запахи змусять перехожих хоча б підійти і поцікавитися вашими пропозиціями і цінами.
Пропонуйте супутні товари: напої, салати, картоплю фрі, піцу. Влаштовуйте цікаві акції.
Створіть унікальний логотип і замовте фірмові упаковки. Цей прийом безвідмовно працює на популяризацію бренду.

Ідея бізнесу: виготовлення та продаж шаурми

Резюме

Виготовлення та продаж шаурми – високорентабельний бізнес. Правильний вибір розташування і висока якість дозволять вийти на окупність протягом 6-8 місяців.