Ідея бізнесу: як організувати бізнес з прокату одягу

18

Перш ніж почати

Вивчіть попит на послуги прокату одягу у своєму місті. Можна орієнтуватися на місцеві інформаційні ресурси, соціальні мережі, коло знайомих. Дізнайтеся, чи є у вас конкуренти – це порівняно нова послуга, і особливих проблем в цьому плані бути не повинно.
Продумайте варіанти надання додаткових послуг, як можна заощадити на покупці обладнання, вечірніх нарядів і костюмів. На основі цих даних складіть бізнес-план.

Основні ризики

Сезонність-важливий фактор, але при наявності великого асортименту одягу та аксесуарів різних напрямків проблема нівелюється.
У сша і європі прокат вечірніх нарядів є буденною річчю. У росії ця послуга користується популярністю у великих містах, але значна частина населення поки відноситься до неї з деяким упередженням. Абсолютно протилежна ситуація спостерігається по відношенню до карнавальних костюмів. Це варто враховувати, формуючи асортимент салону.
Ризик неповернення або псування одягу також присутній. Але правильно складений договір зведе його до мінімуму.

Розташування

Незважаючи на високу вартість оренди, ідеальні приміщення для салону прокату знаходяться в центрі міста. Шукайте можливість розташуватися біля дорогих магазинів одягу, що пропонують продукцію дорогих брендів. Приміщення в торгових або розважальних центрах також стануть вдалим вибором. Слід дізнатися про наявність вільних площ на пішохідних і торгових вулицях.
Мінімальна площа для салону прокату становить 20 м2. Приміщення повинно розділятися на кілька зон:
— зал для відвідувачів.
— склад для зберігання речей.
— примірювальний.
— майстерня з пошиття та ремонту одягу.
— приміщення для персоналу.
Важливий момент-хороше освітлення і наявність великих вітрин.

Обладнання

Зал для відвідувачів слід оснастити великими дзеркалами і зручним куточком для очікування. Найефектніші наряди бажано демонструвати на манекенах. Стелажі з вішалками можна встановити по периметру приміщення. Для аксесуарів рекомендується закупити скляні вітрини, що закриваються на замок. Окремо розташовуються стелажі з взуттям.
Швейна машинка і оверлок необхідні для підгонки одягу під розміри клієнтів. Маючи в своєму розпорядженні швейним обладнанням, ви зможете шити костюми та вечірні вбрання самостійно, надавати додаткові послуги з ремонту одягу.

Кадри

Якщо власник салону не має досвіду роботи в цьому напрямку, необхідно найняти менеджера. Цей співробітник повинен розбиратися в специфіці роботи, мати достатню кваліфікацію для закупівлі товарів.
Для роботи з клієнтами потрібно два продавця-консультанта, які зможуть виходити позмінно. Якщо ви плануєте надавати послуги з підгону і пошиття одягу, потрібна хоча б одна досвідчена швачка. Також, знадобляться праски, прасувальна дошка і комплект засобів по догляду за одягом.
Капітал для придбання мінімального комплекту обладнання становить 200 000-250 000 рублів.
Після кожного замовлення речі необхідно прати. Цю частину краще довірити на основі аутсорсингової угоди фірмі, що спеціалізується на хімчистці і ручному пранні дорогих речей.
Ведення фінансової звітності можна довірити бухгалтеру з частковою зайнятістю.

Документи та ліцензії

Для прокату одягу в якості форми реєстрації можна вибрати іп або тов.
— іп слід оформляти, якщо прокат організовує один власник. Система оподаткування-патентна.
— тов підходить для групи співвласників. Система оподаткування-виплата певного відсотка від чистого доходу.
Для прокату підходить код квед 71.40.9. Він охоплює прокат всіх груп товарів, які можуть бути в подібному салоні. Вибираючи напрямки діяльності, ви можете поєднати надання послуг з прокату з продажем одягу та супутніх товарів.
Другий крок-замовлення печаток та бланків договорів. Відносини салону з прокату повинні грунтуватися на укладенні договору з чітким описом відповідальності обох сторін.
Наявність найманих працівників має на увазі постановку фірми на облік в пенсійному фонді і співпрацю зі службою зайнятості та іншими позабюджетними організаціями.
До початку ремонту слід уточнити вимоги і норми пожежної інспекції та сес. Висновок цих служб також необхідно в процесі організації діяльності салону.

Асортимент

Власники успішних бізнесів з прокату одягу рекомендують формувати початковий асортимент з урахуванням сезону.
Якщо ви відкриваєтеся навесні, зробіть упор на вечірні сукні – попереду шкільні випускні. Період весіль при наявності в салоні нарядів і аксесуарів для нареченої і нареченого також принесе значний прибуток. Велика частина вечірніх нарядів повинна відповідати ходовим розмірам і підходити для стандартних фігур.
Починаєте роботу восени-запасайтеся новорічними костюмами, хоча вечірні вбрання в цей період також залишаються актуальними.
Заощадити на формуванні асортименту можна декількома способами:

  1. вивчіть каталоги виробників на предмет розпродажів неліквідів. Різниця у вартості може становити 40-60%.
  2. модні бутіки, магазини стокового одягу часто пропонують сезонні знижки.
  3. придбання вечірніх нарядів у приватних осіб. Шикарне плаття, яке одягалося 1-2 рази, можна купити за половину вартості.
  4. регулярно вивчайте асортимент речових ринків. Шикарні речі можна купити за собівартістю через незначний брак або нестандартного розміру. Досвідчена швачка може змінити неліквідне плаття до невпізнання і створити з нього чудовий наряд.
  5. шукайте для співпраці молодих і поки невідомих модельєрів. Вони будуть надавати свої творіння за доступною ціною, отримуючи натомість рекламу і нових клієнтів.

Економити на якості матеріалів не варто, оскільки товарний вигляд таких речей втрачається занадто швидко. Середній термін служби одного костюма становить 3 роки, вечірньої сукні – 2 роки.
Загалом, для формування початкового асортименту слід приготувати близько 500 000 рублів.

Маркетинг

Дорога реклама в змі для бізнесу з прокату не підходить. Більший ефект дає розклеювання в людних місцях друкованих оголошень з координатами салону. Слідкуйте за культурним життям свого міста. Якщо біля кожної афіші або реклами майбутнього розважального заходу буде висіти ваш буклет з пропозиціями з оренди вечірніх нарядів або карнавальних костюмів, постійний приплив клієнтів буде забезпечений.
Контактуйте з адміністраціями навчальних закладів — для проведення заходів костюми потрібні регулярно. Укладіть партнерські угоди з фотографами, організаторами торжества і розважальними закладами.
Створіть сайт салону з можливістю замовляти одяг в режимі онлайн. Розміщуйте на сайті фотографії речей, інформуйте громадськість про поповнення колекції та знижки.

Прибутковість

Вартість прокату багато в чому залежить від купівельної спроможності місцевого населення і цінової політики конкурентів. Як правило, вартість прокату на добу становить 25-30% від ціни речі, для дорогого вечірнього вбрання – 40-50%. Дитячі новорічні костюми повністю окупаються на один сезон свят. Кошти, вкладені в покупку і утримання вечірнього вбрання, повертаються після 3-4 замовлень.
Рентабельність бізнесу з прокату одягу коливається в межах 30-35%.

Резюме

Бізнес з прокату одягу – прибутковий і перспективний напрямок. Успіх забезпечать широкий асортимент і активний маркетинг.