Ідея бізнесу: як відкрити барбершоп

20

У другій половині двадцятого століття індустрію краси захопили жінки. Манікюр, педикюр, епіляція, стрижка і фарбування волосся – більшість іміджевих послуг орієнтоване на представниць прекрасної статі. Домогосподарки перетворилися в емансипованих жінок, стали активно працювати, виходити «в люди», і, як наслідок, набагато ретельніше стежити за своєю зовнішністю.
Куди подітися справжньому чоловікові в століття повсюдного гламуру і лакшері? у vip-салон, основною клієнтурою якого є світські левиці на»лабутенах»? у сімейну перукарню, де для чоловіків виділено одне-два крісла в загальному залі, а майстер-універсал володіє технікою двох-трьох базових чоловічих стрижок? де підкреслити свою сувору красу, якщо сама атмосфера в салонах просякнута жіночністю-від рекламних постерах на стінах до музичного фону і кольору меблів?
Барбершоп-це відродження традицій старої доброї «чоловічої перукарні», що йдуть корінням в той час, коли чоловічі майстри – цирульники і брадобреи – були набагато більш затребувані, ніж майстри для жінок. Це-особливий стиль, в корн е відрізняється від жіночих залів. Тут панує дух істинної маскулінності: чоловічі запахи-міцного одеколону і піни для гоління, чоловічі приналежності – помазки з натуральної щетини і, звичайно, небезпечні бритви, чоловічий інтер’єр – лаконічний, напіввійськовий, без надмірностей і непотрібних аксесуарів. По телевізору тут — не обридлі» мильні опери», а спортивні канали.
Таких «острівців мужності» в російських містах поки небагато. У москві і санкт-петербурзі популярність барбершопів стрімко зростає, проте в цілому по країні дана ніша поки що практично вільна. Тому при грамотному маркетингу і хорошій якості пропонованих послуг перукарня для справжніх чоловіків може стати високорентабельним проектом.

Перш ніж почати

Концепція барбершопа, як було сказано вище, передбачає простоту і лаконічність. Потрапляючи сюди, клієнт відразу повинен відчувати, що головний герой і очікуваний гість тут саме він, а не жінки середніх років з фольгою на волоссі або гламурні дівиці. Відповідний настрій повинен створюватися з порога, тобто з зони очікування, і тривати в перукарському залі. Загальний стиль інтер’єру зрозумілий, однак це не означає, що в даному випадку немає простору для фантазії. Одні власники барбершопів вибирають «гаражний стиль», інші оформляють заклад в стилі дореволюційних цирюлен, коли відвідування брадобрея було привілеєм заможних панів, треті орієнтуються на молодіжні субкультури (найвідоміша з яких – хіпстери, що славляться своєю любов’ю до доглянутих бород).
Якщо з фантазією у вас все в порядку – продумуйте деталі оформлення салону самостійно. Якщо не відчуваєте в собі впевненості-має сенс замовити дизайн-проект, де будуть детально прописані всі нюанси – від будматеріалів, необхідних для ремонту, до кольору крісел. Цінник на послуги дизайнера інтер’єру починається з 1 500 рублів за квадратний метр – таким чином, проект салону площею в 60 квадратних метрів обійдеться вам в 90 000 рублів. Такі витрати виправдані в тому випадку, якщо ви збираєтеся відкрити не відносно демократичний барбершоп, а салон, розрахований на заможних клієнтів, однаково прискіпливих і до оформлення закладу, і до якостей послуг, що надаються.

Ідея бізнесу: як відкрити барбершоп

Документи та ліцензії

Як і у випадку з будь-яким салоном краси, реєструвати барбершоп має сенс у формі іп або тов. Індивідуальне підприємництво відрізняється менш суворими вимогами до ведення звітності і більш простий і дешевої процедурою реєстрації (квитанція про оплату держмита в 800 рублів, заява за формою р21001 і паспорт). Для реєстрації юридичної особи крім оплати держмита (4 000 рублів) потрібні також рішення про створення тов і статут товариства, установчі документи і заяву зразка р1101. Юридична особа у формі тов має право користуватися спрощеною системою оподаткування (15% від операційного прибутку або 6% від загальних доходів).
Приміщення барбершопа також має пройти перевірку росспоживнагляду та пожежної охорони для отримання ліцензії на відкриття.

Ідея бізнесу: як відкрити барбершоп

Розташування

Незважаючи на зростаючу популярність, контингент у «чоловічих салонів» відносно обмежений. По-перше, це люди з достатком не нижче середнього, оскільки середній чек в барбершопах (близько 1200 рублів за стрижку або 500 рублів за оформлення бороди) на порядок перевищує суму, яку чоловіки зазвичай залишають в універсальних перукарень. По-друге, клієнти барбершопів відрізняються певним почуттям стилю — » чіткі пацани » зі спальних районів навряд чи стануть постійними відвідувачами вашого закладу.
Усереднений портрет відвідувача барбершопа-це прогресивний молодий чоловік років 20-35-ти. Виходячи з цього, і потрібно підбирати локацію для відкриття бізнесу. Для старту варто зробити ставку на центральні райони і жваві вулиці з досить високою прохідністю, найкраще – недалеко від популярних молодіжних закладів та інших «місць сили». Якщо бізнес стане прибутковим, а торговий знак – впізнаваним, то можна буде відкрити філії в більш віддалених районах.
Орендна ставка за квадратний метр – приблизно 40 000 рублів на місяць (в мегаполісах ця цифра, зрозуміло, може бути набагато вище – від 80 тисяч, а в невеликих містах, навпаки, прагне до зменшення). Середній салон на два-три робочих місця з невеликою зоною очікування займає площу близько 30 квадратних метрів, більш просторий на п’ять робочих місць – в районі 60 квадратів.

Ідея бізнесу: як відкрити барбершоп

Обладнання

Список обладнання для барбершопа, в принципі, мало чим відрізняється від аналогічного списку, необхідного для будь-якого іншого салону краси. Так, вам буду необхідна стійка адміністратора, комплекти для робочих місць (крісло для клієнта, стіл, дзеркало і мийка), меблі для зони очікування, шафи для інвентарю, стелажі, вітрини, додаткові пристрої (телевізор і\або музичний програвач, кулери для води, освітлювальні прилади і т.д.). Специфіка тут виражається в дизайні-робоче місце повинно бути гранично ергономічним і лаконічним, а меблі – простий, але добротної, з розрахунком на те, що справжній чоловік завжди віддасть перевагу комфорт і якість зовнішньому клаптя.
Дуже усереднена ціна оформлення одного робочого місця становить приблизно 300 000 рублів. Додаткових витрат зажадають ремонт приміщення і проведення каналізації до робочих місць (приблизно 200 000 і 50 000 рублів відповідно). Заощадити можна, купуючи меблі маловідомих фірм (або зовсім купуючи стару салонну меблі в хорошому стані, що при певному дизайні інтер’єру навіть додасть вашому закладу брутального шарму). Ще одним способом скоротити початкові капіталовкладення може стати відмова від покупки готових елементів і самостійне їх зведення – так, вартість покупки стійки адміністратора в три рази перевищує вартість її виготовлення з підручних матеріалів.
Що стосується набору інструментів і витратних матеріалів, то головною його родзинкою є, зрозуміло, небезпечні бритви. Небезпечна бритва і помазок – це, по суті, альфа і омега дореволюційної цирульні, символ справжнього чоловічого перукарського мистецтва. Гоління таким пристосуванням — це не механічна процедура, а жива дія, яка доставляє цінителям естетичну і тактильну насолоду.

Ідея бізнесу: як відкрити барбершоп

Кадри

Так як барбершоп є спеціалізованим закладом, ваші майстри повинні володіти досить високою кваліфікацією саме в області чоловічих зачісок і мати в арсеналі своїх послуг пару десятків модних і класичних фасонів стрижки, кілька варіантів оформлення порід і, як хороший бонус (а для деяких салонів – і визначальна умова) – вміння працювати небезпечною бритвою. Крім кваліфікації майстра, варто також звертати увагу на його стиль роботи з клієнтами (вміння підтримати цікаву бесіду вітається, проте зайва нав’язливість явно недозволена), підтримання гігієни на робочому місці і навіть зовнішній вигляд – надто метросексуальний перукар з укладанням і в яскравого одягу не буде вписуватися в загальну концепцію території, вільної від жінок.
Традиційна система оплати праці передбачає оплату відсотка загального чека-в середньому майстер отримує від 25% до 50% від замовлення в залежності від своєї кваліфікації. Якщо знайти спеціалізованих майстрів не виходить (чи ні бажання платити їм більш високий відсоток від загальної суми наданих послуг – фахівці з великим досвідом роботи і високим рівнем іноді беруть навіть більше 50% від кожного чека), тобто варіант приймати в свою команду початківців перукарів і в короткі терміни навчити їх специфіці чоловічого мистецтва краси. Здібні майстри зазвичай осягають ази брадобрейског справи за період відДвох тижнів до місяця.
Крім майстрів закладу будуть потрібні також бухгалтер для ведення звітності та прибиральниця для підтримки потрібного рівня чистоти. Однак не потрібно поспішати включати дані ставки в штат — доцільніше буде вивести їх на аутсорсинг. Не обов’язково наймати окрему людину і для виконання обов’язків адміністратора-місце за стійкою рецепшн може зайняти і господар салону. До речі, багато власників барбершопів часто є не тільки бізнесменами, а й ентузіастами брадобрейского мистецтва, тому також охоче беруть в руки ножиці і бритву, подаючи тим самим приклад своїм майстрам і економлячи на фонді заробітної плати.

Ідея бізнесу: як відкрити барбершоп

Маркетинг

Усереднена сума, яка буде потрібно на розкрутку барбершопа, за підрахунками експертів становить 50 000 рублів. Як правило, інтернет-реклами в даному випадку буває достатньо. Створення сайту (знову ж таки, з лаконічним брутальним дизайном), онлайн-розіграші карт постійного відвідувача, знижкових талонів і купонів на безкоштовні послуги, розміщення оголошень в тематичних чоловічих спільнотах і локальних групах, присвячених життю вашого міста – словом, безліч можливостей для віртуального просування реального бізнесу.
Якщо ви вирішили відкрити барбершоп преміум-класу, то має сенс «подружитися» з впізнаваними персонами або відомими блогерами, чия зовнішність або стиль життя вписуються в концепцію вашої справи . Зрозуміло, це зажадає додаткових витрат на рекламу, зате окупиться припливом клієнтів, які побажають йти в ногу з останніми трендами чоловічої моди.

Ідея бізнесу: як відкрити барбершоп

Рентабельність

Сума інвестицій у відкриття середніх розмірів барбершопа становить близько 2 000 000 рублів. Місячна оренда приміщення для салону обійдеться в суму від 100 000 до 450 000 рублів на місяць. До щомісячних витрат також потрібно додати комунальні платежі і покупку витратних матеріалів – 25-30 000 рублів. На фонді заробітної плати майстрам можна заощадити, якщо не вводити окладну частину, а дотримуватися традиційної схеми «відсоток з кожної послуги».
Якщо заклад буде обслуговувати близько 200 клієнтів на місяць із середнім чеком в 1 000 рублів (половина з яких буде йти на оплату праці майстра), то це дозволить досить швидко покрити витрати на відкриття барбершопа і в досить короткі терміни вивести заклад на рівень прибутковості в 400-550 000 рублів на місяць.