Перед тим, як почнемо
Гумова плитка лише починає завойовувати російський ринок будівельних матеріалів. Конкуренція мінімальна, перспективи дуже оптимістичні. Але потенційні споживачі знають про цей матеріал недостатньо. Ваше початкове завдання-знайти потенційних оптових покупців в своєму населеному пункті і регіоні. Для цього слід скласти грамотний бізнес-план, комерційну пропозицію з чітким переліком переваг і цін нової плитки і укласти хоча б кілька попередніх угод з будівельними фірмами і магазинами. Починаючи випуск інноваційного і слабо відомого товару, рекомендується не вивчати, а формувати попит.
Основні ризики
Виготовлення інноваційних продуктів завжди пов’язане з дефіцитом фахівців, які досконало володіють технологією виробництва. Проблема вирішується двома способами: переманюєте технолога з уже діючого підприємства; особисто вивчаєте всі тонкощі виготовлення або направляєте на навчання одного зі співробітників. Можливий третій варіант-пошук франшизи.
Сезонність також впливає. Але гумова плитка використовується не тільки на вулиці, її можна укладати на підлогу в автосервісах і гаражах, приміщеннях для утримання тварин, спортивних залах і біля басейнів. Вигідніше почати виробництво в кінці зими або ранньою весною. До осені ви зможете реалізувати значну частину продукції для благоустрою на вулиці і паралельно знайти клієнтів, які будуть купувати плитку взимку.
Розташування
Шукайте виробничі або складські приміщення в передмісті, промислових районах або незначної віддаленості від великих міст. Важлива зручна транспортна розв’язка і вартість оренди.
Площа приміщення вибирається в залежності від запланованих обсягів виробництва та обладнання. Для міні-заводу необхідна площа цеху 100 м2, мінімальна висота стель – 3 метри. Приміщення повинно бути опалювальним, підключеним до електропостачання з напругою 380 в і водопостачання.
Необхідно виділити окремі площі під склад сировини і готової гумової плитки. Для цих приміщень опалення не обов’язково, площа кожного — не меньше100 м2. Також, потрібні окремі приміщення для персоналу та офісу.
Заздалегідь поцікавтеся вимогами пожежної охорони та сес. Обов’язково враховуйте рекомендації цих служб в процесі пошуку і ремонту приміщення.
Обладнання
Збирати виробничі потужності по окремих машинах від різних виробників на старті не рекомендується. Оптимальний варіант для новачка-придбання готової лінії. Такі пропозиції на російському ринку є. Приклад — компанія ecostep. Це найбільший постачальник сировини для виробництва гумової плитки, який пропонує партнерам кілька видів виробничих ліній на вигідних умовах. Такий варіант більш кращий — ви отримуєте і надійного постачальника гумової крихти, і обладнання, продуктивність якого вже перевірена на конкретних видах сировини. Також, подібна співпраця знімає питання з сервісним обслуговуванням машин.
Мінімальний комплект обладнання для виготовлення гумової плитки виглядає наступним чином:
- міксер. Для змішування гумової крихти, клею і барвників.
- гідравлічний прес і спеціальні форми. Для пресування інгредієнтів.
- термічний шафа. Для додання плитці потрібних технічних характеристик.
- кондуктори для виготовлення отворів.
Допоміжне обладнання-фіксуючі стенди, формувальні столи, платформи для міксерів, засоби для транспортування сировини і готової гумової плитки.
На придбання лінії з доставкою та пуско-налагоджувальними роботами, іншим інвентарем та інструментами слід підготувати не менше 2 000 000 рублів.
Кадри
Технолог, досконало вивчив і має досвід роботи у виробництві гумової плитки-найважливіший співробітник, на оплаті роботи якого економити не можна. Мінімум-35 000 рублів і повний соціальний пакет.
Для обслуговування лінії достатньо чотирьох чоловік-майстра і трьох підсобних робітників. Кількість змін залежить від завантаженості вашого заводу. Влітку і при наявності замовлень великих обсягів слід організувати роботу в дві зміни.
Для роботи в складських приміщеннях досить одного комірника в зміну. Якщо потужності і обсяги виробництва будуть збільшуватися, ви зможете розширювати штат робітників.
Менеджера з продажу рекомендується наймати з перших днів діяльності заводу. Робота з пошуку нових ринків збуту і клієнтів повинна вестися безперервно.
Документи та ліцензії
Для оформлення пакету документів краще найняти спеціалізовану юридичну фірму. Вибір форми реєстрації та виду оподаткування особливою складністю не відрізняється. Можна оформити іп і працювати на спрощеній системі. Бажаєте продавати гумову плитку юридичним особам, розвивати своє виробництво і залучати інвесторів – оформляйте тов.
Складнощі починаються в процесі сертифікації продукції. Необхідно пройти процес підтвердження дотримання технології, оцінки якості про відповідність заявленим нормам сировини та обладнання. Без допомоги досвідченого юриста ці процедури затягуються і призводять до зайвих фінансових втрат.
Прибутковість
Стартові витрати на організацію міні-підприємства і закупівлю першої партії сировини складають близько 4 500 000 рублів. Є можливість закуповувати вже пофарбовану гумову крихту або купувати чорну і додавати барвники в процесі виготовлення.
Для порівняння:
- тонна чорної коштує в межах 17 000 рублів.
- кольоровий-23 000-25 000 рублів.
Витрата інгредієнтів для виробництва 1 м2 гумової плитки варіюється в залежності від виду. Надаємо розрахунки по самим затребуваним форматом (товщина 4 см і розміри 50х50 см).
- гумова крихта — 25,5 кг (ціна 1 кг 17 рублів).
- барвник-0,35 кг (ціна 1 кг – 82 рубля).
- склеюючі речовини – 2,45 кг (ціна 1 кг-150 рублів).
Собівартість 1 м2 гумової плитки (з урахуванням оплати податків, оплати праці та енергоносіїв) становить близько 900 рублів. Ринкова ціна-близько 1 400 рублів. Чистий дохід від продажу 1 м2 — близько 500 рублів. За зміну міні-завод може виготовляти 45-50 м2 гумової плитки.
Це дуже усереднений показник. Корективи вносяться в залежності від обраних форматів плитки, середнього рівня заробітних плат і вартості оренди у вашому регіоні, ринкової ціни готової продукції.
Нормальною для цього напрямку вважається рентабельність 35-40%.
Маркетинг
Пропонувати свою продукцію можна широкому колу потенційних покупців. Обов’язково розклейте оголошення в приватному секторі-жителі котеджних селищ обов’язково зацікавляться вашими виробами. Ефективна і реклама в місцевих змі.
З оптовими покупцями необхідно працювати особисто. Зустрічайтеся з керівниками оптових баз і магазинів будівельних матеріалів, великих і невеликих будівельних фірм, організацій і приватних компаній, що спеціалізуються на облаштуванні території. Складіть привабливу ділову пропозицію, запропонуйте оптовим або постійним покупцям пільгові умови співпраці.
Важливо мати у своєму розпорядженні повний набір сертифікатів і акцентувати на екологічній чистоті, довговічності і надійності своєї плитки. Максимально розширюйте асортимент. Якщо великим організаціям важливі стандартні і універсальні розміри і кольори, то для дизайнерських фірм кращий широкий вибір ексклюзивних видів.
Про сезонні знижки також слід подумати. Крупно-оптові покупці практикують закупівлю товарів за низькими цінами в періоди затишшя. Розумне зниження ціни, що дозволяє отримувати вигоду від продажу великих партій краще, ніж простий.
Розгляньте варіант організації професійної бригади з укладання вашої плитки. Це матиме успіх у приватних замовників. Якщо ви зможете надавати комплексні послуги, репутація вашої фірми і доходи обов’язково підуть у зростання.
Резюме
Виробництво гумової плитки – перспективний напрямок, в якому поки відсутня значна конкуренція. Прогнози щодо зростання ринку вельми оптимістичні і демонструють тенденцію до зростання. Зараз-відмінний час, щоб почати цікавий і досить прибутковий бізнес.