Ідея бізнесу: як відкрити доставку рецептів та інгредієнтів додому

13

Пропонуємо вашій увазі нову для російського ринку послугу-доставка рецептів та інгредієнтів додому. Вона необхідна зайнятим людям, які не люблять ходити в ресторани, але не мають часу для готування на кухні.
Кожен кухар знає, що найбільші втрати часу пов’язані не з безпосереднім приготуванням страви, а з підготовкою інгредієнтів. Уявіть, що все необхідне привезуть до вас додому в підготовленому вигляді. А якщо до того ж вам запропонують докладну інструкцію для приготування шикарного страви? вам залишається лише слідувати чіткої інструкції, скласти всі інгредієнти в каструлю, поставити на вогонь або в духовку і трошки почекати.
Це дуже зручно, дозволяє насолоджуватися вишуканими стравами і витрачати на їх приготування мінімум часу.

Перед тим, як почнемо

Вивчіть попит на цю послугу. Навряд чи вона стане затребуваною в маленьких містах. Для таких населених пунктів бажано поєднувати доставку рецептів та інгредієнтів додому з діяльністю кафе або ресторану. У мегаполісі ця послуга буде мати успіх, хоча і в цьому випадку доведеться серйозно попрацювати над її популяризацією.
Конкуренції в цій сфері поки немає-ніша вільна. Важливо заздалегідь знайти хороших постачальників продуктів. Ви зможете скласти реальний бізнес-план, грунтуючись на їх цінові пропозиції і реальні дані про попит на ваші послуги.

Ідея бізнесу: як відкрити доставку рецептів та інгредієнтів додому

Основні ризики

Найсерйозніша небезпека полягає в новизні цієї бізнес ідеї. Підготуйтеся до того, що доведеться не просто рекламувати свій бізнес, а й популяризувати саму ідею.
Існує і залежність від сезону. Напередодні новорічних та інших великих свят кількість замовлень буде зростати. Але в періоди літніх відпусток або під час посту потреба у вашій послузі помітно знизиться. Постарайтеся передбачити ці труднощі і або змінити меню, або додати інші супутні послуги.

Ідея бізнесу: як відкрити доставку рецептів та інгредієнтів додому

Розташування

Найвигідніший варіант – географічний центр міста. Вам доведеться доставляти замовлення в усі райони в найкоротші терміни, таке розташування дозволить скоротити транспортні витрати. Вам потрібно просторе приміщення, розділене на кухню і значну складську площу. При наявності великої кількості замовлень необхідно багато місця на кухні, великий склад потрібен для зберігання запасу продуктів, які можуть знадобитися в будь-який момент.
При занадто високій орендній платі можна розглянути спальний район або передмістя, зі зручною транспортною розв’язкою деяка віддаленість від центру може бути вигідним варіантом. Постарайтеся передбачити зручність для клієнтів, яким не потрібна доставка. Значна частина замовлень буде реалізовуватися через самовивіз. У райони зі складною кримінальною ситуацією або при відсутності нормальної парковки і зупинки громадського транспорту клієнти добиратися не побажають.
Приміщення повинно відповідати вимогам, які висуваються перед закладами громадського харчування. Ідеальний варіант-наявність власного ресторану і кафе або укладення договору з його власником. Якщо ви не маєте в своєму розпорядженні такими вихідними даними, постарайтеся придбати або взяти в оренду приміщення, в якому раніше працювала точка громадського харчування. Це дозволить скоротити процес і витрати на отримання свідоцтв і дозволів, ремонт і переобладнання.
В крайньому випадку доведеться шукати непристосоване приміщення. Спочатку дізнайтеся вимоги сес, росспоживнагляду та пожежної охорони. Якщо ви не поєднуєте поставку інгредієнтів з роботою ресторану, просторий зал для клієнтів не потрібен. Це скорочує пакет дозволів від санітарних служб.
Щоб виконати всі вимоги, доведеться серйозно переобладнати своє приміщення. Після ремонту необхідно звернутися в усі інстанції і витратити масу часу на оформлення повного пакету документів. У випадку з орендою готового приміщення кухні або ресторану досить простого переоформлення на нового власника або орендаря.

Ідея бізнесу: як відкрити доставку рецептів та інгредієнтів додому

Обладнання

Вам потрібен стандартний набір кухонного обладнання. Незважаючи на те, що ви не пропонує готові страви, плити потрібні. У складних рецептах для деяких інгредієнтів потрібна попередня теплова обробка. Мінімальний комплект кухонного обладнання, меблів і начиння обійдеться в 250 000 рублів. Можна трошки заощадити на придбанні застарілої техніки або колишньої у використанні. Не орієнтуйтеся на ресторани за нормами кількості холодильників. Вам потрібно більше-ви не подаєте приготовані страви. Чекаючи відправки з кур’єром, упаковані замовлення повинні зберігатися в холодильних камерах.
Також, слід придбати спеціальне пакувальне обладнання. Шукайте апарати, які працюють з вакуумною плівкою. Після цього необхідно укласти договір з постачальником пакетів і спеціальних лотків. На них повинна бути емблема вашої компанії.
Для роботи з клієнтами потрібен комп’ютер, підключений до мережі інтернет – левова частка замовлень буде надходити через сайт. Також, необхідний телефон.
Для кур’єрів потрібні транспортні засоби. На їх придбання підуть найсерйозніші кошти. Не обов’язково купувати нові автомобілі-старенькі, але надійні моделі з хорошою тонуванням і фірмовим знаком вашої компанії для старту згодяться. Середня вартість одного легкового авто — 150 000 рублів. Як варіант-наймання кур’єра з власним транспортним засобом. Але в цьому випадку слід передбачити більш високу оплату за амортизацію автомобіля.
У теплу пору року кур’єри можуть використовувати скутери або велосипеди. Хвилюватися про збільшення часу доставки не варто. Для великого міста характерні значні втрати через простоювання в пробках на перехрестях. Верткий скутер або велосипед дає можливість дістатися короткими шляхами, об’їжджаючи перевантажені магістралі. Економія транспортних витрат в цьому випадку очевидна.

Ідея бізнесу: як відкрити доставку рецептів та інгредієнтів додому

Кадри

На старті забезпечувати роботу зможуть 6-7 осіб. Головна людина-шеф-кухар. Він розробляє рецепти, складає меню і керує процесом нарізки і підготовки до відправки. Чисельність його помічників залежить від кількості замовлень. Якщо ви працюєте в дві зміни, потрібно хоча б по 2 кухаря в кожну.
Від замовлень залежить і склад кур’єрської служби. Починати можна 2 чоловік. В процесі роботи ви побачите, в який час доби кількість замовлень збільшується. Залежно від цього і зможете визначити, скільки кур’єрів варто найняти додатково, і в якому графіку їм слід працювати.
В процесі організації бізнесу всі адміністративні турботи повинен взяти на себе власник. Але для прийому замовлень варто найняти помічника. Ведення бухгалтерії та інші процеси, які не впливають на отримання прибутку, відразу віддайте на аутсорсинг. Наймання спеціальних співробітників для виконання цих робіт обійдеться дорожче.

Ідея бізнесу: як відкрити доставку рецептів та інгредієнтів додому

Документи та ліцензії

Ви можете працювати як іп або тов. Доставка продуктів додому може обкладатися податками за спрощеною схемою. Вибирайте найвигідніший варіант. У випадку з тов оформлення юридичної особи займе більше часу і клопоту. Ведення бухгалтерії дещо складніше, ніж в роботі іп. Проконсультуйтеся з фахівцем в даній сфері. Він порадить кращий варіант на підставі ваших індивідуальних вихідних даних.
Якщо плануєте працювати за спрощеною схемою, доведеться відмовитися від постачання алкогольних напоїв. Для цієї діяльності передбачено наявність ліцензії. Оптимальний код окпд 2-56.29 інші послуги із забезпечення харчуванням.
Для старту необхідно отримати дозволи від сес. Для отримання санітарного паспорта вам слід надати експертні висновки від відповідних служб:
— проба води.
— справність і відповідність вентиляції.
— виміри звуку.
— необхідні заходи для забезпечення протипожежної безпеки.
— договір на вивезення сміття, проведення дезінсекційних заходів.

Ідея бізнесу: як відкрити доставку рецептів та інгредієнтів додому

Маркетинг

Обов’язково створіть сайт компанії. На ньому повинні розміщувати рецепти страв, інформація про постачальників продуктів і ціни. Зробіть упор на те, що замовляючи інгредієнти у вас, клієнт економить. Схема дуже проста — ви купуєте продукти у оптових постачальників і пропонуєте їх своїм покупцям з незначною націнкою, яка покриє витрати і дозволить вийти на потрібний прибуток. При правильному підході до пошуку постачальників і ціноутворення ви зможете пропонувати інгредієнти за нижчою ціною, ніж в супермаркетах.
Пропонуйте кілька варіантів обслуговування:

  1. клієнт вивчає ваше меню, сам вибирає продукти і рецепти. Вам залишається лише прийняти замовлення, підготувати і упакувати інгредієнти і доставити їх в потрібний час за вказаною адресою.
  2. запропонуйте послуг з розробки меню на тиждень. Шеф-кухар створює його з урахуванням переваг клієнта, йогоФізичної активності і потреби в певній кількості калорій. Підготуйте варіанти для вегетаріанців-вони відчувають серйозні труднощі з пошуком потрібних продуктів для збалансованого харчування. Готове меню уточнюється з клієнтом, всі інгредієнти доставляються або раз на тиждень, або кожен день.

Розгляньте варіанти з наданням допомоги при підготовці до сімейних свят або корпоративним фуршетом.

Резюме

Ідея бізнесу: як відкрити доставку рецептів та інгредієнтів додому

Доставка рецептів додому-дуже цікава і перспективна бізнес ідея. Успіх безпосередньо залежить від обраного міста і вашого підходу до маркетингової політики.