Ідея бізнесу: як відкрити книжковий магазин

96

Перед тим, як почнемо

Книги користуються стабільним попитом. Спочатку важливо знайти надійних постачальників, дізнатися їх цінові пропозиції і прорахувати, яка сума необхідна для формування гідного асортименту. Складіть докладний бізнес-план.

Ідея бізнесу: як відкрити книжковий магазин

Основні ризики

Експерти констатують загальну світову тенденцію зниження інтересу до друкованої книги. В першу чергу це пов’язано з розвитком комп’ютерних технологій. Але відмовлятися від створення книжкового магазину не варто. Необхідно лише враховувати нові течії і формувати асортимент з тих видів друкованої продукції, які недоступні в електронному форматі.
Головні ризики пов’язані з суб’єктивними факторами-вибір місця для магазину, цінова політика та інші організаційні моменти.

Ідея бізнесу: як відкрити книжковий магазин

Розташування

Як і бля будь-якого іншого торгового закладу, важливо знайти людне місце з інтенсивним рухом потенційних покупців. Можна розглядати не тільки окремі приміщення, але і площі у великих і популярних торгових центрах. Важлива максимальна наближеність до основної цільової аудиторії. Відмінно, якщо поруч розташовані навчальні заклади.
Варто враховувати не тільки вартість оренди, але і можливість продовжити договір. Термін розкрутки книгарні становить від 6-и до 12-и місяців. Якщо ви не зможете залишатися на місці, в розкрутку якого вкладені чималі кошти, доведеться починати заново.
Вартість оренди в торгових комплексах трохи вище, ніж в середньому по місту. Це буде мати вплив на ваші доходи. Але таке розташування має і свої переваги:

  • ви економите на рекламі. Адміністрація тк часто бере ці турботи на себе. Достатньо лише замовити якісний банер і вивісити його на фасаді будівлі.
  • велика прохідність людей дозволяє значно збільшити число покупців за рахунок відвідувачів, які прийшли в тк за іншими покупками. Побачивши вашу вивіску, вони згадають про необхідність купити будь-яку книгу або інший вид друкованої продукції. Можливість придбати все в одному місці і заощадити час важлива для багатьох.
  • наявність охорони.
  • всі турботи про утримання приміщення бере на себе адміністрація.

Але в торговому центрі також є нюанси з розташуванням. Не варто орендувати площу вище 3-го поверху. Чим ближче розташований ваш магазин до центрального виходу або сходах між поверхами, тим вище відвідуваність.
Спальні райони також дуже перспективні. Але в цьому випадку варто розташовуватися або біля супермаркетів, або біля шкіл.

Ідея бізнесу: як відкрити книжковий магазин

Обладнання

Для розміщення книг та інших видів друкованої продукції потрібні стелажі, гірки, тумби, навісні панелі та інші види торгових меблів. Важливо дуже ретельно продумати їх розташування-кожен квадратний метр повинен використовуватися раціонально і приносити прибуток. Але також необхідно пам’ятати про зручність покупців. На вартість обладнання впливає обраний матеріал, види і кількість стелажів. Не обов’язково купувати ці меблі — частина виготовлення за індивідуальними ескізами коштує дешевше і дозволяє домогтися максимально раціонального використання простору.
Забезпечити клієнтам вільний доступ до товарів і знизити ризики, пов’язані з крадіжкою, допоможе протикрадіжне обладнання. На ринку досить таких систем, мінімальна вартість – 35 000 рублів.
Для швидкості обслуговування покупців і економії часу на ведення обліку слід придбати касові апарат зі сканером. Спеціальне програмне забезпечення для книжкових магазинів на базі системи 1с дозволить ефективно контролювати залишки і підводити баланс.
На оснащення невеликого магазину повинно вистачити 250 000 рублів. Але також слід подумати про способи доставки товару. Не варто розраховувати на те, що оптові книжкові бази візьмуть ці турботи на себе. Подібні пропозиції зустрічаються, але досить ймовірні перебої. Ви можете або купити власний транспорт, або укласти договір з транспортною компанією. Вибір залежить від інтенсивності надходжень, частоти і дальності поїздок за новими товарами.

Ідея бізнесу: як відкрити книжковий магазин

Асортимент

Успіх багато в чому залежить від універсальності та актуальності вашого асортименту. Оптові книготорговці пропонують знижки в залежності від обсягу замовлень. Для рентабельності вашого магазину важливий оборот. Це означає, що основу асортименту повинні складати найпопулярніші і розрекламовані книги від відомих авторів в різних категоріях. Чим раніше ви запустите в продаж гучні або очікувані читачами новинки, тим краще. Застояні позиції слід продавати по знижці. Приблизний перелік тематик:

— художня література для дорослих.
— дитячі видання.
— навчальна література (карти і атласи, посібники, збірники завдань і відповідей відповідно до — освітніми стандартами шкіл і вузів).
— ділова література (довідники, кодекси).
— жіноча література (виховання, кулінарія, рукоділля, дача і садівництво).
— чоловічі тематики (автомобілі, спорт, риболовля, полювання).
— популярна література (психологія, особистісний ріст, здоров’я).
— подарункові видання (фотоальбоми, подорожі, мистецтво, історія).
Також книжкові магазини пропонують покупцям універсальний набір канцелярських товарів і товари для творчості.

Ідея бізнесу: як відкрити книжковий магазин

Кадри

Якщо власник має необхідну кваліфікацію і досвід роботи в цьому напрямку, обов’язки товарознавця і управління магазином він може взяти на себе. Якщо ж ви раніше не працювали в цій сфері і не орієнтуєтеся в особливостях торгівлі друкованою продукцією, необхідно найняти досвідчену людину.
Для обслуговування покупців в стандартному магазині з площею торгового залу 50 м2 досить 4-х чоловік, що працюють позмінно. Доцільність введення вихідних слід визначати шляхом тестування різних варіантів.
Співробітники повинні бути освіченими, товариськими, орієнтуватися в продукції і любити читання. Покупці бажають не просто придбати книгу — вони розраховують на кваліфіковану допомогу, цікаву бесіду і рекомендації. Бажано впровадити практику читання співробітниками нових книг під час вихідних.

Ідея бізнесу: як відкрити книжковий магазин

Документи та ліцензії

Якщо ви не плануєте розвивати мережу магазинів, можна зареєструвати іп і вибрати форму оподаткування енвд. Якщо у магазину кілька засновників і в планах розширення мережі, необхідно реєструвати юридичну особу і торгову марку.
Код квед — 52.47-роздрібна торгівля друкованою продукцією, канцелярськими та друкарськими товарами.
Наявність найманих співробітників вимагає реєстрації фірми у позабюджетних фондах-пенсійний, служба зайнятості та інші.
Якщо приміщення знаходиться на території тк, всі дозволи від сес і пожежної охорони вже оформлені його адміністрацією. Якщо ж ви орендуєте окреме приміщення, доведеться пройти процедуру самостійно.

Ідея бізнесу: як відкрити книжковий магазин

Маркетинг

У сфері торгівлі книгами реклама в змі не принесе ефекту, але відмінно працюють будь – які зовнішні види-вивіска, оригінально оформлена вітрина, виносна конструкція. Все це приверне в ваш магазин перехожих. Далі все залежить від асортименту, цінової політики та рівня сервісу. Якщо покупцеві сподобається, він обов’язково повернеться і розповість про вас своїм знайомим.
Запропонуйте додаткові послуги:

  • допомога навчальним закладам в замовленні великих партій літератури за пільговою ціною;
  • пошук та індивідуальне замовлення рідкісних книг для клієнтів;
  • створіть інтернет-магазин і запропонуйте доставку замовлень.

Знижки, розпродажі та акції також працюватимуть на імідж вашого магазину і впізнаваність торгової марки.

Ідея бізнесу: як відкрити книжковий магазин

Рентабельність

Основні витрати при відкритті книжкового магазину припадають на придбання товару. Якщо ви бажаєте досягти успіху і стартувати з максимальною прибутковістю, асортимент повинен складатися з 10 000 найменувань. Для його формування необхідна сума в межах 1 000 000 рублів. В цілому, на організацію книжкового магазину буде потрібно близько 1 500 000 рублів.
Націнка формується на базі двох факторів:
— середні ціни у вашому місті.
— оптові ціни постачальників.
Спочатку діяльності коефіцієнт коливається в межах 1,8-2,0. Зі зростанням обороту і репутації надійного партнера у постачальників ви отримаєте оптові знижки – це дозволить підняти націнку до 2,2.
Для невеликого магазину нормальної вважається середньомісячна прибуток в розмірі 100 000 рублів. Такий рівень досягається через 4-6 місяців роботи.

Ідея бізнесу: як відкрити книжковий магазин

Резюме

Бізнес на роздрібній торгівлі книгами вимагає досвіду роботи в цій сфері, винахідливості і постійної роботи над розвитком. Але результати цих зусиль окупаються стабільними доходами і вдячністюПокупець.