Ідея бізнесу: як відкрити квітковий магазин

28

Перед тим, як почнемо

Відкривати власний квітковий магазин бажано тому, хто хоча б рік попрацював у цій сфері, і знає тонкощі ведення бізнесу. Якщо не володієте необхідним досвідом, але чекати не бажаєте – шукайте фахівця, який візьме на себе управління вашим магазином.
Для початку будь-якого бізнесу необхідний стартовий капітал. Якщо ви бажаєте відкрити повноцінний магазин квітів, приготуйте 100-150 тисяч доларів. Саме така сума знадобиться для оренди та ремонту приміщення, придбання обладнання та товарів, зарплати та інших регулярних витрат на перші місяці.
Якщо вирішено починати з невеликого квіткового павільйону, сума початкових вкладень скорочується до 40-50 тисяч доларів. Ці суми є дуже усередненими і характерні для мегаполісів. У невеликому містечку можна заощадити на початкових вкладеннях, але і окупність досягається пізніше.
Вивчіть попит, заздалегідь знайдіть постачальників, дізнайтеся все про конкурентів і складіть максимально докладний бізнес-план. Постарайтеся заздалегідь передбачити всі ризики і наперед вжити заходів щодо їх мінімізації.

Ідея бізнесу: як відкрити квітковий магазин

Основні ризики

Зрізані квіти-швидкопсувний товар. Занадто великі закупівлі призведуть до фінансових втрат. Мінімізувати ці втрати можна. Купуйте сорти квітів, що характеризуються тривалим терміном зберігання в зрізаному вигляді. Ретельно стежте за станом товару: підгнилі стебла відрізаються, листочки видаляються, зіпсовані квіти викидаються.
Є й інша сторона медалі. Бум придбання букетів припадає на святкові дні. Якщо ви не зустрінете ці періоди з достатнім обсягом і асортиментом, покупці розчаруються у вашому магазині, і наступного разу будуть обходити його стороною. Досвід, тісний контакт з постачальниками і наявність запасних варіантів для виходу зі складних ситуацій допоможуть знайти розумний баланс.
Місце розташування для квіткового магазину-дуже важливий момент. Розглянемо докладніше варіанти.

«покрокова інструкція, як відкрити квітковий магазин»

Ідея бізнесу: як відкрити квітковий магазин

Місце розташування

Загальний критерій – велика прохідність людей. Рішення придбати в подарунок квіти дуже часто приймається спонтанно. Ця покупка відноситься до розряду емоційних. Ваше завдання-розміститися там, де в святкові дні сконцентровано максимальне число потенційних клієнтів. Також, важлива максимальна близькість до центру і віддаленість від конкурентів.
Вибір району або приміщення для магазину залежить і від спеціалізації магазину квітів.
Для розкішного салону з рідкісними квітами, ексклюзивним оформленням композицій і дорогою сувенірною продукцією слід шукати приміщення в центрі. Зверніть увагу на наявність поблизу дорогих бутиків і ресторанів, ювелірних магазинів. Перспективно і розташування біля рагсу. Для такого салону квітів необхідно просторе приміщення і дорогий дизайн.
Для невеликого квіткового павільйону підійде діловий район. Можна розраховувати на велику кількість покупців біля торгових центрів, вокзалів і великих зупинок громадського транспорту. Для квіткового павільйону досить площі 6-8 м2.
Зверніть увагу і на особливості приміщення. Занадто висока вологість і відсутність гідної вентиляції прискорять в’янення зрізних квітів. Важливим критерієм при виборі має бути наявність достатнього природного освітлення. Кімнатним рослинам, які можуть чекати в салоні свого покупця по кілька місяців, необхідне сонячне світло. У темних приміщеннях рослини починають хворіти і втрачають товарний вигляд.

Ідея бізнесу: як відкрити квітковий магазин

Обладнання

Для ефектного представлення живих квітів необхідні скляні вітрини, вдало розташовані дзеркала і грамотна, оригінальна підсвічування.
На вітринах повинні розташовуватися лише готові композиції, найкрасивіші зрізні квіти, світлолюбні кімнатні рослини і елементи декору. Для розміщення товарів необхідні стелажі нейтрального кольору. Також, обов’язкові холодильники для зберігання зрізаних квітів, підставки, пластмасові відра, інструменти для обрізки квітів.
Для роботи продавця-флориста необхідний зручний стіл і спеціальний стелаж для зберігання пакувальних матеріалів. Також, потрібен окремий стіл для прийому замовлень і оплати, касовий апарат.
Встановіть всередині салону відеоспостереження. Це убезпечить вас від недобросовісних співробітників. На жаль, продавець може продати квіти за завищеною ціною або заявити, що товар зіпсувався, і різницю покласти в свою кишеню.

Ідея бізнесу: як відкрити квітковий магазин

Кадри

При мінімальному стартовому капіталі займатися адмініструванням, роботою з постачальниками та іншими організаційними моментами може власник. Але досвідчені продавці-флористи вам необхідні. Надалі з розвитком і розширенням бізнесу вам знадобиться водій, штатний бухгалтер, кур’єри для доставки замовлень.
Оплата повинна стимулювати флористів обслуговувати покупців максимально якісно і приносити салону прибуток. Встановіть мінімальну зарплату в розмірі прожиткового мінімуму і встановіть в якості доплати справедливий відсоток з продажів. Ця схема оплати праці для квіткових магазинів визнана найефективнішою.

Ідея бізнесу: як відкрити квітковий магазин

Документи та ліцензії

Для торгівлі квітами досить оформити іп, вибравши найбільш прийнятний тип оподаткування. До пошуку приміщення дізнайтеся вимоги місцевих служб санітарного та пожежного нагляду. За місцем реєстрації необхідно отримати дозвіл санітарно-епідеміологічної станції.
Персонал магазину повинен проходити медичний огляд із заповненням санітарних книжок. Після отримання дозвільних документів завірте їх у нотаріуса.

Ідея бізнесу: як відкрити квітковий магазин

Мінімальний набір товарів для старту

-живі зрізані квіти – не менше 20-и позицій, надалі розширюйте асортимент до 50-и і більше.
— кімнатні рослини — не менше 20-и позицій.
— керамічні та пластикові горщики для квітів, вази.
— грунти, мінеральні добрива, засоби захисту рослин від комах.
— інвентар для догляду за рослинами.
— упаковка для квітів і матеріали для оформлення складних композицій.
— сувенірна продукція.
— література для квітникарів.
Досвідчені власники квіткових салонів не радять новачкам відкривати магазин перед святами. Зіпсувати репутацію накладками і відсутністю досвіду дуже легко. Краще почати в спокійний період, налагодити стабільні поставки квітів і роботу магазину, набратися досвіду і входити в святковий період у всеозброєнні.

Ідея бізнесу: як відкрити квітковий магазин

Ціноутворення і робочі моменти

Піки продажів припадають на святкові дні: 8 березня, день валентина, травневі свята. Також, продажі збільшуються під час шкільних іспитів і випускних, сезонів весіль. З травня по 1 вересня для квіткових салонів настає період затишшя. В цей час слід зменшувати обсяг зрізних квітів і зосередитися на продажу товарів для дачників і квітникарів.
Середня націнка на квіти становить близько 200%. Досвідчені флористи радять уникати різкого підвищення цін в пікові періоди. Покупці вивчають асортимент і ціни, оформляють попередні замовлення за кілька днів до свят. Піднімайте вартість поступово і в розумних межах, щоб не викликати у клієнтів розчарування і бажання звернутися до конкурентів.
Троянди і гвоздики повинні бути в магазині постійно – це найбільш затребувані квіти, які довго зберігають товарний вигляд. Не прагніть купувати занадто багато екзотичних і дорогих сортів. Самі звичайні тюльпани, кущові хризантеми і ромашки в руках досвідченого флориста знаходять королівський вигляд. Можливість придбати красиву і оригінальну композицію з недорогих квітів лише додасть популярності вашому салону.

Ідея бізнесу: як відкрити квітковий магазин

Маркетинг

Створення та популяризація якісного сайту коштує чимало. Але можливість розглянути якісні фото з унікальними композиціями, створені вашим флористом, і замовити квіти в режимі онлайн принесе магазину велику популярність, постійних клієнтів і прибуток. Портфоліо з професійними фотографіями найвдаліших композицій необхідно і в салоні. Організуйте доставку квітів, спочатку укладіть договір з кур’єрською службою, пізніше ви зможете найняти кур’єрів самостійно.
Вивіска, святкове оформлення вітрини, оформлення фасаду яскравими рослинами в теплу пору року-все повинно викликати бажання зайти в салон і хоча б помилуватися красивими квітами.
Шукайте корпоративних клієнтів. При наявності фінансових можливостей для найму флористів і декораторів пропонуйте послуги з оформлення банкетних залів, виставок, весіль, урочистих або культурних заходів. Якщо ж кошти обмежені, укладайте договори з оформлювачами на поставку квітів і витратних матеріалів.

Ідея бізнесу: як відкрити квітковий магазин

Резюме

Правильний підхід до планування, оптимізація витрат і креативний маркетинг – обов’язкові умови для досягнення успіху в квітковому бізнесі. Незважаючи на високу конкуренцію і сезонність, перспективи цього виду підприємництва дуже багатообіцяючі. Вивчайте особливості флористики, шукайте стартовий капітал і вирушайте в захоплюючий світ бізнесу, який приносить людям радість.