Ідея бізнесу: як відкрити магазин автомобільних запчастин

14

Перед тим, як почнемо

Власник магазину автомобільних запчастин повинен досконально розбиратися в особливостях торгівлі, конструкції автомобілів і виробниках. Без належних знань доведеться залучати до роботи високооплачуваних фахівців, але оцінити рівень їх роботи ви все ж не зможете – це великі витрати і ризик бути обдуреним. Попрацюйте хоча б 2-3 роки в магазині автомобільних запчастин або автосервісі, вивчіть всі сторони ведення даного бізнесу. Робота в автомобільній сфері дозволить вивчити попит і налагодити зв’язки з постачальниками.
Складіть грамотний бізнес-план з урахуванням навіть самих незначних витрат. Розплануйте кожен крок по організації діяльності магазину, постарайтеся передбачити всі ризики і заздалегідь продумати способи з мінімізації.

Ідея бізнесу: як відкрити магазин автомобільних запчастин

Основні ризики

Ринок автомобільних запчастин високо конкурентний, і вам доведеться серйозно потрудитися для досягнення успіху. Ваш магазин повинен мати переваги. У великому місті це може бути вузька спеціалізація на запчастинах певних виробників. У маленькому місті можна зібрати асортимент з найбільш ходових запчастин і зробити упор на високий сервіс.

«покрокова інструкція, як відкрити магазин автомобільних запчастин»

Ідея бізнесу: як відкрити магазин автомобільних запчастин

Розташування

Жорстких обмежень у виборі району для магазину автомобільних запчастин немає. Практика показує, що при затребуваному асортименті, відмінному сервісі і розумній ціновій політиці магазин стає популярним незалежно від місця розташування. Центральні райони на старті вибирати не слід через високу вартість оренди. Можна шукати приміщення в ділових, спальних районах, біля ринку або великого торгового центру. Ваші клієнти-автомобілісти, важлива наявність стоянки хоча б на 5-6 машин і зручного під’їзду до будівлі, в якому буде знаходитися магазин. Найважливіший критерій-відсутність поблизу магазинів конкурентів.
Мінімальна площа приміщення повинна становити 60 квадратних метрів. Вибираючи площу, ви повинні враховувати передбачуваний асортимент і габарити запчастин. При укладенні договору зверніть увагу на умови:

  1. термін оренди, можливість викупу і пролонгації договору.
  2. чіткий поділ комунальних платежів і безпосередньої вартості оренди.

Для отримання дозволу на використання приміщення в комерційних цілях, воно повинно відповідати не тільки вашим вимогам, але і нормам органів нагляду:

  1. достатня площа.
  2. можливості обладнати просторий і зручний торговий зал, підсобне приміщення і склад.
  3. надійне електропостачання, каналізація і вода, опалення.

Дізнайтеся заздалегідь вимоги пожежної інспекції і враховуйте їх при виборі приміщення.

Ідея бізнесу: як відкрити магазин автомобільних запчастин

Обладнання

Для гарного огляду асортименту магазину необхідно придбати спеціальні меблі для торгового залу:

  • стійки, стелажі, вітрини.
  • касові стійки і апарат.
  • комп’ютер.

Обов’язково проведіть в магазин інтернет. Також, досвідчені власники магазинів автомобільних запчастин рекомендують придбати спеціальне програмне забезпечення, значно полегшує роботу з каталогами. Ви зможете систематизувати кожну позицію, присвоївши запчастинам унікальний номер і вказавши аналоги інших виробників. Подібні програми допомагають зв’язати весь документообіг, значно спростити роботу з ведення звітності, складання заявок постачальникам і загальної організації діяльності магазину.
Загальна вартість меблів, обладнання та пз для невеликого магазину становить близько $5 000.
Також, для доставки товарів в магазин необхідний транспорт-сподіватися на доставку від постачальників не варто. Автомобіль може використовуватися і для доставки запчастин покупцям – подібна необхідність буде виникати регулярно.

Ідея бізнесу: як відкрити магазин автомобільних запчастин

Кадри

Особливу увагу і вимогливість слід проявити у виборі продавців. Досвід ідеальне знання особливостей марок машин і виробників, будови автомобіля і запчастин – необхідна умова. Висококваліфіковані і вміють працювати з клієнтами продавці забезпечать вам гідні продажі і зростання числа постійних клієнтів. Не скупіться на оплату праці таких людей-пропонуйте їм гідну заробітну плату з повним соціальним пакетом і розумний відсоток від продажів.
На перших порах управляти справами магазину може власник, але в подальшому вам знадобиться директор або старший продавець. Робота з постачальниками-значний і трудомісткий процес. Менеджер із закупівель необхідний, якщо ви плануєте розвивати свій магазин і збільшувати обсяги продажів. Зібрати весь асортимент в одному приміщенні нереально. Звернення автомобілістів з проханням знайти деталь, якої немає в наявності, будуть регулярним явищем. Як правило, боротьбу за нового клієнта, виграє магазин, який зумів оперативно знайти і поставити покупцеві потрібні запчастини.
Вести фінансову звітність для невеликого магазину може спеціалізована компанія на умовах аутсорсингу або найнятий на неповний день бухгалтер. Для прибирання приміщення також можна залучити людину на умовах погодинної оплати. Має сенс укласти договір з охоронною організацією.

Ідея бізнесу: як відкрити магазин автомобільних запчастин

Документи та ліцензії

Ліцензуванню робота магазину запчастин не підлягає. Після збору необхідного пакету документів вам необхідно зареєструвати в податковій інспекції іп або тов.
Іп оформляється з мінімальними витратами часу і пакетом документів, підпадає під пільговий режим оподаткування. Але ви маєте право працювати тільки з фізичними особами.
Оформлення тов — більш тривалий і складний процес. Оформлення цього виду підприємництва рекомендовано для тих, хто планує поставляти запчастини юридичним особам: великими автобазами, транспортними компаніями, службами таксі. Також, тов передбачає можливості для розширення діяльності та створення мережі магазинів.
Наявність штатних співробітників передбачає реєстрацію в службі зайнятості, соціального страхування та інших некомерційних організаціях.

Ідея бізнесу: як відкрити магазин автомобільних запчастин

Маркетинг

Головна перевага, яка забезпечить магазину автомобільних запчастин клієнтів і гідну рентабельність, – швидкість поставок і якість товарів. Активно працюйте над пошуком постачальників, пропонуйте їм вигідні умови співпраці. Постарайтеся забезпечити для кожної групи товарів декількох постачальників.
Шукайте виходи на офіційних дистриб’юторів виробників-це забезпечить якість товарів. Подібна співпраця стане додатковим бонусом і потужним маркетинговим ходом для магазину. Ви маєте повне право вказувати на вивісці і в рекламі магазині логотипи виробників, з якими працюєте. Автомобілісти, втомлені від неякісних підробок, обов’язково оцінять можливість придбати оригінальні запчастини.
Без сайту, через який клієнти зможуть замовити необхідну деталь з доставкою, магазину не варто очікувати успіху. Використовуючи спеціалізоване програмне забезпечення, ви зможете чітко розділити весь асортимент по виробниках, розділах, пронумерувати кожну позицію і полегшити відвідувачам сайту пошук потрібної деталі. Якщо зумієте організувати постійну наявність заявлених позицій і оперативну доставку товарів, популярність магазину і зростання прибутків гарантований.
Яскрава вивіска, банери та рекламні стенди в будь-якому місці великого скупчення автомобілістів стане корисним. Регулярно розміщуйте оголошення в місцевих змі, на форумах та інтернет-платформах для автолюбителів. Рано чи пізно власник автомобіля стикається з необхідністю шукати магазин автозапчастин. Як правило, обдзвонюються кілька торгових точок або сервісів і вибір зупиняється на магазині з найкращим сервісом і вартістю.
Укладіть партнерські відносини з автосервісами і транспортними компаніями. Ви не зможете вийти на високий рівень продажів, працюючи тільки з фізичними особами. Оптові покупці завжди приносять більш вигідні замовлення.

Ідея бізнесу: як відкрити магазин автомобільних запчастин

Резюме

Для старту невеликого магазину автомобільних запчастин необхідно близько $40 000. Націнка на товари коливається від 35 до 110%. Враховуючи поточні витрати на зарплату, сплату податків, оренди та інших відрахувань, необхідність розширювати асортимент і додаткові витрати на розвиток магазину, повернення вкладених коштів і виходу на окупність слід чекати через 10-11 місяців.
Якщо ви зумієте передбачити всі ризики в процесі складання бізнес-плану, налагодити партнерські зв’язки з постачальниками і роботу співробітників магазину, через рік зможете приступати до розширення і створення мережі.