Перед тим, як почнемо
Попит на речі для вагітних дуже високий, особливої конкуренції в цьому напрямку поки не спостерігається. Починати організацію бізнесу слід з пошуку надійних постачальників, вивчення асортименту і цін. Бізнес-план магазину повинен враховувати всі витрати на його відкриття та утримання.
Основні ризики
Найсерйозніша проблема – пошук постачальників. Мало хто виробники одягу пропонують вироби для вагітних. Сформувати широкий вибір товарів високої якості з адекватними цінами дуже важко.
Очікувати швидкого виходу на окупність також не варто. Навіть при хорошому асортименті, вдалому розташуванні магазину і активної рекламної компанії слід мати запас оборотних коштів. Це допоможе протриматися на плаву до виходу на стабільні прибутки.
Розташування
Важливою умовою пошуку приміщення для будь-якого магазину є розташування на жвавій вулиці з великою прохідністю людей. Магазин для майбутніх мам не є винятком. Можна шукати вільні площі в торгових центрах або окремі приміщення на перших поверхах центральних районів міста. Вдалим вибором стане будівля біля поліклініки.
У торговому центрі достатньо площі 30-40 м2. Окреме приміщення повинно мати велику площу, оскільки виникає потреба в спеціальних кімнатах для співробітників і санвузлі. Розташування на першому поверсі важливо. Майбутнім мамам, особливо на пізніх термінах, складно підніматися по сходах. Якщо в торговому центрі є ескалатор, проблема знімається, і можна вибирати будь-який поверх.
Обладнання
Для розміщення товару потрібні стелажі та полиці, вішалки. Постарайтеся знайти спеціальні манекени з формами вагітної жінки. Великі дзеркала і просторі примірочні є необхідністю. Майбутні мами швидше втомлюються, в магазині має бути досить зручних диванів. Варто враховувати, що вагітні часто приходять за покупками в супроводі чоловіків, для них також слід організувати комфортну зону очікування.
Важливим моментом є дизайн магазину. Нейтральні, світлі відтінки, веселі дрібнички в інтер’єрі – все повинно викликати позитивні емоції і бажання повернутися сюди.
Асортимент
Шукайте надійних постачальників, що пропонують максимально широкий вибір одягу для вагітних. Всі товари повинні мати сертифікати якості. Перевагу слід віддавати натуральним матеріалам, речі повинні бути комфортними. У виборі вартості товарів слід враховувати, що одяг буде носитися тільки протягом одного сезону. Занадто високі ціни відлякають покупців.
Не варто обмежуватися лише одягом для вагітних. В асортименті магазину повинні бути і дитячі речі: одяг, іграшки, коляски та манежі, засоби по догляду. Можна пропонувати майбутнім батькам подивитися каталоги виробників дитячих меблів і надавати можливість замовити її через ваш магазин.
Кадри
Кількість співробітників магазину залежить від асортименту, обсягів товарів і площі магазину. При невеликій площі для роботи в магазині може бути достатньо і одного продавця. Якщо товарів багато, і магазин користується популярністю, обслуговувати покупців повинні хоча б двоє продавців. Краще працювати без вихідних, адже майбутні мами можуть приходити за покупками в суботу та неділю. В такому випадку слід вводити позмінний графік.
З обслуговуванням вагітних краще справляються жінки. Вимоги до персоналу повинні бути дуже високими. У період очікування дитини жінка переживає сильні стреси, пов’язані з гормональними змінами в організмі. Капризи, запальність, перепади настрою не повинні викликати у ваших співробітників роздратування. Продавці повинні розуміти всі нюанси психологічного стану під час вагітності, проявляти терпіння і вміти знаходити спільну мову з клієнтками. Оплата таких співробітників повинна бути гідною. На додаток до фіксованої ставки запропонуйте їм відсоток від продажів.
Керівництву магазину для вагітних надзвичайно важливо дотримуватися санітарних норм. Неприпустима пил, бруд і неприємні запахи. Прибиральницю слід наймати на повну ставку.
Ведення фінансової звітності можна доручити бухгалтеру з частковою зайнятістю.
Документи та ліцензії
Реєстрація магазину для вагітних починається з оформлення в податковій інспекції іп. Квед 52.42, вид діяльності – роздрібна торгівля одягом. Форма оподаткування для мегаполісів – відрахування від чистого прибутку, для регіонів-енвд. Якщо передбачається робота з касовим апаратом, його потрібно зареєструвати в податковій інспекції і укласти договір на обслуговування з фірмою, що спеціалізується на наданні подібних послуг.
Для отримання дозволів від служби пожежної безпеки та санепідемстанції, приміщення магазину слід привести у відповідність до встановлених норм. Також, для отримання дозволу в сес потрібно надати договір на вивезення сміття. Наявність персоналу має на увазі реєстрацію в пенсійному та інших позабюджетних фондах.
Окупність
В середньому, щоб організувати роботу магазину для вагітних, потрібен стартовий капітал у розмірі 4 000 000 рублів (ремонт, обладнання, товар, оборотний капітал). Поточні місячні витрати на утримання магазину складають близько 350 000 рублів. Нормальною вважається рентабельність в розмірі 18-20%. При таких показниках на окупність можна вийти через півтора року.
Маркетинг
Магазини, що пропонують комфортний і елегантний одяг для майбутніх мам, — рідкість. Активна рекламна кампанія на старті забезпечить вам швидкий приплив потенційних покупців. Чи зможете ви утримати інтерес до свого магазину, залежить від асортименту і професіоналізму співробітників.
Реклама в змі коштує недешево, але дозволяє проінформувати про відкриття нового магазину максимально широке коло людей. Орієнтуйтеся на ресурси, які користуються популярністю у жінок.
Яскрава вивіска і красиво оформлена вітрина також дозволять залучити перехожих. Використовуйте можливості інтернету. Розміщуйте оголошення на численних платформах для майбутніх мам і жіночих сайтах. Створіть свій сайт або хоча б сторінки в соціальних мережах.
Зверніться в жіночу консультацію. Якщо в залі очікування прийому лікаря будуть знаходитися буклети з рекламою вашого магазину, постійний потік нових покупців вам забезпечений.
Резюме
Магазин для вагітних-дуже перспективний напрямок. Швидкого успіху і понад високі прибутки тут очікувати не варто. Але при правильній стратегії розвитку власник магазину має високі шанси створити стабільний бізнес.