Ідея бізнесу: як відкрити спа-салон

18

За століття існування людства стандарти жіночої краси змінювалися незліченну кількість разів. Незмінним залишається бажання представниць прекрасної статі виглядати привабливими, звабливими, доглянутими. Тому навіть в умовах кризи ідея відкрити spa-салон може виявитися саме тим стартапом, який буде приносити вам гарний прибуток. Адже, крім послуг косметолога, стиліста або перукаря будь – яка жінка отримає тут те, чого їй часто не вистачає в повсякденному житті-розслаблення, турботу і відпочинок від побутових проблем.

Перед тим, як почати

Необхідно чітко розуміти, чим spa-салон відрізняється від перукарні. Багато хто помилково ставлять дані види закладів індустрії краси в один ряд. Відмінності насамперед стосуються масштабу-асортимент перукарні набагато вужчий і зазвичай пропонує послуги перукаря, манікюриста і стиліста-візажиста, в рідкісних випадках – послуги косметолога. Прайс-лист spa-салону більш розгорнутий, він включає в себе не тільки процедури, пов’язані із зовнішнім виглядом, але і оздоровчі послуги — обгортання, пілінги, ароматеранію, апаратну косметологію і т.д. Нерідкі також випадки, коли spa-салон сусідить з фітнес-клубом – це дозволяє подвоїти потенційний попит на послуги обох закладів.
Крім широти асортименту, spa-салон відрізняється від перукарні оформленням і атмосферою. Якщо в звичайну районну перукарню можна нашвидку забігти підстригтися, то відвідування салону налаштовує на більш серйозний лад. Багато відвідувачки приходять сюди не тільки привести себе коханих в порядок, але і відпочити душею. Тому варто відразу відмовитися від маленького приміщення і різномастих меблів. У салоні все повинно створювати атмосферу острівця краси в метушливому світі — від просторого приміщення та інтер’єру, витриманого в певному стилі, і до останніх дрібниць. Значення мають навіть музичний супровід (найкраще – неголосний і ненав’язливий релакс) і запахи, що витають в закладі.

Ідея бізнесу: як відкрити спа-салон

Основні ризики

Стан споживчого ринку на сьогоднішній день характеризується фразою «пропозиція перевищує попит». Одним з головних ризиків при відкритті spa-салону є ймовірність спроби зайняти вже зайняту нішу, простіше кажучи-створити салон, аналоги якого вже представлені в даному ціновому сегменті і в даній локації. Щоб уникнути даної помилки, потрібно, по-перше, ретельно вивчити пропозиції конкурентів, а, по-друге, створити таку концепцію салону, яка передбачає щось унікальне. Це може бути як загальний дизайн закладу, так і послуги, яких немає в інших довколишніх spa.
Ще один ризик пов’язаний з небезпекою того, що кошти, вкладені вами в салонний бізнес, не окупляться. Цей ризик особливо високий зараз, коли купівельна спроможність падає у зв’язку з економічною кризою, і не всі клієнти готові залишати в салоні стільки грошей, скільки вони робили в більш благополучні часи.

Ідея бізнесу: як відкрити спа-салон

Розташування

При виборі приміщення для відкриття салону потрібно враховувати норми санпін. На одну зону (послугу) має бути виділено не 10-12 квадратних метрів. Загальна рекомендована площа приміщення — 100-300 квадратних метрів. Якщо брати приміщення для салону в оренду, то щомісячні витрати по даній статті становитимуть близько 60 000 рублів.
Існує два основних види spa-салонів-міські та заміські. Перші, як це ясно з назви, знаходяться в межах міста і відкриваються на базі салонів краси. Такі салони відрізняються досить високою прохідністю і, як правило, швидше «розкручуються». Заміські spa зазвичай є частиною бази відпочинку або готелю. При написанні бізнес-плану заміського spa особливо ретельно потрібно поставитися до вибору місця – привабливість закладу для клієнтів буде набагато вищою, якщо салон буде знаходитися в приємному і мальовничому місці, як варіант – в рекреаційній зоні або поблизу від будь-якої природної пам’ятки. Слід також враховувати той факт, що заміські spa повинні розташовувати набагато більш просторим приміщенням, ніж міські, оскільки даний напрямок передбачає наявність номерів, де клієнти салону можуть відпочити після процедур.
Набагато більш економічним варіантом є салони, розташовані на міській периферії, в так званих «спальних районах». Останнім часом ця категорія spa-салонів стає все більш популярною. Жителі віддалених районів стають постійними клієнтами»економ » -spa через географічну доступність даних салонів і демократичних цін.

Ідея бізнесу: як відкрити спа-салон

Обладнання

До базового набору spa-салону відносяться лазня і сауна, солярій і гідромасажна ванна, обладнання для масажного і косметологічного кабінетів. Не варто також забувати про гардероб, адміністративну стійку та обладнання для фіто-бару. Спеціалізоване обладнання повинно мати відповідні сертифікати. Середня сума інвестицій у відкриття spa становить приблизно 2000 доларів на квадратний метр. На якості обладнання економити не варто, в іншому випадку заклад може не витримати конкуренції і клієнти підуть в більш респектабельне місце.
Однак можна заощадити на придбанні готових речей і замість цього вписати їх в план споруди. Наприклад, будівництво парової лазні (7000 доларів) обійдеться в два з гаком рази дешевше її покупки (15 000 доларів), а будівництво басейну обійдеться приблизно в 1500 доларів (тоді як покупка – 6000 доларів). Самостійно побудувати можна також стійку, гардероб, столи для масажу і деякі інші елементи.

Ідея бізнесу: як відкрити спа-салон

Кадри

Середній штат spa-салону становить 10-15 осіб. Крім кваліфікованих фахівців (масажисти, косметологи, перукарі та манікюристи, естетисти, стилісти, фізіотерапевти, фітнес-інструктора і т.д.), сюди входить також і адміністративно-технічний персонал (адміністратор, прибиральниця). Щомісячні витрати на заробітну плату штату складуть близько 190-200 тисяч рублів.
Співробітники салону, які виконують медичні процедури, повинні обов’язково мати відповідну освіту. Чим вище кваліфікація персоналу, тим вище рівень респектабельності салону.

Ідея бізнесу: як відкрити спа-салон

Документи та ліцензії

Ще одна відмінність spa від салону-перукарні полягає в процедурі реєстрації. Так як в spa-салоні присутні медичні послуги, то його неможливо зареєструвати як іп. Таким чином, єдино можливою формою оформлення є реєстрація юридичної особи (приблизна вартість -1000 лей). Майстри, які мають справу з послугами медичного характеру, повинні обов’язково мати ліцензії, що видаються федеральною службою з нагляду в сфері охорони здоров’я і соціального розвитку рф (вартість оформлення ліцензій становить від 1000-5000 рублів).

Ідея бізнесу: як відкрити спа-салон

Рентабельність

Експерти відзначають, що приблизний прибуток, принесена spa-салоном, навіть в умовах економічної кризи становить 7% від загального доходу. Якщо середній щоденний потік відвідуваності салону становитиме 20 осіб, а середня вартість процедури – 850 рублів, то валовий місячний дохід становитиме 425 тисяч рублів.
Практика показує, що в даній сфері бізнес повністю окупає себе через 2-3 роки після створення. Тому, якщо ви збираєтеся брати кредит для відкриття spa-салону або залучати до свого проекту сторонніх інвесторів, то цей термін необхідно враховувати.

Ідея бізнесу: як відкрити спа-салон

Маркетинг

Основний прибуток салону приносять постійні клієнти, тому маркетингові витрати закладу обов’язково повинні включати в себе «програму лояльності». Для формування стійкого контингенту відвідувачів підійдуть подарункові клубні карти, бонусні системи, акції за типом «при покупці однієї процедури знижка на подальшу»або «друга процедура в подарунок».
Крім того, клієнтам приємно, коли вони відчувають турботу не тільки під час безпосереднього відвідування салонної процедури. Тут можуть стати в нагоді привітання з днем народження або приємні сюрпризи, приурочені до свят – наприклад, сувенірна продукція з логотипом закладу може одночасно виконувати функцію подарунка і ненав’язливого рекламного носія.
Для залучення нових клієнтів задійте вуличні промо-акції з роздачею барвистих листівок і знижкових купонів, рекламу в транспортах, ліфті і на різних стендах. Окремим інструментом просування салонного бізнесу є інтернет-розміщення реклами в соціальних мережах і проведення онлайн-розіграшів має великі перспективи в плані збільшення як потенційної, так і реальної клієнтури.

Ідея бізнесу: як відкрити спа-салон

Резюме

Отже, spa-салон є досить перспективним бізнесом, який в умілих руках буде приноситиПрибуток навіть у кризу. Тому, якщо ви вже є знавцем даної індустрії, то сміливо беріться за розробку бізнес-плану. Якщо ж ви – новачок, який планує відкривати свою першу справу, то спершу не буде зайвим проконсультуватися з тими фахівцями в області дизайну, ціноутворення, салонної техніки і т.д. — їх рекомендації допоможуть вам уникнути багатьох ризиків.