Ідея бізнесу: як відкрити свою фотостудію

14

Сьогодні, коли фотоапарат є практично в кожному будинку, здавалося б, послуги фотографа вже не користуються попитом. Але все якраз навпаки. Ринкові відносини висувають вимоги професіоналізму у всьому. До фотографів звертаються безліч дрібних фірм, які хочуть або створити портфоліо своїх робіт, або зробити оригінальні рекламні фото.
З розвитком соціальних мереж багато активних користувачів стали замовляти професійні фотосесії для оновлення своєї сторінки. А блоги і професійні сайти – на них людина завжди хоче виглядати респектабельно. Таким чином, попит на послуги фотографів зростає. При цьому вхід на цей ринок відносно простий, можна почати з мінімального обладнання, зняти невелике приміщення або взагалі працювати на виїздах. Але для розвитку своєї фотостудії необхідний щоденний кропітка праця і грамотний фінансовий підхід. Розглянемо всі аспекти цього бізнесу.

Перед тим, як почнемо

Перш за все, визначитеся з концепцією бізнесу. Ваша фотостудія-це творча лабораторія або фотомайстерня. Саме жанрова концентрація допоможе визначитися з переліком необхідного обладнання та інвентарю.
Прибуток фотостудії багатогранна. Умовно послуги фотографа можна розділити на три групи: для фізичних осіб; для юридичних осіб і додаткові послуги, що не входять в основну діяльність.

Фізичні особи:

  1. фото на документи
  2. сімейні фотосесії
  3. особиста фотосесія або портфоліо початківців моделей
  4. фотозйомка урочистостей (весілля, день народження, випускних)
  5. виїзні фотосесії

Юридичні особи:

  1. фото продукції та товарів для каталогів та інтернет-магазинів
  2. зйомка корпоративів
  3. фото для корпоративної канцелярії та сувенірів
  4. фото для друкованих видань
  5. фото для ділових документів

Інші послуги:

  1. ретуш та художнє оформлення фотознімків
  2. роздруківка фото та створення сувенірів
  3. здача фотостудії в оренду
  4. послуги візажиста та стиліста для створення різних образів
  5. проведення майстер-класів

Кожне з цих напрямків принесе певний прибуток. Найчастіше залучення нових клієнтів вимагає додаткових вкладень, тому на перших порах необхідно сформувати портфель фотопослуг, які можуть виконуватися на однаковому обладнанні.
Основні ризики: в цьому бізнесі висока конкуренція, особливо з боку безлічі фотографів-приватників. Попит на деякі фотопослуги залежить від сезону (наприклад, сезон весіль і випускних), тому варто продумати розширений перелік пропозицій. Необхідно встановити систему захисту від перепадів напруги або повного відключення електрики.

«покрокова інструкція, як відкрити свою фотостудію»

Ідея бізнесу: як відкрити свою фотостудію

Розташування

Найкращим місцем вашої фотостудії стане віддаленість від конкурентів і близькість до клієнтів. Вона може розташовуватися як в центрі міста, так і в районах: головне, щоб транспортна розв’язка була зручною.
Розмір приміщення залежить від розмахів і задуманих тематичних зон. Оптимальною є площа в 60 м2, 40 м2 буде відведено безпосередньо під зйомки. Виділіть місце для очікування клієнтів, невелику гримерну і зону для вашого особистого відпочинку і прийому їжі.
При обліку, що від фону до моделі повинно бути мінімум 3 метри, а до фотографа ще 8 метрів, то довжина приміщення повинна бути від 10 метрів. Головним вимогам є висота стель — від 3-х метрів, інакше деяке обладнання просто не поміститися. Для деяких зйомок підходить природне світло, тому в приміщенні повинні бути великі вікна, при необхідності їх можна завісити щільними шторами.
Стіни знімального майданчика найчастіше фарбують в нейтральний колір, найкраще підходять пастельні тони. Важливим є якість проводки в обраному приміщенні, так як їй доведеться витримувати великі навантаження.

Основний фактор у виборі місця розташування для вашої майбутньої фотостудії, де клієнти зможуть отримати фото за 10 хвилин залежить від того, яка кількість потенційних клієнтів мешкає в зоні «ураження».
При плануванні і виборі точки, враховуйте віддаленість від центру міста і прохідність найближчих вулиць. Аналізуйте і вартість оренди, тому як вона свідомо буде різною в більш популярних місцях.
Оцінюйте місцезнаходження найближчих конкурентів.
Якщо відкривати фотостудію поблизу вже наявної, сподіваючись вирвати аудиторію великою кількістю послуг і цінником, відмінним на пару рублів, будьте готові, що ви просто поділите клієнтів навпіл, тому що саме відкриття не веде до збільшення потенційної аудиторії в даному бізнесі.
Підсумком може стати зниження продажів у вашого конкурента, але і ви можете не витримати невеликої кількості замовлень. Тому краще підібрати місце, де послуга буде затребувана, але ніша цього ринку ще не зайнята. Хоч це і складніше, особливо в такому конкурентному середовищі.

Ідея бізнесу: як відкрити свою фотостудію

Обладнання

Неможливо відкрити фотостудію без професійного обладнання. У нього входить як основна техніка, так і периферійне обладнання:
Експерти рекомендують підібрати оптимальні по співвідношенню ціна-якість моделі фотоапаратів. Це можуть бути canon eos 40d body або nikon d80 вody. Професійні моделі дозволяють отримувати широкоформатні знімки, швидше працюють і володіють великим ресурсом затвора, але коштують вони в 2 рази дорожче.
Для початку достатньо одного об’єктива.
Світлове обладнання включає мінімум 4 джерела світла потужністю 500 дж. Крім того, додатково необхідно придбати: стільникову насадку, софтбокси, експонометр, шторки.
Також буде потрібно кілька фонів. Вони можуть бути паперові в рулонах і тканинні, які можна пошити самостійно.
Додаткові аксесуари, такі як карти пам’яті, штативи, фільтри також потягнуть деякі витрати. Якщо фотостудію планується здавати в оренду, то особливо приділіть увагу зносостійкості техніки.
Якщо у вашому штаті буде адміністратор, то для нього необхідно обладнати робоче місце: меблі, комп’ютер і телефон. Комфортну роботу забезпечить кондиціонер. Для обробки знімків знадобиться комп’ютер з дизайнерським монітором і хорошою матрицею.

Обладнання для створення фотостудії:
— апарат для проявлення плівки
— пристрій для друку фотграфій
— касовий апарат.
— апарат еквайрингу. Зараз кожен банк готовий безкоштовно надавати подібний вид послуг, просячи лише комісійні внески за кожну транзакцію. Але сучасний світ такий, що більше половини всіх клієнтів будуть розплачуватися по можливості саме банківськими картами.
— персональний комп’ютер. Краще відразу два, навіть для початку підприємницької діяльності. У разі хорошого потоку замовлень з одним комп’ютером ви не зможете обробляти належну кількість і просто почнете втрачати прибуток.
— набір камер і обладнання для фотографування.
— принтер, сканер.
— меблі, включаючи спліт-систему. Зазвичай в приміщенні, де працює безліч техніки і людей температуру краще регулювати вручну.
Решта обладнання купується виходячи з кожного виду послуг, які будуть надаватися у вашій фотостудії. І визначається індивідуальними можливостями і розмірами інвестицій. Але є обладнання, на яке варто виділяти вкладення відразу.
Мінімальний проф. Набір студії фотографії обійдеться також недешево. Але визначити середню вартість відразу не вдасться.
Машина для проявки і друку фотографій, як і будь-яка техніка буде мати широкий діапазон цін, що залежать як від виробника, так і від країни постачальника і набору додаткових функцій.
Персональний комп’ютер вибирати варто за принципом необхідних дій. Він повинен бути досить потужним, щоб» тягнути » редактори, в тому числі і три-де. Але, природно ігрові центри за 100-200 тисяч не потрібні.
Це приклади технічного оснащення, але не тільки від техніки буде залежати успіх вашої організації. Персонал відіграє істотну роль. Тому варто ще перед набором штату визначитися, які функції будуть виконувати в студії люди.

Ідея бізнесу: як відкрити свою фотостудію

Послуги фотостудії

Чим більша кількість різноманітних послуг зможе отримувати клієнт у вашій точці, тим більше буде попит на відвідування саме вашої фірми. Так, перелік першорядних послуг буде виглядати так:

  1. прояв фотоплівки. Як це не дивно, але попит на роздруківку фотографій з фотоплівки, якою користуються фотоапарати ще без флеш-накопичувачів, досі актуальний. Не в такій масовості, звичайно, як це було десять років тому, але подібна послуга зможе дати певний плюс, клієнти оцінять цей ретроградний вид сервісу.
  2. друк фотознімків індивідуального розміру. Це стандартна послуга. Але багато маленькі точкиФотодруку розраховують покрити тільки лише попит на стандартні розміри друку фотографій. Якщо ви зможете запропонувати клієнту широкий вибір форматів, він зможе звертатися до вас не тільки при необхідності зробити фото на паспорт.
  3. відновлення чорно-білих знімків. Фотографії в альбомі, зроблені ще в минулому столітті-найчастіше єдине, що зберігає пам’ять людей у віці про минулий час. Але, на жаль, вони мають властивість втрачати свою якість з роками, вицвітати і псуватися. Тому послуга відновлення якості старих фотографій-корисна функція для вашої потенційної аудиторії. Головне правильно заявити про неї, не залишивши покупців без інформації.
  4. створення листівок. Це загальна назва для безлічі схожих послуг, які також користуються постійним попитом в суспільстві. Сюди можуть входити: — листівки-запрошення-візитки-календарі-віньєтки-інша друкована продукція всі ці найменування укупі з індивідуальним дизайном дозволять вашій студії охопити більшу частину потреб населення в друкованій продукції.
  5. продаж комплектуючих і аксесуарів для тих, хто користується фотоапаратом. Це в першу чергу батарейки для камер, зарядні пристрої, плівка, альбоми для фотографій і фоторамки, в тому числі і флеш.
  6. створення портфоліо. Ця послуга також постійна у своєму попиті. Тому що портфоліо набирається навіть школярами (а точніше їх батьками) протягом усіх років навчання, а не тільки фото — моделями. Хоча початківці фотомоделі, без контрактів тощо, також не проти будуть звернутися за якісною послугою створення власного портфоліо на майбутнє.
  7. фотосесії. На сьогоднішній день подібна послуга популярна серед фотографів фрілансерів, які заробляють власним умінням і креативом. Але ніхто не заважає або наймати такого фотографа для студії, або здавати йому в оренду обладнання і площу, заробляючи на додатковому сервісі і купуючи ще шматок пирога цільової аудиторії. Фотосети користуються популярністю не тільки у молодят. Бувають і тематичні, і сімейні та дружні. Варіантів незліченна безліч.
  8. сервісні послуги. Крім власне продажу товару і фотографування, поважаючої себе фотостудії корисно буде надавати підтримку всім власникам фото обладнання. Тому що, як і будь-яка техніка, дзеркалки і професійні камери періодично виходять з ладу. Звичайно, для будь-якої фірмової аппартури існують власні сервісні центри. Але вони є не скрізь і не завжди.

А організувати ремонтну майстерню на тлі своєї розвивається фотостудії – відмінний крок, що дозволяє як мінімум підняти репутацію і закріпити за вами безліч клієнтів. Під сервісними послугами мається на увазі:
— ремонт
— гарантійне обслуговування
— допомога в замовленні рідкісного обладнання
— оформлення розстрочки на дорогий товар.
Весь перерахований ряд послуг допоможе залучати більше число клієнтів. Але тільки якісне їх виконання створить для вас базу постійної аудиторії, яка буде приходити за покупками і послугами сама і рекомендувати іншим.
Якісний сервіс і не завищені ціни при такому великому асортименті дозволять розвивати бізнес не тільки в межах району, а й цілого міста, вибиваючись в лідери серед конкурентів.
Чим же взагалі можна виділитися маючи в руках діючу фотостудію серед величезної кількості однотипних точок друку фотографій?

Ідея бізнесу: як відкрити свою фотостудію

Кадри

Навіть якщо ви плануєте працювати самостійно, без додаткового персоналу вам не обійтися. Перший час можна оплачувати його роботу погодинно і залучати в міру потреби.
Обслуговувати клієнтів вам допоможуть:

  1. адміністратор, який буде зустрічати відвідувачів, планувати графік зйомок, піклується про господарське забезпечення студії. До того ж адміністратор може вести спілкування на різних тематичних форумах, наповнювати сторінку в соцмережах і залучати клієнтів.
  2. якщо ви не будете встигати обробляти фото через велике завантаження, скористайтеся послугами ретушера за відрядну оплату.
  3. візажист, стиліст і перукар. З цими фахівцями необхідно співпрацювати при постановочних фотозйомках і при окремому побажанні клієнта.
  4. прибиральниця.

Функції персоналу
Прийом замовлення від клієнта. Бажана індивідуальна робота. Щоб працівник студії враховував всі побажання в проявці і друку знімків, оформлення. А якщо мова йде про фотосесії, то іншого принципу роботи тут і не може бути. Однак на перших порах це буде зробити не так просто, тому що може просто не вистачати персоналу.
Сам процес зйомки, навіть якщо це прості фото на документи, займає приблизно 10 хвилин. Відповідно, в студії навіть на самому початку повинні працювати кілька людей. Інакше ви можете втратити клієнтів, поки один працівник зайнятий зйомкою і не може відволіктися на наступного покупця.
Функції інших співробітників фотостудії:
Генеральний директор.
Веде контроль всієї діяльності, дотримання техніки безпеки, охорони праці. Дивиться за справністю обладнання, забезпечує своєчасну заміну і ремонт, проводить профілактичний огляд і поповнює запаси продукції.
Економіст і маркетолог.
Ретельний аналіз фінансової лінії підприємства, планування і систематизація процесів, маркетингові дослідження, набір кваліфікованого персоналу, моніторинг запасів, звіти і прогнозування.
Головний бухгалтер.
Податковий облік, звітність до державних органів. І взагалі, все фінансова складова діяльності підприємства. Іноді ці обов’язки віддаються на аутсорсинг спеціалізованим фірмам.
Додаткові переваги фотостудії, які допоможуть зберегти клієнтів.
Мова, звичайно ж, про сервіс, розрахований на переклад клієнта з категорії разовий в категорію постійний, що вкрай важливо в ніші з щільною конкуренцією.
— бонусна система для постійних клієнтів. Накопичувальна знижка, навіть якщо клієнту зручніше відвідувати конкурента, зможе змусити його ходити до вас.
— знижки для різних категорій громадян. Студенти-основний потік, що приносить прибуток особливо в розпал сесій, якщо ви доповнюєте свою студію можливістю друку і копіювання. Тому особливо добре подіє знижкова система націлена на них. При замовленні фотографій можна також організувати додаткові знижки пенсіонерам або школярам.
— гарантійне обслуговування. Якщо клієнт купує у вашому салоні техніку та комплектуючі, то він апріорі має право розраховувати на допомогу при поломці або несправності. Тому відсутність подібного пункту в переліку сервісних послуг знизить вашу репутацію.
Відкриття фотостудії великого формату, де будуть надаватися всі категорії необхідних послуг – витратна справа, яка потребує часу на окупність. Але тільки за допомогою подібного формату буде можливо отримувати надалі великий прибуток і розвиватися в рамках не одного лише району, а всього міста, виходячи за якістю, послуг і рівнем сервісу на масштаб міста.

Ідея бізнесу: як відкрити свою фотостудію

Документи та ліцензії

Перелік дозвільних документів невеликий – достатньо оформити свою фірму як іп або тов. У першому випадку реєстрація обійдеться дешевше, а оподаткування простіше. Тов ж можна відкрити з партнером, до того ж клієнти – юридичні особи відносяться до такої правової форми з великою довірою. Але при цьому обов’язкова наявність статутного капіталу.

Ідея бізнесу: як відкрити свою фотостудію

Маркетинг

Фотостудія-це не той бізнес, який варто рекламувати за допомогою масштабних методів, таких як телебачення, радіо, преса, білборди. Це дуже дорого і неефективно в даному випадку. Основним місцем вашої реклами стане інтернет, а особливо соцмережі. Безумовно, добре працює сайт, на якому представлено портфоліо фотографа.
Вашою першою рекламою може стати прейскурант на послуги фотостудії. Вигідні пропозиції привернуть перших відвідувачів. Також залучайте орендарів на спеціалізованих форумах.
Додатковим методом реклами стане продаж подарункових сертифікатів, бонуси і знижки для постійних клієнтів. Більшість фотографів зізнаються, що найкращим методом реклами є ваші задоволені клієнти.
Розширення бізнесу можна отримати через співпрацю з рекламними агентствами. Для залучення великих клієнтів беріть участь в професійних виставках і семінарах.

Ідея бізнесу: як відкрити свою фотостудію

Резюме

Отже, скільки ж знадобитися коштів для відкриття фотостудії? так як ціни в рублях можуть змінюватися, наведемо приблизну вартість в доларах:

Фотоапарат – від 2 тис.
Освітлювальне обладнання — від 2,5 тис.
Професійні фони-500 у. О.
Комп’ютер — від 1 тис.
Крім того, на ремонт приміщення знадобитися ще 2 тис.доларів, первісна реклама і розробка сайту — від 800 доларів. ЩомісячнийВитрати включають оренду та комунальні послуги-від 500 доларів, просування сайту, реклама та додаткові витрати — 1200 доларів. Необхідно врахувати можливу поломку техніки, так що створіть амортизаційний фонд.
Якщо вартість ваших послуг буде мінімум 30 $ на годину, то при оптимальному завантаженні щомісячний прибуток складе від 7 тис. В результаті вкладення в вашу фотостудію окупляться за рік, півтора. Але для цього потрібно правильно підібрати місце, організувати хорошу маркетингову компанію, і, звичайно, надавати послуги високої якості.