Ідея бізнесу: як відкрити веб-студію

18

Подумати тільки, був час, коли багато компаній не надто то поспішали виходити в онлайн, а підприємці відмахувалися, мовляв, інтернет – всього-лише іграшка, розвага для молоді… Що ж, в результаті найбільше виграли ті, хто вчасно зрозумів, що в інтернеті є гроші. А сьогодні жоден сучасний проект не обходиться без свого сайту і його просування на просторах нескінченної мережі. Дійсно-якщо вас не знайти в google, може, вас і не існує?
Загалом, можна з упевненістю сказати: веб-студії на відсутність хліба не скаржаться-ще не всі старі компанії перекочували в онлайн, а кожен день виникає по пачці нових бізнес-проектів. Різного роду кризи також стають для них відмінним каталізатором: всі ми пам’ятаємо, як під час кризи 2008-2009 багато раптово почали старанно переводити свої рекламні бюджети з зовнішньої реклами в інтернет – так дешевше і ефективніше. Паралельно з цим, в мережу кинулися і покупці: так вже прийнято, що покупки в інтернеті економлять час і гроші.
Ще один привід створення веб-студії-невисокий розмір початкового капіталу і те, що для початку не потрібно багато співробітників: навіть 5 осіб, половина з яких взагалі знаходиться в інших містах, можуть запропонувати цікавий продукт, який буде затребуваний і стане приносити хороші гроші.

Перед тим, як почнемо

Незважаючи на те, що з боку все здається досить просто, для того, щоб відкрити успішну веб-студію, потрібно мати хороший досвід і базові уявлення про ведення бізнесу в інтернеті. Робота в існуючих компаніях не тільки дозволить підвищити свій скілл і завжди бути в курсі останніх новин у сфері, а й відчути весь виворіт цього бізнесу, всі його слабкі місця і наочно покаже, як працюють ваші потенційні конкуренти.
Говорячи про відкриття веб-студії, ми в першу чергу маємо на увазі компанії, що займаються створенням і просуванням сайтів, а також інтернет-маркетингом. Але ви можете запропонувати своїм клієнтам програмний продукт, мобільні додатки, послуги копірайтингу або ж взятися за роботу над своїм власним інтернет-порталом, наприклад, відкрити онлайн-газету або ресурс з пошуку роботи і т. Д.
У будь-якому випадку, яку б веб-студію ви не відкрили, потрібно розуміти, що запорукою успішної роботи стане команда ваших фахівців. Є і ще одна складність-більшість клієнтів старого гарту не надто розуміють, за що вони платять: в інтернет-бізнесі, особливо в регіонах, немає чіткого поняття вартості, тому їм завжди доведеться пояснювати, чим дорогий сайт відрізняється від дешевого.
Основні ризики: пряма залежність від кваліфікації засновника і персоналу, розбухаюча конкуренція, необхідність якісного і сильного портфоліо.

«покрокова інструкція, як створити веб-студію з нуля»

Ідея бізнесу: як відкрити веб-студію

Розташування

Перші пару місяців можна працювати і вдома, і в кафе, і в коворкінгу. Так, на самому старті наявність власного офісу-необов’язкова умова для створення веб-студії, до того ж, деяким творчим особистостям зручніше працювати за власним розкладом. Однак в якийсь момент ви самі зрозумієте, що пора: по-перше, наявність власного приміщення не викликає зайвих сумнівів у потенційних клієнтів, а по-друге, хто б що не говорив, але при особистому впливі питання вирішуються якось оперативніше.
Так як гості і клієнти до вас будуть приходити не дуже часто, офіс може бути невеликий, причому, не обов’язково в самому центрі міста. Хороша підмога-різні it-інкубатори і творчі майданчики, де побутує та сама айтішна атмосфера, про яку всі говорять: з одного боку, тут часто хороша інфраструктура і доступні ціни на оренду, а з іншого, можна познайомитися з купою однодумців і налагодити зв’язки з іншими компаніями.

Ідея бізнесу: як відкрити веб-студію

Обладнання

Головне обладнання будь-якої веб-студії-це сучасні потужні комп’ютери і стабільне інтернет-з’єднання. Ми рекомендуємо брати класичні стаціонарні машини: їх можна зібрати на свій смак і вийде дешевше, а якщо щось піде не так, досить поміняти блок живлення/жорсткий диск/ що там у вас зламалося-і можна їхати далі. Надалі, можна замовити і власний сервер. Ну, про такі речі, як столи, крісла і кольорові принтери і кактуси перед екраном ми вже мовчимо.

Ідея бізнесу: як відкрити веб-студію

Кадри

Що стосується кадрів, то в нашому випадку правило «баранів під керуванням лева» не спрацює. Як ми вже говорили вище, для створення успішної веб-студії вам знадобиться хороша команда фахівців, причому її потрібно набрати ще до офіційного запуску проекту. Найідеальніший варіант-це ваші знайомі, колишні колеги, яких можна по праву назвати однодумцями. Нехай на першому етапі у вас буде зовсім невеликий штат: краще працювати удвох або вп’ятьох, за необхідності звертаючись до фрілансерів, ніж відразу заводити своїх сеошников і своїх адмінів, чиї послуги потрібні раз на місяць.

Ідея бізнесу: як відкрити веб-студію

Документи та ліцензії

Так як переважна частина ваших потенційних клієнтів – це юридичні особи, сторонні компанії і рекламодавці, то ми рекомендуємо не розмінюватися на дрібниці і відразу зареєструвати тов. Інших додаткових документів, ліцензій та сертифікатів не потрібно: реєструєте діяльність, формуєте пакет договорів, кп і тз – і можна сміливо братися за роботу. Документообіг і звітності можна формувати самостійно, за допомогою спеціальних онлайн-сервісів, або ж сплавити цю справу на аутсорсинг.

Ідея бізнесу: як відкрити веб-студію

Маркетинг

Що ще потрібно, щоб відкрити веб-студію з нуля? хороша рекламна кампанія! так як основні клієнти будуть шукати вас в інтернеті, то саме власний сайт і онлайн-маркетинг стануть вашою головною метою. Для компанії, яка займається створенням і просуванням сайтів, немає нічого кращого, ніж зайняти перші позиції за цільовими запитами в регіоні. Хорошою підтримкою також стануть контекстна реклама, банери на різних порталах, pr в інтернеті, контент-маркетинг, e-mail розсилки і навіть відгуки на сайті фрілансу. А от щодо соціальних мереж ведеться досить суперечок: з одного боку, клієнти звідти майже не приходять, а з іншого – їх можна підтримувати для того, щоб зайняти зайву позицію в пошукових мережах, залучити персонал, ну, і для іміджу, відповідей на питання і зайвих посилань на основний сайт.
Основна конкурентна перевага будь-якої веб-студії — це її портфоліо. Чим воно сильніше — тим краще. Чим більше там клієнтів і знаменитих імен – тим більше інших замовників прийде слідом за ними. Тому над портфоліо потрібно працювати з самого початку: засуньте туди проекти з колишнього місця роботи, запитайте у своїх колег, чи були у них цікаві замовники. Ще один варіант-запропонувати свої послуги безкоштовно або за символічний бартер відносно великим компаніям у своєму місті і обслужити їх по вищому класу: інші ж не знатимуть, як вони тут опинилися?
Всупереч поширеній думці, для веб-студій також добре працює і зовнішня реклама. При наявності достатніх коштів або бартерних договорів з компаніями, що займаються зовнішньою торгівлею, можна час від часу посвітитися в центрі міста. Це, по-перше, дозволяє привернути увагу нової аудиторії, а по-друге, викликає відповідний дисонанс, особливо в регіонах, де зовнішню розвішують, в основному, великі успішні інтернет-компанії… Ну, або ті, хто хоче ними здаватися.

Ідея бізнесу: як відкрити веб-студію

Резюме

Створення веб-студії – гарне починання, але тільки за умови, що ви володієте достатнім досвідом, добре розбираєтеся в даній сфері, у вас є гідна команда однодумців або ви готові відкрити нову цікаву нішу. З одного боку, ринок процвітає, планка входу досить низька і доводиться мати справу з інтелектуальним продуктом, чия собівартість складається, в основному, з людини. А з іншого, на перших порах, поки у вас немає сильного портфоліо або людей, які готові піти за вами, буде досить складно змагатися з великими гравцями і притягувати рекламодавців. Але, як то кажуть, терпіння, праця і нахабство все перетруть.