Ідея бізнесу: як відкрити виїзний автосервіс

24

Перед тим, як почнемо

Кожен, водій який хоча б раз застрявав на трасі через несправність автомобіля, мріє про цю послугу. Пошук можливості дістатися до найближчого автосервісу може зайняти значний час.
Досвідчені автомеханіки впевнені, що на місці можна усунути близько 90% всіх поломок автомобіля. Охопити весь спектр ви не зможете фізично. Важливо визначити перелік послуг, які ви можете надавати найкращим чином. Складений список покаже, які запчастини вам знадобляться в роботі. Самі ходові варто придбати заздалегідь. Має сенс укласти договір з магазином автомобільних запчастин. Така співпраця буде взаємовигідною — ви отримуєте рекламу, магазин-додатковий прибуток.
Залишати на дорозі людини з поламаною машиною не можна. Обов’язково продумайте варіант за допомогою в транспортуванні автомобіля до найближчого сервісу. Для цього варто створити базу майстерень на території вашої діяльності.

Ідея бізнесу: як відкрити виїзний автосервіс

Основні ризики

Особливої конкуренції в цій сфері немає. Виїзним ремонтом займаються одиниці. Але зі стаціонарними автосервісами проблемні моменти можуть виникнути, вони будуть сприймати вас як конкурента. Тому, дуже важливо домовитися про взаємовигідну співпрацю з однією або декількома майстернями і чітко визначити межі. Існує й інший ризик-помітивши ваші успіхи, великі автосервіси можуть організувати свої виїзні бригади. Ваша мета-вибрати правильну цінову політику, надавати кращий сервіс і при найменшій можливості розвиватися і розширюватися.
Значна частина виїздів до місць поломки автомобілів буде пов’язана з високим рівнем небезпеки особисто для вас і вашого майна. Дуже важливо вжити заходів обережності.

Ідея бізнесу: як відкрити виїзний автосервіс

Місце розташування

Ваше робоче місце-вантажний мікроавтобус, заповнений обладнанням і запчастинами. Але для офіційної реєстрації бізнесу адреса його розташування необхідний. Ви можете зняти невелике приміщення в промисловому районі, в гаражному кооперативі. Важлива зручна транспортна розв’язка, невисока вартість і можливість розташувати все необхідне обладнання.
Можна укласти договір про суборенду з автосервісом. Якщо пощастить, і вийде створити сумлінну співпрацю, воно також буде взаємовигідним. Ви отримуєте місце для розташування свого бізнесу і доступ до дорогого обладнання. Автосервісу можна запропонувати рекламу, адже своїх клієнтів в разі серйозної поломки ви будете направляти саме до нього.

Ідея бізнесу: як відкрити виїзний автосервіс

Обладнання

Загальна сума, необхідна для покупки обладнання, становить від 100 000 до 300 000 рублів. Все залежить від переліку ремонтних робіт, які ви плануєте надавати.
Найдорожчим придбанням стане транспортний засіб. Легковий автомобіль і хетчбек — не ваш варіант. Кращий вибір-місткий мінівен. В крайньому випадку підійде невеликий пікап або фургон.
Мінімальний набір обладнання виглядає наступним чином:
Кілька домкратів вантажопідйомністю до 8 т.
Бензиновий електрогенератор.
Ліхтарі різної потужності.
Підкатний лежак.
Компресори: для підкачки шин і відсмоктування масла.
Повний набір ключів.
Набір маслюк.
Гайковерт.
Мультиметр.
Планшет зі спеціальним програмним забезпеченням для проведення діагностики.
Автомобільний полесос.
Ганчір’я і миючі засоби.
Крім обладнання необхідний запас витратних матеріалів: трансмісійні та моторні масла самих ходових марок, набір фільтрів, тосол, антифриз. Набір запчастин повинен складатися з найбільш ходових елементів. Досвідчений водій прекрасно обізнаний про ймовірності поширених поломок і знає, якими запчастинами варто запастися.
Отримавши дзвінок від потенційного клієнта, ви зможете уточнити, які неполадки виникли. Досвідчений майстер зможе приблизно визначити суть проблеми навіть за описом «симптомів». У вас повинен бути певний запас коштів на екстрене придбання потрібної деталі.

Ідея бізнесу: як відкрити виїзний автосервіс

Кадри

Цей бізнес не вимагає великого штату. Вам потрібен тільки досвідчений і кваліфікований автомеханік. Якщо ви маєте в своєму розпорядженні необхідними знаннями і навичками, можете починати самостійно. Але краще найняти напарника. У разі великого попиту ви можете не встигати оперативно реагувати на всі виклики, кожна відмова або запізнення – це удар по вашій репутації і втрата грошей.
Помічник забезпечить безпеку. Не секрет, що велика частина викликів пов’язана з необхідністю виїжджати за місто, часто вам доведеться працювати в темний час доби. Ці обставини несуть потенційний ризик. Здійснити напад на двох осіб зважитися не кожен, в той час як один майстер стає зручною потенційною жертвою.
При наявності великої кількості замовлень ви зможете розширити штат майстрів і збільшувати кількість виїзних майстерень. При наявності декількох бригад і великої кількості замовлень необхідно найняти бухгалтера. Але на стадії створення бізнесу і тестування ідеї в реальних обставинах для роботи достатньо 1-2 досвідчених майстрів.

Ідея бізнесу: як відкрити виїзний автосервіс

Документи та ліцензії

Починати роботу краще з оформлення іп. Справа не тільки в мінімальній кількості паперової роботи і низькою процентною ставкою відрахування податків, хоча і це важливо. Для іп не обов’язкова сертифікація кожної з надаваних послуг. Процес оформлення стандартний, значних проблем виникнути не повинно.
Отримання ліцензії для будь-якого автосервісу необхідно. У транспортну інспекцію необхідно подати пакет документів:
Заявка.
Свідоцтво підприємця.
Банківські реквізити рахунку.
Для тов статут.
Договір оренди або документи, що підтверджують право власності на приміщення, в якому зареєстрована ваша фірма.
Дозвіл від сес.
Документи, що підтверджують вашу кваліфікацію.
Це мінімальний пакет документів. Залежно від регіональних умов знадобляться і інші. Дізнайтеся про вимоги заздалегідь.

Ідея бізнесу: як відкрити виїзний автосервіс

Маркетинг

Географія вашої діяльності буде досить широкою. За цих обставин варто особливо ретельно подумати про методи реклами та місця її розміщення. Без допомоги стаціонарних автосервісів і магазинів запчастин не обійтися. Другі бачать у вашій особі потенційного клієнта і будуть із задоволенням рекламувати ваші послуги своїм покупцям. З автосервісами також можна домовитися. Усунення невеликої поломки забирає значну частину часу, який велика станція обслуговування може використовувати більш продуктивно. Вони також із задоволенням будуть рекламувати вас, якщо ви не будете збивати ціни і переманювати клієнтів з поломками, які можна усунути тільки в стаціонарному автосервісі.
Інтернет також варто використовувати для реклами своїх послуг. Розкажіть про себе в соціальних мережах, вибрати цільову аудиторію з географічної прив’язки нескладно. Розміщуйте рекламу на автомобільних форумах, спеціальних платформах з оголошеннями. Ефективні оголошення на автостоянках, біля великих торгових центрів.
Стратегія формування ціни багато в чому залежить від особливостей регіону. Краще триматися на рівні, який пропонують за кожну з послуг автосервіси у вашому населеному пункті. Встановіть націнку за виїзд майстра, вона повинна залежати від відстані.

Ідея бізнесу: як відкрити виїзний автосервіс

Резюме

Прогнозувати рентабельність і період виходу на окупність в цьому напрямку складно. Змінних, що впливають на прибутковість цього бізнесу, дуже багато. Ця послуга розвинена слабо, і говорити про репрезентативну статистику занадто рано. Якщо враховувати досвід небагатьох сміливців, які обрали цей напрямок, то максимальний період виходу на окупність становить близько року.