Магазин побутової хімії: бізнес план

24

Бізнес на побутовій хімії

На сучасному ринку товарів для дому існує ряд позицій, які ніколи не перестануть користуватися попитом серед покупців через свою постійну необхідність. Так, наприклад, відбувається із засобами побутової хімії. У побуті різноманітні чистячі порошки і миючі засоби використовуються повсюдно – при чищенні газової плити, раковини, холодильника, унітазів, скляних поверхонь, для свіжості повітря в туалеті і ванній, при пранні, виведенні плям на кухні, з килимів і при багатьох інших процесах.

До того ж, сьогоднішнє виробництво виводить на полиці супермаркетів і звичайних магазинів мільйони варіантів вирішення всіх цих побутових проблем, а виробників побутової хімії стає все більше з кожним роком. Насичення полиць асортиментом хімічних засобів йде повним ходом. Різняться вони не тільки за призначенням, але і по ціновій категорії, якості та методу використання.

Тому нічого дивного в тому, що багато починаючі підприємці, вибираючи серед варіантів бізнес ніш, звертають пильну увагу на сферу торгівлі побутовою хімією.

Плюси і мінуси магазину побутової хімії

Як і у будь-якого виду бізнесу у цієї ніші є свої позитивні і негативні сторони, основні з яких потрібно виділити для себе ще до прийняття рішення про те, чи будете ви стартувати як підприємець саме в побутовій хімії, чи ні.

Плюси:

— миючі засоби ніколи не підпадуть під категорію товарів, на які закінчується попит. До того ж вони досить швидко закінчуються, незважаючи ні на яке економне використання. Жити в чистоті хочеться кожному. І купувати кошти один-два рази на місяць – норма.

— деякі засоби і приналежності (за типом гумових рукавичок) взагалі вважаються одноразовими, тому їх можуть купувати і того частіше.

— термін придатності у цього товару дуже великий. І вам як підприємцю не доведеться дбати про збереження залишків на складі. Більше двох років — ось стандартні терміни зберігання будь-якого порошку або миючого засобу в запечатаному вигляді.

— кожен споживач звикає купувати побутову хімію в певний день місяця, тому серед тих, хто звик до вашої точки, будуть постійні «майже оптові» покупці. Адже найчастіше такі покупці беруть кошти відразу для декількох потреб (наприклад, мило, пральний порошок, таблетки для посудомийної машини і кілька пар рукавичок).

— якщо врахувати можливості даної сфери і грамотно підійти до роботи з покупцями, цінами і конкуренцією, то вигідним стане будь – який формат-від маленького відділу, до повноцінного маркету.

Крім очевидних плюсів, мабуть ще важливіше уявляти собі при проектуванні справи очевидні мінуси магазину.

— висока конкуренція. У ніші, де продається товар з безперервним попитом, завжди буде багато діючих і початківців підприємців, бажаючих і собі урвати шматок від прибуткового пирога.

— той асортимент, який зараз тече на рики побутової хімії, не тільки позитивна якість бізнесу. Потрібно розуміння, що який би ви великий магазин не містили, весь вибір товарів все одно надати покупцеві не вийде. Тому потрібно буде вести постійну копітку роботу над підбором товару і постачальників.

З іншого боку при бажанні і ці сторони можна звернути собі на користь. Так, наприклад, спробувати надати споживачеві товар, від якого відмовилися всі ваші найближчі конкуренти.

Магазин побутової хімії: бізнес план

Реєстрація

Як і будь-який бізнес, магазин побутової хімії вимагає оформлення підприємницького права за законом російської федерації. Ви будете стояти перед вибором між індивідуальним підприємцем і товариство з обмеженою відповідальністю. Якщо у ваших планах починати з невеликої точки продажів, то підійде перше. Друге можна буде оформляти пізніше, коли розвиток вашого магазину досягне певної стадії і потрібно буде реалізовувати відкриття мережі або великого магазину.

У будь-якому випадку, вам потрібно буде добре ознайомитися з усіма вимогами і відповідальностями, які накладаються на вас як на нового підприємця і власника бізнесу. Або ж проконсультуватися у досвідченого людини, щоб в подальшому не виникало питань і проблем. До того ж потрібно буде ще вибрати відповідну форму оподаткування.

Що стосується додаткових ліцензій, то товари категорії «побутова хімія» не вимагають оформлення чого-небудь подібного, що є бе
зсумнівним плюсом бізнесу. Адже ви і так витратите неабияк часу на оформлення всієї потрібної документації.

Як би там не було, але всі терміни оформлення, а також суми комісій і зборів потрібно буде вказувати в бізнес-плані. Це значно полегшить вам розуміння подальших кроків і заощадить час.

Магазин побутової хімії: бізнес план

Приміщення для магазину побутової хімії

Правильне розташування вашої точки збуту-вкрай важлива для успіху всього підприємства річ. Незважаючи на зазначений постійний попит і дуже широку потенційну аудиторію споживачів, вам потрібно буде проаналізувати всі доступні варіанти розташування.

Враховуйте всі фактори. Наявність діючих конкурентів, їх кількість, прохідність вулиці, зручність підходу до будівлі, видимість вивіски з боку. Пам’ятайте, що покупець в своїй більшості до подібного роду магазинів звикає. І якщо ви відкривається в безпосередній близькості від точки, де також продається побутова хімія, то на великий успіх навряд чи доведеться розраховувати. Навіть якщо в планах задавити конкурента більш вигідними цінами. Або ж доведеться чекати достатню кількість часу, що збільшує терміни окупності і етапи розвитку. Клієнт просто за звичкою буде купувати у вже звичному для нього місці.

Але все-таки, тривалий період очікування» звикання » клієнтів ніяк не підходить під зухвалий план завоювання ринку і отримання прибутку. Тому і слід обробити в методичному аналізі всі доступні для застосування місця. Можливо вам більше підійде площа ближче до центрального району міста, де найменше діючих конкурентів. Хоча потрібно бути готовим до того, що орендна плата за той же метраж там буде більше.

Невеликому магазину для старту потрібно площа близько 100 квадратних метрів. А ось ціна за метр сильно варіюється. Наводити цифри тут не має сенсу, тому як навіть приблизно однакове видалення від центру і прохідність будуть різнитися за ціною, якщо порівнювати пропозиції в столиці і регіональному місті. Однак розраховуйте відразу, що менше 20 доларів за квадрат ви навряд чи знайдете серед відповідних площ.

Магазин побутової хімії: бізнес план

Асортимент

Про асортимент ми вже згадували спочатку статті. Там же був постулат, що саме вибір широкого кола товару стане хорошим стимулом серед споживача купувати саме у вас. Адже найчастіше покупки у відділі побутової хімії відбуваються масово-відразу для всіх цілей один або два рази на місяць.

Крім основних чистячих і миючих засобів корисно для магазину буде також наявність супутніх товарів. Мова про вологі серветках (які зараз робляться не тільки для особистої гігієни, але і для протирання різних поверхонь), туалетному папері, жіночих гігієнічних засобах, шкарпетках, колготках, шампунів, підгузниках та інших товарах, які просто зручно докупити при виборі основного набору хімії.

Серед корисних варіантів не останнє місце відводиться і подарунковим наборам. Адже як і раніше улюбленим подарунком на загальні свята залишаються недорогі набори гелів для душу, пен для гоління, шампунів та іншого.

Якщо ви плануєте поповнювати асортимент крім стандартних найменувань товаром елітної категорії, то не перестарайтеся. Його повинно бути все одно менше, адже основна ваша аудиторія – люди з середнім достатком.

Весь асортимент у вас буде з певною націнкою, яку доведеться також прораховувати. І чим більше різних постачальників у вас в партнерах, тим більше прорахунків доведеться здійснювати. Однак в деяких випадках потрібно буде знижувати націнку. Так слід вчинити, наприклад, при відкритті магазину, щоб відразу звернути увагу аудиторії на свою точку. А всілякі знижки по святкових днях тільки підвищать попит.

Хорошим прикладом служить мережа магазинів «альпарі». На полицях їх магазинів завжди є товар зі знижкою. І не тому що він продається за уцінкою, а тому що це приємна для покупців особливість і правильний маркетинговий хід. Існують навіть спеціальні знижкові дні.

Магазин побутової хімії: бізнес план

Обладнання для магазину побутової хімії

В основі своїй обладнання, яке доведеться закуповувати для відкриття точки з продажу побутової хімії, ніяк не відрізняється від обладнання для будь-якого роздрібного магазину. Все буде залежати від ваших планів на роз
ташування товару і його кількість. Стандартно купуються вітрини(відкриті, закриті, з індивідуальним дизайном і прості), а також прилавки, стелажі, стійка каси і касові апарати.

Корисно буде потурбуватися покупкою спеціальних ящиків з ключами, в які будуть складати речі відвідувачі, якщо формат магазину має на увазі самообслуговування. Також-візки і кошики для набору товарів.

Стелажі купуються в достатній кількості, щоб вмістити весь необхідний асортимент. Але при плануванні потрібно пам’ятати про зручність покупців. Розміщувати потрібно буде так, щоб залишалося місце для проходу і вільного вибору товару.

Магазин побутової хімії: бізнес план

Закупівля та постачальники

Найвигідніше звертатися безпосередньо до виробника товару, щоб уникати додаткових націнок на товар. Однак не всі виробники готові працювати по закупівлях, якщо ваші обсяги будуть недостатніми. Тому ретельний аналіз допоможе вирішити проблему з вибором ще на етапі бізнес-плану.

Крім простого вибору, вам потрібно буде переконатися, що кожен товар має сертифікацію. Про документи необхідно дізнаватися до того, як укладати угоду з постачальником. Це потрібно, щоб уникнути проблем при перевірці державними органами і невиправданих скаргах відвідувачів.

Як варіант, можна укладати договори з оптовими базами. Але стежте, щоб націнка не перевищувала допустимі норми. Інакше вам доведеться ставити власну ціну вище ніж потрібно і про продажі можна буде забути.

Оптові бази тим ще вигідніше для роздрібних магазинів, що вони можуть поставляти відразу широкий асортимент товару, так як купують у різних виробників. Вам в такому випадку не доведеться ламати голову в спробах встежити за дотриманням всіх поставок, і набір товарів ви отримаєте відразу такий, з яким не соромно відкривати відділ побутової хімії.

Але краще, звичайно, користуватися відразу всіма варіантами, якщо за розрахунками вони обіцяють вам вигоду.

Магазин побутової хімії: бізнес план

Персонал для магазину побутової хімії

З персоналом також не виникне ніяких проблем. Тому що багато людей для забезпечення безперебійної роботи точки не знадобиться. Основний штат такий:

  1. керуючий магазином (на етапі відкриття роль можете виконувати ви)
  2. бухгалтер
  3. продавці-консультанти. Для стандартного магазину 2-3 людини на зміну – оптимальний варіант.

Всього не більше восьми чоловік. Також можна подумати про технічний персонал, наприклад прибиральниці. Або включити подібну функцію чергового в перелік обов’язків продавців, додавши певну частину до їх зарплати.

Головне в роботі з персоналом – вміння продавців працювати з людьми і добре орієнтуватися серед найменувань вашого товару. Найчастіше покупцеві потрібна допомога у виборі найбільш підходящого засобу, особливо якщо у вас на полицях представлений широкий вибір.

Магазин побутової хімії: бізнес план

Реклама

Реклама, якщо вона зроблена якісно і цілеспрямовано може поліпшити будь-який бізнес. Початкова реклама забезпечує хороший потік покупців, інформованість їх про знижки і наявність відповідного товару, спеціальні пропозиції. А все разом-підвищує рівень доходу вашого магазину, що і є метою.

На даний момент є безліч варіантів реклами, більшість з яких підходять. Головне для вас-визначити, на кого вона буде націлена, і скільки ви готові виділити коштів для її реалізації.

— листівки на вулиці

— безкоштовні змі

— інтернет оголошення

— візитки

— телебачення

— акції та розіграші призів

І це тільки невелика частина способів, які в теорії вам підійдуть. Визначте обсяг вкладень в рекламу, дізнайтеся ціни на найдієвіші способи і оцініть реакцію покупців.

Магазин побутової хімії: бізнес план

Фінанси

Початковий капітал, який буде потрібно для відкриття магазину побутової хімії – близько 2,5 мільйона рублів. Але цифри взяті середньостатистичні. Підсумкова ціна буде варіюватися виходячи з багатьох факторів, а головне виходячи з ваших цілей.

На що доведеться витрачатися:

  1. оренда приміщення щомісяця
  2. закупівля обладнання
  3. реклама
  4. зарплатний фонд
  5. закупівля товару і певного запасу

За ус
ередненими даними, виручка з одного середнього магазину становитиме приблизно 6 тисяч доларів. Якщо так, то підприємство зможе окупити себе протягом не більше ніж одного року, що для роздрібної торгівлі вкрай привабливі показники.

Знову ж таки, багато в чому все залежить від вас і від ваших дій. Але головне, що при правильному плануванні та оцінці своїх потреб і можливостей, зробити магазин з продажу побутової хімії успішним — праці не складе.