Магазин стільникових телефонів: бізнес план

15

Продаж телефонів

Точки продажів телефонів давно і міцно влаштувалися на ринку роздрібної торгівлі. І якщо вам здається, що на сьогоднішній день немає сенсу сунутися в цю нішу, тому що все окуповано як мережевими гігантами, так і дрібними фірмами торгують самопалом, то ви маєте рацію тільки частково. Немає сенсу розглядати варіанти організації подібного бізнесу, якщо ви не готові старанно працювати в щільному конкурентному середовищі. В іншому-ласкаво просимо.

Основним аргументом, який може наочно продемонструвати цікавість бізнесу для підприємців є той факт, що салонів з телефонами кількісно не зменшується. Тобто незважаючи на наявність точок продажів основних гігантів стільникового зв’язку, в яких на кожному розі також продаються самі ходові апарати, магазини з телефонами продовжують відкриватися і закриватися.

Інша справа, що напруженість цього бізнесу дійсно висока, що витримати конкуренцію потрібно вміти, що потрібно примудрятися залучати покупців там, де попит як мінімум не вище пропозиції.

Що стосується попиту, то на подив, він і не думає падати. Незважаючи на весь галас навколо найдорожчих флагманів і конкуруючих фірм, прості телефони, яких також предостатньо, тихо і спокійно, але успішно продаються. Продаються, потрібно сказати, постійно. Тому і з’являються все нові і нові пропозиції від підприємців-початківців.

Але щоб відкривати точку з продажу телефонів (як втім і будь-який інший бізнес) потрібно ретельно підготуватися. Іншими словами, провести якісний аналіз ситуації на тому ринку, де ви збираєтеся починати свою діяльність. І оформити всі отримані результати в докладний бізнес-план. Тільки це дозволить вам з найменшими ризиками починати підприємницьку діяльність і бути готовим до будь-якої виникає невдачі.

Приміщення

Салон, в якому будуть продаватися телефони можна робити в будь-якому приміщенні площею від 30 квадратних метрів. Для старту і проби бізнесу великі варіанти не рекомендуються. По-перше, тому що сам товар не буде вимагати багато місця, і його можна буде компактно розмістити навіть в такому скромному приміщенні. По-друге, тому що великі вкладення на перших кроках вашої справи будуть не виправдані, а орендна плата все-таки – щомісячна стаття витрат. По-третє, таким чином ви знизите ризик в разі небажаної невдачі. По-четверте, приміщення такого масштабу легше і простіше знайти.

З іншого боку, ви вільні самі вибирати. Ніхто не заборонить вам при наявності відповідних фінансових можливостей відразу відкривати повноцінний маркет. Інша справа, що це навряд чи буде виправдано, та й термін виходу на окупність бізнесу ви таким чином збільшите в рази. Адже під велику площу потрібно буде і більший асортимент товару. А задовольнити стандартний попит споживача можна навіть в дрібному приміщенні. Головне правильно підібрати моделі товару, а не закуповувати все, що тільки можна.

При виборі приміщення, потрібно паралельно не забувати про необхідні дозволи, які ви, як підприємець, змушені будете отримати в певних інстанціях.

— дозвіл від органу місцевого самоврядування

— дозвіл на продаж стільникових телефонів від пожежного нагляду

— ліцензія на надання послуг стільникового зв’язку (а продавати телефони без супутніх послуг навряд чи має сенс)

— дозвіл від держсанепіднагляду

Також телефони, які будуть продаватися у вашій точці без сім-карти повинні видаватися разом з гарантійними талонами і обов’язково з інструкцією по використанню.

Крім іншого, перевіряючі органи можуть запросити сертифікацію. А саме сертифікат згідно гост 50842-95 і нормам гкрч на електронну продукцію для магазину стільникових телефонів. Ці папери також вимагають оформлення.

Підбір приміщення повинен відбуватися після розгорнутого аналізу ситуації за кількома факторами. Перше-прохідність того місця, де ви плануєте орендувати площу. Це найлогічніше. Якщо повз вашого салону не будуть постійно ходити люди, то можна забути про який би то не було прибутку.

Тому багато підприємців відразу розглядають місце ближче до центру міста, хоча оренда там свідомо вище. Або ж спеціалізовані місця, де просто є велике осередок магазинів електроніки. Як варіанти-частина площі великого магазину або торгового центру (не обов’язково цієї ж спрямованості). Або просто прохідне місце, таке як вихід з метрополітену або зупинка н
а великому транспортному вузлі, хоча такі місця швидше за все вже окуповані. Головне, щоб точка була на виду у потенційних покупців.

Можна також подумати про будівництво окремо стоїть будівлі, але в цій ніші ринку на перших етапах становлення бізнесу справа буде не виправдано за вкладеннями. Тільки якщо ви не плануєте поєднувати продаж телефонів з іншою галуззю підприємництва.

Після того, як ви визначитеся з місцем, але до того, як підпишіть договір оренди з господарем наданої площі, потрібно буде з’ясувати чи не планується найближчим часом підвищення орендної плати. А краще, взагалі включити подібний пункт в договір, щоб не отримати несподіване підвищення витрат і діяти згідно з спочатку складеним бізнес-планом.

Магазин стільникових телефонів: бізнес план

Обладнання

Над обладнанням для торгової точки таких розмірів не доведеться довго ламати голову. Вам знадобляться стандартні стелажі для точок роздрібної торгівлі. Хіба що майже всі вони повинні бути зі скляними вітринами і дверцятами, що закриваються на замок. Для приміщення в тридцять квадратів вистачить чотирьох штук.

Також – стійка для продавця, куди зможе вміститися і касовий апарат, і при необхідності ноутбук, і залишиться небагато місця для демонстрації товару клієнту (для цієї потреби іноді купується спеціальний столик невеликих розмірів).

Благо, на сьогоднішньому ринку торгового обладнання ви спокійно знайдете недорогі моделі. А якщо захочете заощадити, що буде цілком виправдано на даному етапі, то легше буде пошукати моделі б/у.

Отже:

-стійка

-стелажі

-касовий апарат

-комп’ютер

-столик (додатково)

Магазин стільникових телефонів: бізнес план

Інвестиції

Окрема стаття, яка завжди складається індивідуально під кожний проект, так як вважається за впливає ціновим факторам:

  • витрати на оформлення документів і сертифікатів
  • оренда приміщення
  • витрати на рекламу
  • зарплатний фонд працівників
  • закупівля товару
  • додаткові витрати (вони завжди є, тому потрібно закладати туди хоч якісь гроші)

Ці пункти потрібно розраховувати мінімум на два місяці вперед. Підсумкова сума-і буде тією сумою, яка складе необхідні інвестиції для відкриття магазину.

Що ж стосується оформлення підприємницького права, то в даному виді бізнесу спочатку більше підходить форма іп і спрощена система оподаткування. Однак настійно рекомендується хоча б дізнатися, які взагалі є форми, що вони з себе представляють і які зобов’язання за цим слідують. І тільки потім приймати рішення. Краще при цьому мати під рукою людину, яка вже розбирається і може дати слушну пораду.

Магазин стільникових телефонів: бізнес план

Асортимент для магазину стільникових телефонів

Виставляти на прилавок всі доступні і можливі моделі не має сенсу. Більшість з них у вас так і будуть припадати пилом за склом. Між тим на ринку сьогодні різних моделей від різних виробників-хоч відбавляй. Тому до вибору товару потрібно підійти дуже серйозно.

В асортименті вашого магазину обов’язково повинні бути представлені відомі бренди, які вже познайомили з собою масового споживача (за допомогою тієї ж реклами). Повинні бути ті телефони, які можуть похвалитися хорошими відгуками. Часто, покупець попередньо за допомогою інтернету вибирає собі телефон, а потім йде в салон консультуватися з фахівцем (тобто з вашим продавцем).

Розміщувати телефони в магазині потрібно виходячи з вікової категорії, соціального статусу покупця і його фінансових можливостей. Якщо ви зосередитеся, наприклад, тільки на дорогих моделях, позиціонуючи себе як магазин рівня люкс, то залишитеся з носом. Але і хилитися в іншу крайність, виставляючи тільки бюджетні моделі не варто. Розбавляйте одне іншим.

Закуповувати товар краще безпосередньо у постачальника. Це як мінімум буде і дешевше, і позбавить вас від частки ризику отримати браковані моделі без можливості обміну.

Як вже говорилося вище, магазин, в якому продаються стільникові телефони не повинен обмежуватися тільки цим товаром. Вам потрібно буде мати в наявність також аксесуари-чохли, плівки, навушники, пристрої хенд фрі.

Бажаним варіантомБуде договір з оператором стільникового зв’язку, який дозвол
ить крім електроніки продавати ще й сім-карти.

У планах розвитку (а при бажанні і відразу) можна буде організувати поруч з точкою продажів, точку по ремонту стільникових. Це підвищить інтерес потенційних покупців, зверне на вас додаткову увагу і підвищить прибуток, що і є метою.

Магазин стільникових телефонів: бізнес план

Персонал

Набирати на роботу персонал можна будь-якими способами. Ніхто не забороняє вам самому бути продавцем на перших порах, щоб знизити витрати. Однак пам’ятайте, що часу тоді у вас не буде зовсім, а потрібно попутно буде вирішувати безліч організаційних завдань. Та й працювати салон повинен по можливості довше.

Тому два продавця – консультанта – той мінімум, на який потрібно орієнтуватися. Працювати вони будуть позмінно.

Деякі вважають, що для роботи з електронікою підходять в першу чергу чоловіки, так як їх ця сфера більше цікавить. Але це всього лише стереотип. Головне завдання продавця-продавати.

Але пам’ятайте, що клієнт розраховує бачити у вашому продавця людину, яка добре розбирається в моделях і їх роботі. І може не тільки допомогти з вибором потрібної моделі, але також показати функціонал. Продавець салону повинен вміти знаходити з людьми спільну мову, адже клієнтська аудиторія дуже широка і різниться як за фінансовим становищем, так і за віком. Хороший продавець, який не тільки розбирається в асортименті, але і вміє переконати клієнта – на вагу золота. Але при всьому при цьому, в роздрібній торгівлі, як показує практика, велика текучка.

Оплата праці стандартно ділиться на оклад і процентну частину від продажів, що є основним мотиватором продавати якомога більше, а відповідно, приносити прибуток магазину і вам.

Магазин стільникових телефонів: бізнес план

Реклама

До реклами потрібно ставитися з не меншою увагою, ніж до інших процесів розвитку бізнесу. Тому що грамотно оформлена, реклама може значно збільшити прибутковість бізнесу. В принципі, як і взагалі в роздрібній торгівлі, в ніші стільникових телефонів можуть підійти всі стандартні способи рекламування салону. Особливо, якщо вам є чим виділитися серед інших схожих точок (наприклад – стільникових в тому ж місці).

Але до будь-якого способу потрібно ставитися уважно, аналізуючи заздалегідь його дієвість. Потрібно розуміти, чи буде доходити реклама саме до вашої цільової аудиторії, або просто інформувати всіх без розбору про наявність на такій-то вулиці чергової точки продажів стільникових телефонів.

Добре на споживача діють різні акції та знижки («два за ціною одного», знижка приурочена до восьмого березня і так далі).

Не менш важливу роль відіграє проста зовнішня реклама. Слідкуйте, щоб вивіска вашого салону привертала увагу перехожих, добре інформувала і була видна.

І, звичайно, настійно радиться мати власну сторінку в інтернеті і різних соціальних мережах. Хоча це вимагає постійної витрати часу на підтримку її актуальності, подібний захід зможе розташувати ваших клієнтів. Як мінімум там повинна міститися контактна інформація. А краще при цьому давати можливість залишати відгуки і отримувати інформацію про нові надходження в вашому магазині.

Як домогтися успіху з магазином стільникових телефонів

Все перераховане вище буде діяти в тому випадку, якщо ви як підприємець будете вести методичний аналіз і працювати. Успіх вашої справи буде залежати в першу чергу від вас. Від вашого вміння користуватися інформацією, бути в курсі подій і рухів ринку, а також від уміння організувати себе. Основні пункти, які приведуть вас до успіху прості:

  1. правильно підібране приміщення
  2. гарне місце розташування
  3. кваліфікований персонал
  4. облік товару і продажів
  5. наявність якісного асортименту
  6. маркетингова компанія, здатна залучити аудиторію

Магазин стільникових телефонів-непростий бізнес. Але незважаючи на великий рівень конкуренції, можна домогтися хороших результатів в цій ніші, а також розвинутися з дрібної точки в великий магазин з дійсно хорошим прибутком і постійним оборотом.