Медичний центр: бізнес план

25

Для кого підходить бізнес в медичній сфері

В першу чергу для того, хто розглядає варіанти відкриття власної справи, потрібно знати, що сфера медичних послуг відкрита не тільки для того, хто будь-яким чином пов’язаний з медициною. Ви можете бути виключно організатором, інвестором, директором, який наймає для своєї справи професіоналів в різних медичних сферах, але при цьому, наприклад, не мати медичної освіти. 

Саме так найчастіше відкриваються приватні клініки, діагностичні центри, стоматологічні кабінети, центри ведення вагітності та інші організації з надання послуг населенню. 

Але це не означає, що підприємцю потрібно кидатися в справу не приділивши належної уваги правильній і якісній підготовці, куди наприклад входить ретельний аналіз ситуації на ринку за наявністю конкурентних фірм, або ж по виявленню потреб населення, серед якого буде потенційна аудиторія майбутнього підприємства. 

Не рідкісні випадки, коли в медичну сферу бізнесу переходять ті, хто до цього займався страхуванням життя. Так як платні послуги і тієї й іншої ніші можуть спокійно перетинатися і бути цікавими однієї аудиторії. 

У будь-якому випадку, всі деталі і результати аналітичної роботи повинні бути перед першим етапом реалізації відображені в бізнес-плані, який в подальшому стане інструкцією до кожного кроку. Там же будуть відображені всі послуги, які надаватиме своїм клієнтам медичний центр. А так як саме поняття медичного центру досить широке, то визначатися з асортиментом послуг буде необхідно. Чи буде це тільки діагностика, або може бути багатопрофільний центр – на рішення будуть впливати як власні переваги, так і потреби потенційних покупців цих послуг і фінансові можливості інвестора. 

На сьогоднішній день лідируючі позиції за популярністю серед платних медичних установ займають стоматологічні відділення, а також гінекологічний кабінет, урологія і центр косметологічних послуг. 

Приміщення

Навіть починаючому підприємцю відомо, що місце розташування точки продажів, або надання послуг для населення-найважливіша частина бізнесу, яка безпосередньо впливає не просто на результати роботи всього підприємства, а й безпосередньо – на прибуток. 

Позитивного результату від розташування приміщення медичного центру можна, як і в багатьох інших варіантах бізнесу

Домогтися, якщо про ваше підприємство будуть знати якомога більшу кількість людей. Відповідно, розташовуючи центр в центрі міста, або ж просто на вулиці з великою прохідністю ви вже вигравайте. Однак у подібних місць є і свої мінуси. Це-ціна оренди. Чим вигідніше місце, тим більше доведеться віддати за оренду будівлі, кабінету або ж землі. Та й практично завжди такі місця вже зайняті. 

Також при виборі приміщення варто спиратися на заздалегідь визначений спектр майбутніх послуг, які будуть надаватися вашим клієнтам в установі. Так, якщо, наприклад, відкривається невеликий стоматологічний кабінет, то у підприємця відпадає необхідність орендувати велике за площею приміщення. Вистачить і 30 квадратних метрів. А відповідно і список можливих місць під відкриття фірми розширюється. І навпаки. Якщо ви плануєте відкривати повноцінний медичний центр з великим набором різних послуг, то доведеться спантеличитися тим, щоб всі необхідні кабінети в ньому вмістилися. Причому вмістилися в повній відповідності з санітарними вимогами. Тобто кожен з кабінетів, в залежності від призначення був необхідної (прийнятої законодавчо) площі, а також був оснащений усіма комунікаціями. 

Обладнання

Вибір обладнання також виходить з попередньо визначених цілей вашого медичного центру. Потрібно враховувати також і фінансові можливості вас, або вашого інвестора. Адже обладнання-одна з найбільших статей витрат у створенні центру з якісними послугами. 

Так, наприклад, професійний і якісний апарат узд на ринку має вартість в районі 160 000 доларів. А обладнання для проведення спеціалізованих аналізів – 50 – 100 тисяч доларів. 

Звичайно, є варіанти на першому етапі відмовитися від оснащення тільки новими апаратами. Багато підприємців починають з покупки обладнання вже вживаного. Благо, на діючому ринку, існують фірми цілеспрямовано займаються торгівлею б/у апаратами. У сферу їх діяльності входить також діагностика та усунення несправностей подібного обладнання. Однак в разі покупки таких екземплярів, ви завжди дієте на свій страх і ризик. А між тим мова йде про здоров’я і безпеку людей – ваших клієнтів. 

Тому, г
оловне – будьте уважні. І не намагайтеся створити зайву економію, яка в подальшому може принести більше проблем, ніж вигод. Не лінуйтеся шукати. Ринок великий, багато екземплярів представлені зарубіжними фірмами (в цьому випадку враховуйте також питання вартості логістичних послуг). Краще в цьому аспекті витратити більше часу на якісний аналіз існуючих постачальників і виробників. 

Ліцензування

Спочатку, як і у випадку будь-якого іншого бізнесу, вам як підприємцю потрібно буде зареєструвати свою діяльність і отримати на неї дозвіл в державних органах. Але так як мова йде про надання медичних послуг, потрібно пам’ятати ще й про спеціальне ліцензування. 

Для отримання ліцензії потрібно, щоб ваш центр мав:

* приміщення

* медичний персонал

* необхідне медичне обладнання з усіма сертифікаційними документами на кожен з апаратів

В той же час, після подачі заяви на ліцензію до моменту його розгляду може пройти до двох місяців реального часу. Тому краще робити кілька справ паралельно. В інших випадках, загальний час на отримання всіх дозволів досягає навіть року. Це також варто враховувати ще на етапі бізнес-плану, щоб розуміти коли почнуться витрати, а коли можна буде побачити перші доходи. Пов’язана така тривалість з тим, що на кожну медичну послугу, яку ви заявите в своєму центрі знадобиться окрема ліцензія від відповідного органу. 

Також пам’ятайте, що є прив’язка ліцензії на послугу до певної адреси. І якщо, наприклад, місце надання послуги буде в реальності змінено, то процес її ліцензування доведеться проходити заново. 

Що стосується лікарняних листів як досить популярного виду послуги, то можна уникнути повторного ліцензування, якщо в штаті у вас буде працівник медичної сфери з профільною ліцензією і сертифікатом. 

Персонал медичного центру

Відбір персоналу до медичного закладу важливий з кількох причин. По-перше, ваш споживач впевнений, що за гроші, які він буде платити у вашому центрі, йому нададуть не тільки саму послугу, але також комфорт і сервіс. Тобто всі медичні працівники вашого підприємства повинні бути не просто професіоналами своєї справи, але також вміти взаємодіяти з клієнтом. Вони особа вашої компанії, від них буде залежати і репутація фірми, і її популярність і також прибуток. 

По-друге, чим більш високої категорії працює у вас фахівець, тим більше довіри з боку клієнта буде вашому центру. А відповідно, якщо перед потенційним клієнтом стоїть вибір між

Двома центрами, в яких він може отримати послугу, то вибере він той, який буде мати більш високий рейтинг і позитивні відгуки. 

Не обговорюється, що весь персонал повинен складатися тільки з фахівців. І це при відборі перевіряється особливо ретельно. Основні критерії відбору-це освіта, стаж і практика. 

Якщо ви плануєте починати свій бізнес з невеликої установи, то для перших етапів дії центру достатній буде невеликий штат співробітників:

* лікарі (за кількістю надаваних послуг і змін)

* медсестри (також за кількістю змін)

* бухгалтер

* адміністратор

Зароблена плата співробітників розподіляється виходячи з декількох факторів. Таких, як займана посада, категорія і стаж. 

В середньому, на даний момент розподіл зарплат на ринку праці серед приватного сектора медичних послуг йде таким чином: медсестра – 300 доларів, лікар – близько 800 доларів. 

Також пам’ятайте, що через зростаючу конкуренцію в цій сфері, знайти по-справжньому цінного фахівця буде складно. А цінні кадри розподіляються в першу чергу за принципом гідної оплати праці. Тому також буде необхідний аналіз ринку. На етапі підбору фахівця з вузьким профілем, можна звернутися в спеціалізоване hr-агенство, яке вже має свою базу і за певну винагороду візьме цю складну роботу на себе.

Послуги

Як вже говорилося вище, медичний центр може надавати різні послуги своїм клієнтам, починаючи від діагностики захворювань, закінчуючи веденням вагітності. Однак, які саме послуги будуть в прейскуранті вашого підприємства-вирішувати в першу чергу вам. А для того, щоб зрозуміти, що буде вигідніше, потрібно як мінімум знати, на що є попит у населення. Тому без попереднього аналізу попиту ніяк не обійтися. 

На даний момент на ринку платної медицини найпопулярнішими напрямками є:

* стоматологія

* гінекологія

* урологія

* сексопатологія

* косметологія та пластична хірургія

Однак, рівень попиту на кожну з перерахованих областей постійно змінюється. І потрібно вести безперервний моніторинг ринк
у,

Щоб правильно оцінювати можливості і потреби, створюючи грамотний план дій і розвитку. 

Вкладення

Фінансові вкладення в відкриття медичного центру з певним набором платних послуг для населення будуть залежати від численних параметрів. Починаючи від оренди приміщення і покупки обладнання, закінчуючи певним штатом вузькоспеціалізованих співробітників. 

Знову ж таки, залежно від масштабу перших етапів розвитку вашої справи, інвестиції будуть варіюватися. Ви можете почати з невеликого кабінету стоматології, поступово розвиваючи з нього повноцінну клініку. Або ж відразу вкластися в створення великого центру з передовим обладнанням і різноспрямованим переліком медичних послуг. 

Таким чином, видаткова частина може становити як 100 тисяч доларів, так і набагато більше. Від рівня популярності, правильної маркетингової компанії, сервісу і якості буде залежати дохід фірми. Так, наприклад, якщо досягти рівня відвідуваності в 50 осіб за день при вартості однієї послуги в 50 доларів (в середньому), то щомісячний дохід складе близько 60 тисяч доларів. 

Окупність бізнесу також буде залежати від його успішності і розмірів. Однак як показує практика, сфера платної медицини майже завжди високо рентабельна. Саме тому зараз вона користується все більшою популярністю, а рівень конкуренції стрімко зростає. 

У будь-якому випадку, якісний бізнес-план дасть вам можливість вкласти гроші в прибуткову справу. Але кожен етап ведення бізнесу повинен бути детально описаний. Так, наприклад, потрібно розуміти, які витрати будуть щомісячними, а які разовими. 

Для відкриття приватної клініки середніх розмірів знадобиться розрахувати витрати на наступні фактори:

* оренда приміщення

* ремонт

* закупівля обладнання

* медичні інструменти, препарати та витратні матеріали

* ліцензування кожного виду послуги

* зарплата персоналу

* податки

* маркетингова стратегія

Крім перерахованих вище пунктів інвестування, потрібно враховувати, що дохід не буде миттєво високим. Для початку доведеться провести рекламну компанію (ще до відкриття і потім – на періодичній основі), познайомити клієнтів зі своїм медичним центром. Постійно працювати над залученням нових клієнтів і утриманням постійних. 

А ті ж дослідження ринку не стануть лише попереднім етапом. Так як для ніші характерне зростання конкуренції, потрібно бути постійно в курсі змін не тільки на загальному ринку, але і конкретно у вашому регіоні. Це дозволить оперативно реагувати на зміни і не втратити хороших фахівців.