Мобільна кавярня або фудтрак з кавою: бізнес план

21

У будь-якому парку в будь-який час року можна помітити торгові ларьки або фургончики, де продаються різномасті товари, причому не за найнижчими цінами. І якщо, наприклад, продавати морозиво було б вигідно тільки в теплу пору року, тому що взимку його купують, щоб забрати додому, то пропустити стаканчик кави приємно завжди.

Тому, якщо ваш вибір припав на організацію бізнесу з продажу їжі і напоїв в місцях великого скупчення народу, то зверніть увагу на дві речі. Перша-кава більш універсальний товар, ніж морозиво, солодка вата, попкорн та інші популярні речі. Друге-спосіб продажу з переобладнаних фургончиків принесе більше результату, ніж стаціонарний кіоск або торговий лоток, він також більш ергономічний і мобільний. І дає більше можливостей по привабливому оформленню.

Фудтрак

Подібні пересувні місця продажу, які створюються шляхом косметичного переобладнання звичайних машин типу фургон, мають вже свою назву в бізнесі. Фудтрак. Бізнес цей не новий, особливо на заході. Та й в росії можна зустріти подібні машини, які торгують як кавою, так і взагалі популярним фаст — фудом. Однак фудтракі все ще залишаються вільною нішею. Їх не настільки багато, щоб ринок вже був переповнений.

До того ж, чим ще гарні пересувні фургончики – їх із задоволенням приймають на різні заходи міського типу і святкування.

Мобільна кавярня або фудтрак з кавою: бізнес план

Опис бізнесу

Щоб реалізувати проект фудтрака, підприємцю знадобиться придбати відповідний автомобіль і зайнятися його доопрацюванням, або ж звернутися до тих, хто робить це професійно. Причому необов’язково буде купувати нову машину. Для реалізації підходить і підтримане авто. Однак грошей на доопрацювання і оснащення йде пристойно.

З іншого боку, в даному виді підприємництва існує помітний плюс для тих, хто тільки починає і ще не хоче розлучатися з іншими справами. Існує безліч прикладів, коли фудтрак створювався на голому ентузіазмі як хобі. Звичайно, досить клопітка хобі. Але в подальшому дає можливість гарненько заробити.

На весь бізнес, включаючи покупку автомобіля, його ремонт, оснащення та інші витрати йде близько 2 000 000 рублів вкладень і кілька місяців, з урахуванням, що робота над справою буде не основною, а лише доповненням до основної роботи. Початкові інвестиції потрібно не відразу, а поетапно. Однак, так як мова йде про бізнес – проект, можна звернутися за позикою в банк. Тим більше, на сьогоднішній день існує досить багато цікавих пропозицій.

Витрати в організації фудтракового бізнесу будуть йти в першу чергу на автомобіль і його комплектуючі. Однак крім цього існують і інші статті, про які починаючому підприємцю не варто ні в якому разі забувати.

Отже:

— розмір необхідного в середньому капіталу для становлення бізнесу – 2 мільйони рублів.

— так як собівартість стаканчика кави становить приблизно 20 відсотків від ціни, бізнес вважається привабливим і прибутковим.

— окупність бізнесу в середньому — 1,5-2 роки за умови, що ви будете купувати авто.

— середній чек становить 300 рублів. Тому потрібно продавати якомога більше, а для цього потрібно, щоб ваш фургончик знаходився в популярних у громадськості місцях – парки, прохідні вулиці, гуляння, свята.

— бізнес поки мало зайнятий, тому сфера не конкурентна. Але за даними статистики все більше підприємців звертає увагу на подібний спосіб заробітку. 

Мобільна кавярня або фудтрак з кавою: бізнес план

Правові основи

Перше, що потрібно знати будь – якому підприємцю, який побажав зайнятися бізнесом у сфері фудтраків-додаткові перевірки.

Так як подібна діяльність розглядається законодавством як мобільна торгівля, тобто не стаціонарна, то вона підлягає додатковим перевірочним процедурам. І кожному, хто захоче заглибитися в це питання, в першу чергу радять звернутися до професійного юриста, який підкаже, що саме чекає підприємця. Тому що складнощі можуть виникати з необхідністю реєстрації в схемі розміщення нестаціонарних торгових об’єктів, прийняття участі в торгах і укладення договорів оренди земельної ділянки.

Але мобільність також і головна перевага вашого кавового бізнесу. В інших випадках підприємці звертаються до сфери вендінгових апаратів з продажу кави. За словами одного з підприємців, спочатку своєї справи він розраховував на співпрацю з торговими центрами і молами в плані охоплення їх аудиторії. Однак, як показала практика, розважальні місця типу торгових центрів роблять більше упор саме на стаціонарні кіоски та апарати, фудтраки їх мало цікавлять.

Тому, основою стали виїзні заходи. Адже вони бувають не тільки загальноміськими, а й приватними, головне знайти клієнтів і дати зрозуміти, що машина з кавою, яка піде за ними в потрібне місце – ідеальний варіант проведення кава-брейків на природі. Корпоративи, бізнес-тренінги, організаційні виїзні заходи – все це зможе приносити дохід, якщо правильно піднести вигоди для організаторів. 

До слова, говорячи про бізнес кави на колесах і його популярності, можна згадати, що існують навіть спеціальні фестивалі фудтраків. Нехай ще не в провінціях російської федерації, проте затребуваність подібного роду діяльності говорить про швидку появу і у нас подібних заходів.

Але повернемося назад до законодавчої складової справи. Один з експертів в області оподаткування, ділиться інформацією, яку повинен знати кожен підприємець, готовий вступити в клуб цієї ніші бізнесу. За його словами, спеціального закону, який би точно регулював діяльність пов’язану з роботою фудтрака не існує, хоча бізнесу аж ніяк не два роки. Так чи інакше, ділкам доводиться працювати на заходах і приватних територіях, особливо не ризикуючи, але і не маючи чітких меж в законодавчому плані.

Мобільна кавярня або фудтрак з кавою: бізнес план

Клієнти для фургона з кавою

Про напрацювання клієнтської бази розповіли стартапери, які почали займатися фудтраком півтора роки тому. За їхніми словами, як і в будь – якому бізнесі, початок-найскладніший період щодо клієнтів. Про вас ніхто не знає, ви нікого не знайте. І з цим потрібно щось робити. Ось і доводилося кататися, пропонувати скрізь свої послуги, влазити і напрошуватися на заходи, показувати, що публіка вкрай прихильно ставиться до такого виду перекусу і розваги. Адже це і зручно, і незвично, привертає увагу. Людям подобається.

Доводилося спочатку і візитки роздавати, і листівки. Маркетинговий план як такий не був розроблений. Але діяти виходило на голому ентузіазмі. У хід йшли всі способи розповісти про себе, які не вимагали великих грошових вкладень. І це принесло свої плоди. Клієнтську базу вдалося сформувати приблизно за рік. Далі вже, як і заліковка у студента, вона починає працювати на підприємця.

Через рік, фудтрак вже сам отримував заявки на участь. Організатори, перейнявшись ідеєю і побачивши дійсно позитивну картину, стали самі розшукувати фургончик з кавою і кликати на свої заходи. Кожному гулянню потрібен фудкорт. Люди люблять не тільки видовища, а й перекусити. А якщо мова йде про вуличні дійства, то чашка гарячої та смачної кави – обов’язковий стандарт. Покупців буде багато. І це головний показник для організаторів веселощів, що публіці потрібен такий фургон. Дні міста і міські свята стали сприймати фудтрак як невід’ємну частину зони відпочинку їх відвідувачів.

Мобільна кавярня або фудтрак з кавою: бізнес план

Обладнання та сировина

Так як мова в цій статті про каву, то неодмінно потрібно сказати, що вибір сортів для свого фургончика повністю лягати на підприємця. І це одна з головних частин організації бізнесу, тому що клієнт вибагливий, клієнти різний. Всім, ясна річ, не догодиш, але прибуток потрібно отримувати максимальну, тому і сорти кави потрібно вибрати ретельно.

Після вибору, варто ознайомитися з пропозиціями від постачальників. Тому що діючий бізнес вимагатиме постійного поповнення запасів. А значить постачальник повинен бути надійний, щоб не підводив ні з термінами, ні з якістю.

В середньому, при досить розвиненому справі, потрібно буде орієнтуватися по замовленнях на обсяг в 20-30 кг кави щомісяця. Цього повинно вистачити для покриття попиту.

Важливо, для збереження якості продукту, щоб постачальник надсилав свіжий продукт. Якщо кава буде надходити через кілька тижнів після обсмажування, від справжнього аромату нічого не залишиться. Ефект буде вже не той. І частина аудиторії до вас просто не прийде.

Після певного етапу розвитку, коли фургон буде приносити прибуток, варто задуматися про найм фахівця в області кави. Зарплата бариста буде визначатися виходячиЗ середньоринкових коефіцієнтів. Але на початку шляху, роль бариста може виконувати і сам підприємець.

Ще один важливий момент – гараж. Тобто місце зберігання не тільки автомобіля, але і кавового запасу. Адже весь асортимент, замовлений на місяць вперед у постачальника, не зможе влізти в машину. А сам автомобіль краще тримати в захищеному від людей і погоди місці. Гараж необов’язково купувати. Хоча, якщо дозволяють кошти, такий варіант принесе в подальшому тільки користь, і позбавить від багатьох ризикових ситуацій.

Мобільна кавярня або фудтрак з кавою: бізнес план

Оренда гаража буде залежати від того, де саме він буде знаходитися. Але ціни починаються від 10 тисяч рублів на місяць.

Крім оренди за місце зберігання, ви будете платити оренду і за місце торгівлі на ярмарках. Спершу це може здатися зайвим. Адже, з одного боку, організаторам ви потрібні. Але з іншого боку, ви не один, хто захоче встати на прибутковому місці. Нехай тільки лише на один день. А ярмарки, гуляння та інше – саме що ні на є прибуткове місце. Оренда буде також різнитися в залежності від типу, розміру, популярності заходу і жадібності його організаторів. В середньому ціна скаче від 10 до 150 тисяч рублів в день. Але, як показує практика, такі речі окупаються сповна.

Безумовно будуть траплятися і безкоштовні заходи. Однак вони трапляються не так часто, як хотілося б. Два-чотири рази на рік. А заробляти потрібно цілий рік. Хоча у відвідування масових гулянь є і певний мінус, як не дивно, пов’язаний з конкуренцією. Справа в тому, що взагалі фудтраков зараз дуже багато, якщо говорити взагалі про їжу. Але організаторам ярмарків до цієї справи немає, тому що кожен з учасників все одно буде платити гроші. Відповідно, бажаючи заробити більше, організатори просто беруть всіх, хто захоче на такі дійства, створюючи конкуренцію.

Взагалі для фургонів їжі, це мінус. Для фургонів з кавою-поки ще не такий явний. Тому що їх не так багато.

Цікава думка одного з підприємців, що володіють фургончиком з кавою. На питання, чому він не робить кроки з розвитку в бік більшого охоплення аудиторії (мається на увазі продаж разом з кавою, наприклад, ще й хот-догів), він відповідає, що це буде псувати репутацію. Запах кави, особливо якісного, приваблює людей. А якщо додати до нього ще й запахи інших страв, то просто все змішається. І якщо каву беруть всі, то після цього її братимуть тільки голодні. Тому що пахнути буде тільки лише загальною їжею.

Мобільна кавярня або фудтрак з кавою: бізнес план

Витрати засновані на тому, що вам буде потрібно для реалізації проекту і продажу звичайно продукту. Це:

— вода

— стаканчики і кавові приналежності, серветки, палички для помішування та інше.

— цукор

— бензин. Все-таки у вас не велосипед. Тому бензин також потрібно враховувати при розрахунку собівартості кави.

— амортизація автомобіля. Так, ваш фургончик, як і будь-який інший автомобіль, доведеться лагодити. І краще витрати теж врахувати в прибутку. Інакше можна не помітити мінусів.

— непередбачені витрати. Вони є завжди і скрізь. Тому графа обов’язкова.

Мобільна кавярня або фудтрак з кавою: бізнес план

Виручка

Розміри виручки будуть варіюватися виходячи з великої кількості факторів. Так, наприклад, впливатимуть і кількість заходів, учасником яких буде ваш фургон, і загальна кількість годин роботи, і місця, де продаватиметься кава поза ярмарками, і прихильність людей, і асортимент, і якість, і витратна частина, і конкуренція, і навіть платоспроможність потенційної аудиторії.

Все це необхідно враховувати при формуванні бізнес-плану та інвестиційного фонду. Однак як показує практика, кава швидко, за мірками бізнесу, окупається. І якщо підприємець готовий діяти і розвивати свою справу, то мета виправдає і засоби.

Ще 1000 кращих бізнес-моделей, ви можете знайти в розділах: бізнес ідеї або франшиза