Розливний квас: бізнес план

18

Бізнес на квасі

Квас в росії давно вважається народним напоєм. Але якщо те ж пиво беруть в будь-яку погоду і час доби, то квас потрібно віднести в першу чергу до сезонних продуктів. Адже це стане визначальним фактором організації бізнесу на розливі цього напою.

Проте, продажі квасу в сезон змушують багатьох задуматися про цей вид підприємницької діяльності, так як обіцяють по своєму хороший прибуток, нехай і не цілорічну.

Якщо ви звертали увагу, то в жарку пору року бочки з квасом і лотки, де його розливають, з’являються на практично кожному людному перехресті. (поруч з автобусними станціями, вокзалами, метро, навчальними закладами та центральними частинами міста). Звідси відразу можна зробити висновок, що місце розташування точки з продажу квасу також є пріоритетним фактором, який визначає прибуток і дохід бізнесу.

Формат бізнесу

Але, як і будь-який бізнес, продаж квасу повинна бути продуманою концепцією, в якій кожна деталь стоїть на своєму місці. І формат вашого закладу-одна з таких деталей, що визначає роботу всього механізму підприємства.

Стандартним форматом є організація спеціального кіоску, де проводиться торгівля прохолодними напоями. Такий вид буде забезпечувати дохід не тільки від основного продукту – квасу, але і від супутніх товарів, які поряд з квасом під час спекотної погоди користуються великим попитом. Це, як правило, різні лимонади і пиво. Якщо дозволяє масштаб, можна подумати про торгівлю морозивом.

Основними мінусами цього виду бізнесу є великий рівень конкуренції і сезонність. Але якщо у ваші плани входить початок підприємства в літній час на квасі з подальшим збереженням і переобладнанням точки під сезонний товар, то вихід можна легко знайти. Наприклад, з результатом квасного сезонного перекваліфікуватися на продаж гарячого чаю і кави, а також швидкої гарячої їжі (різна випічка, шаурма тощо).

Такий підхід може зіграти на руку підприємцю відразу в двох напрямках. По-перше, ви зможете стабільно осісти на одному місці і напрацьовувати певну аудиторію постійних клієнтів (наприклад, тих, хто проходить повз вашої точки кожен день, або працює поруч). По-друге, вам не доведеться думати про створення нового бізнесу з нуля по закінченню сезону квасу.

Тому відкриття стаціонарного кафе або пункту їжі здається логічним, хоча і явно вимагає великих вкладень. Якщо ви маєте в своєму розпорядженні достатнім стартовим капіталом, який можна визначити в рамках простого розрахунку необхідних витрат, то сміливо рухайтеся в цьому напрямку.

Але в даній статті ми говоримо тільки про організацію продажу квасу, тому іншу частину плану залишимо на наступні статті.

Варіанти ведення бізнесу

Основними видами бачення бізнесу з продажу квасу вважаються наступні:

  1. продаж квасу на базі власного його виробництва. Такий варіант цікавий тим, що ви будете не тільки реалізовувати власний напій у власних точках продажів, але і станете поставляти його іншим підприємцям, які захочуть організувати в сезон подібну точку.
  2. продаж квасу після придбання або оренди термоцистерни, які використовуються для розливу в місцях скупчення людей. Найпопулярніший і найменш витратний спосіб реалізації квасу на даний момент.
  3. відкриття стаціонарної точки у вигляді кафетерію, яка, до слова, дозволить за допомогою спеціальних кегів торгувати квасом цілий рік.

Визначитися з видом бізнесу потрібно буде на початковому етапі, так як всі варіанти мають свої особливості, і під кожен з них складається власний бізнес-план, не кажучи вже про відмінності в необхідному капіталі, терміни і основні кроки по реалізації ідеї.

Реєстрація бізнесу

Як і будь-який інший вид бізнесу продаж квасу повинна стояти «рейках» державного контролю. А тому вам доведеться пройти всі необхідні процедури реєстрації вашої підприємницької діяльності. Вибір між індивідуальним підприємцем і товариством з обмеженою відповідальністю завжди індивідуальний. Краще, якщо ви будете заздалегідь знати не тільки що означають ці терміни, але і які наслідки і які обов’язки вони з собою несуть. Як би там не було, але за стандартом, проста торгівля квасом оформляється у вигляді іп. Якщо ж ви націлені на створення власного кафе з реалізацією харчових продуктів, то варто звернути увагу на тов.
Існують також послуги спеціалізованих агентств, які зроблять більшу частину роботи за вас – проконсультують, дадуть всю необхідну для вибору інформацію і займуться документообігом. Однак, не забудьте, що наймання фірми буде коштувати вам певних фінансових вкладень, що на старті бізнесу, особливо сезонного – не найкращий варіант.

Також підприємцю потрібно пам’ятати про постійні перевірки з боку держслужб. Нічого в цьому страшного немає, просто будьте готові до них, уважно ставитеся до своєї «паперової» діяльності і дотримуйтесь всі необхідні умови і ліцензії.

У разі торгівлі квасом – це дозвіл на розміщення торговельного намету в певному районі міста. Це дозволи від санепідемстанції та пожежного нагляду, адже саме вони стежать за якістю продукції та дотриманням технічних норм безпеки при експлуатації приміщення або обладнання.

А ось будь-яку спеціальну ліцензію на торгівлю квасом отримувати не потрібно, так як він не відноситься до розряду алкогольних напоїв. І це значний момент, тому як сильно спрощує ситуацію зі збором і отриманням всієї необхідної документації.

Персонал

Набір персоналу буде залежати від того, який формат діяльності ви оберете. Але як би там не було, пошук відповідних працівників повинен грунтуватися на певних цілях. Важливо набрати команду, в якій ви будете впевнені. Адже торгівля на вулиці квасом може обернутися для вас найпростішим втечею продавця з місця роботи з усією виручкою.

В іншому ж, ніяких спеціалізованих навичок від ваших співробітників не буде потрібно. Стандартні здібності продавця-вміння спілкуватися з людьми, продавати і знати свій продукт. Не забудьте про наявність санітарної книжки у кожного зі співробітників — це обов’язкова умова.

Оплата персоналу в цій сфері бізнесу будується стандартним способом-фіксований оклад доповнюється відсотками від продажів.

Технічні моменти при продажу квасу

Якщо ви звертали увагу, то на кожній бочці з квасом в файлах вивішується інформація. Так чинять підприємці, щоб уникнути зайвого інтересу з боку перевіряючих органів самоврядування. Стандартно на аркуші можна знайти дані про продавця, телефони для зв’язку, а також інформацію власне про товар, який ви пропонуєте покупцеві і ваші реквізити.

Режим роботи точки, де буде розливатися квас – з дев’яти до двадцяти однієї години – дванадцятигодинний робочий день. Однак, якщо видається дощовий день, то є сенс розпустити продавців, а бочку взагалі не заливати товаром. Найкраща погода для торгівлі квасом-вище 25 градусів і сонце. Продажі в такі дні особливо високі.

Бочки, кеги і власне виробництво

Як вже говорилося вище – на зміну звичним квасним бочках приходять нові вигадки, які дозволяють не тільки утримувати напій в кращих умовах, але продавати його цілий рік. Йдеться про кеги. Це ємності в тридцять або п’ятдесят літрів. Саме завдяки тому, що вони здатні зробити ваш бізнес на квасі цілорічним, майбутнє, на думку експертів, саме за ними.

А взагалі, кеги прийшли в цю нішу з пивної промисловості. Просто обладнання для пива злегка адаптували під вміст квасу. Та й термін зберігання продукту завдяки таким інноваціям, тепер досягає чотирьох місяців.

Сама конструкція зберігання проста – на спеціальному візку стоїть охолоджувач з двома кранчиками. Всередині і містяться кеги-металеві ємності в 30-50 літрів. Крім очевидного зручності, невеликий обсяг кегів в порівнянні з бочками має ряд переваг, важливих для підприємця.

По-перше, подібна ємність дозволить вам мати швидкий оборот товару. А це означає, що не потрібно буде турбуватися про те, що можна втратити частину товару, не встигнувши його розпродати, що часто буває, якщо погода псуватися.

По-друге, логістичну схему легше вибудувати, вона буде більш впорядкованою. Досить буде посилати машину з наповненими кегами по точках продажів. Якщо ж використовувати бочки, то кожну з них доведеться транспортувати на завод для заповнення. І відповідно витрачати на це більше часу і грошей (бензин, зарплата водія і так далі).

Якщо ж вас більше приваблює варіант власного виробництва, то квасний бізнес – відмінно для цього підходить. Адже в першу чергу виробництво квасу-це бізнес з високоюРентабельністю (вище 100 відсотків). Та й витрати на організацію виробництва, хоча і будуть вище, ніж в простому продажу розливного напою, але все ж не такі великі за мірками бізнесу. Розмір інвестицій у виробничу базу і старт не перевищить 120 тисяч доларів.

Невелике виробництво квасу можна організувати з
нуля, або ж, якщо у вашому місті є пропозиції, купити готове «під ключ». Для того, щоб запустити робочу платформу, потрібно підготувати приміщення розміром не менше ніж 12м. На 20м. На 6м. В даному випадку підійде і установка на площі в 40 квадратів відповідного ангара. Це для виробництва потужність 5 тисяч літрів за добу.

Також обов’язковими умовами будуть:

  • каналізація
  • гаряча вода
  • холодна вода
  • обладнання

Серед потрібного обладнання потрібні

  • бродильно-купажні ємності
  • сироповарильну котел
  • бак для розведення сусла
  • мірний бак сиропу
  • теплообмінник
  • холодильна машина
  • гра
  • комплект насосів
  • мийка
  • заправка

Також не забудьте включити до бізнес-план торгове обладнання – бочки або кеги з усією витікаючою нормативною документацією.

Складності бізнесу

Як і в будь-який інший в сфері, у продажу квасу також є ряд проблем, які так чи інакше будуть потрапляти на шляху підприємця. Як було помічено на самому початку-перша проблема розливного бізнесу-сезонність. На жаль так склалося, що квас продавався тільки влітку, тому навіть у свідомості потенційного споживача він позиціонується як літній напій. Взимку ж перевага віддається гарячих страв, в той час як споживання рідини різко падає. Це помічають не тільки торговці квасом, а й виробники пива.

Друга складність, з якою ви обов’язково зіткнетеся-стереотипи достатньої частини потенційних клієнтів. Так звані «міфи», які в першу чергу проявляються в ніші торгівлі з бочок. На жаль, є люди, які вважають, що бочковий квас пити ніяк не слід. Все тому що, існує думка, що бочки, в яких цей квас продається не миються і містяться в антисанітарних умовах. І неважливо навіть що є ліцензія від сес.

Насправді, все йде з точністю та навпаки. Кожна бочка заїжджає на завод, де її будуть заправляти виключно за пропускними документами. Далі її миють з усіх боків. І зовні, і зсередини. У хід йдуть спеціальні розчини. Далі поверхня внутрішньої сторони обробляється парою з високою температурою. І врешті-решт омивають холодною водою. І тільки після всіх цих процедур в неї потрапляє нова партія квасу.

Ніякі мікроби і бактерії не потрапляють в неї. Після заливки продуктом бочка проходить процедуру пломбування.

Тоді виникає закономірне питання, а звідки ж грунт для таких стереотипів? справа в тому, що, як і в будь-якому іншому виді бізнесу, та й не тільки в бізнесі, зустрічаються недобросовісні підприємці. На жаль їх дії псують репутацію всім учасникам ніші. Але для бізнесмена це не повинно стати великою перешкодою, тому що трапляється на кожному кроці. Основним способом боротися з цим залишається хороша якість, за рахунок якого ви і будете залучати до себе клієнтів. Особливо, якщо все-таки вибір припав на відкриття постійної точки харчування з розливом квасу, де за міжсезоння не буде забуватися ваше «ім’я».