Скільки коштує відкрити автошколу: бізнес план, підказки та нюанси

16

Охочих обзавестися власним автомобілем і отримати права завжди предостатньо. Особисте авто сьогодні не є розкішшю-в кожній родині є хоча б одне.  а ось з якісними автошколами складніше: попит явно перевищує пропозицію. Саме це пояснює доцільність та економічну рентабельність створення автошколи як бізнесу. Але для того, щоб зробити якісний, затребуваний продукт і працювати в легальному правовому полі важливо врахувати ряд нюансів: від вибору приміщення і пакету документів до унікальної концепції. Не завадить і парочка лайфхаків від діючих гравців, якими ми готові поділитися.

Основа-грамотно підібране і обладнане приміщення

Отже, ключове для автошколи — це приміщення. Перш ніж приймати остаточне рішення, дуже важливо детально вивчити вимоги від усіх наглядів до нього, вибрати найбільш зручне розташування. Ось короткий перелік «життєво важливих» умов:

— приміщення повинно мати аварійний вихід, якщо воно більше 90 кв. І відокремлено;

— обов’язкова наявність вогнегасників;

— наявність посвідчення птм (пожежно-технічний мінімум) у керівника.

До питання про ретельність. Перш ніж знайти ідеальне приміщення для нашої автошколи, яке відповідало всім критеріям, ми переглянули 11 варіантів.

Ціна питання

При незнанні деяких тонкощів на старті можна зробити зайві витрати. Так ми і витратили на відкриття першої школи 1 000 000 рублів і 8 місяців часу — купували непотрібні речі, затягнули з відкриттям, допрацьовували приміщення для перевірок. Звичайно, перший млинець може виявитися грудкою і сумувати не варто. Але краще не робити як ми, а відразу ж почати доцільно вкладати гроші.

Ви, напевно, здивуєтеся, але вже на другий філія ми витратили всього 185 000 рублів з урахуванням всіх помилок. Ми знайшли приміщення, яке не потрібно було доопрацьовувати, домовилися про орендні канікули на 2 місяці і відразу були приготувалися до всіх перевірок, не затягуючи цю процедуру.   

Таким чином, загальна стаття витрат, з моменту відкриття і подальшої роботи, виглядає наступним чином:

— 4 тис. Рублів (реєстрація тов)

— 30.000 рублів (оренда приміщення)

— 180.000 руб (зп інструкторам з водіння, в середньому від вартості навчання 30%)

— 30.000 руб (зп адміністратора і викладача пдр)

— 20.000 руб (оренда майданчика, за кожного курсанта-1000 рублів)

— 15.000 руб (інші витрати)

— 15.000 (маркетинг)

Разом: близько 290 000 рублів.

Окупність і дохід

Автошкола — це вічний бізнес, який приносить прибуток навіть у кризу. До слова, на окупність автошкола виходить вже в перший місяць роботи. Арифметика проста.

Давайте візьмемо показники казані і порахуємо:

Вартість навчання — 27 000 рублів,

Щомісяця укладаємо мінімум 20 договорів.

Разом отримуємо:

27 000 х 20 = 540 000 виручка

Згадуємо, що наші витрати вийшли приблизно в 290 000 рублів: 540 000 (виручка) — 290 000 (витрати) = 250 000 (чистий прибуток). Обмовимося, що це прибуток тільки з однієї групи, приміщення може обслуговувати до 4-х.  таким чином, методом неважких арифметичних підрахунків отримуємо: 250 000 х 4 = 1 000 000 рублів можна заробляти на 1 приміщенні, набираючи щомісяця по 20 чоловік.

Основні труднощі, з якими може зіткнутися підприємець, але зможе їх уникнути, якщо буде заздалегідь обізнаний

1. Перевірки

Зрозуміло, основний пул проблем зустрічається на рівні перевіряючих органів. Але цей етап можна подолати максимально безболісно, якщо про все подбати заздалегідь.

Насправді, всі перевірки проходять досить просто. Забудьте міфи про зв’язки і величезні хабарі. За фактом, досить знати всі вимоги наглядів і заздалегідь підготувати документацію, на яку дивиться той чи інший наглядовий орган. Найцікавіше, що перевірку сес приміщення може пройти, а ось дпн — ні. Тому важливо враховувати всі вимоги на етапі пошуку приміщення, щоб воно не стало «каменем спотикання». Це дозволить заощадити ваш час і гроші.

2. Орендні канікули

Перед укладенням договору необхідно домогтися мінімум 2-х місяців «орендних канікул». Як правило, це робиться легко, адже орендодавці не менше, ніж ви, зацікавлені здати приміщення надовго. А автошкола якраз передбачає тривалий період оренди. Так що прийти до компромісу не складе труднощів.

3. Концепція

Згадаймо, що основна аудиторія автошкіл — це молоді люди від 18 до 35 років. Це та вікова категорія, яка розпещена всілякими пропозиціями і незвичайними підходами в концепції бізнесам.  саме тому необхідно використовувати всі новітні маркетингові заходи і не обмежуватися класичними методами залучення курсантів, якими користуються всі автошколи. Створюйте утп (унікальна торгова пропозиція), через яку клієнт вибере саме вас.

4. Чесність

У чому тут лайфхак? — запитаєте ви. А в тому, що сірий ринок автошкіл процвітає. Багато курсантів в процесі навіть не підозрюють, що отримують неякісний набір послуг. Ми ж налаштовані працювати чесно і професійно. Як мінімум, щоб «сарафанне радіо» працювало виключно позитивно і приносило хороший результат, а як максимум, щоб не було проблем з наглядовими органами.

Франшизи

На ринку франшиз ми знайшли тільки одну франшизу класичної автошколи сучасної концепції. Нова проривна бізнес-модель на старому ринку. Франшиза автошколи джек надає повний цикл навчання-теорія, практика, супровід в гибдд.