слабкі продукти або підрозділи підприємства. Побудувавши матрицю бкг, менеджер або маркетолог отримує наочну картину, на основі якої він може прийняти рішення про те, які товари (підрозділи, асортиментні групи) варто розвивати і берегти, а які слід ліквідувати. побудова матриці бкг У графічному пла

18

Особливості розвитку, ринкова стратегія і т. Д.

Зірки. вони володіють найвищими темпами ринкового зростання і займають велику частку на ринку. Вони популярні, привабливі, перспективні, швидко розвиваються, але при цьому вимагають значних інвестицій в себе. Тому вони і»зірки». Рано чи пізно зростання » зірок «починає сповільнюватися і тоді вони перетворюються в»дійних корів».

Дійні корови (вони ж «грошові мішки»). Для них характерна велика частка ринку, при низькому темпі його зростання. Витратних інвестицій» дійні корови » не вимагають, приносячи при цьому стабільний і високий дохід. Цей дохід компанія використовує для фінансування інших продуктів. Звідси і назва, ці продукти буквально»доять». Дикі кішки (відомі також як» темні конячки»,» важкі діти»,» проблеми «або»знаки питання»). У них все навпаки. Відносна частка ринку маленька, але темпи зростання продажів – високі. Щоб збільшити їх ринкову частку потрібні великі зусилля і витрати. Тому компанія повинна провести ретельний аналіз матриці бкг і оцінити, чи здатні «темні конячки» стати «зірками», чи варто в них вкладатися. Загалом, картина в їх випадків дуже неясна, а ставки високі, тому вони і «темні конячки».

Дохлі собаки (або «кульгаві качки», «мертвий вантаж»). У них все погано. Низька відносна частка на ринку, низькі темпи зростання ринку. Дохід принесений ними і рентабельність малі. Зазвичай вони самоокуповуються, але не більше того. Перспектив немає. Від «дохлих собак «слід позбавлятися або хоча б припинити їх фінансування, якщо без них можна обійтися (може бути така ситуація, коли вони необхідні для» зірок», наприклад).

стратегії по матриці бкг

Виходячи з аналізу товарів по матриці бостонської консалтингової групи, можна запропонувати наступні основні стратегії матриці бкг.

Збільшення ринкової частки. застосовується до » темним конячкам «з метою перетворити їх в» зірок » – популярний і добре продаваний товар.

Збереження ринкової частки. підходить для» дійних корів», так як вони приносять хороший стабільний дохід і такий стан справ бажано зберігати якомога більше.

Скорочення ринкової частки. можливо щодо «собак», неперспективних» важких дітей «і слабких»дійних корів».

Ліквідація. часом ліквідація даного напрямку бізнесу єдиний розумний варіант для» собак «і» важких дітей», яким, швидше за все, не судилося стати»зірками».

висновки по матриці бкг

Побудувавши і проаналізувавши матрицю бостонської консалтингової групи, по ній можна зробити ряд висновків.

переваги та недоліки матриці бкг

Матриця бкг, як інструмент портфельного аналізу, має свої плюси і мінуси.

Перерахуємо деякі з них.

Переваги матриці бкг:

  • продумана теоретична основа (вертикальній осі відповідає життєвий цикл товару, горизонтальній-ефект масштабу виробництва);
  • об’єктивність оцінюваних параметрів (темп зростання ринку, відносна частка ринку);
  • простота побудови;
  • наочність і зрозумілість;
  • велика увага приділяється грошовим потокам;

Недоліки матриці бкг:

  • важко чітко визначити частку ринку;
  • оцінюються тільки два фактори, тоді як інші не менш важливі упускаються з розгляду;
  • не всі ситуації можна описати в рамках 4-х досліджуваних груп;
  • не працює при аналізі галузей з низьким рівнем конкуренції;
  • майже не враховується динаміка показників, тренди;
  • матриця бкг дозволяє виробити стратегічні рішення, але нічого не говорить про тактичні моменти в реалізації цих стратегій.

Матриця «зростання-частка ринку», або матриця бкг — один з найпоширеніших , класичних інструментів, і зокрема портфельного аналізу стратегій фірми. Популярність і ім’я матриця отримала завдяки роботам boston consulting group (bcg, або, по-російськи, бостонської консультаційної групи, бкг) і засновника цієї групи б.хендерсона.

В 1970-е рр. У бкг був розроблений оригінальний спосіб класифікації продуктів, який допомагав оптимізувати грошові потоки за положенням, місцем, яке займає на полі матриці продукт або послуга. Матриця бкг дозволяє класифікувати товари або послуги, вироблені підприємством (організацією), в залежності від або в залежності від динаміки переваг споживачами того чи іншого товару. Таким чином, модель безпосередньо відображає переваги споживачів щодо того чи іншого товару.