Свій бізнес: відкриваємо магазин сувенірів

12

Перед тим як почнемо

Умовно сувенірно-подарункову продукцію можна розділити на 3 види: туристична, подарункова і рекламна. Рекламна продукція або промо-сувеніри, як правило, не продаються в магазині. Такі сувеніри дарують, наприклад, партнерам по бізнесу, колегам, які відзначилися співробітникам, так як в їх дизайні закладений логотип або назва фірми, підприємства або організації.
Починаючи бізнес в сувенірній індустрії, найдоречніше буде зупинити свій вибір на продажу саме туристичних і подарункових сувенірах, що перегукуються в своєму призначенні, що дає можливість їх одночасного продажу. Сюди відносяться: магніти, брелоки, запальнички, гуртки, футболки, бейсболки, гаманці, прикраси та ін.
Перед тим як почати бізнес з продажу продукції, спрямованої більшою мірою на туристів, необхідно на час самому стати туристом. Приєднавшись до екскурсійної групи, постарайтеся очима приїжджої людини подивитися на знайоме місто, дізнайтеся маршрут і пам’ятки, про які розповідають екскурсоводи, подивіться, що найчастіше набувають гості міста в пам’ять про поїздку. Це перевтілення допоможе з вирішенням декількох завдань:

  • вивчити асортимент конкурентів і попит на продукцію;
  • визначитися, чим торгувати, щоб виділитися з натовпу;
  • вибрати місце розташування.

Свій бізнес: відкриваємо магазин сувенірів

Основні ризики

Будьте готові до того, що бізнес у сфері продажу сувенірів і подарунків носить сезонний характер: потік туристів в нашій країні не цілорічний, і свята випадають не на кожен місяць. Так, рівень продажів збільшується:

  • у період з травня по серпень, а також передноворічні та січневі канікули (найбільш високі показники кількості гостей міста);
  • напередодні великих календарних свят;
  • в період проведення спортивних заходів світового масштабу.

Варто відзначити, що є ймовірність залишитися з непроданим товаром, що принесе збитки. Наприклад, новорічні сувеніри з символом року через рік будуть неактуальними, футболки, з емблемою вже минулого чемпіонату, швидко втрачають попит, керамічні вироби тріскаються або розбиваються, текстильна продукція брудниться і т. Д. Зате, вони не псуються так швидко, як їжа!

Свій бізнес: відкриваємо магазин сувенірів

Розташування

Вдало вибране місце розташування для відкриття магазину – один з факторів процвітання бізнесу. Вигідними варіантами для розташування магазину сувенірів і подарунків можуть стати великі торгові комплекси, жваві центральні вулиці, з постійно високим числом перехожих, райони поблизу пам’яток, авто — і залізничні вокзали, аеропорти. Однак, найімовірніше, що найбільш ходові точки для торгівлі вже зайняті іншими підприємцями або вартість орендної плати тут може бути занадто високою для початківця підприємця.
Оптимальним і вигідним варіантом для початку справи буде відкриття не магазину, а кіоску або переносного намету, що значно знизить витрати на його утримання, але в місці, відвідування якого входить в багато екскурсійні прогулянки. Навряд чи знайдуться такі туристи, які в пошуках оригінальних сувенірів поїдуть на околицю міста.
Також не варто розташовуватися в підземних переходах. В даному випадку, доречно говорити про нерентабельність місця розташування.

Свій бізнес: відкриваємо магазин сувенірів

Кадри

І швець, і жнець, і на дуді ігрець – якщо ця приказка про вас, то можна і не замислюватися про працівників. Самостійно з’їздити в китай, накупити різних сувенірів і подаруночків за дуже прийнятною ціною, закупити футболки, потім за допомогою фотодруку або терм наклейок нанести на них малюнок, придбати або виготовити власноруч вироби з фотографіями міста і кожен день розкладати свій асортимент на огляд, при цьому зберігаючи привітність і привітність в спілкуванні з покупцями. Однак все ж краще розподілити обов’язки директора, продавця, виробника, постачальника.
Важливу роль в сувенірно-подарунковому бізнесі грають постачальники. Потрібен час, щоб їх знайти. Починати краще з невеликих партій, що на початковому етапі дозволить зробити акцент не на кількості, а на асортименті товару. Хорошим варіантом стане встановлення контактів зі школами ремісничої майстерності. Народні умільці здатні якісно виготовити оригінальні ляльки-обереги, іграшки, одяг, сумки, композиції з природних матеріалів з пейзажами місцевості, що користуються великим попитом.

Свій бізнес: відкриваємо магазин сувенірів

Документи та ліцензії

Для того щоб почати торгівлю сувенірами та подарунками не потрібно спеціальної ліцензії. Товар не підлягає обов’язковій сертифікації і продавця можна прийняти без оформлення санітарної книжки, що значно скорочує час безпосереднього початку діяльності. Однак щоб отримати дозвіл для торгівлі поблизу міських пам’яток, необхідно звернутися в адміністрацію.

Свій бізнес: відкриваємо магазин сувенірів

Маркетинг

Необхідно грамотно поставитися до асортименту пропонованої продукції, вміти передбачити і передбачити запити покупців, а також до якості обслуговування. Ваш магазин повинен бути готовий до періодів, коли покупка сувенірної та подарункової продукції носить глобальний характер (передсвяткові дні). Достатня кількість товару в цей період дає можливість робити об’ємні закупівлі, що звільняє покупця від ходіння по інших магазинах. На цей час можна запросити додаткового продавця, щоб не утворювалися черги, і щоб кожен відвідувач магазину зміг швидко зробити покупку.
Не зайвим буде установка кондиціонера або вентилятора в місці продажу, щоб навіть в жарку пору створити комфортні умови покупцям для неквапливого огляду всього асортименту пропонованої продукції.
Для того щоб зробити свій бізнес прибутковим, не варто пропускати випадки, коли можна запропонувати свою продукцію населенню. Участь в різних ярмарках народного промислу, виставках, міських заходах дає можливість виставити на продаж деяку частину товару. Оригінальне оформлення торгової точки, різноманітність і оригінальність сувенірів, привітне ставлення до кожного покупця, можливо, проведення акцій (3 магніти за ціною 2), привернуть увагу відвідувачів.

Свій бізнес: відкриваємо магазин сувенірів

Резюме

Сувенірний бізнес досить прибутковий. Незважаючи на те, що сувенірно-подарункова продукція не є предметами першої необхідності, потреба в ній серед населення достатня висока. Будь-яке свято або важлива подія супроводжується піднесенням подарунка. Мила дрібничка здатна викликати позитивні емоції у її власника, виріб, із зображенням пам’ятного місця стане частиною вражень і оригінальним предметом інтер’єру.
Таким чином, саме якість, різноманітність і ексклюзивність асортименту приверне нових покупців. Заздалегідь подбайте про те, щоб на сувенірах, привезених з азіатських країн, була відсутня напис «made in china».