Виробництво взуття ручної роботи: бізнес план

18

Пітерський бізнесмен володимир григор’єв зміг налагодити власний бізнес з виготовлення висококласного взуття зшитого за індивідуальними замовленнями. Можливо, його досвід стане в нагоді тим, хто тільки планує відкрити власний бізнес і шукає відповідну нішу.

Починаючи з дитинства

У підлітковому віці володимир захоплювався скейтбордом. У цьому виді спорту особлива увага приділяється взуттю. Кеди і кросівки — важливий атрибут скейтбордиста, від них залежить не тільки зовнішній вигляд спортсмена, але і його власна безпека. Фірмові кеди були рідкістю, але і ті щасливчики, які змогли придбати бажану пару взуття, не завжди змогли отримати задоволення від покупки. Асортимент в магазинах був досить великим, але різноманітністю не радував. Якщо модель добре розрекламована і користується попитом – менеджери із закупівель воліють замовляти саме її, не звертаючи уваги на інші моделі. У дитинстві володимир з друзями намагався виправляти дану ситуацію самостійно, приклеюючи декоративні заплатки, роблячи замшеві вставки та інше. Пізніше володимир закінчив серйозний інститут, і проблема з асортиментом відійшла на другий план. Але життя змусило бізнесмена повернутися до ідеї унікалізації взуття.

Повернення до ідеї

У 2007 році старий знайомий запропонував володимиру григор’єву з ідеєю шити спільно кеди. Друг щільно займався виготовленням взуття і бажав спробувати себе в новій справі. Від володимира вимагалося виконати унікальний ескіз кеда з нуля. Перші проби завершилися невдало: виходили або нежиттєздатні конструкції, або копії відомих брендів. Але ідея григор’єва захопила, і він зважився працювати далі.

Насамперед слід було змінити саму концепцію бізнесу. Для запуску ательє був потрібен початковий капітал у розмірі 300 тис. Рублів і якісна реклама. За шість місяців спільної роботи друзям вдалося запустити власний сайт і організувати групу однодумців «вконтакте». Виробники робили основний акцент на унікальності спортивного взуття, пропонуючи клієнтам кілька базових моделей, зшитих за індивідуальними мірками замовника. Клієнт міг вибирати лише колір готового виробу. Для цього йому пропонувалося заповнювати кольором попередній ескіз-болванку. Зробити це можна було в першу чергу просто роздрукувати і розмалювати фломастером.

Перші невдачі власний бізнес вимагав постійної уваги і грошей. Така напруга виявилося не під силу компаньйону григор’єва. Після кризи 2008 року компаньйон запропонував володимиру придбати частку в бізнесі. Витративши останні гроші, григор’єв виявився власником власної, але досить збиткової справи, не маючи ніякого уявлення про те, що ж робити далі.

Все на своїх плечах

Григор’єву довелося вчитися всьому і з самого початку. В першу чергу потрібно освоювати сам процес виготовлення взуття: як виконується шиття, крій; підбирати матеріали, вивчати взуттєву технологію в цілому. Цех, в якому компаньйони виготовляли свої перші зразки, відмовив григор’єву у співпраці, і він був змушений шукати нову фабрику з пошиття своєї продукції. Володимир знайшов шевця, у якого був власний невеликий цех, і йому вдалося взяти в довгострокову оренду все промислове обладнання.

Перші зразки власного взуття григор’єв назвав»франкенштейнами». Вони були незручні, та й виглядали не дуже. Щоб досягти належного рівня володимиру знадобилося півроку напруженої роботи. І лише в 2009 році він освоїв виробництво настільки, що почав приймати свої перші замовлення. Першим з них стали весільні туфлі для кращого друга.

Протягом року володимир власноруч шив взуття на замовлення, самостійно проходячи всі пункти пошивного процесу. Коли замовлень не було, володимир підробляв фрілансом, беручи в інтернеті замовлення на створення та оформлення сайтів. Григор’єв працював безпосередньо на виробництві – півдня кроїв і шив взуття для нечастих клієнтів, півдня вирішував завдання по веб-дизайну.

Бізнес потроху ставав на ноги. Володимиру вдалося знайти хорошого шевця, який приходив по вихідних і «затягував» заготовки. На частку григор’єва залишався пошук замовників, розробка моделі та фінансові питання.

Розуміння повного циклу виробництва послужило хорошу службу: тепер володимир досконально розбирався в тонкощах виробничих процесів і зумів організувати свій бізнес з максимальною ефективністю. Він називав свою фірму afour — дуже схоже на наше слово «ейфорія». Це почуття, каже він, дуже схоже на те, що відчуваєш, коли нова пара взуття виходить ідеально, і клієнт дякує нам з
а виконану роботу.

Щось ексклюзивне

Коли григор’єв навчився створювати базові моделі спортивного взуття, він зрозумів, що без унікального дизайну неможливо домогтися популярності і визнання. Якщо модель погано продумана і спроектована – хороше взуття ніяк не вийде. Паралельно володимир став освоювати і розробку дизайну нового взуття. Через якийсь час він зміг створити свою першу унікальну модель, яка в тому чи іншому вигляді завжди присутня в асортименті фірми. Це класичні черевики спортивного стилю.

Наступним етапом розширення бізнесу стало оновлення власного інтернет — магазину. Володимир планував більшу частину свого взуття виконувати за індивідуальними замовленнями, тому створив модуль онлайн-замовлення максимально зручним для клієнта. Для цього на додаток до стандартного бланку був придуманий віртуальний конструктор, за допомогою якого замовник може «побачити» бажану модель в тривимірному зображенні, обертати її , підібрати окремі деталі і навіть розфарбувати в бажаний колір.

Крім цього григор’єв запустив новий стандарт виготовлення взуття: будь-яка, навіть найскладніша модель виготовляється протягом десяти днів. Такий невеликий період є недосяжним ідеалом для більшості невеликих взуттєвих цехів — там будь-яке індивідуальне замовлення виповнюється протягом місяця.

Багато особливостей виготовлення взуття – ноу-хау самого григор’єва. Наприклад, ексклюзивне обладнання для виготовлення підошов. Серійне виробництво не враховує багато особливостей ходьби і просто приклеює готову підошву до заготівлі. На фабриці afour всі підошви виготовляються самостійно. Для їх виробництва використовуються матеріали, що відповідають сучасним ергономічним і гігієнічним вимогам.

В даний час фабрика григор’єва розташована в санкт-петербурзі і займає два невеликих виробничих приміщення. Все виробництво вдалося розділити на кілька етапів. Спочатку-крій, потім пошиття, виточування підошви, з’єднання її з заготівлею. Остаточна обробка виробу, упаковка і відправка замовлення.

Взуття за розміром

Раніше фабрика виготовляла взуття стандартних розмірів. Але пізніше володимир з подивом зрозумів, що дивно мало людей носять взуття свого розміру. Він вирішив впритул зайнятися даним питанням і виготовляти взуття так, щоб вона ідеально сиділа на ступні замовника. Адже згідно із законом, замовник має право відмовитися від взуття, якщо він при замовленні вказав неправильний розмір. Продати таку пару іншому клієнту буде практично нереально.

Дуже популярна думка, що взуття «розноситься». Нове взуття дійсно може розтягнутися в ширину, але довжина готового виробу ні зміниться ні в якому разі. Це помилка призводить до того, що мільйони людей ходять в тісному, незручному взутті, абсолютно не підходить їм за розміром.

Власник фабрики afour вирішив цю проблему. Він пропонує клієнтам поміряти макет взуття так званий сліп. Така» спрощена » пара виготовляється за формою майбутньої колодки, а деякі частини макета виготовляються прозорими – наприклад, носок майбутнього черевика. Вартість виготовлення такого сліпа входить в ціну готової пари.

Навіть якщо замовник впевнений у власному розмірі, придбати пару черевиків afour «просто так» не вийде. Примірявши сліп, клієнт може визначитися, чи підходять йому черевики замовленого розміру, і внести свої пропозиції ще до початку роботи. Дуже бажані і фото взутого в сліпи замовника. Конструктори взуття на фабриці вивчають надіслані знімки, враховуючи особливості ходи клієнта, і виносять рішення про необхідний розмір взуття.

Попередня система примірки веде до мінімізації збитків: шанс, що клієнт отримає невідповідне взуття, зводиться до нуля. Крім цього, кожна пара сліпів, містить інструкцію, що пропонує відповісти на п’ять-шість питань. По кожному проблемному випадку конструктори розбираються окремо, і завжди намагаються зробити так, щоб замовник залишився задоволений своєю покупкою.

Взуття стандартних розмірів, яка з тих чи інших причин, замовнику не підійшла, можна повернути. Але індивідуальні замовлення назад не приймаються.Щоб виключити скарги клієнта, фабрика вишле два-три додаткових сліпа і все-таки доведе роботу до бажаного результату.

Як організували процес замовлення

Оформлення заявки на виготовлення взуття відбувається так. Спочатку клієнт заходить на сайт інтернет магазину і переглядає наявні моделі. Після цього йому висилається інструкція, за якою він повинен власноруч зняти мірки. Замовник сам обводить конт
ур стопи, фотографує його і відсилає нам. Після цього клієнт отримує розмірні сліпи. Відразу оцінити їх зручність не вийде-замовнику пропонують перебувати в сліпах близько півгодини, постояти, посидіти, виконати нескладні фізичні вправи. Процес вивчення даних, представлених замовником, і виготовлення сліпів займає два робочих дні.

Після затвердження розміру замовлення запускається у виробництво. В цілому термін виготовлення взуття від заявки на сайті до випуску готової пари займає близько 20 днів. Багато що залежить і від замовника – як швидко він зможе отримати сліпи і представить виміри. Відстань також має значення-навіть найшвидші замовники зі столиці зможуть отримати своє взуття лише через два тижні. А клієнти з австралії-у фабрики є і такі-повинні чекати своє замовлення понад два місяці через дальність перельоту.

Клієнтів, які бажають придбати черевики негайно, фабрика григор’єва не обслуговує. Для них існує маса магазинів, в яких можна підібрати взуття за своїми уподобаннями і можливостям. Не зацікавлені тут і в молодих клієнтах — для них ексклюзивне взуття буде досить дорогим, до того ж дана торгова марка практично невідома основна цільова аудиторія підприємства – дорослі, забезпечені люди, які хочуть мати максимально комфортне і сучасне взуття за свої гроші. Іноземці більше цінують унікальність-великий приплив замовлень з-за кордону обумовлений шансом для кожного замовника мати власну, ексклюзивну пару черевиків. Оформлення замовлень для вітчизняних покупців проводиться через оплату за готівковий або безготівковий розрахунок. Імпорт здійснюється через систему paypal – іншим іноземці не довіряють. Кожен десятий клієнт компанії живе за кордоном.

Собівартість готової пари взуття досить висока — вона становить більше половини роздрібної ціни. І виробництво і постпродажний сервіс вимагають вагомих витрат. Фірма спеціалізується на індивідуальних замовленнях для власних клієнтів, тому оптова складова в бізнесі практично відсутня.

Вартість готової пари безпосередньо залежить від матеріалу, обраного замовником, і складності роботи. Ціни на черевики з маркою afour стартують від 6500 рублів. Існує і заохочувальна система-кожен наступний замовлення може бути виконаний з урахуванням накопичувальної знижки.

Вітчизняних підприємств, що спеціалізуються на випуску взуття за індивідуальними мірками, небагато. Фірма afour зайняла власну нішу цього ринку і постійно працює над якістю власної продукції.