Як і який вуличний фастфуд можна відкрити

15

Перед тим, як почнемо

Сфера вуличного фаст-фуду складається з безлічі напрямків. Охопити все в одній пересувній точці, втім, як і в стаціонарній, неможливо. Саме тому організацію бізнесу необхідно почати з вибору концепції. Список спеціалізацій великий. Найбільш затребувані:

  1. піца;
  2. кури-гриль;
  3. хот-доги;
  4. шаурма;
  5. гарячі бутерброди, сендвічі;
  6. гаряча запечена картопля або приготована у фритюрі;
  7. млинці;
  8. пончики;
  9. пиріжки;
  10. салати;
  11. цукрова вата;
  12. попкорн.

Вибираючи напрямок, слід базуватися на декількох факторах. Кулінарна освіта і досвід роботи за певною спеціалізацією має значення, але не є найважливішим. Вирішальне значення має попит в конкретному населеному пункті. Візьмемо для прикладу продаж салатів. У мегаполісі, для якого характерний швидкий темп життя і постійний поспіх, багато перекушують на ходу і вважають за краще купувати готові салати. У невеликому провінційному містечку з неспішним ритмом, порівняно низькою купівельною спроможністю і наявністю у більшості сімей дачі цей вид фаст-фуду не принесе відчутного прибутку.
Аналізуючи особливості ринку, варто враховувати і конкуренцію. Повна відсутність торгових точок в обраній вами спеціалізації на певній ділянці може говорити про хороші перспективи або послужити сигналом про відсутність купівельного попиту.
Зібравши і проаналізувавши дані, вибравши концепцію, приступайте до складання бізнес-плану. Він необхідний навіть для маленької торгової точки. Постарайтеся вносити максимально достовірні дані, це допоможе виявити потенційно небезпечні моменти і заздалегідь виправити їх.

Як і який вуличний фастфуд можна відкрити

Основні ризики

Більшість точок фаст-фуду закривається через типові помилки новачка. На першому місці стоїть відсутність чітких розрахунків, це трапляється при формальному ставленні до складання бізнес-плану. Надія на те, що по ходу справи все утворюється і вирішиться в залежності від розвитку подій, для бізнесу неприпустима. Навіть при глибокому аналізі і старанному прорахунку можливих ризиків виникають непередбачені ситуації. Але їх набагато менше, а попередня підготовка допомагає впоратися з труднощами з найменшими втратами.
На другому місці серед причин невдач-низька якість сервісу і недотримання санітарних норм. Фаст-фуд має не дуже хорошу репутацію саме через безвідповідальність конкретних підприємців. Якісні інгредієнти, ідеальна чистота і дотримання технології приготування допоможе уникнути штрафів, а при регулярних порушеннях і повного закриття. Відгуки покупців також грають величезну роль. Якщо сервіс їх влаштовує-вони будуть рекомендувати вас знайомим і самі стануть постійними клієнтами, якщо ж буде мати місце потворне обслуговування – сарафанне радіо рознесе чутку про ваші недоліки дуже швидко.
Для деяких напрямків характерна певна залежність від сезону. Але вона не критична, і при правильній організації не буде сильно впливати на рентабельність.

Як і який вуличний фастфуд можна відкрити

Місце розташування

Для вуличної торгівлі фаст-фудом вибір однозначний – самі людні місця з інтенсивним рухом. В першу чергу слід розглядати центральні вулиці, зупинки громадського транспорту і метро. Вартий пильної уваги ділянки біля вокзалів, автостанцій та аеропортів, великих ринків, офісних центрів та навчальних закладів.
Якщо на центральних вулицях занадто велика щільність конкурентів, варто розглянути місця на жвавих транспортних магістралях в передмісті біля кільцевих доріг, заправок або великих торгових центрів.
Вибираючи місце для торгівлі, слід вивчити плани міської адміністрації щодо забудови, реконструкції та благоустрою певного району. Можливо, безперспективний на перший погляд район незабаром стане вельми прибутковим місцем або навпаки, сподобався вам вільну ділянку незабаром буде забудований. Також обов’язково проаналізуйте криміногенну ситуацію в районі — від небезпечних територій слід триматися подалі.

Як і який вуличний фастфуд можна відкрити

Обладнання

Вибір і вартість обладнання залежить від спеціалізації. Пропозицій на ринку дуже багато. Виробники пропонують повністю укомплектовані пересувні точки. Можливі варіанти оформлення лізингового договору або оренди оснащеного фургона.

Як і який вуличний фастфуд можна відкрити

Кадри

Як правило, на стартовому етапі наймаються два продавці, які працюють позмінно. На початку діяльності підприємцю бажано також взяти участь в приготуванні страв і обслуговуванні покупців. Це дозволить побачити особисто недоліки в організації і об’єктивно протестувати бізнес ідею.
Наймання персоналу можна здійснювати особисто або довірити процес відбору претендентів агентству. Крім навичок роботи з обладнанням і сумлінності важлива ввічливість і спритність. Особливість фаст-фуду-швидке приготування їжі. Якщо покупцеві доведеться довго чекати або спілкуватися з непривітним продавцем, він більше ніколи не прийде в ваш заклад.
Розрахунок заробітної плати бажано складати з ставки і додаткового відсотка від виручки. Така система стимулює співробітників працювати над підвищенням продажів активніше.
Ведення фінансової та податкової звітності можна віддати на аутсорсинг. Але якщо ви вирішите розширюватися і відкривати нові точки, слід найняти бухгалтера на повну ставку.

Як і який вуличний фастфуд можна відкрити

Документи та ліцензії

Найоптимальніший варіант форми реєстрації точки фаст-фуду – іп. До податкової служби подаються документи:

  1. заповнена заява встановленого зразка.
  2. інформація про вибрані види діяльності (квед – 55.30; 52.62; 52.63).
  3. квитанція про сплату державного мита.
  4. паспорт.
  5. оригінал і ксерокопія іпн.
  6. інформація про обрану систему оподаткування та заява на внесення вашого підприємства до реєстру платників.

Вибір системи оподаткування слід обирати після ретельного аналізу особливостей кожної з них. Для фаст-фуду енвд або псн (патентна система оподаткування). Другий варіант має різні нюанси в залежності від регіону діяльності, оскільки в граничне значення потенційного доходу іп встановлюється на місцевому рівні. У багатьох випадках псн вигідніше енвд, але дуже важливо прорахувати і порівняти розмір податку в обох системах. Має сенс найняти для цієї роботи фахівця.
Після оформлення документів в податковій та реєстрації слід придбати і зареєструвати касовий апарат. Для іп відкриття розрахункового рахунку не обов’язково, але якщо ваша робота пов’язана з великим оборотом, обійтися без нього не вийде. Для тов наявність розрахункового рахунку обов’язково.
Оскільки пересувна точка фаст-фуду відноситься до закладів громадського харчування, вимоги сес високі. Вони містяться в п.16 санпін 2.3.6.1079-01. Перед початком організації і в процесі вибору місця розташування слід враховувати хоча б основні положення:

  1. якщо відсутній доступ до централізованого водопостачання, необхідно забезпечити безперебійну доставку воду аналогічної якості.
  2. готування страв і напоїв здійснюється з використанням бутильованої води.
  3. необхідна наявність туалету для співробітників в радіусі 100 м від місця розташування торгової точки.
  4. для швидкопсувних продуктів, напоїв і морозива необхідний холодильник.
  5. можна використовувати тільки одноразовий посуд.
  6. персонал повинен мати санітарні книжки.
  7. обов’язкова санітарна обробка за встановленими правилами сертифікованими засобами.
  8. необхідно забезпечити наявність ємностей для збору відходів і сміття і своєчасний вивіз.

У вас повинні бути технічні умови приготування страв, рецептура і сертифікати на всі інгредієнти – їх надають постачальники.
Оформлення оренди ділянки відбувається в місцевій адміністрації. Процедура може тривати близько 3-х місяців, оскільки за законом ділянка повинна бути виставлена на тендер і запропонована підприємцю, який запропонував найбільш привабливий проект. У разі оренди ділянки у приватного власника все проходить набагато швидше і простіше.

Як і який вуличний фастфуд можна відкрити

Маркетинг

Для фаст-фуду ефективна тільки зовнішня реклама, встановлена безпосередньо біля точки. Замовте виготовлення виносної конструкції (штентер). Також величезне значення має оформлення пересувного фургона. Розробити брендову назву і логотип слід якомога раніше. Реєстрація торгової марки триває довго і вимагає вкладення коштів, але якщо ви плануєте працювати в далі і розвивати позитивний іміджБренда, зробити це необхідно.
Замовте виготовлення пакувальних матеріалів, пакетів, тари з логотипом вашого бренду. Це дуже ефективний маркетинговий прийом.

Як і який вуличний фастфуд можна відкрити

Рентабельність

Для кожної спеціалізації характерні різні цифри. Але фаст-фуд відноситься до сфер, для яких характерна висока рентабельність. Багато що залежить від розташування і якості обслуговування.

Як і який вуличний фастфуд можна відкрити

Резюме

Вуличний фаст-фуд — дуже перспективний напрямок. У росії ця ніша поки не відрізняється високою конкуренцією. На думку експертів, попит на фаст-фуд буде рости, і для новачка існує безліч можливостей для вдалого старту.