Як відкрити магазин розливного пива

28

Сама ідея відкрити магазин розливного пива у вигляді першого бізнесу розбурхує уми багатьох підприємців-початківців. Зовсім не дивовижний факт. Пиво-продукт постійного попиту. Як пляшкове і банкове, так і розливне. Сезонність спостерігається, але з невеликими відхиленнями. Адже в магазинах наливають в тару, яку можна понести будинком. Пиво у нас люблять. Недорогі сорти-особливо. Клієнтів вистачає. І навіть якщо по сусідству відкритий інший пивний – не біда, адже це ж пиво. 

Загалом не дивно, що різні алкомаркети і магазини розливного пива так популярні в бізнес-середовищі. Дивним стає те, що насправді цей бізнес не такий простий як здається. По-перше, конкуренцію, яка б за розмірами не була потенційна аудиторія, відкидати ніколи не можна. Будь-який «сусід » буде забирати вашу можливу виручку. А ще багато хто забуває, що конкурентами в цьому сегменті є не тільки пивні магазини, але і будь-які продовольчі супермаркети.

До того ж є ще й жорстке законодавство, наглядові органи, податки, є обмеження з продажу алкоголю територіально, є необхідність підключення до егаис, є безліч нюансів, які в самій ідеї «відкрити магазин розливного пива» просто не видно. І ось про це варто поговорити окремо, якщо ви хочете почати свій бізнес з цієї індустрії.

Чому популярна ідея пивного магазину

Відповідь криється на поверхні. Пиво-такий продукт, який завжди залишиться популярним. Попит на нього не сильно залежить від пори року. Так, влітку попит на пиво зростає. Це підтверджують дані росстату. З настанням холодів пива купують менше. Але все одно обсяги його продажів залишаються на дуже високому рівні. Потенційна аудиторія велика. Фактично-все населення старше вісімнадцяти років. І навіть враховуючи факт, що більше його п’ють чоловіки, а ще є частина людей, які взагалі не сприймають алкоголь, все одно кількість клієнтів просто величезна.

Тому пивні магазини і алкомаркети так популярні в бізнес середовищі. У кожному спальному районі можна зустріти по кілька точок, де продається алкоголь. І, незважаючи на шалену конкуренцію, багато з них залишаються на плаву довго.

Але починаючому підприємцю, перш ніж зупинятися на ідеї відкрити свій пивний магазин, варто все досконально вивчити і прорахувати. Тому що в цій сфері є безліч підводних каменів.

Ситуація на ринку пива в росії

На пивному вітчизняному ринку спад спостерігався в період з 2013 по 2016 року. Це було обумовлено в першу чергу кризовим станом економіки. Однак вже до 2017 року все вирівнялося і стало рости, причому не повільно і вірно, а дуже навіть швидко. Можливо вплинуло різке зростання цін на більш високоградусний алкоголь. Так що росіянин прийняв рішення обходитися пінним напоєм там, де раніше міг собі дозволити щось міцніше.

Більшу частину ринку займає саме російський алкоголь. Імпорт же завжди залишається десь на рівні 3%. І відноситься в першу чергу до сегменту преміум, де ціна за пляшку пива перевищує показник в 70-100 рублів.

Що потрібно знати тому, хто планує відкрити свій магазин розливного пива про ринок сьогодні? в першу чергу, що держава зараз веде активну політику в плані посилення контролю за всім можливим алкоголем в нашій країні. Так з 1 січня 2016 року всім підприємцям, які торгують пивом, необхідно підключати егаис (єдина державна автоматизована інформаційна система), яка покликана для контролю переміщення алкоголю на всіх етапах – від виробника до кінцевого споживача. Це відноситься до всіх продавців алкогольної продукції-починаючи від міцного алкоголю і пива, закінчуючи сидром і медовухою. Тотальний контроль «нагороджує» продавців додатковою звітністю і купівлею систем контролю.

З 1 липня 2017 року введено заборону на продаж алкоголю в тарі понад 1,5 літрів. Це відноситься до всіх, в тому числі і до тих, хто продає пиво в розлив.

Як відкрити магазин розливного пива

Все це офіційно переслідує мету оздоровлення нації, але за фактом помітні тільки складнощі у малого бізнесу. І якщо великі компанії спокійно підлаштовуються під всі зміни в законодавстві і поведінці споживачів, то дрібним підприємцям доводиться дійсно туго.

Останнім часом в змі навіть обговорюється питання про те, що дрібні крафтові пивоварні не зможуть далі боротися за існування в таких умовах і просто зникнуть. Хоча, сама культура крафтового пива тільки-тільки прийняла загальний характер.

Проте, як би складно не було, як би не тиснула держава, вводячи заборони і постійно підвищуючи акцизи на алкоголь (власне через це крафтове пивоваріння страждає найсильніше), потік бажаючих влитися в індустрію торгівлі алкоголем не зменшується. «золота жила» продовжує вабити підприємців різного рівня. Тому давайте розберемося як можна відкрити свій магазин розливного пива.

Існує два основних напрямки. Це магазин з нуля. І покупка франшизи. Спочатку поговоримо про те, як зробити це самому.

Як відкрити магазин розливного пива

Як відкрити магазин розливного пива з нуля

Для початку давайте розберемося з основними моментами, які потрібно продумати

  • форма бізнесу
  • оподаткування
  • 6<&орендна площа і місце розташування магазина

  • пиво і постачальники
  • обладнання
  • реклама
  • співробітники
  • стартові інвестиції

Форма бізнесу

Для старту бізнесу краще вибирати індивідуального підприємця, як мінімум тому що тут менше мороки з документами, а для вашого бізнесу не потрібні будь-які спеціальні дозволи, та й торгівля буде здійснюватися з фізичними особами.

З кведів підійдуть:

47.25.1 (торгівля роздрібна алкогольними напоями….)

47.25.12 (торгівля роздрібна пивом в спеціалізованих магазинах)

Можете вибрати щось ще, це не заборонено (але не захоплюйтеся).

Також не забудьте те, про що ми говорили вище. Егаис-система, без якої у вас просто не вийде законно торгувати алкогольним продуктом. Для того, щоб стати учасником системи, знадобиться електронний підпис. За допомогою якої можна не тільки вести електронний документообіг, але і доведеться реєструватися на сайті росалкорегулірованія, де вам видадуть свій айді – ідентифікаційний номер, за яким ви будете числитися в базі і на який будуть оформлятися накладні від постачальника.

З оподаткуванням теж мудрувати не потрібно. Вибираємо енвд-єдиний податок на поставлену вартість. Так ви отримаєте завжди фіксований податок, який буде залежати від площі вашого магазину. Зручно.

Як відкрити магазин розливного пива

Оренда і розташування магазину

Те, де буде розташовуватися ваш магазин – вкрай важливий фактор у всьому процесі. Від цього буде залежати його відвідуваність, а значить і прибуток.

Ідеальне місце для пивного магазину-спальний район. Причому там, де його буде видно і пішоходам і автомобілістам. Зрозуміло чому. Адже велика частина відвідувачів буде закуповуватися алкоголем, щоб спокійно випити його вдома після робочого дня.

Бажано при цьому розглядати нові райони, можливо навіть ті, які ще добудовуються. Але добудовуються в доступному для огляду майбутньому. Недобре, якщо ви відкриєтеся там, де пиво у вас купувати будуть тільки будівельники нового комплексу.

Також важливо оцінити наявність конкурентів навколо. Справа в тому, що великі мережеві фірми, які торгують алкоголем постійно моніторять нові зони, у них безліч заявок на франчайзингове співробітництво по всіх містах, і відкрити нову філію – не проблема.

До речі, якщо мова йде про новий житловий комплекс, то зазвичай у керівництва цього комплексу є певні правила щодо кількості точок, що відкриваються. Наприклад, на території всіх будинків цього комплексу не може бути відкрито більше трьох магазинів одного профілю. Щоб не створювати великої конкуренції. Але конкретику уточнюйте безпосередньо у фірми забудовника.

Що стосується звичайних спальних районів, то у великих містах більшість найбільш ласих місць вже зайнято, це зрозуміло. Але знайти містечко при бажанні все одно можна. Головне оцініть, наскільки далеко від вас знаходиться найближчий конкурент і яку цінову політику він показує.

Розмір має значення

Розмір приміщення. Відразу обмовимося, відкривати кіоск або щось пересувне – не варіант. Пивний магазин повинен бути в стаціонарному приміщенні з фундаментом. Але відразу націлюватися на щось велике не має фінансового сенсу, інакше ви ризикуєте довго сидіти за межею виходу на чистий прибуток, а може бути взагалі працювати тільки на погашення щомісячної орендної плати.

Приміщення в 30 квадратних метрів підійде. На цій площі цілком можна розміститися і продавати до 10 сортів пива. Більше спочатку не потрібно, та й менше теж не варто.Який-ніякий асортимент повинен бути.

Враховуйте, що частина цієї площі в будь-якому випадку доведеться відводити під склад. Тому потрібно правильно спланувати розміщення.

Пиво і постачальники пива

Визначатися з асортиментом потрібно до відкриття магазину. Фактично ще при створенні докладного бізнес-плану. Тоді ж потрібно визначити ситуацію з постачальниками. Справа в тому, що якщо ви будете продавати живе розливне пиво, то орієнтовний термін зберігання продукції до 5 днів. Якщо не хочете уславитися продавцем кислого продукту, потрібно знайти постачальників якомога ближче до вас розташованих.

Таким чином, можна буде вбити відразу ораву зайців.

  • продукт буде свіжим
  • місцеві жителі будуть до нього вже звичні
  • витрати на доставку будуть нижче. А вона включається у вартість постачальником.

Не потрібно зосереджуватися на однакових сортах. Серед десяти найменувань звичайно має бути різне за ціною. І якщо місцеве може бути простим, дешевим і невибагливим, то пару сортів можна буде відвести під преміум-сегмент. Головне, щоб преміум в цьому пиві була не тільки ціна, але і смак.

Крім власне пива в магазині обов’язково повинні продаватися супутні товари. А що їдять разом з пивом? правильно закуски. Зайдіть в будь-який магазин розливного. Сушена риба, цибульні кільця, сухарики, чіпси, кальмари, сир-косичка. Покупець не дурень. Якщо будете торгувати тільки пивом, він буде ходити до конкурента, тільки тому, що там можна купити відразу і алкоголь і закуску. Навіть якщо там трохи дорожче.

Ще один пунктик розділу асортимент-сезонне розширення товару. Пиво можна продавати те ж саме, але цікавіше, наприклад, влітку додати ще в лінійку лимонад або квас. Тоді зможете розширити аудиторію і розраховувати на великий прибуток.

Можна подумати і про морозиво. Як говоритися, собі пиво, дітям-морозиво, якщо думати про те, кому воно потрібне в пивному магазині.

Як відкрити магазин розливного пива

Обладнання

Стандартний набір для пивного магазину виглядає наступним чином:

  • обладнання для розливу
  • охолоджувачі
  • вуглекислий газ для подачі пива
  • піногасники
  • газовий редуктор, шланги, кріплення
  • кеги
  • пивна колона
  • холодильна камера
  • барна стійка
  • меблі

Все це можна замовити у постачальників. Ціна буде варіюватися. Але закладати потрібно не менше 250 тисяч рублів.

Якщо ви не можете дозволити собі такі вкладення на старті (адже це тільки частина вкладень), можна розглянути варіант оренди обладнання у виробників. Але там доведеться працювати з їх пивом і свобода трохи буде обмежена. Втім, це не завжди погано. Все залежить від самого виробника. Потрібно моніторити ринок і аналізувати.

Реклама

Первинна реклама магазину розливного пива-його вивіска. Її повинно бути добре видно. Бажано і з проїжджої частини.

З вторинних і не дуже дорогих — штендери, розтяжки з рекламою, а також роздача листівок промоутерами в найближчих місцях.

У тому випадку, якщо ви взялися реалізовувати продукцію конкретного заводу, може трапиться так, що сам постачальник допоможе з правильною рекламою.

Для швидкого старту підійдуть і рекламні акції за типом дегустації або спеціальних знижок, наприклад, що залежать від обсягів покупки на людину.

І, як ми пам’ятаємо, найкраща реклама-ваша якість і зручність. Якщо клієнту буде зручно розташування вашого магазину і якість вашого товару, він залишиться задоволений, стане постійним і рекомендуватиме ваш заклад іншим.

Як відкрити магазин розливного пива

Співробітники

Співробітників потрібно буде наймати на зміни. Стандартний графік для пивного магазину з 10 до 22: 00 щодня. Відповідно доведеться наймати як мінімум двох продавців. Якщо ви впевнені, що на старті самі зможете виконувати роль продавця – то хоча б одного. У всіх повинні бути санітарні книжки.

Інвестиції

Точну суму інвестицій в старт вам ніхто не озвучить. Як мінімум тому що існує занадто багато факторів, що впливають на ціни. Це і регіональні відмінності, і політика виробників, і варіанти обладнання, які ви купуєте і ціна за літр пива, і оренда приміщення, яка сильно різниться не тільки від міста до міста, але навіть від району до району.

Все це визначається в ході складання бізнес-плану та аналізу саме вашого ринку. Але якщо дивитися на усереднену статистику, то розраховувати потрібно на суму в 600 тисяч рублів. Знову ж таки, можна знайти варіанти як дешевше, так і дорожче.

Як відкрити магазин розливного пива

Франчайзинг

За допомогою франчайзингу у випадку з відкриттям пивного магазину не вийде сильно заощадити. І не потрібно розглядати пропозиції як варіанти менших витрат на старті. Але покупка франшизи може допомогти у швидкому виході на чистий прибуток.

Коли ви відкриваєтеся з нуля, то повинні будете самі правильно не тільки проаналізувати варіанти, але своїми силами переконати потенційних покупців, що ваш магазин – те, що їм потрібно. Купівля ж франшизи стандартно дає перевагу в репутації. У більшості випадків, клієнти вже будуть знати бренд під яким ви відкриваєтеся.

Плюс у франчайзера є досвід відкриття подібних точок, а значить він може надати план розвитку на старті, дати контакти постачальників і взагалі всіляко полегшити завдання. Підкреслюємо, саме полегшити, а не зробити все за вас.

І насправді, алкомаркети у франчайзингу-один з найпопулярніших розділів. І ми вам наполегливо рекомендуємо ознайомитися з варіантами франшиз, які можуть посприяти у відкритті пивного магазину.

Франшизи магазину розливного пива

Нижче ми наведемо кілька прикладів цікавих франшиз пивних магазинів. Детально розписувати не будемо, якщо вас зацікавить який-небудь варіант, ви зможете перейти за посиланням на їх сторінку в нашому каталозі і ознайомитися з умовами. У кожної франшизи можна буде подивитися докладний розрахунок виходу на чистий прибуток. А ще-зв’язатися з представником франшизи для уточнення незрозумілих питань і деталей.

Франшиза пінна гільдія

Стартові інвестиції – від 50 000 рублів.

Мережа працює з 2014 року.

Паушальний внесок і роялті відсутній.

Заявлений термін окупності — 6 місяців.

Оптимальна цінова пропозиція на відкриття власного пивного бізнесу, особисте навчання франчайзі, виїзд менеджерів на точку відкриття.

Варіанти відкриття бізнесу по франшизі «пінна гільдія»:

  • магазин-бар» під ключ»
  • крафтовий магазин-бар «під ключ»
  • бар з посадкою «під ключ»
  • пивний мінімаркет
  • пивний ресторан-бургерна

Ознайомитися з умовами і зв’язатися з представником франшизи можна тут.

Як відкрити магазин розливного пива

Франшиза разливнович

Стартові інвестиції-від 450 000 рублів.

Мережа працює з 2010 року.

Паушальний внесок-200 000 рублів.

Заявлена окупність-7 місяців.

Відкривати магазин по франшизі розливнович можна в трьох різних форматах в залежності від площі приміщення. Розроблена своя накопичувальна бонусна система. Асортимент-20 сортів пива.

Як відкрити магазин розливного пива

Франшиза старий приятель

Паушальний внесок – 50 000 рублів

Мережа працює з 2013 року.

Формат кожного магазину мережі по завіреннях франчайзера унікальний, так як підбирається індивідуально з урахуванням переваг потенційного споживача. Зовнішній і внутрішній стилі при цьому в одній концепції у всій мережі. Франчайзер проводить навчання і надає допомогу при реєстрації в егаис.Як відкрити магазин розливного пива

Франшиза gagen bar auctions-бар з онлайн-аукціонами

Стартові інвестиції – 15 000 000 рублів

Термін окупності – 30 місяців

Незвичайна франшиза пивного магазину з унікальною концепцією проведення аукціонів. За запевненнями франчайзера формат бару за рахунок спеціальної та цікавої системи лояльності набирає базу понад 2000 тисяч постійних відвідувачів всього за перші два місяці. Надається не тільки повний супровід, а й власне програмне забезпечення, аудит і виїзна група фахівців для запуску нового закладу.

Франшиза дуже дорога, але однозначно варта уваги. Ознайомитися з подробицями можна тут.

Як відкрити магазин розливного пива

Франшиза 24 градуси

Стартові інвестиції – від 670 000 рублів

Термін окупності – 4 місяці

Відомий бренд, що працює з 2013 року. Дуже популярна серед підприємців-початківців. За заявами франчайзера, чистий прибуток досягає 164 000 рублів. Надається повна підтримка і навчання нових партнерів.

Детально про прибуток можна дізнатися тут.

Як відкрити магазин розливного пива

Франшиза алкополіс

Стартові інвестиції-від 450 000 рублів

Окупність-4 місяці

Паушальний внесок: 300 000 рублів.

Мережа цілодобових алкомаркетів. Працює з 2012 року. За заявами франчайзера середня щомісячна чистий прибуток-168 700 рублів. Надається щомісячний супровід, навчання з маркетингу та управління фінансами. Подробиці розрахунку прибутку, а також умови покупки франшизи можна подивитися тут.

Як відкрити магазин розливного пива

Франшиза розливного пива good beer

Стартові інвестиції – від 200 000 рублів

Заявлений термін окупності – 2 місяці

Компанія діє не так давно – з 2015 року, але вже налічує в своїй мережі більше 150 магазинів, відкритих по франшизі. Працює з найбільшими виробниками пива, завдяки чому може запропонувати своїм партнерам вигідні ціни на поставку продукції. А це в свою чергу веде до більш швидкої окупності.

Паушальний внесок 300 000 рублів.

Подробиці можна дізнатися на сторінці франшизи в нашому каталозі.

Як відкрити магазин розливного пива

Франшиза високий градус& food 24/7

Інвестиції на старті – від 589 000 рублів

Термін окупності – 4 місяці

Являє собою мережу маркетбарів і їжі. Працює нещодавно — з 2016 року, швидко набирає обертів. Формат продажу в нічний час-з 22:00 до 3:00. Упор робиться на простоту і ефективність. Франчайзер надає розробку дизайн проекту, створення власного сайту, роботу таких фахівців, як юрист, маркетолог, допомагає з рекламою і забезпечує супровід.

На сторінці є схема розрахунку виходу на чистий прибуток і інформація по кількості необхідних для точки беззбитковості продажів.