Як відкрити секонд-хенд: бізнес план

22

А ви знали, що в європі існує цікавий порядок, коли, купуючи собі новий одяг, жителі міст відносять стару в спеціалізовані магазини, де їх можуть купити інші люди? за здану одяг можна також виручити невелику суму грошей. У людини, незнайомої з подібними сучасними звичаями може відразу виникнути безліч питань. А як же після інших носити? а чи безпечно це? а хто буде купувати?

Насправді, подібна європейська звичка вже не нова. І механізм дій вже давно відпрацьований. Здані речі надходять на фабрику, де проходить антибактеріальну обробку і сортування. Використовуються високі температури і спеціальні засоби, що дозволяють досягти потрібно рівня чистоти і безпеки.

Після ж фабричного сортування, частина речей йде на переробку, а частина відправляють на полиці певних магазинів, які і називаються «секонд-хенд». Тобто ніхто не приховує, що речі, там продаються, не нові. Але і цінники на таких речах сильно відрізняються. Одяг, що була у вжитку, нехай і пропущена через кілька кіл обробки, набагато дешевше своїх нових аналогів.

У цій статті буде говоритися про те, як же відкрити подібний магазин.

Різний одяг в секонд-хенд

Перш, ніж починати подібний бізнес, потрібно розуміти, які його види бувають, які особливості будуть приносити прибуток і які нюанси потрібно знати новачкові.

Для початку, варто визначитися, що одяг в секонд-хенді також буває різна. І навіть за якістю вона, як і нова, ділиться на кілька видів:

— люксова. Фактично, це новий одяг. Не дивуйтеся, але досить багато речей, що здаються в комісіонку, надходять прямо з бирками. А деякі надягали всього лише раз за весь термін служби. До люксового одягу відноситься брендований одяг, або та, у якій знос становить не більше 4 – 6 відсотків.

— екстра. Відрізняється від вищеописаної хіба тим, що відсоток зносу може досягати дев’яти.

— крем. Ця категорія відносить до себе ношені речі, які не мають шлюбу.

Ще один фактор поділу і сортування речей-сорт одягу. Бувають:

— перший сорт. Товар в цій категорії в основному тільки якісний. Але незначний шлюб все ж іноді зустрічається.

— другий сорт. Тут мова йде про речі вже досить поношених, або ж в деякій мірі бракованих. Однак і цінник на них невисокий.

— третій сорт. Зовсім погані речі. Віддаються майже задарма. Однак, на жаль, світ такий, що деяким людям і третій сорт буде корисний. Інакше б він взагалі не зустрічався.

Секонд-хенд в росії

До цього моменту мова йшла про західні формати магазину вживаного одягу. Однак і на території нашої країни подібні магазини далеко не рідкість, просто поки ще не так сильно увійшли в моду, особливо в малих містах. І як показує статистика, зараз їх відкривається все більше.

Тим часом, на законодавчому рівні нашої країни прописано, що обробка для речей, що привозяться в секонд-хенд – обов’язкова умова. Мало того, потрібно буде ще й свідоцтво, що засвідчує, що дезінфекція пройдена.

А так як мова зайшла про привезення речей в секонд-хенд, потрібно прояснити ситуацію. Справа в тому, що фабрики, на які речі, що здаються в комісіонки, надходять для обробки та дезінфекції, потім продають оптовикам. А ось ті вже в свою чергу, перепродують його власникам секонд-хендів. Але, навіть проходячи через стільки рук, товар все одно має прийнятну ціну. Складно уявити тоді, яка ціна фабрики.

Разом отримуємо дуже вигідний бізнес. А там де є вигода, є і ті, хто хочуть її отримати. Тому, ніша секонд-хенду популярна, а конкуренція там дуже пристойна. Особливо це характерно для великих міст.

Але ми з вами все одно вирішили розібратися в особливостях цього бізнесу до кінця, тому уявимо, що рішення вже прийнято. Тепер варто приступати до наступного важливого кроку.

Вибір приміщення

Почнемо з того, що особливості деякого виду бізнесу змушують орендарів шукати місце на самій прохідній з вулиць, мало не в центрі міста. Однак в разі секонд-хенду, немає необхідності так пристрасно бажати самий ласий шматочок. Тим більше, що оренда подібних місць буде коштувати невиправдано дорого.

Приміщення для магазину одягу можна вибрати взагалі де-небудь у дворі. Тому що на продажі будуть впливати реклама і асортимент. Однак який попало район все одно не підійде. Вибирайте місце, де проживає багато жителів. Краще, щоб це був старий район, а не новобудови. І перед вибором аналізуйте ситуацію на предмет наявності конкурентів.

Саме приміщення також не зобов’язує до вишукувань. Немає потреби в дорогому ремонті. Тільки найнеобхідніше і трохи стилю. Відкривати такий магазин краще в перехідний період. Міжсезоння завжди приносить бажання у людей оновити гардероб. Відповідно, в цей момент можна розраховувати на хороший прибуток. Значить потрібно заздалегідь спланувати дії так, щоб до цього моменту було все запущено. У тому числі проведена попередня реклама.

Асортимент товару

Грає дуже важливу роль у вашому бізнесі, і розраховувати його потрібно виходячи з різних факторів. Так, наприклад, якщо все ж, район, в якому відкривається ваш магазин повний новобудов, то, швидше за все, в ньому проживає безліч молодих сімей, які купують квартири. А значить, асортимент дитячих товарів буде до речі. Тут же підвищить продажі і асортимент жіночого одягу.

А ось якщо точка розташовується в промисловому районі, варто більшу увагу приділити джинсам і різного взуття.  враховуйте, що багато батьків, купуючи одяг для дітей, часто доглядають відразу і собі. Тому товар варто мати різноманітний, роблячи упор на те чи інше.

Але мало вибрати свій майбутній товар, його потрібно ще й вигідно замовити. А постачальники одягу для секонд-хенду розрізняються за всіма параметрами, починаючи з ціни, закінчуючи з країни. Так, наприклад, англійські постачальники зарекомендували свій товар як речі високої якості. Серед їх товару багато новинок, а також так званих «гламурних» моделей. Буде корисно, якщо ваш секонд-хенд призначений в першу чергу для молоді. Однак пам’ятайте, що у тих же постачальників з англії часто виникають проблеми з наявністю великих розмірів.

Зате їх достаток спостерігається у постачальників з німеччини. А ось за якістю вони вже не такі гарні. Тим же характерний і товар, привезений з країн-сусідів росії. Тому оптимальним варіантом буде поєднання поставок від різних фірм. Так ви зможете максимально різнобічно поповнити асортиментний ряд магазину і задовольнити попит більшої кількості відвідувачів.

Що стосується якості, то, звичайно, краще купувати категорію екстра, або ж люкс. Товар нижчої якості і з великим відсотком браку буде користуватися недостатньою популярністю.

Як відкрити секонд-хенд: бізнес план

Де брати товар для секонд-хенду?

Відповідей на це питання кілька.

  1. по-перше, ви можете звернути увагу на оптові бази. Якщо добре пошукати, то в будь-якому місті пара трійка таких знайдеться. Там можна зустріти перекупників товару, якщо не хочете возитися з пошуком зарубіжних партнерів, налагодженням контактів, договорами. Природно, ціна при перекупі буде вище. Але все-таки достатня для подальшого заробітку.
  2. другий варіант-великі компанії, які займаються поставками секонд-хенду в росію. Таких кілька. Найбільші-тов «мікс-європа«,» главстоксекондторг», а також ще пара найменувань.
  3. третій варіант-самостійне придбання товару. Для цього потрібно буде організувати поїздку в ту країну, звідки ви хочете привезти товар. У цього способу стільки ж плюсів, скільки і ризиків. І щоб не схибити, потрібно бути вкрай уважним.

— перевіряйте кожен тюк, і кожну сумку з товаром. Можна навіть не один раз.

— попередньо переконайтеся в надійності фірми постачальника.

— заздалегідь знайомтеся з умовами поставки: хто оплачує перевезення, коли вносяться гроші – до поставки, або після отримання, чи потрібен договір.

Перевезення товару деякі постачальники здійснюють самостійно. Але в більшості випадків вам доведеться скористатися послугами компаній вантажоперевізників.

Вартість товару

Щоб розрахувати ціну, потрібно враховувати всі витрачені вами на етапах підготовки кошти:

  1. початкова ціна-сума, яку ви вклали для відкриття секонд-хенду та закупівлі товару.
  2. орендна плата. Вартість її закладається щомісяця, в залежності від того, на яких умовах ви співпрацюйте з орендодавцем.
  3. витрати на транспортні послуги. — закладається в разі перевезення вашого товару як сторонньою організацією, так і власними силами.
  4. зарплата співробітників. Щомісячний платіж, який такожПовинен покриватися вашими доходами.

Зазвичай націнка в подібних магазинах ставиться на рівні 20 відсотків до підсумкової ціни. І з цієї суми виходить кінцева вартість товару, за якою він буде продаватися у вас на полицях.

Однак кожен товар повинен бути перевірений на момент уцінки через якість, так як ви продаєте не завжди нові речі. Дивіться на відсоток зносу і дрібні нюанси, які можуть кинутися в очі покупцеві. Чесність зіграє вам на руку.

У деяких секонд-хендах, товар низької якості продається по вазі. Але нормальні речі завжди вивішуються в торговому залі поштучно. Оптимально, якщо речі різні за якістю також будуть перебувати в відгороджених один від одного зонах.

У разі роботи секонд-хенду, немає необхідності заламування ціни, тому що покупець спочатку йде в вашу точку, чекаючи побачити невисокий цінник. Якщо його очікування будуть обмануті, то більше його до себе не чекайте. Речі в подібного роду магазині потрібно продавати не дорожче, а швидше, як у фаст – фуді.

Не забувайте часто провітрювати торгові зали. Ця необхідність пов’язана з тим, що після дезінфекції та інших обробок на фабриках, одяг може залишати на собі специфічний і не кожному приємний запах, від якого краще швидше позбутися.

Як відкрити секонд-хенд: бізнес план

Персонал секонд-хенду

Кількість персоналу, який ви будете наймати, залежить від розмірів вашої точки і кількостей торгових залів. Стандартно для середнього магазину наймається від двох до чотирьох чоловік. Наймаються в першу чергу жінки у віці 35-40 років. Це пов’язано, що досвід до цього віку набувається не тільки професійний, а й життєвий. До того ж, люди починають більш спокійно ставиться до самого формату магазину, минаючи всі стереотипи. Вони зможуть давати покупцям слушні поради.

Якщо у вас виникають складнощі з підбором персоналу, або сумніви, то можете звернутися в спеціалізовану фірму, яка зробить цю роботу за вас. Однак в цьому випадку вносите в бізнес-план додаткову видаткову графу і закладайте в цінник їх послуги.

Неліквід

Так чи інакше, як і в будь-якому магазині одягу, у вас залишатимуться речі, які ніхто не купує, незважаючи ні на розпродаж, ні на маркетингові ходи. Подібні речі не варто ліквідувати відразу. По-перше, вони також будуть формувати загальний асортимент, поки знаходяться на прилавку. А по-друге, існую фабрики і підприємства, які їх приймуть за деяку суму для своїх потреб. (наприклад — у вигляді обтирального матеріалу).

Реклама

У випадку секонд-хенду – окрема тема для розмов. Реклама у вашому випадку робить більшу частину роботи по залученню клієнтів. Особливо, якщо відкривається ваша точка не в самому помітному великій кількості народу місці. Але використовувати все, що попадеться, теж не має сенсу. Зверніть увагу на те, на який контингент розрахований товар вашого магазину і уточнюйте, яка саме реклама буде дієва саме для цієї аудиторії. Так, наприклад, якщо основа вашого магазину – дитячі речі, то буде хорошим кроком запустити рекламу в соціальних мережах, а саме – в групах для матусь. Врахуйте, що сарафанне радіо в такому випадку буде працювати ще швидше і ефективніше. Тому краще сподобається потенційному клієнту з першого разу.

Якщо ж ваша аудиторія-робочі промислових районів, які в інтернеті сидять вкрай мало, скористайтеся іншим доступним способом – розклеюванням оголошень про відкриття магазину. Подібні кроки дозволять вам не витратити занадто великі кошти на початкову рекламу.

Ще 1000 кращих бізнес-моделей, ви можете знайти в розділах: бізнес ідеї або франшиза